w123 etulokasuojan vaihto.

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Swambaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Su 23.05.2010 11:49
Paikkakunta: Lohja

w123 etulokasuojan vaihto.

Viesti Kirjoittaja Swambaa »

Hei,

ois pikkusen ruostunut vänkärin puolen lokasuoja ja se pitäis vaihtaa. Olen nyt avannut oven luona olleet 3 pulttia samoin luullakseni koko rivin yläpuolelta. Lisäksi vilkun luona olevan pultin. Tuntuis että alapuolelta ahistaa vielä, onko kokemuksia? Pitäis saada lokasuoja vaihdettua että voisi muutos katsasta pakuks :D Huomio loksuista niin ei viiti kiikuttaa konttorille kun päivämäärä mennyt umpeen, pian tulee punainen tarra lasiin.. :o
s203 270 cdi -02
w451 tuikutettu cdi smartti -13
s210 280 4-matic - emännän käyttis
s210 290 -99 - Ikuisuuden ruosteprojekti
w169 A180 tuikutettu -04 - nykyään lahjoitettu jo eläkkeellä olevalle äitimuorille.
Exiä + 10kpl (Mersuja)
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Re: w123 etulokasuojan vaihto.

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Alhaalla keskihiekkapellin luona ja lamppujen alla olevan listan yhteydessä on vielä kiinnityspisteet. Ruuvikiinnitykset ovat isokantaisilla ristipääruuveilla ja se lokarin etu-alaosa voi olla leivottu keskellä olevien hiekkapeltien kanssa yhdeksi maalien ja massojen avulla. Yleensä käytännössä 90% tapauksista ruuvit on ruostunnu/hirttänny kiinni ja lokarin vaihdossa alhaalla hiekkapellin seudulla vanha pelti erotetaan rälläkällä tai sahalla sopivaksi katsotusta kohdasta. Uusi pelti liitetään leikkauskohtaan hitsaamalla.

Toinen juttu mikä voi aiheuttaa ongelmia on se että jos lokari on tehtaan asentama alkuperäinen niin sen yläosa on ruuvien lisäksi tehtaalla liimattu käyttäen vahvaa liimaa. Jotkut ovat kuumantamalla saaneet liimauksen auki.

Huom! Jos asennat tarvikelokareita niin muista että niiden musta maali on vain varastosäilytysmaali ja niistä pitäisi poistaa maali sekä ulko että myös sisäpuolelta. Sitten pohjamaalit, pintamaalit, lakat ja sisäpuolelle ruostesuoja-aine.

Pakuksi katsastamisen järkevyttä kannattaa vielä puntaroida kun se pakettiautoilu ei enää ole yhtä halpaa kuin takavuosina ja joka vuosi muuttuu pelisäännöt muutenkin.
Avatar
Swambaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Su 23.05.2010 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: w123 etulokasuojan vaihto.

Viesti Kirjoittaja Swambaa »

Kipsu kirjoitti:Alhaalla keskihiekkapellin luona ja lamppujen alla olevan listan yhteydessä on vielä kiinnityspisteet. Ruuvikiinnitykset ovat isokantaisilla ristipääruuveilla ja se lokarin etu-alaosa voi olla leivottu keskellä olevien hiekkapeltien kanssa yhdeksi maalien ja massojen avulla. Yleensä käytännössä 90% tapauksista ruuvit on ruostunnu/hirttänny kiinni ja lokarin vaihdossa alhaalla hiekkapellin seudulla vanha pelti erotetaan rälläkällä tai sahalla sopivaksi katsotusta kohdasta. Uusi pelti liitetään leikkauskohtaan hitsaamalla.

Toinen juttu mikä voi aiheuttaa ongelmia on se että jos lokari on tehtaan asentama alkuperäinen niin sen yläosa on ruuvien lisäksi tehtaalla liimattu käyttäen vahvaa liimaa. Jotkut ovat kuumantamalla saaneet liimauksen auki.

Huom! Jos asennat tarvikelokareita niin muista että niiden musta maali on vain varastosäilytysmaali ja niistä pitäisi poistaa maali sekä ulko että myös sisäpuolelta. Sitten pohjamaalit, pintamaalit, lakat ja sisäpuolelle ruostesuoja-aine.

Pakuksi katsastamisen järkevyttä kannattaa vielä puntaroida kun se pakettiautoilu ei enää ole yhtä halpaa kuin takavuosina ja joka vuosi muuttuu pelisäännöt muutenkin.
Kiitos vastauksesta. Edessä alhaalla olevan ruuvin löysinkin, oli aika hyvin massailtu piiloon. Tarvikelokarin maalailinkin jo sinkkimaalilla.
Mutta tuosta pakusta, viime vuonna oli yks paku jonka verot oli vähän yli 200e ja nyt napsahti verolappu 650e. Että kyllä siinä 400e säästäis. Tosin köyhälle kaikkihan on kallista..
s203 270 cdi -02
w451 tuikutettu cdi smartti -13
s210 280 4-matic - emännän käyttis
s210 290 -99 - Ikuisuuden ruosteprojekti
w169 A180 tuikutettu -04 - nykyään lahjoitettu jo eläkkeellä olevalle äitimuorille.
Exiä + 10kpl (Mersuja)
Avatar
nylaka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 15.01.2011 14:23
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: w123 etulokasuojan vaihto.

Viesti Kirjoittaja nylaka »

Hei ! Vaihdoimme oikean etulokasuojan kuvassa olevaan autoon viime syksynä myös ruostumisen takia. Itse asiassa kaikki keulan peltiosat syylärin palkkia myöten. Osat Venetmäeltä. Lokasuojan hinta 65 € kun Veholla yli 400 €. Asennus kävi hienosti mutta yllätys, yllätys. Lokasuojan takareuna muutaman millin liian leveä eli irvistää ilkeästi poiketen oven linjasta. Näyttää olevan eroja tarvike osissa.
220 Merimiesauto -52
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
mesew123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 05.05.2011 16:32

Re: w123 etulokasuojan vaihto.

Viesti Kirjoittaja mesew123 »

en tiiä joko ''kipsu'' tän sanoki mutta myös siellä lokarin alapuolella siellä listan takana on kaks pulttia.
Vastaa Viestiin