Onko kellään tietoo ton mersun tekniikasta, tehoista jne. Heräs vaan mielenkiinto ku katoin et tommonen kampe pitäs olla ohjelmasa. Auton tiedoisa lukee et 2.3 16venanen mut ilmeisesti on kumminki diiselöity.
juu siis kyl noi perus cossun tiedot tiiän mut oli vaan omistaja sanonu et haluaa kuulla et mitä salo sanoo diiseli voimasta joten tästä päättelin et ei oo cossun kone enää keulilla. Aattelin vaan et jos joku täälä tietäs kyseisestä autosta enemmän et mikä kone siä om606 vai joku muu?
Pitäis nyt jotain tietoa saada siitä koneesta tai rekisteri otteesta.
Kyllähän dieselistä saa helposti voimaa,rajustikin.Varmasti parempi vaihtoehto kuin cossun kone.
Toivottavasti tosiaan siellä on mersun kone koska muut ei kestä läheskään samaa tehon ottoa kuin mb.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Virittäjät
MTV3 MAX Klo: 21.00 tiistai 28.02.2012
Virittäjät - 6. Mika Salo testaa Thony Variksen SL Mersua ja Marko Heikinmäen diesel Mersua. Onko bensa vai diesel Mikan mieleen? Asiaan voi hieman vaikuttaa lupaus dieselkoneen tuhannesta hevosvoimasta. Tuotanto Mediatehdas Dakar.
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Joo katottu on ja sai hävetä silmät päästään. SL joku R129:stä tehty R230 räpellys joka ei kulkenu mihinkään ja tenava dieseli työnnettiin lähtö paikalle kesken eräisenä.
Tosin myöhemmin oli kuvattu lisäpätkä Salon koeajosta myöhemmin...
hyvin se tenava näytti liikahtavan harmiko ei pahemmin konehuonetta kuvailtu mut melekonen kääkylähä tuolla näytti olevan
tuonne se video varmaan kohta tupsahtaa http://www.harrasteauto.com/index.php?t ... si-2.2006/" onclick="window.open(this.href);return false;
No nyt vasta välähti mitä kaveri tarkoitti.No ihmekös tuo kun moinen kanava ei mulla näy enkä ole katsonut kertaakaan.
Josku kysymys vaan sekoittaa pään että pitäis saada enemmän tietoa selkeästi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
W111 kirjoitti:Joo katottu on ja sai hävetä silmät päästään. SL joku R129:stä tehty R230 räpellys joka ei kulkenu mihinkään ja tenava dieseli työnnettiin lähtö paikalle kesken eräisenä.
No aijaa... hyvin oli kyllä tähtinokat edustettuna SL mikä oli konehuoneen ja konttorin puolesta sellanen kaatopaikka että HUH ja missä mikään ei toiminu vaikka "kyllä se eilen vielä toimi" ja sitte oli vielä onnistuttu turbottamalla ilmeisesti tiputtamaan tehoja -50% alkuperäisestä kun kyllä tuon olisi pitänyt luvatulla +300hp liikkua hivenen rivakammin.
Sitte vielä se superi missä oli se vika että se oli tyypillinen "superi" mikä ei yllättäen ollu ajokunnossa ja sitten myöhemmin kun sillä pystyi ajamaan hetken niin se hajos
Oikeasti noloimmat autot koko sarjan aikana
[quote="atlas"]Pitäis nyt jotain tietoa saada siitä koneesta tai rekisteri otteesta.
Kyllähän dieselistä saa helposti voimaa,rajustikin.Varmasti parempi vaihtoehto kuin cossun kone.
Toivottavasti tosiaan siellä on mersun kone koska muut ei kestä läheskään samaa tehon ottoa kuin mb.[/quote]
En tiedä mihin olettamukseen perustat toteamuksen Mersun moottorin kestävyydestä, jos sen viritysastetta muutetaan.
Oikoakseni taas kerran käsityksiä; moottoreita voidaan virittää merkistä riippumatta, mutta tärkeintä on moottorin kaikkien liikkuvien osien tasapaino, värähtely ja momenttipisteen sulkeutuminen. On paljon hyviä aihioita, joista saadaan rakentamalla tasapainoinen voimakone. Muut moottoritekniset lainalaisuudet ovat sitten moottoritekniikassa sivuseikkoja.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
S202 kirjoitti:Tuskinpa lähdet sinäkään kiistämään sitä tosiasiaa että kokoluokassa 2-3litraa mersun diesel on ylivoimaisesti paras, vakiona tai viritettynä.
Kyseiset Mersun moottorit ovat viritysasteeltaan suhteellisen vaatimattomia. Helposti muutettavissa litra/200 hv, sitten sen jälkeen alkaa maksamaankin viritysasteen nosto.
Kiistän ehdottomasti, että Mersun dieselmoottori olisi paras mahdollinen virittää.
On paljon moottoreita, joidenka aihiot täyttävät aikaisemmat kertomani kriteerit hyvälle voimakoneelle.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Kyllä kaiketi täällä on vain mersu harrastajia ja heidän kokemuksia dieselin virittämisestä tai sitten on siirryttävä jonnekin nissan osiolle ja vaihdettava autoa kanssa.
Duramax letukalla tulisi mieleen muista merkeistä ja hajoohan nämä kun tietyn pisteen ylittää mutta tällaisella järjen käyttö virillä tulee hyvä peli.
Ainaista vääntöä moottori tekniikasta,virittämisestä,kestävyydestä.... taitaa olla vaan pätemistä.On kai täällä muitakin insinöörejä jotka ei puutu moiseen räjäytys kokeiluun jonka nyt jokainen tekee omalla vastuulla ja kukkarolla.Kilpa moottorit on erikseen mutta on kyllä tehotkin ja vääntöalue joka ei sovellu arki käyttöön.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Näytti kyllä olevan kunnolla voimaa tuossa 190:ssä!! Muutenki näytti viimesen päälle hyvin rakennetulta, ja vetoaluekkin oli ilmeisesti melko mukava, kiitos remmiahtimen .
En käsitä, miksi pitää tuollaiseen televisio- ohjelmaan ilmottautua, jos ei esiteltävä kalusto ole esittelykuntoista.
Toisaalta kalusto vs. Mika Salo:n konmentit ovat ihan samaa sarjaa, eka tuotantokauden "onks täs jotain mitä mun pitäs tietää", vaihtui toiselle kaudelle "mikä toi nappula on"...
Teini liikahti ihan kivasti
W111 kirjoitti:Joo katottu on ja sai hävetä silmät päästään
Sitte vielä se superi missä oli se vika että se oli tyypillinen "superi" mikä ei yllättäen ollu ajokunnossa ja sitten myöhemmin kun sillä pystyi ajamaan hetken niin se hajos
Oikeasti noloimmat autot koko sarjan aikana
semmosta se o autourheilu ... tais valmistua tenava viime hetkellä ... se o hyvä että
esso baarin ukot pääsee taasen kommentoimaan, parhaat tekijät löyty
jeemu kirjoitti:On kyllä pskoja vehkeitä tollatteet "superit" ku ei suuttimien paluu letkutkaa kestä
nii se taitaa olla pitää kai polkea nää "superit " suohon
tuos koupes oli kuosi tosi siisti vaikka tekniikka ny oli mitä oli ja tosta masan vehkeestä,kasvukipuja noi vaan on.ja mikä estää arvostelioitten esittelemästä omia laitteitaan tuola
Keltsi kirjoitti:ja mikä estää arvostelioitten esittelemästä omia laitteitaan tuola
Voisin ilmoittaakkin, sekin kun liikkuu työntelemällä
Yhtään tekijän tietämystä asiasta väheksymättä ihmettelen vaan suuresti että pitää ilmoittaa ohjelmaan esiteltäväksi auto mikä on puoliksi pahvilaatikoissa tallin lattialla ja vielä "valmiinakin" kasassa nippusiteillä... Kyllä mahtaa herua riispektiä myös muilta alan harrastajilta tuollaisella esityksellä mitä yleensä tälläisellä pakottavalla esittelyntarpeella haetaan
Keltsi kirjoitti:ja mikä estää arvostelioitten esittelemästä omia laitteitaan tuola
Voisin ilmoittaakkin, sekin kun liikkuu työntelemällä
Yhtään tekijän tietämystä asiasta väheksymättä ihmettelen vaan suuresti että pitää ilmoittaa ohjelmaan esiteltäväksi auto mikä on puoliksi pahvilaatikoissa tallin lattialla ja vielä "valmiinakin" kasassa nippusiteillä... Kyllä mahtaa herua riispektiä myös muilta alan harrastajilta tuollaisella esityksellä mitä yleensä tälläisellä pakottavalla esittelyntarpeella haetaan
Mikä esti työntelemästä ja missäs o väitetty että toi tenava o tonne "ilmotettu"? HÄ.
Ja mitä tuoho sun muuhu kommentoimisen sävyyn tulee niin kannattas perehtyä autoon josko vaa riittää rohkeus.
Nopiasti voip olla kerma perseellä pskat housus ku kyytiin pääsis
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com