*Kuvia* Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

*Kuvia* Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Hei asiantuntijat,

onkohan mitään järkeä hommata tuommosta V220-korista S430 tai S500 Langia? Faceliftiä ajattelen, 2004 tai 2005. Jos ei muuten, niin sunnuntai-autoksi. Arkikäyttöön sitten vaikka E-mallin Carina... :lol:

Kaikki sähköt aina rikki, ilmajouset vuotaa, glykolia laatikossa, ruostuu kuin väyrynen, tuhannen niveltä klonksuttelee väljyyttään? Vai onko totuus aina näin karu?

Palstalle kirjoitetaan aina silloin, kun eteen tulee pulmia ja harvoin silloin, kun mitään vikaa ei ole. Olisi kiva kuulla, onko kellään "ehjää" W220 tai V220 mersua, vai ovatko ne yhtä harvinaisia kuin vaaleanpunaiset yksisarviset?

Ystävällisesti,
Peter
Viimeksi muokannut pforsell, Ma 19.03.2012 09:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Ylermiraita
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 421
Liittynyt: Ma 22.11.2010 08:06

Re: Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Ylermiraita »

hyvä on kun on nokka vitjat ja ohjurit vaihettu 400 tiisselistä. halluutko ostaa?
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Ilman muuta kannataa hommata!
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

pforsell kirjoitti: Kaikki sähköt aina rikki, ilmajouset vuotaa, glykolia laatikossa, ruostuu kuin väyrynen, tuhannen niveltä klonksuttelee väljyyttään? Vai onko totuus aina näin karu?
Listalta unohtui vähänväliä hätäkäytölle tipahtava moottori, surkeammat äänieristeet kun möhkössä, vettä vuotavat sähkösarjojen läpiviennit, mittariston pikseliongelmat ja keskuslukon temppuilut.

W/V220 korisarjan auto ei ollut niitä Mercedeksen ylistettävimpiä malleja. Tehdas itsekin on myöntänyt, että enemmän sen automallin kanssa asiat meni pieleen kun kohdalleen.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja RAM »

Missään kivassahan ei ole mitään järkeä.
Järkeä on ainoastaan ruuminlämmön ylläpitämisessä ja lisääntymisessä.

Ainakin minä jaksan hymyillä, kun ässällä kruisailen kouluun. Ja se 5 litranen moottori on vaan aivan sairaan mainio.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

RAM kirjoitti:Missään kivassahan ei ole mitään järkeä.
Järkeä on ainoastaan ruuminlämmön ylläpitämisessä ja lisääntymisessä.

Ainakin minä jaksan hymyillä, kun ässällä kruisailen kouluun. Ja se 5 litranen moottori on vaan aivan sairaan mainio.
Kyllä minusta Mesedesi nyt sortui tuohon foorumilla yleiseen kommenttiin (jätetään tarkemmin määrittelemättä), pitää muistaa että W220:n tapauksessa myös odotukset on korkealla eikä se nyt mikään katastrofi tarvitse olla jos ei ole tehtaan yleensä tavoittelemaan laatutasoon päästykään.

Ei se museoautolla kurvaileminenkaan ole ihan ongelmatonta. Vaikka W140 olisi seitsemän vuoden ikäisenä ollut ongelmattomampi kuin W220 nyt seitsemän vuoden ikäisenä niin ei sitä W140:stä tällä hetkellä saa seitsemän vuoden ikäisenä vaan vastaava auto täyttää 14 vuotta ja kyllä sitäkin ajan hammas puree. No sitten joku tulee foorumilla toitottamaan omaa W123 coupe helmeään tai W140 loistoyksilöään, voi noita jokunen olla mutta ei niitä vaan kaikille riitä. Eikä niitä W140 korin murheitakaan kannata unohtaa, aika paljon niitä täällä puidaan.

Ei kai mersulla ajamisessa ole mitään järkeä paitsi ehkä jos se on Sprintteri tai taksiauto. Itsellä ei ole ollut viisilitraista mersua eikä V/W220 korista mutta viittaan yllä olevaan lainaukseen ja asiantuntijalausuntoon. Tietenkään ihan viimeisiä pennosia ei kannata tuollaiseen autoon laittaa (niin kuin tuntuu muiden mallien osalla käyvän kun ei ole rahaa vara-avaimeenkaan hankintaan).
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja kari v »

Niin, eihän autoa (lue:Mersua) yleensä järkisyillä hankitakaan, vaan jos sellaisen haluaa / on senverta paalua päällä / tai muuten vaan haluaa, niin W 220 kun kaikki muutkin meset on hieno ostos, särkyyhän ne p...keleet kaikki muutkin merkit joskus... :lol:
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Nuo omat lisämainintani yhtä asiaa poislukien ovat olleet ihan arkisesta elämästä W220:n kanssa, joita harrastajaystävät ovat niistä kertoneet. Eräs purki oman autonsa ovipahvit ja mätti ovipelteihin monta kiloa bitumia, jotta hiljeni. Kuopiossa oli yksi S500 jolla itsekin ajelin viikonlopun, oli sellainen että pudotti konetta hätäkäytölle, eikä Hartikaisen pajakaan keksinyt muuta temppua, kun vaihtaa koko elektroniikka konepellin alle. Pikseliongelmista kärsiviä W220 mittareita ja comandeja on useamman mersuhuollon lattioilla menossa roskiin ja ainoastaan tuo sähkösarjojen läpivientien vedenvalutus on tullut tietoon britannian eräästä television auto-ohjelmasta.

Kyllähän niiden hinnat on tippuneet aika tavalla harrastajaystävällisemmäksi, mutta silti kiertäisin ko. korimallin ja hyppäisin mielummin W221:seen.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Mesedesi kirjoitti:Nuo omat lisämainintani yhtä asiaa poislukien ovat olleet ihan arkisesta elämästä W220:n kanssa, joita harrastajaystävät ovat niistä kertoneet. Eräs purki oman autonsa ovipahvit ja mätti ovipelteihin monta kiloa bitumia, jotta hiljeni. Kuopiossa oli yksi S500 jolla itsekin ajelin viikonlopun, oli sellainen että pudotti konetta hätäkäytölle, eikä Hartikaisen pajakaan keksinyt muuta temppua, kun vaihtaa koko elektroniikka konepellin alle. Pikseliongelmista kärsiviä W220 mittareita ja comandeja on useamman mersuhuollon lattioilla menossa roskiin ja ainoastaan tuo sähkösarjojen läpivientien vedenvalutus on tullut tietoon britannian eräästä television auto-ohjelmasta.

Kyllähän niiden hinnat on tippuneet aika tavalla harrastajaystävällisemmäksi, mutta silti kiertäisin ko. korimallin ja hyppäisin mielummin W221:seen.
Tästä on turha oikeastaan "kinata" mutta eikös 220:ssä ole mittaristossa enemmänkin taustavalojen kanssa ongelma ja pixelit mieluumminkin 210:n ongelma? Muuten mainitsemasi lista sopii minusta ihan mihin tahansa mersuun. Hartikaista en tunne mutta et kai ole sitä mieltä että kaikissa elektroniikkaosissa oli vikaa joten Hartikaisen päätös vaihtaa kaikki osat oli perusteltua eikä kyvyttömyyttä löytää se todellinen ongelma?

W221:stä taas olin itsekin ehdottamassa kun se sopii mainittuun vuosimallihaarukkaankin. Mutta sama tuokin kaikkien mallien kanssa, kyllä se uudempi on tänä päivänä parempi vaikka saman ikäisenä vanhempi malli olisi ollut aikanaan parempi.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tämä Hartikainen on Veho eli merkki korjaamo.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1058
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja kilander »

atlas kirjoitti:Tämä Hartikainen on Veho eli merkki korjaamo.

No just.Hiljattain luin jostakin S600 mallista,missä ongelmia kaasuläppien kanssa.
Veholla tarjosivat uusia,vähän yli 7000 euron hintaan (en tiedä kuuluiko tuohon vielä asennus).
Auto tuli kuntoon joltain foorumilta saadun keinon avulla,kulut 36 euroa.
Varmaan se olisi Veholla tullut "paremmin" kuntoon,kun eihän halvalla voi hyvää saada.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja RAM »

ÖÖÖÖ

7000 eksulla saa ihan ehjän, vähän ajetun ja ajokuntoisen W220 600:sen varaosa-autoksi. Sellaista kävin hiljattain virossa katsomassa. Vai 7 tonnia kaasuläpistä :lol:

Oma autoni maksoi 5470 eksua ja huomenna tulee autolla vuosi täyteen suomessa. Sen kunniaksi tilasin siihen tänään uuden ohjausvaihteen saksasta.... Hieman kutkuttaisi kyllä varaosa-auton hankinta. Veholle en ole koskaan kuvitellutkaan autoa viedä näytille...

Lisätään vielä, että auto on arkikäytössä ja kilometrejä tullut vuoden aikana 30-40 tuhatta... täytyy tarkistaa huomenna, kun tulee vuosi täyteen.

W221 tulee heti pihaan, kun niitä saa viidellä tonnilla :thumbup:
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Re: Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Mjoo,
forumia lueskeltuani olen (ruusunpunaisten lasien läpi) vähän havaitsevinani, että facelift-malleissa 2003+ olisi hieman vähemmän sähkövikoja. En löydä tältä forumilta yhtään viestiä, joissa facelift-W220:n vikoja raportoitaisiin taikka pyydettäisiin apuja remonttiin. Ulkomaisilla forumeilla niitä toki on reilusti, mutta ei ollenkaan samassa mittakaavassa, kuin alkupään autoissa.

Sama ilmiö näyttäisi toistuvan muuten W211-korissakin (itse tosin omistanut kaksi pre-faceliftiä ilman yhtään vikaa).

Taidanpa laittaa itselleni muistiin, että "älä Pete koskaan osta pre-facelift-mallista mersua." Jos nyt sorrun W/V220-koriseen, niin seuraava autoni voi sitten olla faceliftattu 2011-mallinen W221 joskus kuuden vuoden päästä... 8)

Kattellaan. Jos/kun jostain löydän sopivan rassin, niin tulen kyselemään remonttiohjeita täältä.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tuossa viikko sitten katselin juurikin tuollaista muistaakseni pitkää W220 4matic paikallisen apoteekin pihalla. Oli se melko nätti kun oli vielä kuski (n 60v herrasmies hattupäässä) viitsinyt laittaa talvirenkaille Albireo vanteet 18 tuumaa. Kesällä sillä on siinä Mandruksen Wilhelm vanteet kokoa 20".
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Oma vastaukseni keskustelun avaukseen "järkee vai ei?" on, että ei sitten hiventäkään järkeä.
Jos olisi, niin kaikkihan näillä ajelisi :lol:
Mutta kyyti on mukavaa..
Yhteenveto omasta autosta:
Kohta vuosi täyteen ja 20tkm.
Ainoat korjaukset ovat olleet ohjaustehostimen pumppu vaihdettuna (250e) ja öljynputsarin jalantiiviste tai joku semmoinen töineen (20e).
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
hande
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Su 29.08.2004 12:16
Paikkakunta: Savo

Re: Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja hande »

pforsell kirjoitti:Hei asiantuntijat,

onkohan mitään järkeä hommata tuommosta V220-korista S430 tai S500 Langia? Faceliftiä ajattelen, 2004 tai 2005. Jos ei muuten, niin sunnuntai-autoksi. Arkikäyttöön sitten vaikka E-mallin Carina... :lol:

Kaikki sähköt aina rikki, ilmajouset vuotaa, glykolia laatikossa, ruostuu kuin väyrynen, tuhannen niveltä klonksuttelee väljyyttään? Vai onko totuus aina näin karu?

Palstalle kirjoitetaan aina silloin, kun eteen tulee pulmia ja harvoin silloin, kun mitään vikaa ei ole. Olisi kiva kuulla, onko kellään "ehjää" W220 tai V220 mersua, vai ovatko ne yhtä harvinaisia kuin vaaleanpunaiset yksisarviset?

Ystävällisesti,
Peter
No tietysti kannattaa!! Kun ei ole parempaankaan päässyt tottumaan, niin kyyti on mitä mieluisinta :)

Bensa vehkeistä en tiedä, mutta tuohon meikäläisen S320CDI:n on pitäny melkosesti remonttia tehdä: Heti verekseltään viime kesänä tilasin uudet avaimet, koska keyless go ei joskus tunnistautunut, vika korjaantui avaimilla ja nyt uusin takalevyt ravistuksen takia, että ei nämä huolettomia ole... ajanutkin tällä olen vasta 13000 km...

Jos joka kohtaa rupeaa pelkäämään, niin jää moni nautinto kokematta. Mitä sitten jos vaikka vikaa tuliskin? Korjaa pois ja jatkaa kruisailua... tuskinpa viatonta ikiliikkujaa tullaan tekemäänkään. Satalankkuni korjaukset oli todella vähäiset, mutta on se vaan niin eri vuosituhannelta, että jääköön suosiolla varalle tuonne takavarastoon.

Tärkeää on tietysti vähän katsoa mitä on ostamassa, ehkä se epäilyttävä kannattaa jättää ottamatta. Viime kesänä kun pyörin Saksassa ässänkiilto silmissä niin ei niitä edes katottavaksi harkittavia ollut monta, oli jo suunnattu kohti Munchenia varasuunnitelman kera, eli facelift S211 320CDi 4-matic:ia ostamaan kun sitten tämä viimeinen ässä tärppäs...
Lada 1600 -83
Mercedes S 320 CDI -03
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Re: Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Mjoo,

vastoin kaikkea järkeä ostin tuommoisen vanhan lossin: S430 4matic Lang vuosimallia '05. Kyseessä on tällainen myyttinen made-in-finland suomiauto :D joka on varmaan paljon parempi kuin vastaavat saksalaiset kanssasisarensa. (Joo, tämä auto näyttää sen verran feminiiniseltä minun mielestäni, vähän kuin vanha täti).

Muutoin pintapuolisesti kunnossa, mutta
1. jarruvalokytkin oikuttelee (jää valot palamaan)
2. närhenmunat tai kiertovesipumppu luullakseni, koska puhaltelee vain haaleaa tai kylmää
3. tankin täyttöaukon sisällä oleva läppä/suppilojuttu (A 1164700129) on irti/rikki
4. oikea etukulma naputtaa, koiranluut/nivelet

Itse en osaa korjailla joten täytyy haeskella ammattilaisilta apuja. :oops:


Varustelista on suomiautolle tyypillisen karu, puutteina esimerkiksi:
- ei Distronicia
- ei Linguatronicia
- ei ABC:tä
- ei takapenkkien tuuletusta
- ei takatilan viihdekeskusta
- ei rengaspainevalvontaa
- ei imuovia
- ei sähköistä takakontin luukkua

Edessä on tuuletukset penkeissä, muistipaketti, Webasto, Comand APS DVD navi, Mercedes bluetooth hands free puhelinvarustus, Bose Sound System + 6xCD boxi ja Langissahan on sähkösäätöiset ja -lämmitteiset takapenkit vakiona. Värinä smaragdimusta metalli ja sisustus antrasiitti nappanahka + eukalyptus. Kyyti on eleettömän hiljaista ja mukavaa, voisin sanoa että yhtä hiljainen kuin uusi F10-korimallin 5-sarjan bemu. Etenemiskyky jäässä ja loskassa suorastaan agressiivisen röyhkeää... sai suupielet korviin. :D Kulutus nätisti maantiellä rajoitusten mukaan 10.1 l/100 km.


Kerron ja kyselen sitten lisää, kun jotain hajoaa ja tarvii viisaampien ohjeita.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja RAM »

Onneksi olkoon.

Jos meinaat pidempään autoa pitää, niin kurvaa kesällä alustasuojaamon kautta.

On se hieno peli.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei oo enää ässät kalliita :)

http://www.blocket.se/stockholm/Latt_kr ... ?ca=11&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;

ollut seisonnassa 2 vuotta kohta WDB2200701A025634

vin wdb2200701A025634
whc wdb
chassbm 220070
chass_ident 1A025634
type 220
subbm1 070
subbm2
auxiliary_drive
body 00000
body_code
delivery_date
engine 113941 30 059516
front_axle1
front_axle2 08834957
heater
interior 231A
lights BOSCH
model_idx 1
odometer
order_num1 0956978069
paint1 744
retarder 8 990215
transmission 722632 01 369246
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
228 AUXILIARY HEATER
249 AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR VIEW MIRROR
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
282 SKI-BAG
284 SELECTOR LEVER, WOOD
289 WOOD/LEATHER STEERING-WHEEL
316 Unknown
352 COMMAND
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
481 UNDERSHIELDS
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
596 Unknown
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
612 XENON HEADLIGHT
646 LIGHT ALLOY 5-HOLE SPOKED WHEEL 8X18
668 PACKAGING FOR SHIPPING VEHICLES WITH TIE-DOWN HOOK
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
682 FIRE EXTINGUISHER
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
809 AEJ 06/1/M/X
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
882 INTERIOR SAFEGUARD/TOWING PROTECTION
883 CLOSED AID FOR DOORS AND TRUNK LID
884 TRUNK LID ADDITIONAL LOCKING MECHANISM (HZS)
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
230A LEATHER, 2-COLOR
744 DARK BLUE SOFT TOP FABRIC 5010
231A LEATHER BLACK
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

Onittelut auton johdosta! Saatko laitettua autosta kuvia näytille?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Re: *Kuvia* Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Kiitos positiivisista kommenteista. Yritän jos saisin tähän pari kuvaa... tosin pesemätön auto vesisateessa ei niin kovin kuvauksellinen ole. Klikkaamalla taitaa tulla vähän isommat kuvat.


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: *Kuvia* Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

Todella hieno! Kelpaa pikkuväen matkustaa takapenkillä, vaikka tuskin osaavat vielä arvostaa moista eivätkä ymmärrä, että naapurin Jani-Petterillä ei ole ihan yhtä pramea kyyti päiväkotiin...
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Scandiv
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ti 15.03.2011 18:15

Re: *Kuvia* Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Scandiv »

Hieno auto ajattomalla muotoilulla! Ihme juttu miten paljon raikkaamalta facelift näyttää, etenkin sisältä, vaikka muutokset ovat todella maltillisia. Toivotaan huolettomia kilometrejä,muutenhan tässä on hinta-voimalinja-varusteet-kyyti kombinaatio kohdallaan :thumbup:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: *Kuvia* Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Onhan se hieno peli. Aina tykännyt tästä korimallista. Edellisestä ja seuraavasta en pidä
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Re: *Kuvia* Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Nättihän tuo on. Itsekin haavelin melkein vuoden tuollaisesta. Suomesta vaan ei sopivaa yksilöä tunnu löytyvän sitten millään. Soittelin joskus muutamaan liikkeeseen, jotka Saksasta roudaavat autoja Suomeen. Vastaus oli aina sama: "Ei me aleta noin vanhaa autoa tuomaan." Hakusessa oli siis 03-05 faceliftmalli. Ja liikkeen kautta olisi ollut melkeinpä pakko ostaa/tuottaa, jotta saa rahoituksen. Käsiraha olisi riittänyt n. 50-75% auton hinnasta ja loppu olisi pitänyt saada velaksi.

Nyt ajellaan sitten eri merkkisellä autolla (Audi). Ihan kivahan toikin on, talvella ei mitään ongelmia. Tuli sitä pari kolme vajaavetoistakin autoa nyppästyä irti hangesta. Hyvä auto, mutta tästä vaan puuttuu se jokin. Se ei ole Mercedes-Benz, tiedätte kyllä.
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: *Kuvia* Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja RAM »

On se hieno :shock:

Ja hyvän värinen :clap:

Uusi ässä on munkin mielestä ihme porsaan näkönen. Ne pyörien ympärystät antaisi ymmärtää, että alla on jotkut ihmesliksit kultasilla vanteilla :wtf:
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Re: *Kuvia* Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Minusta se uusi ässä on aivan älyttömän hieno auto. Tämä 220 on loppujen lopuksi melko siro (joskaan ei pieni auto), hillitty ja vaatimaton. Aivan kuin se yrittäisi piilotella todellista luonnettaan, tehdä itsestään huomaamattoman ja tällä tavoin lisätä yleistä hyväksyntää.

Uudessa ässässä on paljon piirteitä 126- ja etenkin 140-mallisarjasta. Se ei yritäkään olla mitään muuta, kuin mitä se on: täysiverinen edustusauto. Se oikein huokuu sellaista pröystäilevää mahtipontisuutta, onnistuen kuitenkin tekemään sen yllättävän tyylikkäästi. Auto näyttää kalliilta, mukavalta ja laadukkaalta. Sen sisällä kokee varmasti olonsa kotoisaksi turvalliseksi, ikäänkuin se sulkisi ulkopuolelleen pahan maailman autoveroineen ja korkeine polttoainehintoineen. Se on aivan sata varma, että kun hinnat alkaa olemaan omalle lompakolle sopivia, niin tuollaisen ostan. Tällähetkellä tuo yli satakiloa on vielä vähän liikaa. :)
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: *Kuvia* Vanha S-sarjan Lang (V220)... järkee vai ei?

Viesti Kirjoittaja RH »

Hyvältä näyttää. Olet sitten antanut mieliteoille myöden :thumbup: .
Tuli vaan mieleen, että eikös tuossa ole vielä koko lailla sama pannu kuin paavossa?
Ihan vaan, että tuota moottoritilan kuvaa katsoessa alkoi tehdä mieli tuollaista päälisuojusta. Pirun paljon paremmman näköinen muovi kuin 210:ssä. Eikä näy alumiinin ikääntyminen päällepäin. Sen kun pyyhkäsee pölyt pois, niin vot.
Vastaa Viestiin