Närhenmunat rassattu, ei vieläkään kuumaa...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Närhenmunat rassattu, ei vieläkään kuumaa...

Viesti Kirjoittaja pforsell »

EDIT: alempana uusia kysymyksiä...

Moi,

olisiko ensi viikonloppuna (16.-18.3.) ketään seppää vapaalla, joka haluaisi (rehtiä maksua vastaan) rassata S430 4matic Langin närhenmunia? Auto on Porissa ja lämmityslaite puhaltelee maksimiasennossakin vain haaleaa. Kylmää tulee kyllä reippaasti.

Vaihtoehtoisesti: voisiko joku kertoa missä ne munat tuommoisessa vanhassa lossissa ovat? Moottorin päällä on muovikuoria, jotka peittävät kaiken näkyvistä.

-Peter
Viimeksi muokannut pforsell, La 24.03.2012 11:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Re: apuja närhenmunien rassaukseen?

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

Moro! Sinunkin autossasi lienee samassa paikkaa kuin omassani(omani on kylläkin pre-facelift)
Kohtuulliset ohjeetkin löydät projekti-osiosta W220:n Vikoja ja ehjäystä
Jos olen maisemissa v-loppuna ja et itse malta, niin voisin katsoa!
pistä vaikka yv:tä
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Re: apuja närhenmunien rassaukseen?

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Kiitoksia Benjaminille, närhenmunat puhdistettiin eilen. Oli mukava seurata ammattimiehen rauhallisia ja huolellisia otteita. :thumbup:

Normaalia likaa löytyi ja toisen närhenmunan sisällä oli pieni metallilastukin, ja akselissa olevista kulumisjäljistä päätellen se on "asennettu" sinne jo Sindelfingenissä. Sitä en voi kuin ihmetellä, että tällainen miltei määräaikaishuoltoa vaativa osa on sijoitettu W220:ssä noinkin ikävään paikkaan.

Nyt molemmin puolin puhaltelee samanlämpöistä ilmaa ja aavistuksen entistä lämpimämpää ja jäähdytystä pyytäessä selvästi entistä kylmempää. Edelleenkään sieltä ei tule kuumaa, mutta ajattelin seuraavaksi laittaa nuo raitisilmarojut kuntoon, koska puhalluksen voimakin tuntuu hieman tukkoiselta. Vasta sitten voisi ryhtyä pohtimaan, josko se peevelin kiertovesipumppu siellä närhenmunien kyljessä kaikesta huolimatta kuitenkin oikuttelee? Mitään virhekoodia ei ilmastointi kerro, näytölle tulee vikakoodeja kysyessä vain ERROR ---- eli ei koodeja.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: apuja närhenmunien rassaukseen?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voikos raitisilmasuodin olla tukkoinen myös.
tuo kiertovesipumpun vika yleensä niin tyhjäkäynnillä ei tule lämmintä jos se ei pelaa mutta kierroksilla taas moottorin oma pumppu jaksaa kierrättää niin silloin tulee kuumaa mutta tämäkin on varmasti moottorikohtainen ero missä se tulee kuumempana riippuen kaikista kanavistoista.Järkeevin olisi ostaa suoraan uusi kv-pumppu.
Oliko muuten missä kohdin närhenmunat autossasi?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Re: apuja närhenmunien rassaukseen?

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

ERROR tarkoittanee virhettä! Onko sitten virhe luettaessa, ei saa yhteyttä ohjainlaitteeseen!
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
petri55
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: La 17.05.2008 23:37

Re: apuja närhenmunien rassaukseen?

Viesti Kirjoittaja petri55 »

vaihdoin paperisuodattimen hiilisuodattimen tilalle ja tuuletin toimii nyt ok,voi auttaa
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Re: apuja närhenmunien rassaukseen?

Viesti Kirjoittaja pforsell »

miksu.s kirjoitti:ERROR tarkoittanee virhettä! Onko sitten virhe luettaessa, ei saa yhteyttä ohjainlaitteeseen!
En ole googlettamalla löytänyt tuohon varmistusta, mutta oma tulkintani toistaiseksi on se, että kun ilmastoinnissa ei ole mitään vikatilaa, virhekoodiksi näytetään pelkkä neljä viivaa. Toki "ei virheitä" -tilan voisi näyttää yksiselitteisesti vaikka "ok" -viestillä. Onko kellään varmaa tietoa? Benzworld.org sisältää listan kaikista virheistä (onko tosiaan KAIKKI?) eikä listalla ole ollenkaan vaihtoehtoa ----.

Tulkintaani tukee se, että ilmastointilaite toimii täydellisesti. Puhalluksen suunta tottelee käsisäätöjä, puhalluksen voimakkuus tottelee käsisäätöjä, lämpötilasäätökin "tottelee" asetuksia, mutta sisään puhaltuvan ilman lämpötila maksimissaankin on vain leudon leppeää. Nyt rassauksen jälkeen maksimikylmää pyytäessä sisään tulee oikeasti kylmää. Jos paneelista ei olisi yhteyttä yhtään minnekään, luulisi ainakin osan toiminnoista olevan pois pelistä ja osan nappuloista "mykkiä."

Katson ensin nuo raitisilmarojut, sitten mietitään lisää. Varmaan kennokin voi olla tukossa ilman vikakoodeja, eikö? Se onkin sitten astetta ikävämpi homma :evil:
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Re: Närhenmunat rassattu, ei vieläkään kuumaa...

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

Morjenttes! Muistikuva olisi itsellä jotta jos näytössä on 4 viivaa->ei vikakoodeja!
Se raitisilmasuodatin kannattaa tarkistaa. Tulikos muuten kuinka puhallusta
esim. tuulilasille???(puhallin täysillä) Ja muista myös, että siellä voi olla vielä
ilmaa kennossa kun käytettiin auki!.(Kaverin autoon kun vaihdoin ko. paketin
niin lämmöt normalisoitui pienen ajon jälkeen)
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Närhenmunat rassattu, ei vieläkään kuumaa...

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kiertovesipumpulle voi hyvin pakkosyöttää virtaa ja kuunella miten se moottori surraa. Ilmeisesti myös munat voi pakko-ohjata täysin auki asentoon, mutta siitä mulla ei ole kokemusta. Ohjaisi siis munat täysin auki ja testaisi alkaako tulla kuumaa...no ihan jollain piuhalla akulta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Närhenmunat rassattu, ei vieläkään kuumaa...

Viesti Kirjoittaja atlas »

Pakko lämpösyöttö munille on sellainen että ottaa munille menevän sähköpistokkeen irti niin venttiilit on tällöin aukiasennossa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Närhenmunat rassattu, ei vieläkään kuumaa...

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ahaa se menee niin päin, hyvä tietää niin pääsee itsekkin vähän testailemaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin