Päädyttiin semmoseen, että ostin tämän auton, Kimmolla meni mielenkiinto Paavoa kohtaan enkä yhtään ihmettele. Saatiin kohtuuhinnalla tulemaan lavetille tänne mun talliin suoraan ja mullahan on tallissa 606 turbo, josta saa mukavasti varaosia.
Nyt voisi pikkuvinkkinä kertoa mistä oli kyse. Kun ajonesto aktivoituu, siellä napsahtaa pumpun kyljessä oleva magneettiventtiili kiinni, tai tarkemmin se ei siis aukea kun startataan. Kyseisen venttiilin kuntoa voi halutessaan ihmetellä, kyljessä on 4 napainen liitin, joista 2 napaa on polttoaineen lämpötilananturi (näyttää jotain kilo-ohmeja mutta ei vaikuta käynnitykseen). Toiset 2 napaa, ne jotka on se klunssin kohdilla ovat solenoidin kela, ja sinne kun täräyttää 12V se napsahtaa kovaa auki. Ilmeisesti jos ajoneston ollessa päällä autoa sahataan käyntiin se imaisee ilmaa tai ainakin tämä oli jossakin vaiheessa saanut ilmaa letkuihinsa.
Kuitenkin vaikka ajoneston saa pois päältä, virallista tietä tai epävirallista niin tuo auto se vain ei käynnisty avaimella vaikka miten sahaa. Netissä kirjoitellaan että pitää viedä starin nokkaan

(ja paskat)
Tähän on seuraava lääke: Hommataan jostakin (purkuautosta) pumpun kylkeen sopiva piuha, pakkosyötetään 12 V johtoihin ruskea ja keltainen/musta. Nyt linja on auki. Otetaan suodattimelta keskimmäinen putki auki ja painetaan dieseliä molempiin suuntiin vaikkapa muovipullosta, johon on tehty letkua varten tiukka reikä. Apuna tarvitaan tiettysti niitä muovisia liittimiä. Sitten kun on tarpeeksi saatu dieseliä sinne ja tänne letku kiinni ja sahaamaan, se pitäisi luvata kohtuu pian. Keskimmäisestä letkusta päästään lähes suoraan sinne ruiskutuspumpun sisälle KUNHAN se ajoneston solenoidi vetää.
Suunnitteluvirhe on se, ettei solenoidia saa vetämään vaikka pistää virrat valmiusasentoon, solenoidi vetää vasta kun startataan ja syy tähän on selviö. Solenoidi nappaa vetäneenä 2A virran, eli se tyhjentäisi akun nopeasti ja kuumenisi, jos moottori ei käy (virtaava polttoaine jäähdyttää solenoidia).
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=FB-BfNlVVOc[/youtube]
Tuossa videolla ekalla starttausyrityksellä olen tuupannut ainetta putkiin mutta pahaksi onneksi unohdin solenoidin pakkosyötön pois, joten se halvaantui uudelleen. Sitten taas putket auki, ja dieseliä sisään solenoidin vetäessä ja sitten lähti.