Sl500 R129 pakoputki/moottori-ongelmia
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: La 14.08.2010 19:03
Sl500 R129 pakoputki/moottori-ongelmia
Elikkäs kyseessä on vuoden -92 SL 500 ja ongelmana on, että moottori ei käy kunnolla (tuntuu saavan liikaa bensaa) ja kaasua poljettaessa kunnolla pakoputkesta lentää toisinaan lieskaa. Kun neuvoksi oli annettu että "polkaista" autoa vähän jossakin niin se voi auttaa käyntiongelmiin, noh vähän ajan jälkeen kun kierroksia annettiin niin pakoputki paukkui ja löi puolenmetrin pituista lieskaa niin oli putki sisälle katsotessa aivan tulipunainen ja sateen kastelema maakin kuivui auton alta. Voiko vika olla moottorissa vai mahdollisesti äänenvaimentimessa, kun putki on aika kärsineen näköinen (entinen omistaja vissiin ite tehnyt) ? Mutta huom! nämä viat alkoivat toissa syksynä ja sama tapahtui taas viime vuonna, että kesän auto toimi loistavasti, mutta syksyä kohti mentäessä rupes sama vika tulemaan taas esiin. Eli pitäs löytää korjaamo, jossa vika osattaisiin ehtiä koska olen jo yli 700€ maksanut eikä mitään ole löytynyt... Kiitos. Niin ja jos korjaamo löytyis keskipohjanmaan suunnalta ?
Re: Sl500 R129 pakoputki/moottori-ongelmia
Ilmeisesti vika vielä ajankohtainen?
Tuossa vuosimallissahan on vielä kaksi virranjakajaa.
Olen melko varma,että ongelmana on sulla toisen virranjakajan piiri,silloin päästää raakaa bensaa katalysaattoriin,ja putki hehkuu punaisena,yleensä heittää vikatilassa 4 sylinteriä pois pelistä.Vikana siis joko virranjakajan kansi,pyörijä tai puola tässä järjestyksessä.Kun vika on päällä ota pois tulpanjohdot vasemmalta puolelta kahdesta reunimmaisesta sekä oikealta kaksi keskimmäistä,jos käynti ei muutu on vika näiden sylinterien virranjakajan osissa.Jos auto sammuu oli tämä puoli kunnossa ja sama testi tehdään nyt jäljelläoleville johdoille.Testi pitää tehdä monta kertaa,koska usein vika voi korjaantua hetkeksi itsestään.Testin voi tietenkin tehdä myös tulppatesterillä tai stroboskoopilla.
Pyörijän ja jakajankannen vikoja on vaikea havaita silmällä,mutta sen jälkeen jos vika on pystytty jäljittämään tiettyyn neljään sylinteriin,vaihdetaan kannet ja pyörijät sekä puolat ristiin,tietenkin yksiosa kerrallaan-kun vika siirtyy toisen puolen sylintereihin on vikapaikka selvillä.Itselläni on ollut kolmessa SL500:ssa tuo sama vika.Voin myös hommata noita uusia virtaosia Englannista järkihintaan tarvittaessa.
Tuossa vuosimallissahan on vielä kaksi virranjakajaa.
Olen melko varma,että ongelmana on sulla toisen virranjakajan piiri,silloin päästää raakaa bensaa katalysaattoriin,ja putki hehkuu punaisena,yleensä heittää vikatilassa 4 sylinteriä pois pelistä.Vikana siis joko virranjakajan kansi,pyörijä tai puola tässä järjestyksessä.Kun vika on päällä ota pois tulpanjohdot vasemmalta puolelta kahdesta reunimmaisesta sekä oikealta kaksi keskimmäistä,jos käynti ei muutu on vika näiden sylinterien virranjakajan osissa.Jos auto sammuu oli tämä puoli kunnossa ja sama testi tehdään nyt jäljelläoleville johdoille.Testi pitää tehdä monta kertaa,koska usein vika voi korjaantua hetkeksi itsestään.Testin voi tietenkin tehdä myös tulppatesterillä tai stroboskoopilla.
Pyörijän ja jakajankannen vikoja on vaikea havaita silmällä,mutta sen jälkeen jos vika on pystytty jäljittämään tiettyyn neljään sylinteriin,vaihdetaan kannet ja pyörijät sekä puolat ristiin,tietenkin yksiosa kerrallaan-kun vika siirtyy toisen puolen sylintereihin on vikapaikka selvillä.Itselläni on ollut kolmessa SL500:ssa tuo sama vika.Voin myös hommata noita uusia virtaosia Englannista järkihintaan tarvittaessa.