Eli autosta paloi puhalluksen voimakkuuden säätimen takaa poltin. Yritin sitä pinsettien kanssa irrotella mutta ei tuntunut irtoavan. Lieköhän tuo minkälaisella kiinnityksellä tuo poltin tuolla? Oisko mitään helppoa konstia millä tuon saisi vaihdettua? Itse tulin siihen lopputulokseen että ei muuta kun paneeli irti ja sitä kautta. Onko näin?
Sitten semmonen homma että onkohan nuo polttimot sarjaan kytketty kun ilokseni huomasin että kun aikani tuota poltinta räpelsin niin pimeni toinenkin puoli enkä saanut sitä enää palamaan... Kävi tuossa vaan mielessä että mahdoinkohan onnistua rikkomaan koko systeemin? Auto on siis vuosimallia -94.
Sitten vielä kolmas kysymys. Eli miten onnistuisi helpoiten tuollaiseen "vanhan" mallin automaattiin polttimoiden vaihto sinne laatikkoon? Isäukolle pitäisi ne saada uusittua. Kyseessä siis mekaaninen laatikko ja auto on W202 vm. -96
Naspe kirjoitti:Eli autosta paloi puhalluksen voimakkuuden säätimen takaa poltin. Yritin sitä pinsettien kanssa irrotella mutta ei tuntunut irtoavan. Lieköhän tuo minkälaisella kiinnityksellä tuo poltin tuolla? Oisko mitään helppoa konstia millä tuon saisi vaihdettua? Itse tulin siihen lopputulokseen että ei muuta kun paneeli irti ja sitä kautta. Onko näin?
Sitten semmonen homma että onkohan nuo polttimot sarjaan kytketty kun ilokseni huomasin että kun aikani tuota poltinta räpelsin niin pimeni toinenkin puoli enkä saanut sitä enää palamaan... Kävi tuossa vaan mielessä että mahdoinkohan onnistua rikkomaan koko systeemin? Auto on siis vuosimallia -94.
Sitten vielä kolmas kysymys. Eli miten onnistuisi helpoiten tuollaiseen "vanhan" mallin automaattiin polttimoiden vaihto sinne laatikkoon? Isäukolle pitäisi ne saada uusittua. Kyseessä siis mekaaninen laatikko ja auto on W202 vm. -96
Kiitokset jo etukäteen!
Polttimon saat juuri polttimon päälle sopivalla kumiletkulla pois.
Uusi polttimo (1.2W) voi olla lasikantainen, kunhan "harotat" rautalankoja hiukan.
Alkuperäinen polttimo neliskulmaisella muovikannalla.
Ja ei ole sarjassa... on vain huono kontakti. Vääntely pistää vilkkumaan.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Jep.
vastakkaisilta sivuilta jollain muovikynnellä vääntäen.
Tai tukevalla kankaalla... Ujuta kangas katkaisian alle ja vedä ulos.
Hiukan nitkuttaen, ettei pelkästään yhteen suoraan suuntaan vetäen.
Vapautuu se "hammas" sieltä kuopasta.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57