cdi läpät taas
cdi läpät taas
Uutena cdi miehenä näitä vanhoja messuja kelannut läpi ja noista imusarjan läpistä on paljon juttua. Pitihän se mennä katsomaan liikkuuko omassa, no eipä liikkunut. läpät liikkuu kyllä herkästi, mutta tanko on irti moottorista/vivuista. Katselin ja tunnustelin yläkautta. Ensiapuna ajattelin laittaa nippusiteellä läpät auki, mutta kumpaan suuntaan? Tanko täysin eteen vai taakse?
Joku oli tätä jossain messussa kysynytkin, muttei kukaan ollut vastannut.
Minkälainen kiinnitys tangon takapäässä on, olisiko jollain kuvaa tai?
Joku oli tätä jossain messussa kysynytkin, muttei kukaan ollut vastannut.
Minkälainen kiinnitys tangon takapäässä on, olisiko jollain kuvaa tai?
MB 123 300d
Mopareita
Mopareita
Re: cdi läpät taas
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... hlight=cdi" onclick="window.open(this.href);return false;
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: cdi läpät taas
Taisi olla tanko taka asentoon, (kokeilemalla selviää)
läppä systeemiä ei kanata uusia vaan poistaa kokonaan jättä sen mootorin sinne surisemaan
läppä systeemiä ei kanata uusia vaan poistaa kokonaan jättä sen mootorin sinne surisemaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: cdi läpät taas
tanko eteenpäin menosuuntaan
rautalanka siihen ongenkoulun mallinen mutka se ykkösen läppävipuun ja toisen pään taivuttaa ylävesiletkun lemmarin ruuvin kannan ympärille
rautalanka siihen ongenkoulun mallinen mutka se ykkösen läppävipuun ja toisen pään taivuttaa ylävesiletkun lemmarin ruuvin kannan ympärille

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: cdi läpät taas
Toi rautalanka on usein käytetty ratkaisu tässä,xr kirjoitti:tanko eteenpäin menosuuntaan
rautalanka siihen ongenkoulun mallinen mutka se ykkösen läppävipuun ja toisen pään taivuttaa ylävesiletkun lemmarin ruuvin kannan ympärille
sitten vielä työntää käden jostain kolosta siine imusarjan alle ja varovasti käänttä sen mootorin ja läppien välisen yhdystangon väliseen muovi vivun irti/poikki muuten se vaapan heiluesaan usein takertuu johonkin ja vika tilaa tulee
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: cdi läpät taas
Kiitoksia
Eli sidon ne etuasentoon, täytyy vielä tarkistaa että tanko on kaikissa läpissä kiinni.
Melko ahdasta.
Eli sidon ne etuasentoon, täytyy vielä tarkistaa että tanko on kaikissa läpissä kiinni.
Melko ahdasta.
MB 123 300d
Mopareita
Mopareita
Re: cdi läpät taas
Lainataanpa tätä threadia:
Miten/mikä tuota läppämoottoria ohjaa? Nyt taas ollaan sillointällöin vikatilassa, ja koska Viialassa oltiin lomalla tämä viikko, tein vähän itsediagnoosia ilman tähtisoftia. Eli jo pitkään kun laitan sytytysvirran päälle, on läppävermeet pitänyt hetkisen räpätystä. Nyt räpätys kestää huomattavasti lyhyemmän aikaa. Kun starttaan auton, ei läppäyhdystanko liiku mihinkään, ei vaikka kaastuttelen. Läpät nättävät olevan ohjattuna auki-suuntaan, jos auton käydessä yrittää avittaa tankoa kiinni päin, on tuloksena lyhyt räpätys ja tanko värähtelee. Auto sammuksissa läppätankoa pystyy liikuttamaan helpohkosti jousta(?) vasten auki (taakse) päin.
Nyt siis joko läppämoottori on sökö, tai sitten läppien ohjaus on koko ajan 'suurille kierroksille' päin, eikä läppiä edes yritetä sulkea. Mietin että voisiko esim. MAF antaa nyt väärää tietoa, ja siksi läppiä ohjataan vain auki. Itse vikatila on taas sellainen semimallinen, kickdown ei toimi ja kiihtyvyys on melko huonoa, mutta esim vakkari toimii.
Tuossa on muuten brittifoorumin ohje kuinka ohjelmaa huijataan uskomaan ohjaavansa moottoria:
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=97061" onclick="window.open(this.href);return false;
Miten/mikä tuota läppämoottoria ohjaa? Nyt taas ollaan sillointällöin vikatilassa, ja koska Viialassa oltiin lomalla tämä viikko, tein vähän itsediagnoosia ilman tähtisoftia. Eli jo pitkään kun laitan sytytysvirran päälle, on läppävermeet pitänyt hetkisen räpätystä. Nyt räpätys kestää huomattavasti lyhyemmän aikaa. Kun starttaan auton, ei läppäyhdystanko liiku mihinkään, ei vaikka kaastuttelen. Läpät nättävät olevan ohjattuna auki-suuntaan, jos auton käydessä yrittää avittaa tankoa kiinni päin, on tuloksena lyhyt räpätys ja tanko värähtelee. Auto sammuksissa läppätankoa pystyy liikuttamaan helpohkosti jousta(?) vasten auki (taakse) päin.
Nyt siis joko läppämoottori on sökö, tai sitten läppien ohjaus on koko ajan 'suurille kierroksille' päin, eikä läppiä edes yritetä sulkea. Mietin että voisiko esim. MAF antaa nyt väärää tietoa, ja siksi läppiä ohjataan vain auki. Itse vikatila on taas sellainen semimallinen, kickdown ei toimi ja kiihtyvyys on melko huonoa, mutta esim vakkari toimii.
Tuossa on muuten brittifoorumin ohje kuinka ohjelmaa huijataan uskomaan ohjaavansa moottoria:
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=97061" onclick="window.open(this.href);return false;
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: cdi läpät taas
Minkähän ikäinen/mallinen,MiHe kirjoitti:Lainataanpa tätä threadia:
Miten/mikä tuota läppämoottoria ohjaa? Nyt taas ollaan sillointällöin vikatilassa, ja koska Viialassa oltiin lomalla tämä viikko, tein vähän itsediagnoosia ilman tähtisoftia. Eli jo pitkään kun laitan sytytysvirran päälle, on läppävermeet pitänyt hetkisen räpätystä. Nyt räpätys kestää huomattavasti lyhyemmän aikaa. Kun starttaan auton, ei läppäyhdystanko liiku mihinkään, ei vaikka kaastuttelen. Läpät nättävät olevan ohjattuna auki-suuntaan, jos auton käydessä yrittää avittaa tankoa kiinni päin, on tuloksena lyhyt räpätys ja tanko värähtelee. Auto sammuksissa läppätankoa pystyy liikuttamaan helpohkosti jousta(?) vasten auki (taakse) päin.
Nyt siis joko läppämoottori on sökö, tai sitten läppien ohjaus on koko ajan 'suurille kierroksille' päin, eikä läppiä edes yritetä sulkea. Mietin että voisiko esim. MAF antaa nyt väärää tietoa, ja siksi läppiä ohjataan vain auki. Itse vikatila on taas sellainen semimallinen, kickdown ei toimi ja kiihtyvyys on melko huonoa, mutta esim vakkari toimii.
Tuossa on muuten brittifoorumin ohje kuinka ohjelmaa huijataan uskomaan ohjaavansa moottoria:
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=97061" onclick="window.open(this.href);return false;
joka tapauksessa ei sitä kannatta käsin käänellä se moottori ei tykää sitä (muutamia mennyt siksi rikki)
ei sitä ohjelmaa tarvitse huijata laitaa ohjelman mikä sitä kaipaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: cdi läpät taas
Tuo allekirjoituksen pirssi kyseessä...
Juu ohjelmalla saa parhaiten, saa egr:nkin samalla pois, mutta kun kaikilla ei ole aina osaavaa starihenkilöä lähettyvillä niin ajattelin kertoa että tuollaistakin on maailmalla tehty...
täytyykin olla ronkkimatta sitä moottorin vivustoa enempi...
vikakoodia pääsee tutkailemaan vasta ensi viikolla ja viikonloppuna pitäisi peräkärryn kanssa tehdä reissu. No tuleepahan ne alitehoisen Taunuksen ajat mieleen... aamuisin tuntuu toimivan hyvin, ei vikatilaa tänäänkään.
Juu ohjelmalla saa parhaiten, saa egr:nkin samalla pois, mutta kun kaikilla ei ole aina osaavaa starihenkilöä lähettyvillä niin ajattelin kertoa että tuollaistakin on maailmalla tehty...
täytyykin olla ronkkimatta sitä moottorin vivustoa enempi...

W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: cdi läpät taas
Jep jep niistä vastus viritelmistä on monesti sitten aiheutunut että auto toimii aluksi(soveltuvat paremmin paikkoihin missä on tasaisemmat sää olot kun pohjoisessa)MiHe kirjoitti:Tuo allekirjoituksen pirssi kyseessä...
Juu ohjelmalla saa parhaiten, saa egr:nkin samalla pois, mutta kun kaikilla ei ole aina osaavaa starihenkilöä lähettyvillä niin ajattelin kertoa että tuollaistakin on maailmalla tehty...
täytyykin olla ronkkimatta sitä moottorin vivustoa enempi...vikakoodia pääsee tutkailemaan vasta ensi viikolla ja viikonloppuna pitäisi peräkärryn kanssa tehdä reissu. No tuleepahan ne alitehoisen Taunuksen ajat mieleen... aamuisin tuntuu toimivan hyvin, ei vikatilaa tänäänkään.
hyvin mutta hetken päästä tulee jotain outoa mitä ei sitten meinaa löytyä millän kun systeemiä on hujjattu vastuksella mikä sitten sotkee diagnoosi systemin pahimillan niin että vikaa/toiminta häirötä on lähes mahdotonta yhdistä siihen(ja sitten ottaa pois sitä vastustus viritelmää) on myös käynnyt niin että vuosia ollut joku vastus huijaus kiinni autossa ei ole enään riitänyt että sen poistaa... mutta jokainen tekee omallen mitä haluaa

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: cdi läpät taas
Itsellä on ihan vastaava vika omassa w210 200cdi:ssä... Onko selvinnyt mikä tuon vian vois aiheuttaa, vai selviääkö vasta testerissä?
Puheenjohtaja
Suomen Mercedes autoilijat ry
Exät: w123 200D -84, W202 200D -94,
GD 300D -82, S202 220D -96, GD 300D -82, W124 200D -89, W210 200 CDI -02
Nyksät: W639 109 CDI -06, W202 200E Sport -94, W201 230E -88
Suomen Mercedes autoilijat ry
Exät: w123 200D -84, W202 200D -94,
GD 300D -82, S202 220D -96, GD 300D -82, W124 200D -89, W210 200 CDI -02
Nyksät: W639 109 CDI -06, W202 200E Sport -94, W201 230E -88
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: cdi läpät taas
Jos vastaava vika kuin tuola yllä "mihe" niin se rittä sotkemaan myös sen laatikon(kaikki viat olis hyvä mainita...helpotaisi vian pohdiskelua)Tupix kirjoitti:Itsellä on ihan vastaava vika omassa w210 200cdi:ssä... Onko selvinnyt mikä tuon vian vois aiheuttaa, vai selviääkö vasta testerissä?
mutta jonnekin *:rin piuhan päähän niin saa suuntaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: cdi läpät taas
Sori huono artikulointi... On sen verran uus auto mulle toi cdi koneinen, että on menny vähän niinku opetteluksi tää vian etsintä...
Epäilin aluksi laatikon olevan vikatilassa vähäisen öljymäärän vuoksi, kun olin juuri ennen vian ilmestymistä huomannut sen tihkuttavan öljyä ilmeisesti pistokkeesta... No eipä huuhteluöljynvaihto sekä pistokkeen vaihto auttanut... Siis etsimään lisää tietoa... Tällä hetkellä vahvin epäilys on juuri toi MAF... Putsailin sen tänään contact cleaner:lla (oli selvästi paskainen!) ja auttoihan se... N. 10 km matkan... Sitten vikatila taas päälle... Pitää viskata summassa uus MAF paikoilleen, kun saan auton aikaisintaan *:n päähän sunnuntai-iltana...
Tosin huomenna on taas pakko lähtee työreissulle, joten loppuviikkoon menee jokatapauksessa ennenkuin pääsee tutkailemaan taas tarkemmin...
OT: CDI203 tekeekö joku muukin noita EGR:n ohjelmallisia poissulkemisia? Ainakin olen ymmärtänyt (jos muistan oikein!) että kuusen alla onnistuu... Siksi vaan kyselen kun huomasin just tänään et tuosta mun autosta on tulpattu toi EGR:lle tuleva linja... Kuitenkaan ei mitään virheilmoituksia tule... Vai tallentuuko koodi ainoastaan järjestelmään?
Epäilin aluksi laatikon olevan vikatilassa vähäisen öljymäärän vuoksi, kun olin juuri ennen vian ilmestymistä huomannut sen tihkuttavan öljyä ilmeisesti pistokkeesta... No eipä huuhteluöljynvaihto sekä pistokkeen vaihto auttanut... Siis etsimään lisää tietoa... Tällä hetkellä vahvin epäilys on juuri toi MAF... Putsailin sen tänään contact cleaner:lla (oli selvästi paskainen!) ja auttoihan se... N. 10 km matkan... Sitten vikatila taas päälle... Pitää viskata summassa uus MAF paikoilleen, kun saan auton aikaisintaan *:n päähän sunnuntai-iltana...
Tosin huomenna on taas pakko lähtee työreissulle, joten loppuviikkoon menee jokatapauksessa ennenkuin pääsee tutkailemaan taas tarkemmin...
OT: CDI203 tekeekö joku muukin noita EGR:n ohjelmallisia poissulkemisia? Ainakin olen ymmärtänyt (jos muistan oikein!) että kuusen alla onnistuu... Siksi vaan kyselen kun huomasin just tänään et tuosta mun autosta on tulpattu toi EGR:lle tuleva linja... Kuitenkaan ei mitään virheilmoituksia tule... Vai tallentuuko koodi ainoastaan järjestelmään?
Puheenjohtaja
Suomen Mercedes autoilijat ry
Exät: w123 200D -84, W202 200D -94,
GD 300D -82, S202 220D -96, GD 300D -82, W124 200D -89, W210 200 CDI -02
Nyksät: W639 109 CDI -06, W202 200E Sport -94, W201 230E -88
Suomen Mercedes autoilijat ry
Exät: w123 200D -84, W202 200D -94,
GD 300D -82, S202 220D -96, GD 300D -82, W124 200D -89, W210 200 CDI -02
Nyksät: W639 109 CDI -06, W202 200E Sport -94, W201 230E -88
Re: cdi läpät taas
jos se on jo tulpattu ja ei vikakoodia niin se taitaa olla jo poistettu
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: cdi läpät taas
Nonniin, tänään kaverin kiinanstaarilla luettiin koodit:
Ei ihmeellisyysksiä mitä nyt muutama tallennettu CAN-väylän katkos instrument clusterissa, keppimodulin p-tunnistuksessa ja parissa muussa paikassa. Saattaa olla perua kun -30 kelissä boottas eberinkin kun oli vähän eikaa ehtiny lämppäri olemaan päällä (alijännite tms. siis?). Mutta yksi selkeä mahdolinen vian aiheuttaja oli ahtopaine-anturin koodi.
Keppimoduli tunnisti oikein, kokeiltiin, ja myös läppämoottori surahteli iloisesti laidasta laitaan ja vivut liikkuivat. MAF testiä ei tehty kun ei siitä mitään ollut tallentunut.
Yksi aktiivinen koodikin oli: b1416 heating water circulation pump a31m1. Eli nyt jossain ei vesi kierrä oikein? Eberi ei ainakaan sammu että kyllä se saa vettä, ja muutoinkin on lämmöt kohdillaan. En tosin ole kokeillut saako lämmittimen puhaltamaan kylmää... lisäinfoa ei antanut, vaikka mahdollisuus olisi ollut näyttää onko oikosulku, avonainen virtapiiri tms...
Vikatila ei muuten ole uusinut, kolmena päivänä putkeen samassa motarin rampissa iski päälle.
Ei ihmeellisyysksiä mitä nyt muutama tallennettu CAN-väylän katkos instrument clusterissa, keppimodulin p-tunnistuksessa ja parissa muussa paikassa. Saattaa olla perua kun -30 kelissä boottas eberinkin kun oli vähän eikaa ehtiny lämppäri olemaan päällä (alijännite tms. siis?). Mutta yksi selkeä mahdolinen vian aiheuttaja oli ahtopaine-anturin koodi.
Keppimoduli tunnisti oikein, kokeiltiin, ja myös läppämoottori surahteli iloisesti laidasta laitaan ja vivut liikkuivat. MAF testiä ei tehty kun ei siitä mitään ollut tallentunut.
Yksi aktiivinen koodikin oli: b1416 heating water circulation pump a31m1. Eli nyt jossain ei vesi kierrä oikein? Eberi ei ainakaan sammu että kyllä se saa vettä, ja muutoinkin on lämmöt kohdillaan. En tosin ole kokeillut saako lämmittimen puhaltamaan kylmää... lisäinfoa ei antanut, vaikka mahdollisuus olisi ollut näyttää onko oikosulku, avonainen virtapiiri tms...
Vikatila ei muuten ole uusinut, kolmena päivänä putkeen samassa motarin rampissa iski päälle.
Viimeksi muokannut MiHe, Ti 13.03.2012 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: cdi läpät taas
Jos Egr on tulpattu ja ilmamäärämittarissakin oli sanomista niin on myös mahdollista että vikatilaan meno johtuu siitä tulppauksesta. Egr ei ole käytössä kylmällä koneella ja siksi herja voisi tulla vasta pienen ajon jälkeen.Tupix kirjoitti:Sori huono artikulointi... On sen verran uus auto mulle toi cdi koneinen, että on menny vähän niinku opetteluksi tää vian etsintä...
Epäilin aluksi laatikon olevan vikatilassa vähäisen öljymäärän vuoksi, kun olin juuri ennen vian ilmestymistä huomannut sen tihkuttavan öljyä ilmeisesti pistokkeesta... No eipä huuhteluöljynvaihto sekä pistokkeen vaihto auttanut... Siis etsimään lisää tietoa... Tällä hetkellä vahvin epäilys on juuri toi MAF... Putsailin sen tänään contact cleaner:lla (oli selvästi paskainen!) ja auttoihan se... N. 10 km matkan... Sitten vikatila taas päälle... Pitää viskata summassa uus MAF paikoilleen, kun saan auton aikaisintaan *:n päähän sunnuntai-iltana...
Tosin huomenna on taas pakko lähtee työreissulle, joten loppuviikkoon menee jokatapauksessa ennenkuin pääsee tutkailemaan taas tarkemmin...
OT: CDI203 tekeekö joku muukin noita EGR:n ohjelmallisia poissulkemisia? Ainakin olen ymmärtänyt (jos muistan oikein!) että kuusen alla onnistuu... Siksi vaan kyselen kun huomasin just tänään et tuosta mun autosta on tulpattu toi EGR:lle tuleva linja... Kuitenkaan ei mitään virheilmoituksia tule... Vai tallentuuko koodi ainoastaan järjestelmään?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: cdi läpät taas
Kierrättä vettä lämitys laitten kennolle (eron huomaa hitaassa ajossa)MiHe kirjoitti: Yksi aktiivinen koodikin oli: b1416 heating water circulation pump a31m1. Eli nyt jossain ei vesi kierrä oikein?
löytyy jostain paisunta säiliön läheltä(jos ei ole kokonaan poistettu)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: cdi läpät taas
Kuittia vaan tuohon omaan vikaan... Poistui (ainakin toistaiseksi!) Ilmamassamittarin vaihdolla...
Pitää alkaa tutustumaan tuohon koneeseen ajan kanssa, jos ei muuten niin purkamalla... Testerissä pitää vielä käyttää jahka saa piuhan päähän... Ihan tarkistamisen vuoksi, ettei jäänyt muita vikoja....
Pitää alkaa tutustumaan tuohon koneeseen ajan kanssa, jos ei muuten niin purkamalla... Testerissä pitää vielä käyttää jahka saa piuhan päähän... Ihan tarkistamisen vuoksi, ettei jäänyt muita vikoja....
Puheenjohtaja
Suomen Mercedes autoilijat ry
Exät: w123 200D -84, W202 200D -94,
GD 300D -82, S202 220D -96, GD 300D -82, W124 200D -89, W210 200 CDI -02
Nyksät: W639 109 CDI -06, W202 200E Sport -94, W201 230E -88
Suomen Mercedes autoilijat ry
Exät: w123 200D -84, W202 200D -94,
GD 300D -82, S202 220D -96, GD 300D -82, W124 200D -89, W210 200 CDI -02
Nyksät: W639 109 CDI -06, W202 200E Sport -94, W201 230E -88