ois pikkusen ruostunut vänkärin puolen lokasuoja ja se pitäis vaihtaa. Olen nyt avannut oven luona olleet 3 pulttia samoin luullakseni koko rivin yläpuolelta. Lisäksi vilkun luona olevan pultin. Tuntuis että alapuolelta ahistaa vielä, onko kokemuksia? Pitäis saada lokasuoja vaihdettua että voisi muutos katsasta pakuks Huomio loksuista niin ei viiti kiikuttaa konttorille kun päivämäärä mennyt umpeen, pian tulee punainen tarra lasiin..
Alhaalla keskihiekkapellin luona ja lamppujen alla olevan listan yhteydessä on vielä kiinnityspisteet. Ruuvikiinnitykset ovat isokantaisilla ristipääruuveilla ja se lokarin etu-alaosa voi olla leivottu keskellä olevien hiekkapeltien kanssa yhdeksi maalien ja massojen avulla. Yleensä käytännössä 90% tapauksista ruuvit on ruostunnu/hirttänny kiinni ja lokarin vaihdossa alhaalla hiekkapellin seudulla vanha pelti erotetaan rälläkällä tai sahalla sopivaksi katsotusta kohdasta. Uusi pelti liitetään leikkauskohtaan hitsaamalla.
Toinen juttu mikä voi aiheuttaa ongelmia on se että jos lokari on tehtaan asentama alkuperäinen niin sen yläosa on ruuvien lisäksi tehtaalla liimattu käyttäen vahvaa liimaa. Jotkut ovat kuumantamalla saaneet liimauksen auki.
Huom! Jos asennat tarvikelokareita niin muista että niiden musta maali on vain varastosäilytysmaali ja niistä pitäisi poistaa maali sekä ulko että myös sisäpuolelta. Sitten pohjamaalit, pintamaalit, lakat ja sisäpuolelle ruostesuoja-aine.
Pakuksi katsastamisen järkevyttä kannattaa vielä puntaroida kun se pakettiautoilu ei enää ole yhtä halpaa kuin takavuosina ja joka vuosi muuttuu pelisäännöt muutenkin.
Kipsu kirjoitti:Alhaalla keskihiekkapellin luona ja lamppujen alla olevan listan yhteydessä on vielä kiinnityspisteet. Ruuvikiinnitykset ovat isokantaisilla ristipääruuveilla ja se lokarin etu-alaosa voi olla leivottu keskellä olevien hiekkapeltien kanssa yhdeksi maalien ja massojen avulla. Yleensä käytännössä 90% tapauksista ruuvit on ruostunnu/hirttänny kiinni ja lokarin vaihdossa alhaalla hiekkapellin seudulla vanha pelti erotetaan rälläkällä tai sahalla sopivaksi katsotusta kohdasta. Uusi pelti liitetään leikkauskohtaan hitsaamalla.
Toinen juttu mikä voi aiheuttaa ongelmia on se että jos lokari on tehtaan asentama alkuperäinen niin sen yläosa on ruuvien lisäksi tehtaalla liimattu käyttäen vahvaa liimaa. Jotkut ovat kuumantamalla saaneet liimauksen auki.
Huom! Jos asennat tarvikelokareita niin muista että niiden musta maali on vain varastosäilytysmaali ja niistä pitäisi poistaa maali sekä ulko että myös sisäpuolelta. Sitten pohjamaalit, pintamaalit, lakat ja sisäpuolelle ruostesuoja-aine.
Pakuksi katsastamisen järkevyttä kannattaa vielä puntaroida kun se pakettiautoilu ei enää ole yhtä halpaa kuin takavuosina ja joka vuosi muuttuu pelisäännöt muutenkin.
Kiitos vastauksesta. Edessä alhaalla olevan ruuvin löysinkin, oli aika hyvin massailtu piiloon. Tarvikelokarin maalailinkin jo sinkkimaalilla.
Mutta tuosta pakusta, viime vuonna oli yks paku jonka verot oli vähän yli 200e ja nyt napsahti verolappu 650e. Että kyllä siinä 400e säästäis. Tosin köyhälle kaikkihan on kallista..
Hei ! Vaihdoimme oikean etulokasuojan kuvassa olevaan autoon viime syksynä myös ruostumisen takia. Itse asiassa kaikki keulan peltiosat syylärin palkkia myöten. Osat Venetmäeltä. Lokasuojan hinta 65 € kun Veholla yli 400 €. Asennus kävi hienosti mutta yllätys, yllätys. Lokasuojan takareuna muutaman millin liian leveä eli irvistää ilkeästi poiketen oven linjasta. Näyttää olevan eroja tarvike osissa.
220 Merimiesauto -52
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010