om603 turbotus offikäyttöön
om603 turbotus offikäyttöön
joo elikkä mitä arvon raati tarjoaa om 603 seen turboksi joka heräisi alhaalta tarkotus tehdä ns. cummins pakosarja,
max tehot tuonne 200 nurkille kun auto on offi käytössä. välijäähy tulee ja ehkä 7mm elementit
max tehot tuonne 200 nurkille kun auto on offi käytössä. välijäähy tulee ja ehkä 7mm elementit
Re: om603 turbotus offikäyttöön
Tuolla kokoonpanolla 7mm Mynä, mutta vakiosarjalla oli Hx35 56/60 ja #12 pesällä, eikä lähteny ihan alhaalta. Suosittelen jotain pikkasen pienempää tai muuttuvasiipisiä.
300 GD
K Y M
K Y M
Re: om603 turbotus offikäyttöön
Eikös vakio turbo ainakin lähelle 200 heppaan piisaa? Ja ainakin se herää 7mm pumpulla alhaalta.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: om603 turbotus offikäyttöön
Ei lähde mukaan alhaalta ja hengittää kehnosti. KKK24 on enemmänkin pakokaasujarru. HX35 sopivan pienellä pakopesällä voisi olla sopiva, ehkä jopa HX30 ?Jani R-K kirjoitti:Eikös vakio turbo ainakin lähelle 200 heppaan piisaa? Ja ainakin se herää 7mm pumpulla alhaalta.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Re: om603 turbotus offikäyttöön
Vuotava vakiosarja riittää helposti 300 heppaan 6mm pumpulla vakiomoottorissa. Tämä ei ole mitään mutua vaan dynolla testattu. Ihan turha alkaa nypläämään mitään pakosarjaa, vaan parempi miettiä mistä löytyy sopiva turbo 200 heppaan seiskan pumpulla.merssugee kirjoitti:joo elikkä mitä arvon raati tarjoaa om 603 seen turboksi joka heräisi alhaalta tarkotus tehdä ns. cummins pakosarja,
max tehot tuonne 200 nurkille kun auto on offi käytössä. välijäähy tulee ja ehkä 7mm elementit
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Re: om603 turbotus offikäyttöön
hx/hy35 #8 pesällä tai sitten 35 superi herää alhaalta. Mynän 7mm tai ehkä jopa 8mm pumppu ja alasyötöt tappiin niin alkaa tapahtua.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om603 turbotus offikäyttöön
Mä sain itteruuvatulla vakio pumpulla 603:sesta 180hv. ei siihen mitää 8mm pumppua tartte jos 200hv on hakuses?Siekkinen kirjoitti:hx/hy35 #8 pesällä tai sitten 35 superi herää alhaalta. Mynän 7mm tai ehkä jopa 8mm pumppu ja alasyötöt tappiin niin alkaa tapahtua.
ja eikö hx35 ala olla jo suuri tuommosille tehoille?
Re: om603 turbotus offikäyttöön
Master Powerin R4449-2
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: om603 turbotus offikäyttöön
Vääntöjä ja käyttömukavuutta saa enemmän kun on vähintään 7mm pumppu. Kulutus pysyy myös parempana kun ruiskutusaika ei oo niin älyttömän pitkä mitä 5,5 tapeilla. Mulla on hx35 #12 pesällä ja lähtee heräämään alta kahen tonnin kun kaasun lämäsee pohjaan. Eikä vielä oo alasyötöt lähellä täyttä. 2500 kierroksessa on jo reilusti painetta. #8 pesällä tuollanen niin kyllä se alhaalta alkaa vetämään ja vielä paremmin 35 superi #8 pesällä. Suht iso ulkonen hukkaportti pitää olla ettei ahot karkaile ja kone mene pahasti tukkoon yläkierroksilla. Vakioturbot kannattaa ainakin unohtaa tuossa koneessa. Saa pian kannen halki niillä kun pakopaineita on 10 kertaa enemmän mitä ahtopainettaTompa124 kirjoitti:Mä sain itteruuvatulla vakio pumpulla 603:sesta 180hv. ei siihen mitää 8mm pumppua tartte jos 200hv on hakuses?Siekkinen kirjoitti:hx/hy35 #8 pesällä tai sitten 35 superi herää alhaalta. Mynän 7mm tai ehkä jopa 8mm pumppu ja alasyötöt tappiin niin alkaa tapahtua.
ja eikö hx35 ala olla jo suuri tuommosille tehoille?

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103