260
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
260
terben lajitoverit!
aloin tässä miettimään kun vähän 260mylly kiinnostais ja tietenkin sen turbotus.. eli sopiiko esim om603/606 turbo pakosarjat 260 myllyyn vai onko bensa ja diesel pakosarjojen kiinnityksissä eroja? sitten jos jollain kokemusta sellasen ahtamisesta niin vois vähän vinkkejä kertoo jos on jotain mitä olis hyvä tietää.
itse en ole edes kuullut ikinä et joku sellasen olis turbottanut.
aloin tässä miettimään kun vähän 260mylly kiinnostais ja tietenkin sen turbotus.. eli sopiiko esim om603/606 turbo pakosarjat 260 myllyyn vai onko bensa ja diesel pakosarjojen kiinnityksissä eroja? sitten jos jollain kokemusta sellasen ahtamisesta niin vois vähän vinkkejä kertoo jos on jotain mitä olis hyvä tietää.
itse en ole edes kuullut ikinä et joku sellasen olis turbottanut.
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: 260
2.6 litrainen versio M103 koneesta on hyvä aihio turbotukselle, pyttyjen välit on paljon suuremmat, kuin 3 litraisessa, muuten siihen päteekin oikeastaan samat jutut, kuin isoveljeensä...
OM603 pakosarja sopii pienellä muokkauksella, OM606 ei mitenkään, jos pysytään järkevissä rajoissa tuon muokkauksen suhteen... (laipan vaihtamalla saa toki senkin sopimaan)
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
OM603 pakosarja sopii pienellä muokkauksella, OM606 ei mitenkään, jos pysytään järkevissä rajoissa tuon muokkauksen suhteen... (laipan vaihtamalla saa toki senkin sopimaan)
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: 260
okei.. onko tietoo firmasta mikä tekis turbopakosarjoja?? pari pakosarjaa tehny eikä ole kyllä meikäläisen hommaa
ja paha alkaa muokkaa vakio pakosarjoja ku nehän on teräsvalua niin ei pysty kauheen hyvi hitsaamaan.. vai olenko väärässä ton materiaalin suhteen??

bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: 260
Kkd motorsportista pakosarjaa vaan.
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: 260
onpas kiva sivu tuo kkd



bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: 260
Ke-jetin kanssa sitten tulee varmasti onkelmia jos haluat yhtään isommilla paineilla ajella. Lentelee tiivisteet pihalle
kannattaa korvata se megalla. Itse kone on melko kestävää sorttia ja pysyy kyllä nipussa kohtuullisilla tehoilla.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 260
http://www.turbobandit.com/shop/" onclick="window.open(this.href);return false; tuolta sais valmista pakosarjaa...

W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: 260
Banditilta taattua hajosiko kiinasarjasi kamaa.
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: 260
onkos siellä jotain nippanappa osia vai???
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: 260
voi valurautaakin vaikka migillä mut murtolujuus laskee olemattomiin eikä kestä kauheen hyvin esim tärinää kuumana
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: 260
Sen kun hitsaa kuumana tai kuumentaa hitsauksen jälkeen niin kestää paremmin.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: 260
tehää kunnolla jos ehdää
tarvis puikko vehkeeseen saada valupuikkoja mut ne maksaa joku varmaa 20e kilo 


bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: 260
Jotain 10v ajettiin taunuksella jossa oli vakiopakosarjan kylkeen tehty T3 laipalle reikä johon kylmilteen migillä hitsattiin laippa kiinni.killerimersu kirjoitti:voi valurautaakin vaikka migillä mut murtolujuus laskee olemattomiin eikä kestä kauheen hyvin esim tärinää kuumana
Alkuperäinen pakoputken lähtö tukittiin 6mm teräslevyllä hitsaamalla sekin samallailla migillä.
Hyvin pysyi ja jäi vielä seuraavallekin omistajalle.
Taitaa riippua vähän valuraudan seoksesta mitä siellä seassa sattuu olemaan.
Tuossa ainakin sauma oli kuin terästä olisi hitsannut teräkseen.
Holset siellä lukee..
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: 260
jep.. siitä se riippuu aikalailla että onko se teräsvalua, valurautaa vai jotain kromipohjaista paskaa 

bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: 260
nonii nyt tämä lähti käsistä
esabin sivuilla ollaan opintoja muistelemassa valuraudan hitsauksesta




bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: 260
Ekaks se oli valuterästä, nyt valurautaa tai kromipohjasta paskaa.
Hio sitä rälläkällä niin selviää millä voi hitsata. Valuterästä (esim. kierremuhveja) oon vejelly ihan peruslangalla migillä. Tatsunin pakosarjaan on istutettu pakopaineen mittausnatsa tigillä. Voipi vähän täristä ja painettakin on vaihtelevasti mutta kiinni pysyy.

Hio sitä rälläkällä niin selviää millä voi hitsata. Valuterästä (esim. kierremuhveja) oon vejelly ihan peruslangalla migillä. Tatsunin pakosarjaan on istutettu pakopaineen mittausnatsa tigillä. Voipi vähän täristä ja painettakin on vaihtelevasti mutta kiinni pysyy.
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: 260
käyn steenalla, niillä on hienot mittalaitteet jolla saa joka ainesosan prosentti määrän selville 

bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo