Ässä pomppas päästöistä ja katsuri epäili ilmavuotoa jossain, oli sen verta arvot sekasin. O2 oli 10,42, HC 2320 ja CO 1,43. Lisäksi tyhjäkäynti seilailee ollen välillä 1000-1100, ja toisinaan taas noin 600.
Kysymys kuuluukin johtuuko nämä kaikki siitä määräjakajan kumikaukalosta? Latausjännitekin on vain 13,2V että pitää nyt siitä ainakin lähteä liikkeelle, tosin se nyt ei päästö ongelmaan helpotusta tee.
W126 420 SEL päästöt ja tyhjäkäyntiongelma
Re: W126 420 SEL päästöt ja tyhjäkäyntiongelma
Tyhjäkäyntimoottori takkuaa koitapa kevyesti kolkuttaa jollakin siihen päälle käydessä putoaako kierrokset tällöin. Seosruuviin pääsee käsiksi suoraan ilmanputsarikotelon läpi 3 vai oliko 4mm kuusiokoloruuvi?? kevyesti painamalla ja kääntämällä, kannataa tehdä pakokaasutesterin ollessa kytkettynä, latausjännite ei vaikuta noin .melkein norm jos on kulutusta päällä. Normaali tyhjäkäynti pitäisi olla n. 600-700 välillä. PS. tyhjäkäyntimoottorin puhdistusohjeet löytyy kyllä näiltä foorumin sivuilta
500sec 320e ja exi.ä c180 115 240d 123 200d190e2,0 124 260e 300d 300e230e 300e4-matic 420se