Uskotaan uskotaan, ja itsekin aloin miettimään että vilkkuukos se valo kuitenkin kun sutii...No sun sit täytyis tulla kokeilee tuota mun meseä ku siittä ku laittaa napista asr pois niin syttyy kolmio mittariin ja se alkaa vilkkua ku sutittaa pyörät
siis talivekeleillä eikä se oo siis kokonaan pois päältä. ja tämä siis dealerille tarkoitettu
C-mersun w202 luistonestosta
Re: C-mersun w202 luistonestosta
wiimax.fi
Re: C-mersun w202 luistonestosta
Niin oiskohan niissä sitten mallikohtaisia eroja. kannattaa ihan kokeilla et nappaa asr pois ja sit sudittelee ja katsoo rupeeko kolmio vilkuttamaan
(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Re: C-mersun w202 luistonestosta
Toiseen topikkiin tästä jo mainittinki, mutta omassa menee jännästi kun pelkästään virtojen ollessa päällä kolmiovalo ja BAS/ASR valot palaa kojetaulus, mut käynnissä ja ajossa ollessaan kolmio ei ole ikinä vilkkunut. Vaikka miten sudittelee. Ei siinä taida olla koko ASR:ää kun releetkin puuttuu releboksista. Eikä tosiaan ole mitään ASR kytkintä missään.
Nissan 200sx -92
Mercedes-Benz C200K -97 farmari
Nissan Sunny -89
Mercedes-Benz C200K -97 farmari
Nissan Sunny -89
Re: C-mersun w202 luistonestosta
On se ASR pois päältä vaiks se kolmio vilkkuukin siellä taulussa, vilkkuu sen takia jos kuljettaja on nii umpiluupää ettei ymmärrä et renkaat ei pidä nii joku varoitus sentään mittaristosta löytyyjarno85 kirjoitti:
No sun sit täytyis tulla kokeilee tuota mun meseä ku siittä ku laittaa napista asr pois niin syttyy kolmio mittariin ja se alkaa vilkkua ku sutittaa pyörät
siis talivekeleillä eikä se oo siis kokonaan pois päältä. ja tämä siis dealerille tarkoitettu
Toisin sanoen auto varoittaa liukkaudesta samalla tapaa (vilkuttaa keltaista kolmiota) oli ASR päällä tai ei, mutta kun se ei ole päällä nii ei se puutu siihen sutimiseen huomauttaa vain et renkaat lyö tyhjää
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: C-mersun w202 luistonestosta
Juuri näin se meneeOn se ASR pois päältä vaiks se kolmio vilkkuukin siellä taulussa, vilkkuu sen takia jos kuljettaja on nii umpiluupää ettei ymmärrä et renkaat ei pidä nii joku varoitus sentään mittaristosta löytyy
Toisin sanoen auto varoittaa liukkaudesta samalla tapaa (vilkuttaa keltaista kolmiota) oli ASR päällä tai ei, mutta kun se ei ole päällä nii ei se puutu siihen sutimiseen huomauttaa vain et renkaat lyö tyhjää

wiimax.fi
Re: C-mersun w202 luistonestosta
On se ASR pois päältä vaiks se kolmio vilkkuukin siellä taulussa, vilkkuu sen takia jos kuljettaja on nii umpiluupää ettei ymmärrä et renkaat ei pidä nii joku varoitus sentään mittaristosta löytyy
Toisin sanoen auto varoittaa liukkaudesta samalla tapaa (vilkuttaa keltaista kolmiota) oli ASR päällä tai ei, mutta kun se ei ole päällä nii ei se puutu siihen sutimiseen huomauttaa vain et renkaat lyö tyhjää[/quote]
Okei kuulostaa ihan järkevältä selitykseltä mutta miten selitätte tämän: kun painan napista asr pois päältä, niin ei se mee sivuluisua kuten muut takavetoiset vaan tuntuu siltä et jokin siellä estää sivuluisut? kun saan auton heitettyä poikittan ja yrittää saada toiselle puolen sen poikittain niin auto vaan suoristuu vaikka kaasua painaa.
124 mersun ja muut takavetoiset autot oon kyllä saanu menee poikittan ja luisussa oikein hyvin mutta ei tuo vaan mee sit millään
Toisin sanoen auto varoittaa liukkaudesta samalla tapaa (vilkuttaa keltaista kolmiota) oli ASR päällä tai ei, mutta kun se ei ole päällä nii ei se puutu siihen sutimiseen huomauttaa vain et renkaat lyö tyhjää[/quote]
Okei kuulostaa ihan järkevältä selitykseltä mutta miten selitätte tämän: kun painan napista asr pois päältä, niin ei se mee sivuluisua kuten muut takavetoiset vaan tuntuu siltä et jokin siellä estää sivuluisut? kun saan auton heitettyä poikittan ja yrittää saada toiselle puolen sen poikittain niin auto vaan suoristuu vaikka kaasua painaa.
124 mersun ja muut takavetoiset autot oon kyllä saanu menee poikittan ja luisussa oikein hyvin mutta ei tuo vaan mee sit millään
(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Re: C-mersun w202 luistonestosta
En tohon osaa kyllä sanoa mitään muuta ku et sulla ei nyt vaan lähe jostain syystä se pois päältä vaiks napista painaakin
Vai onk sulla nyt ESP vielä lisäks autossa?
Kyllä se mun auto ainakin meni talvella niin paljon perä edellä ku ratin takana uskallus riitti
Ja pystyi sillä jopa vanhoja talvirenkaitakin polttamaan asfaltilla vaik se ihan mopo olikin
Vai onk sulla nyt ESP vielä lisäks autossa?
Kyllä se mun auto ainakin meni talvella niin paljon perä edellä ku ratin takana uskallus riitti
Ja pystyi sillä jopa vanhoja talvirenkaitakin polttamaan asfaltilla vaik se ihan mopo olikin

S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: C-mersun w202 luistonestosta
ASR ei luisuja oikaise oli päällä eli ei.
Nyt sekoitetaan ESP:hen jota taas ei napista saa kokonaan pois päältä.
Nyt sekoitetaan ESP:hen jota taas ei napista saa kokonaan pois päältä.
wiimax.fi
Re: C-mersun w202 luistonestosta
ASR ei estä luisua vaan estää autoa sutimasta. Vanhemmissa autoissa se ilmenee rutinana perän tienoilta ja uudemmissa toimii jo hiljaisesti jarruttamalla sutivaa pyörää.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: C-mersun w202 luistonestosta
No aluks minun autossa ei ole esp:tä pelkästään asr.
Mutta kyllä ohjekirjan mukaan tässä malissa pitäis olla se toiminto että 40km/h asti järjestelmä jarruttaa sutivaa pyörää ja ajotuntumalta voisin väittää että jokin tuollainen siellä täytyy olla.
Selvennykseksi pyörät siis sutii kyllä kun laitan asr napista pois päältä mutta sitä ihmettelen tässä ettei se sivuluisussa mee kuten sanoin aiemmin
Ja vielä se piti sanoa että tiedän kyllä miten luistonesto toimii se vaan estää pyöriä sutimasta ja estää sivuluisun sutitamalla mutta se ei samalla tavalla puutu ajoon ku esp kun se vaan ottaa moottoritehoja pois silloin kun pyörä sutii.
Mutta kyllä ohjekirjan mukaan tässä malissa pitäis olla se toiminto että 40km/h asti järjestelmä jarruttaa sutivaa pyörää ja ajotuntumalta voisin väittää että jokin tuollainen siellä täytyy olla.
Selvennykseksi pyörät siis sutii kyllä kun laitan asr napista pois päältä mutta sitä ihmettelen tässä ettei se sivuluisussa mee kuten sanoin aiemmin
Ja vielä se piti sanoa että tiedän kyllä miten luistonesto toimii se vaan estää pyöriä sutimasta ja estää sivuluisun sutitamalla mutta se ei samalla tavalla puutu ajoon ku esp kun se vaan ottaa moottoritehoja pois silloin kun pyörä sutii.
(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Re: C-mersun w202 luistonestosta
Eikö mene kahvassa etes kunnon kytkinpommilla? w202 on huonompi menemään luisussa kun vaikkapa w201 tai w124 mutta kyllä senkin pitäis poikittain mennä kun haluaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: C-mersun w202 luistonestosta
No kyllä sen poikittain saa kun kytkimellä avittaa ja sitten ihan heittää poikittain . mutta niin huonosti se menee etten oo sit viittiny alkaa harjoittelee tuolla autolla luisuttelua, etten saa sen ku kerran poikittain sit auto suoristuu väkisinkin.
Tuossa oon kyllä samaa mieltä et 202 on paljon huonompi menee luisua ku 201 tai 124 viimeksi mainitut menee melkein itestään luisua verrattuna ainakin omaan 202.Enkä siis tarkoita että niin huonoja olisivat ettei suoraan pääse mutta jos haluaa luisutella niin onnistuu.
Onkohan tää sit 202 ominaisuus jonka kanssa on vain opittava elämään
Tuossa oon kyllä samaa mieltä et 202 on paljon huonompi menee luisua ku 201 tai 124 viimeksi mainitut menee melkein itestään luisua verrattuna ainakin omaan 202.Enkä siis tarkoita että niin huonoja olisivat ettei suoraan pääse mutta jos haluaa luisutella niin onnistuu.
Onkohan tää sit 202 ominaisuus jonka kanssa on vain opittava elämään

(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Re: C-mersun w202 luistonestosta
Joo aivan hyvä lukea kokemuksia asfaltillaki luisutteluun. kun omat kokemukset perustuu ihan talvikeleileillä luisutteluun ku eihän tuolla mopolla tarvii yrittääkkään luisutella asfaltilla oli sit luistonestoa tai ei 

(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Re: C-mersun w202 luistonestosta
Vaikka sen ASR:n saa napista pois niin sinne taustalle jää vielä ETS (liikkeellelähtö avustus) päälle joka hillitsee jarruilla sutivia renkaita mutta ei puutu kaasun annosteluun.jarno85 kirjoitti: Okei kuulostaa ihan järkevältä selitykseltä mutta miten selitätte tämän: kun painan napista asr pois päältä, niin ei se mee sivuluisua kuten muut takavetoiset vaan tuntuu siltä et jokin siellä estää sivuluisut? kun saan auton heitettyä poikittan ja yrittää saada toiselle puolen sen poikittain niin auto vaan suoristuu vaikka kaasua painaa.
ASR löysää myös kaasun kun rengas sutii.
ESP on taas ihan omansa. Ajonvakautus.
Re: C-mersun w202 luistonestosta
Vaikka sen ASR:n saa napista pois niin sinne taustalle jää vielä ETS (liikkeellelähtö avustus) päälle joka hillitsee jarruilla sutivia renkaita mutta ei puutu kaasun annosteluun.
ASR löysää myös kaasun kun rengas sutii.
ESP on taas ihan omansa. Ajonvakautus.[/quote]
No nyt ollaan asian ytimessä, jotain tälläistä arvelinkin sen olevan.
Vieläkö sen ETS sais pois pelistä niin ois hyvä. Mitenköhän se onnistuis kätevimmin?
vai pitääkö vaan siirtyä vanhempaan missä ei oo tuollaisia etssiä
ASR löysää myös kaasun kun rengas sutii.
ESP on taas ihan omansa. Ajonvakautus.[/quote]
No nyt ollaan asian ytimessä, jotain tälläistä arvelinkin sen olevan.
Vieläkö sen ETS sais pois pelistä niin ois hyvä. Mitenköhän se onnistuis kätevimmin?
vai pitääkö vaan siirtyä vanhempaan missä ei oo tuollaisia etssiä

(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Re: C-mersun w202 luistonestosta
Itselläni on vm 96 C200 sport jossa luistonesto pimeni mystisesti, ETS valo palaa eikä myöskään ABS toimi. On/Off kytkintä ei ole kojelaudassa. Pitääkö käyttää korjaamolla vikaluennassa vai voiko itse etsiä vikaa pellin tai auton alta?
Re: C-mersun w202 luistonestosta
Nostellaans vanhaa. Mulla oli akunkengä hetken irti, ja nyt kun painaa esp napista kolmio ei sytykään tauluun? Myöskään sutiessa kolmio ei vilku mut tuntuis silti ettei anna sutia. Valo on ehjä, virrat päällä palaa, sulake ehjä. Töpselin päähän vaii jotain muuta? Ja jarrutteleekonse espi silti tällasessa -99 c180 vaikkka oiskin 'pois'?
Re: C-mersun w202 luistonestosta
onko jokaisessa mersussa se kolmio siellä mittaristossa? omassa c280 vm94 nimittäin kolmio löytyy ilman polttimoa vaikka mitään luistonestoja ei ole.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su 31.01.2016 17:04
Re: C-mersun w202 luistonestosta
Vanha ketju mutta toivotaan että joku vastaa! Kyseessä mersu C200 CDI vm. 2001
Elikkä ennen sain luistoneston kokonaan pois kojelaudaudassa olevasta EPS OFF napista, kunnes vahingossa nollasin ajotietojokeelta asetukset tehdasasetuksiin. Enää ei lähde luistonesto kokonaan pois kyseisestä napista. Antaa kyllä kaasulla lyödä tyhjää mutta heti kun auto lähtee sivuluisuun niin korjaa.
Eli enää ei heitellä luisua niinku huvittaa.
Saanko asetuksista jotenkin palautettua sen ominaisuuden?
Ja onkos asetukset näkymä erinlainen auto käynnissä kun vain virta päällä? Kun aijjemmin jostain luin että avain 1-asennossa pääsee dynotest asetuksiin...
Elikkä ennen sain luistoneston kokonaan pois kojelaudaudassa olevasta EPS OFF napista, kunnes vahingossa nollasin ajotietojokeelta asetukset tehdasasetuksiin. Enää ei lähde luistonesto kokonaan pois kyseisestä napista. Antaa kyllä kaasulla lyödä tyhjää mutta heti kun auto lähtee sivuluisuun niin korjaa.
Eli enää ei heitellä luisua niinku huvittaa.
Saanko asetuksista jotenkin palautettua sen ominaisuuden?
Ja onkos asetukset näkymä erinlainen auto käynnissä kun vain virta päällä? Kun aijjemmin jostain luin että avain 1-asennossa pääsee dynotest asetuksiin...