W123 230 te ahtaminen

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
teemu.V
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 18.01.2012 23:00
Paikkakunta: Harjavalta

W123 230 te ahtaminen

Viesti Kirjoittaja teemu.V »

Ostin juuri tämmösen auton ja vuosimalli ois 81. mitäköhän mahtais tarvita vaihtaa et menis katsastuksesta läpi jos asennan turbon.
Ja mahtaakoha kone kestää jos 250hp ottais irti?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W123 230 te ahtaminen

Viesti Kirjoittaja tomant »

Katsastusasioissa voit aloittaa esim. tästä linkistä. Tehoa voit ottaa mallisarjan tehokkaimman moottorin tehon verran + 20%, kun muutat jarrut, alustan, voimansiirron jne. vastaamaan sitä tehokkainta mallia.

Hyväkuntoinen 2,3-litrainen M102-moottorin alakerta todennäköisesti kestää tuon 250 hv sopivalla ahtopaine/kierroslukuyhdistelmällä. Kriittisiä tekijöitä tehon ja kestävyyden kannalta ovat ainakin moottorin ohjausjärjestelmä, polttoainelaitteet, ahdin ja kannentiiviste.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W123 230 te ahtaminen

Viesti Kirjoittaja atlas »

On kyllä sylinterien väliset kannakset todella kapeat.Taitaa olla 2.0 parempi vaihtoehto.Laatikkona oltava noilla tehoilla automaatti.
Entäs eaton 45? mikdoo:lla on myynnissä 400e sellanen myydään race osat
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W123 230 te ahtaminen

Viesti Kirjoittaja tomant »

Juu, sylinterien välit on paremmat 2-litraisessa, joka on vahvatekoinen kone. Toisaalta 2.3-16 perustunee samaan lohkoon kuin 2.3 ja siitä on vaparinakin otettu 300 hv ja ahdettuna reilusti enemmän.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W123 230 te ahtaminen

Viesti Kirjoittaja atlas »

sylinteristä sylinteriin on kannas kokonaisuudessaan 8mm ja sylinteristä välikannas sahanukseen 3.5mm jossa pitäisi olla sitten kannentiivisteen liekkirengas.
sama taitaa olla 300e jota napa ei pitänyt hyvänä turbotus aihiona vastaavasta syystä.2.6 parempi ja 2.0.
Mittailin irrallaan olevasta lohkosta nää mitat.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
teemu.V
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 18.01.2012 23:00
Paikkakunta: Harjavalta

Re: W123 230 te ahtaminen

Viesti Kirjoittaja teemu.V »

miten toi remmiahdin mahtais käyttäytyy? Ja paljonko se nostais hevosvoimia ylöspäin? Voishan sitä remmiahtimenki sinne laittaa
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: W123 230 te ahtaminen

Viesti Kirjoittaja pera8x »

remmiahdin ittessään ei ole mikään maksimi tehon kuningas. ainakaan pieni remmiahdin. ja kulutuskin tuppaa nouseen jonkun verran remmillä ahdetuissa. siinä niitä huonoja puolia laitteesta. hyvinä puolina onkin sitten ahtopainetta heti alhaalta lähtien, mukava ajella. turbon kanssa toi on jo hyvä vekotin. alakierroksilla antaa ilmaa, mutta jää sitten pois jarruttelemasta, kun turbo alkaa toimia.

paljonko tolla saa tehoja? en tiedä. ehkä 0,4-0,8 kiloa ahtoja vois tehdä sinne 50-100 heppaa lisää, mistä remmi imasee 20% niin jäljelle jää jotain. en tosiaankaan tiedä, kuhan speguloin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin