Tapen V8: MB E430 1998
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Tätä pelkäsin. Kiitos vahvistuksesta.
Sääli. Kaikki värkit valmiina. Kuinkahan mahdoton homma tohon ois olemassa oleviin mikkeihin/kaijuttimiin/nappeihin värkätä gms....
Sääli. Kaikki värkit valmiina. Kuinkahan mahdoton homma tohon ois olemassa oleviin mikkeihin/kaijuttimiin/nappeihin värkätä gms....
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Päiviä.
Päivitellääs tätä topicia nyt vähäsen. Ei mulla kauheasti varsinaista asiaa eikä hyödyllistä sellaista, mutta kunhan nyt kuvia kanssafoorumilaisten iloksi.
Hankin vähän varaosia ja ensimmäiset tuli perille.
Hinauslenkin suojus ja kattoluukun sivuhaitarit:


Kärry kävi pesulla ja puunilla:

P.S. Kuulin tuossa, että jos suunnittelette näitä Silver Seal pinnoitteita, muistakaa, että cleaner-vahat/esivahat on nounou. Mänöö pilalle!
Päivitellääs tätä topicia nyt vähäsen. Ei mulla kauheasti varsinaista asiaa eikä hyödyllistä sellaista, mutta kunhan nyt kuvia kanssafoorumilaisten iloksi.
Hankin vähän varaosia ja ensimmäiset tuli perille.
Hinauslenkin suojus ja kattoluukun sivuhaitarit:


Kärry kävi pesulla ja puunilla:

P.S. Kuulin tuossa, että jos suunnittelette näitä Silver Seal pinnoitteita, muistakaa, että cleaner-vahat/esivahat on nounou. Mänöö pilalle!
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Tämmöinen alustava esikysely.
Jos päätyisin siihen vaihtoehtoon, että laittaisin autoon orggis alustan, niin sattuisiko jotakuta kiinnostamaan 5tkm ajettu KW Variante 2 alusta W210:aan?
Jos päätyisin siihen vaihtoehtoon, että laittaisin autoon orggis alustan, niin sattuisiko jotakuta kiinnostamaan 5tkm ajettu KW Variante 2 alusta W210:aan?
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Elvytellääs tätäkin vähäsen....
Paljon on tapahtunut ja touhuttu, mutta yhtään varsinaista vikaa tai ongelmaa ei ole ollut. 10tkm tällä tullu ajeltua ja itse harrastanut lähinnä putsailua ja pikkusipistelyä. Isoimpana hommana oli ovipahvien läpikäynti.
Kauan häirinnyt alustan korkeus tuli korjattua ja takapäätä nostettiin samalla kun autoon teetätin Hotarilla pienen talvihuollon ala öljyt+filtteri ja talvikumit alle. Uutta laitettavaaki tuli, rupeaa esim. takakelkan takakumit olemaan ehtoopuolella. Tulee niissäkin ikä vastaan. Niitä sit keväällä uusiksi. Arille kiitos hyvästä huollosta ja näppärästi sujuneesta jousihommasta!
Takaverhorojekti on tällä hetkellä päällänsä. Verhomekanismi saatiin jaakko.putkisaaren kanssa kaivettua pois. Iso kiitos Jaakolle avusta! Tästä oli tekniikkapuolella jo, joten ei samoja uudestaan. Laitan infoa kun lisää selviää.
Minäpä vaikka pistän kuvan autosta heti ku ois puhdas auto!
Paljon on tapahtunut ja touhuttu, mutta yhtään varsinaista vikaa tai ongelmaa ei ole ollut. 10tkm tällä tullu ajeltua ja itse harrastanut lähinnä putsailua ja pikkusipistelyä. Isoimpana hommana oli ovipahvien läpikäynti.
Kauan häirinnyt alustan korkeus tuli korjattua ja takapäätä nostettiin samalla kun autoon teetätin Hotarilla pienen talvihuollon ala öljyt+filtteri ja talvikumit alle. Uutta laitettavaaki tuli, rupeaa esim. takakelkan takakumit olemaan ehtoopuolella. Tulee niissäkin ikä vastaan. Niitä sit keväällä uusiksi. Arille kiitos hyvästä huollosta ja näppärästi sujuneesta jousihommasta!
Takaverhorojekti on tällä hetkellä päällänsä. Verhomekanismi saatiin jaakko.putkisaaren kanssa kaivettua pois. Iso kiitos Jaakolle avusta! Tästä oli tekniikkapuolella jo, joten ei samoja uudestaan. Laitan infoa kun lisää selviää.
Minäpä vaikka pistän kuvan autosta heti ku ois puhdas auto!
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Kromit mustaks, tulee heti paljon siistimmän näköinen 

Re: Tapen V8: MB E430 1998
Höpö höpö. Arvokkaasti ikääntyvä übertaksi on kyllä parempi jättää noilta osin alkuperäiseksi. Piste.Taski kirjoitti:Kromit mustaks, tulee heti paljon siistimmän näköinen
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Mitäs Tapen kasille kuuluu?
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Moi!
Kiitos kysymästä, hyväähän tänne. Ei oo oikeastaan muuta kuin ajettu ja tankattu, tekniset viat loistaa poissaolollaan. Takaverho on vielä rojektivaiheessa, mutta onhan kesään vielä aikaa...
Sain tuossa vahvistuksen epäilyyni, että kuskin persgrilli ei toimi istuinosasta. Selkä lämpeää mut hanuri ei. Täytyy tuokin fiksata, mut kesällä. Vaatii penkin poiston. Kuskinpuolen peili herjasi starissa, sen otan tässä jossain vaiheessa irti ja johdotan uusiks, niinkuin on tullut tuo repsikan peili jo tehtyä.
Webaston sisäpuhallus on melko lähellä toteutumista. Tarttee kytkentäkaavion, parit sähkönippelit ja ilta CDI203:n laaneilla, ni pitäis olla siinä!
Eräs "ratkaiseva" havainto tuli tehtyä tuossa viikkoja sitten. 
Normihuoltoa tulee keväällä sen verran, että jarrujen tilanteen tarkistan + muutamia alustan kumeja menee uusiksi. Ainakin takakelkan takakumit ja muuta mikä nyt vaihtoa kaipaa. Vähäiset kilsat kun ei poista ikävuosia autosta....
Kaikenkaikkiaan kivasti menny eka vuosi. Luotettava peli, mitä nyt pientä mainittua laiteltavaa, joka lähinnä on tarjonnut mukavaa harrastuspuuhailua.
Kiitos kysymästä, hyväähän tänne. Ei oo oikeastaan muuta kuin ajettu ja tankattu, tekniset viat loistaa poissaolollaan. Takaverho on vielä rojektivaiheessa, mutta onhan kesään vielä aikaa...
Sain tuossa vahvistuksen epäilyyni, että kuskin persgrilli ei toimi istuinosasta. Selkä lämpeää mut hanuri ei. Täytyy tuokin fiksata, mut kesällä. Vaatii penkin poiston. Kuskinpuolen peili herjasi starissa, sen otan tässä jossain vaiheessa irti ja johdotan uusiks, niinkuin on tullut tuo repsikan peili jo tehtyä.
Webaston sisäpuhallus on melko lähellä toteutumista. Tarttee kytkentäkaavion, parit sähkönippelit ja ilta CDI203:n laaneilla, ni pitäis olla siinä!


Normihuoltoa tulee keväällä sen verran, että jarrujen tilanteen tarkistan + muutamia alustan kumeja menee uusiksi. Ainakin takakelkan takakumit ja muuta mikä nyt vaihtoa kaipaa. Vähäiset kilsat kun ei poista ikävuosia autosta....
Kaikenkaikkiaan kivasti menny eka vuosi. Luotettava peli, mitä nyt pientä mainittua laiteltavaa, joka lähinnä on tarjonnut mukavaa harrastuspuuhailua.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Noniin, asialliselta kuulostaa 
Vieläkös sulla on ne KW jouset kiinni autossa, vai vaihtuiko orkkiksiin?

Vieläkös sulla on ne KW jouset kiinni autossa, vai vaihtuiko orkkiksiin?
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Tapen V8: MB E430 1998
KW on alla, tällä hetkellä takaa maksimikorkeudessa, edestä on ihan sopivasti. Huono kyyti johtui päin persettä olleista pyöränkulmista sekä etukesävanteissa olevista heitoista. Ei tuo pehmeä tuo alusta ole, muttei minun mielestä kova eikä epämukava. Talvirenkailla meno on mukavaa ja jouhevaa, varsinkin matka-ajossa, jolloin auto on parhaimmillaan. Pitkään matkaan tuo pirssi on vähän niinkö ajateltukin.
Kesävanteet menee kesän aikana kunnostukseen reittiä L-Weld, soodapuhallus, maalaus. Reunukset kiillotan jos jaksan!
Kesävanteet menee kesän aikana kunnostukseen reittiä L-Weld, soodapuhallus, maalaus. Reunukset kiillotan jos jaksan!

Re: Tapen V8: MB E430 1998
Vanteidenkorjausprojekti alkoi.
Kumit pois ja liuotinpesua pari kertaa. Karran ystävällisellä avustuksella vanteet on nyt L-Weldillä ja siellä heitot oiotaan ja kantit täyttöhitsataan ja hiotaan tarpeen mukaan.
Sit ois soodapuhallus ja maalaus+lakkaus. Viimeisenä sit ku on riittävästi kuivunu, niin vahaa pintaan niin monta kerrosta ku ikinä kestää kyynerpää laittaa.
Sorry, nyt ei oo kuvia, mut laitetaan ku on!
Kumit pois ja liuotinpesua pari kertaa. Karran ystävällisellä avustuksella vanteet on nyt L-Weldillä ja siellä heitot oiotaan ja kantit täyttöhitsataan ja hiotaan tarpeen mukaan.
Sit ois soodapuhallus ja maalaus+lakkaus. Viimeisenä sit ku on riittävästi kuivunu, niin vahaa pintaan niin monta kerrosta ku ikinä kestää kyynerpää laittaa.
Sorry, nyt ei oo kuvia, mut laitetaan ku on!

Re: Tapen V8: MB E430 1998
Vanteita L-Weldiltä odotellessa hankin foorumin kautta Timo J:ltä takapaksin verkon.
Jännät vaan nämä kiinnityspisteet sille!

No, insinööri ku on miettiny ni se on miettiny...
Jännät vaan nämä kiinnityspisteet sille!


No, insinööri ku on miettiny ni se on miettiny...

Viimeksi muokannut Tape, La 14.07.2012 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Auto touhus jotain jännittävää pesupaikan pihalle.
Ajelin siis pesufirmalle ja parkkeerasin pihaan. Menin jalkaisin sisälle ilmoittautumaan ja sit tulin pihalle ajaakseni auton sisään. Eka avainkääntö, ni tuli virrat mut sit ei tartannu. Ei mitään. Avain pois ja uus yritys. Kerran pyöräytti mut sit toppas. Kolmannella yrityksellä käynnistyi niinkö ennenkin. Tuon jälkeen mitä nyt pari starttia ollu ni ei mitään. Ajonestokos siellä pelleili?
Mikäs on hajoamassa ja kuinka kallista lystiä?
Ajelin siis pesufirmalle ja parkkeerasin pihaan. Menin jalkaisin sisälle ilmoittautumaan ja sit tulin pihalle ajaakseni auton sisään. Eka avainkääntö, ni tuli virrat mut sit ei tartannu. Ei mitään. Avain pois ja uus yritys. Kerran pyöräytti mut sit toppas. Kolmannella yrityksellä käynnistyi niinkö ennenkin. Tuon jälkeen mitä nyt pari starttia ollu ni ei mitään. Ajonestokos siellä pelleili?
Mikäs on hajoamassa ja kuinka kallista lystiä?

Re: Tapen V8: MB E430 1998
Voisko olla jotain niin yksinkertaista kuin starttimoottori




Re: Tapen V8: MB E430 1998
Tarttivika loistaa poissaolollaan. Mietitään uusiks jos toistuu.
Vanteet on L-Weldin osalta valmiit. Tässä välissä julkinen iso kiitos jäsen Karralle avusta!
Melko huonoksi oli Japanin aikainen omistaja nuo saanut!
Kantti-ihottuma nyt on normaalihkoa, mut pyöreys ja kierousvirheitä ilmeisesti joka vanteessa ja aika paljonkin. Vannemerkkiä (Rondell) kehuivat hyvälaatuiseksi, ja että noista on vanteet normiajoon vielä hyväksi aikaa. Toivottavasti ei ole materiaali pehmennyt liikaa, eikä tule jatkossa ongelmia. Pitää itse ajella ekstranätisti.
Koetan nappasta vanteissa kuvat ennenkö menevät soodapuhallukseen ja maalaukseen.
Sit maalauksen jälkeen kumit kiinni, tasapainotus, uudet keskimerkit ja sit jos malttais pultitkin putsata, ni ois valmista. Halvaksi tämä ei tuu, mut jostain syystä nyt koin kivaksi kerrankin kunnostaa jotain vanhaa ja huonokuntoista, eikä aina elää kertakäyttökulttuuria.
Hyvää viikonloppua, arvon kanssafoorumilaiset!
Vanteet on L-Weldin osalta valmiit. Tässä välissä julkinen iso kiitos jäsen Karralle avusta!

Melko huonoksi oli Japanin aikainen omistaja nuo saanut!


Koetan nappasta vanteissa kuvat ennenkö menevät soodapuhallukseen ja maalaukseen.
Sit maalauksen jälkeen kumit kiinni, tasapainotus, uudet keskimerkit ja sit jos malttais pultitkin putsata, ni ois valmista. Halvaksi tämä ei tuu, mut jostain syystä nyt koin kivaksi kerrankin kunnostaa jotain vanhaa ja huonokuntoista, eikä aina elää kertakäyttökulttuuria.

Hyvää viikonloppua, arvon kanssafoorumilaiset!

Re: Tapen V8: MB E430 1998
Vanneprojektia edistin pulttien putsauksella.
Liotus kahvinkeittimenputsausjauhevedessä, huuhtelu, kuivaus, dremel+mini metalliharjalla pintaputsaus ja sit meguiarsin all metal polishilla ja dremel+huopapyörylällä vähän glanssia.


Liotus kahvinkeittimenputsausjauhevedessä, huuhtelu, kuivaus, dremel+mini metalliharjalla pintaputsaus ja sit meguiarsin all metal polishilla ja dremel+huopapyörylällä vähän glanssia.


Viimeksi muokannut Tape, La 14.07.2012 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Hyvinhän nuo kiiltää! 

Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Ai nuoko pultit on samaa sarjaa 

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Juu on. Allaolevat on kevyen sitruunahappopesun jäljiltä. Ihan hölmöläisen hommaahan tämä tavallaan on, mut ei tohdi laittaa likaisia pultteja uusiin vanteisiin. Ja ku kerran pultit on jo valmiiks, ni miksi uusiakaan ostamaan.nj^ kirjoitti:Ai nuoko pultit on samaa sarjaa

Re: Tapen V8: MB E430 1998
Erinomainen hoitotulos! 

2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Sain vanteet tänään. Eipä noissa vielä oo kauheasti näkemistä, mutta antaa hyvän "ennen" kuvan sit pintakäsittelyä ajatellen.

Etuvanteista on korjattu lommoja ja plaanattu keskiöt sekä kanttirohtumat täyttöhitsattu ja tasoitettu. Takavanteisa oli keskiöt ok, lommoja tais olla niissäkin (en kattonu niistä merkintöjä vielä) ja kantit hitsattu/hiottu. Toisessa takavanteessa oli kirjoitus "pehmeä materiaali, kierrä kuopat!" Saatesanat oli kuitenkin, että normikäyttöön hyvät vanteet. Vähän harmittaa tuo, että yks valssi oli sit pehmeä, mut minkäs teet. Nätisti minä oon ajanu aina ja kiertäny kuopat muutenkin. Turhaan niihin rytyyttelee. Karra korjaa, jos vanteille oli tehty vielä jotain, mitä en muista tai jos kerroin jotain väärin!
Vanteet vien keskiviikkona soodapuhallukseen ja maalattavaksi, sitten on enää renkaita ja keskimerkkien kiinnitystä vaille valmista. Otan keskiviikkona joka vanteesta nuo tehdyt toimenpiteet numeroina ylös itselle, mut jos jotakuta kiinnostaa, voin laittaa tehtyjä toimenpiteitä tännekin.

Etuvanteista on korjattu lommoja ja plaanattu keskiöt sekä kanttirohtumat täyttöhitsattu ja tasoitettu. Takavanteisa oli keskiöt ok, lommoja tais olla niissäkin (en kattonu niistä merkintöjä vielä) ja kantit hitsattu/hiottu. Toisessa takavanteessa oli kirjoitus "pehmeä materiaali, kierrä kuopat!" Saatesanat oli kuitenkin, että normikäyttöön hyvät vanteet. Vähän harmittaa tuo, että yks valssi oli sit pehmeä, mut minkäs teet. Nätisti minä oon ajanu aina ja kiertäny kuopat muutenkin. Turhaan niihin rytyyttelee. Karra korjaa, jos vanteille oli tehty vielä jotain, mitä en muista tai jos kerroin jotain väärin!

Vanteet vien keskiviikkona soodapuhallukseen ja maalattavaksi, sitten on enää renkaita ja keskimerkkien kiinnitystä vaille valmista. Otan keskiviikkona joka vanteesta nuo tehdyt toimenpiteet numeroina ylös itselle, mut jos jotakuta kiinnostaa, voin laittaa tehtyjä toimenpiteitä tännekin.
Viimeksi muokannut Tape, La 14.07.2012 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Edistin vanneprojektia putsaamalla loputkin pultit. Hölmön hommaa....

Mekaaniselta puolelta on edessä alustapalikoiden vaihtoa mm. takakelkan kumien muodossa. Siitä lisää sit ku tapahtuu.


Mekaaniselta puolelta on edessä alustapalikoiden vaihtoa mm. takakelkan kumien muodossa. Siitä lisää sit ku tapahtuu.
Viimeksi muokannut Tape, La 14.07.2012 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Puhaltaja laitto "teaseria"....

Hyvin kuulemma lähtee vanhat pinnat pois.


Hyvin kuulemma lähtee vanhat pinnat pois.

-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5719
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Tapen V8: MB E430 1998
laittaako se puhaltaja siihen uuven pinnanki (R) mulla olis kans noita vanteita mikkä pitäs puhaltaa ja maalata
taitaa tulla vaan silla konstin pirusti hintaa vanteille 


mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Joo vannehopealla tulee uusi pintakin toki. Pelkkä vanteiden "naaman" puhallus ja maalaus ei kauheita oo. Tälleen kattavien mekaanisten töiden myötä kokonaishintaa tulee, mut ei sittenkään aivan mahdottomia, jos ajattelee tuon kokoluokan vanteiden hintaa uutena.
L-Weld teki hienoa työtä vanteiden kanssa. Harmi vain, että joka vanteessa oli paljon hommaa, niin kustannuksiakin tuli. Mut pitäähän näiden olla kunnossa!
L-Weld teki hienoa työtä vanteiden kanssa. Harmi vain, että joka vanteessa oli paljon hommaa, niin kustannuksiakin tuli. Mut pitäähän näiden olla kunnossa!

-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5719
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Tapen V8: MB E430 1998
ai ne on jo valamiit, saisko näytilleTape kirjoitti:Joo vannehopealla tulee uusi pintakin toki. Pelkkä vanteiden "naaman" puhallus ja maalaus ei kauheita oo. Tälleen kattavien mekaanisten töiden myötä kokonaishintaa tulee, mut ei sittenkään aivan mahdottomia, jos ajattelee tuon kokoluokan vanteiden hintaa uutena.
L-Weld teki hienoa työtä vanteiden kanssa. Harmi vain, että joka vanteessa oli paljon hommaa, niin kustannuksiakin tuli. Mut pitäähän näiden olla kunnossa!

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Sorry, editoitu teksti, niin välittyi tieto vähän huonosti.
L-Weldin osuus on tehty mut puhallus&maalaus on meneillään.
Paan kuvia välittömästi ku vanteet saan.
L-Weldin osuus on tehty mut puhallus&maalaus on meneillään.
Paan kuvia välittömästi ku vanteet saan.

Re: Tapen V8: MB E430 1998
Valmista tuli!


Nämähän ovat siis Rondellin vanteet mallia #73, 18". Ovat kopiot Carlssonin 1/5 vanteesta, eli ei ihmekään, että sopii hyvin väykkyyn.
Keskiviikkona uudet sovitteet ja sit kumien laitto, tasapainotus ja samalla heittävät alle. Sit ois tämä vanneprojekti "valmis".
Hyvä fiilis jäi tästä!




Nämähän ovat siis Rondellin vanteet mallia #73, 18". Ovat kopiot Carlssonin 1/5 vanteesta, eli ei ihmekään, että sopii hyvin väykkyyn.
Keskiviikkona uudet sovitteet ja sit kumien laitto, tasapainotus ja samalla heittävät alle. Sit ois tämä vanneprojekti "valmis".
Hyvä fiilis jäi tästä!

Viimeksi muokannut Tape, La 14.07.2012 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Oijoi,niistähän tuli vallan komiat vanteet! 

Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Tylsä tekstipäivitys, anteeksi. 
Rengasliikkeen ajanvaraushenkilö ei ollut ymmärtänyt "kumien laitto vanteille ja tasapainotus + allelaitto" pyyntöä. Oli sitten pelkkä 15min aika, jossa ei tietenkään ehdi tasapainottaa. Luottomiehen avustuksella vanteet ja kumit jätettiin sinne työstettäväksi. Menen hakemaan nämä perjantaina ja samalla saavat sitten samalla laittaa alle. Uudet soviterenkaat hain aamulla myös, niin alkaa olla paketti valmis. Karralta ostin uudet keskimerkit.
Jos perjantaina sitten kuvia!
P.S. Jarrupäivityspaketti lähti tilaukseen!

Rengasliikkeen ajanvaraushenkilö ei ollut ymmärtänyt "kumien laitto vanteille ja tasapainotus + allelaitto" pyyntöä. Oli sitten pelkkä 15min aika, jossa ei tietenkään ehdi tasapainottaa. Luottomiehen avustuksella vanteet ja kumit jätettiin sinne työstettäväksi. Menen hakemaan nämä perjantaina ja samalla saavat sitten samalla laittaa alle. Uudet soviterenkaat hain aamulla myös, niin alkaa olla paketti valmis. Karralta ostin uudet keskimerkit.
Jos perjantaina sitten kuvia!
P.S. Jarrupäivityspaketti lähti tilaukseen!
