w203 alustasarja
Re: w203 alustasarja
kyllä se sen 35mm kestää,mulla perä putos vakiosta apaut 10mm ja edestä melkein sen 30mm (olis vielä tuuma varaa jos haluis vieläkin matalampaa)
Re: w203 alustasarja
se kuulostas justiin sopivalle tuo 30/10 mm. onkohan paljo jäykempi verrattuna vakio alustaan?mese270 kirjoitti:kyllä se sen 35mm kestää,mulla perä putos vakiosta apaut 10mm ja edestä melkein sen 30mm (olis vielä tuuma varaa jos haluis vieläkin matalampaa)
Re: w203 alustasarja
Pudotus riippuu siitä kuinka hyvässä kunnossa on ne sun vakio jouset. Siis itselläni on eibach 30/30mm jousisarja.Perä oli jo vakio jousilla hieman pudonnut alkuperäisestä, siitä siis putosi noilla jousilla sen 10mm eli nyt on perä oikeella korkeudella(ei liian matala) ja etupää putosi noin 30mm.Niinkuin tuolla aikasemmin mainittiin että H&R on paljon jäykempi kuin Eibach,itse pidän enemmän tästä mukavuudesta(sopivan tymäkkä ei kova) vakio iskareilla,tilanne muuttuisi vielä jos laittaisi esim uudet sport iskarit,niin olis vielä tymäkämpi. 40/60mm sarjalla etupää putoaa todella matalaksi.Kuvia löytyy foorumilta.
Re: w203 alustasarja
Onko jollain ollut ongelmaa FK-automotiven High Sport alustasarjan kanssa, etupäässä iskarin alaosa ottaa etummaiseen ylätukivarteen kiinni?
Ongelmaahan ei tietenkään saa ratkaistua että johtuuko se sarjasta vai tarviketukivarresta, sillä Bilteman pallonivelen avaustyökalu murtui nivelen poisottoyrityksessä.
Ongelmaahan ei tietenkään saa ratkaistua että johtuuko se sarjasta vai tarviketukivarresta, sillä Bilteman pallonivelen avaustyökalu murtui nivelen poisottoyrityksessä.
w203 220cdi Avantgarde
Re: w203 alustasarja
nyt on lipsahtanu minulla peukalo keskelle kämmentä (jos ei oo ollu peräti aina) mutta miten helevetissä lähtee tuosta etu jousipaketista yläpään jousilautanen irti? on tullu värkättyä ja väännettyä jos jollaki konstilla mutta ei vaan lähe tai sitte en vaan osaa...... eli ohjeita kaipaisin kipeästi 

Re: w203 alustasarja
Se on kyllä aika vammanen systeemi, sielä päässä näet sellasen rinkulan jossa on sellaset urat. Siinä on jenka ja se pitää saada auki. Purista jousta kasaan ja kokeile pyöritellä auki sitä mustaa molttia. Se rinkula pyörii sen mukana. ISOT nippusiteet on hyvä apu kun jousta puristelee kasaan, ainaki se tavallisen mallin jousi on oikeesti varmaan 70 senttiä pitkä ku sen lopulta saa irti. Tollaset mcdonalds.. eiku macphersonit ei kyllä mersuun kuuluisi
Niin niistä nippusiteistä, kun laitat sen uuden jousen niin puristele molemmat päät kasaan, kunnollisia nippusiteitä vaikka 3 kumpaankin päähän, helpottaa kummasti asennusta. Ne myös lähtee sieltä välistä helposti pois kun on saanut sen paketin kasaan. Mistähän sais kunnon puristimet millä tuo homma sujuis, jäi toi keula ehkä 10-15mm liika korkeelle omasta enkä niitä irrota ennenku on kunno vehkeet

Niin niistä nippusiteistä, kun laitat sen uuden jousen niin puristele molemmat päät kasaan, kunnollisia nippusiteitä vaikka 3 kumpaankin päähän, helpottaa kummasti asennusta. Ne myös lähtee sieltä välistä helposti pois kun on saanut sen paketin kasaan. Mistähän sais kunnon puristimet millä tuo homma sujuis, jäi toi keula ehkä 10-15mm liika korkeelle omasta enkä niitä irrota ennenku on kunno vehkeet

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: w203 alustasarja
kuinka kasaan se pitää saaha puristettua ku tuollaki keinolla eilen yritin mutta ei vaan lähteny aukee se musta möykky. jos ei oo sitte hapettunu jumiin..S202 kirjoitti:Se on kyllä aika vammanen systeemi, sielä päässä näet sellasen rinkulan jossa on sellaset urat. Siinä on jenka ja se pitää saada auki. Purista jousta kasaan ja kokeile pyöritellä auki sitä mustaa molttia. Se rinkula pyörii sen mukana. ISOT nippusiteet on hyvä apu kun jousta puristelee kasaan, ainaki se tavallisen mallin jousi on oikeesti varmaan 70 senttiä pitkä ku sen lopulta saa irti. Tollaset mcdonalds.. eiku macphersonit ei kyllä mersuun kuuluisi![]()
Niin niistä nippusiteistä, kun laitat sen uuden jousen niin puristele molemmat päät kasaan, kunnollisia nippusiteitä vaikka 3 kumpaankin päähän, helpottaa kummasti asennusta. Ne myös lähtee sieltä välistä helposti pois kun on saanut sen paketin kasaan. Mistähän sais kunnon puristimet millä tuo homma sujuis, jäi toi keula ehkä 10-15mm liika korkeelle omasta enkä niitä irrota ennenku on kunno vehkeet
Re: w203 alustasarja
Vie se mersukorjaamoon niin purkavat molemmat tolpat samalla eikä käy haaveria. Voivat ottaa kympin tai kaks tuosta hommasta.
Sitä pitää puristaa melkolailla kasaan ja siltikin ylämoltti saattaa olla aika tiukassa ja pääsee pomppaamaan kun on kierteet loppuu..
Sitä pitää puristaa melkolailla kasaan ja siltikin ylämoltti saattaa olla aika tiukassa ja pääsee pomppaamaan kun on kierteet loppuu..
w203 220cdi Avantgarde
Re: w203 alustasarja
joo se yläpää pitää avata semmosella "Etuiskunvaimentimen ylämutterin avainhylsy" erikois avaimella helpottaa asiaa aika paljon kl:stä 15,90
Re: w203 alustasarja
vaihdoin itse ja säästin sen muutaman kympin
oli ne möykyt melko lujassa eikä se päässy pomppaa ku kiristi tarpeeksi.
Kiitoksia jälleen neuvoista!

Kiitoksia jälleen neuvoista!
Re: w203 alustasarja
Laitoin Konin 35mm madaltavat jouset vakioiskarin kanssa, perä laski pari senttiä ja keula n 5cm. Ei tullut mielestäni ollenkaan liian matala, eli ei näytä silmiinpistävällä tavalla madalletulta. Ehkä enempi siltä ku miltä sen olis pitäny aina näyttää. Seuraavaksi odotellaan kesärengaskauden alkua että pääsee katsastamaan miltä tötterö näyttää 18" vanteilla.. 
Mukana tuli CD missä pitäis olla TÜV-todistukset muutoskatsastusta varten.
Eli jouset oli noi: http://kauppa.completos.fi/PublishedSer ... =1020-6080

Mukana tuli CD missä pitäis olla TÜV-todistukset muutoskatsastusta varten.
Eli jouset oli noi: http://kauppa.completos.fi/PublishedSer ... =1020-6080
1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
Re: w203 alustasarja
Pitää varmaan jos joskus ostaa madallusjousia niin vaihtaa merkkiä ku noi eibachit laskee autoa miten sattuu.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: w203 alustasarja
Konin etujousi oli muuten 9cm alkuperäistä lyhyempi. Madallus jäi kuitenkin tosiaan tuohon 5cm, koska jouset on jäykemmät vs. vakiot. Ajettavuus tosiian silti ihan ok, ei mitenkään pahan jäykkä tai kova.
1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma 10.02.2014 12:50
- Paikkakunta: Liminka
Re: w203 alustasarja
Pitäs saada jämäkämpi alusta 203 farkuun. Nyt perä on melko löysä eikä "hevos" kärryä pysty vetämään kun takarenkaat hankaa sisälokariin kiinni. En tiedä sitten onko autossa joku matalampi alusta mutta avantgarde varustelu siinä ainakin on. Uuden iskunvaimentiment olen taakse laittanut ja jousetkin näytti lähes uusille. Renkaat on tosin hivenen korkeahkot talvi gummit eli 225/50/17 joka voipi tietty olla osa syy tuohon raapimiseen.
Minkälaista alustaa suosittelette jos haluan alustaan lisää kovuutta ja samalla saisi tietty tuo keulakin vähän tipahtaa ?
Olisko eibach pro kit vieterit semmoset jota etsin vai kenties jotkun muut ? Eteen voisi samalla vaihtaa myös iskarit jos kerta vieterit vaihtaa.
Minkälaista alustaa suosittelette jos haluan alustaan lisää kovuutta ja samalla saisi tietty tuo keulakin vähän tipahtaa ?
Olisko eibach pro kit vieterit semmoset jota etsin vai kenties jotkun muut ? Eteen voisi samalla vaihtaa myös iskarit jos kerta vieterit vaihtaa.
Re: w203 alustasarja
Teree!
Uusi jäsen näillä sivustoilla ja ihan pihalla, joten armoa, kun en tiedä minne olisi pitänyt kysymystä heitellä?
No, jos nyt kokeillaan tänne.. Elikkäs itsellä tarkoituksena madaltaa w203 classic farkku pelkillä jousilla ihan ulkonäkö syistä! Tuli jo tilattua 18x8" ET35 Dozit, 225/40/18 renkailla. Harkinnassa oli H&R 40/40 jouset mutta.. Lueskeltuani aiheesta hieman, sain käsityksen, että 45/30 voisi toimia paremmin? Harkintaan meneekin siis Weitec sport F 45/30? Vai riittäisikö tuolle 40/40 sarjalle takapään kumien vaihto paksumpiin? Mitäs mieltä olette ja tuleekohan ongelmia renkaiden mahtumisen kanssa??
Uusi jäsen näillä sivustoilla ja ihan pihalla, joten armoa, kun en tiedä minne olisi pitänyt kysymystä heitellä?

No, jos nyt kokeillaan tänne.. Elikkäs itsellä tarkoituksena madaltaa w203 classic farkku pelkillä jousilla ihan ulkonäkö syistä! Tuli jo tilattua 18x8" ET35 Dozit, 225/40/18 renkailla. Harkinnassa oli H&R 40/40 jouset mutta.. Lueskeltuani aiheesta hieman, sain käsityksen, että 45/30 voisi toimia paremmin? Harkintaan meneekin siis Weitec sport F 45/30? Vai riittäisikö tuolle 40/40 sarjalle takapään kumien vaihto paksumpiin? Mitäs mieltä olette ja tuleekohan ongelmia renkaiden mahtumisen kanssa??
Re: w203 alustasarja
Renkaat mahtuu vaikka madallat kuinka. Sitä takapäätä saa niillä kumeilla aikahyvin säädettyä, hyvä valinta olis varmasti toi h&r:n 40/40. Myös eibachin -30 setti on hyvä, mutta sillä sais keula laskea sen sentin enemmän. Jos sulla on auto nyt jotenkin oudossa asennossa, perä matalalla, niin sieltä voi olla takajouset poikki.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: w203 alustasarja
Osaisko viisaammat kertoa kun mulla on w203 c320 4matic mersu ja alustaa tässä suunnittelut ebaysta.
http://www.ebay.com/itm/Eibach-Gewindef ... #vi-ilComp" onclick="window.open(this.href);return false;
passaako tuo mulle? Tuolta kun valitsee auton tiedot niin sivu näyttää että c 320 4 matickiin ei kävis, mut sit normi c320 käypi..
Miten 4veto eroaa tässä suhteessa?
http://www.ebay.com/itm/Eibach-Gewindef ... #vi-ilComp" onclick="window.open(this.href);return false;
passaako tuo mulle? Tuolta kun valitsee auton tiedot niin sivu näyttää että c 320 4 matickiin ei kävis, mut sit normi c320 käypi..
Miten 4veto eroaa tässä suhteessa?
Re: w203 alustasarja
Kyselisin jotta onko mitään erikoista mikä kannattaa ottaa huomioon madallusjousien vaihdossa tollaseen w203.een. Mikä olis helpoin tapa ottaa takajouset pois ja tarviiko millasia puristimia yms.
On mietinnässä laittaa joku 45/30 yms, sarja alle. Sellanen kuitenki et edestä enemmän madallusta..
On mietinnässä laittaa joku 45/30 yms, sarja alle. Sellanen kuitenki et edestä enemmän madallusta..