Onkohan sama auto, joka oli aikoinaan pitkään pörssissä myytävänä, oliskohan ollut Kokkolan seudulta. Muistaakseni siinä oli kanta-autona 70-luvun 280 ässä.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
Todennäköisesti.
Korinvaihto-auto on kuitenkin kyseessä.
Paljonkohan tuosta kannattaisi maksaa?
Missä vaiheessa nuo korinvaihto-prosentit alkavat haitata(nyt 49%)?
Siitä ei kannata maksaa centtiäkään jos kanta-autona on ollut joku 70 luvun mersu. Todennäköisesti katsastaa sen aina samalla katsastus konttorilla?
Osa noista kv autoista on tosi miinoja kun ei tarvitse kun ajat jonkun perään josta tehdään vakuutus yhtöön ilmoitus niin sinnehän jäämerkintä kolaroinnista ja jos esim nokka on kanta-autoa niin sieltähän on tullin helppo hakea todisteet. Tästä löytyy prosentti taulukko josta voit vähän katsella paljonko voisi kanta-autoa olla jäljellä. Ota selvää mikä siinä on ollut kanta-autona ennen kuin menet ostamaan sitä.
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?
jouni74 kirjoitti:Todennäköisesti.
Korinvaihto-auto on kuitenkin kyseessä.
Paljonkohan tuosta kannattaisi maksaa?
Missä vaiheessa nuo korinvaihto-prosentit alkavat haitata(nyt 49%)?
juu sepä oli siinä se auto.. ei tulle voi laillisesti oikein enään mitään tehdä siis vaihtaa mitään isompaa... mutta kukapa käskee kaikkea vaihdettua kontuurilla ilmottaa...
Tästä voisi tehdä sen johtopäätöksen että korinvaihto-autoa ei kannata välttämättä ostaa?
Toisaalta hinta ei päätä huimaa ja tekniikkapuoli tuntuu olevan kunnossa.
Onko siis niin, että jos ei kolaroi tms.isompaa ei satu, voisi tällä ajella ilman harmeja. Kanta-auto tarkastus on tehty -99 ja kaikki on silloin ollut kunnossa.
jouni74 kirjoitti:Todennäköisesti.
Korinvaihto-auto on kuitenkin kyseessä.
Paljonkohan tuosta kannattaisi maksaa?
Missä vaiheessa nuo korinvaihto-prosentit alkavat haitata(nyt 49%)?
juu sepä oli siinä se auto.. ei tulle voi laillisesti oikein enään mitään tehdä siis vaihtaa mitään isompaa... mutta kukapa käskee kaikkea vaihdettua kontuurilla ilmottaa...
Auotoon et voi esim vaihtaa rengaskokoo kuin sen tuuman suuremmaksi jos menee sen muutoskatsastus rajan yli otetaan prosentteja pois. Tuo -99 muutoskatsastus vuosi oli vielä sitä ns. hullua aikaa jolloin niitä tehtiin tosi paljon. Silloin oli epärehellisiä rakentajia että leimakonttoreita.
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?
Korinvaihtovehkeitä monenlaisia..
Mulla tuo volkkari on just sellainen. Ostin sen aikoinaan valmiina, eikä ollut työnjälki kovin hääviä. Eli heti joutui hommiin, mm. lisävalojen väärä kytkentä poltti releen ja pientä vaille, ettei koko autoa..
Toinen juttu on vakuutukset. Kannattaa tarkistaa etukäteen, mistä korvataan ja minkä verran. Jos kanta-auton mukaan, niin nehän on yleensä paljon vanhempia kuin kori. Hyvä, jos kahvirahat saat. Pullaa sen kahvin kanssa tuskin vielä -74:lla volkkarilla (rekisteriotteessa) saa. Ja kalliita nää on nää erityiset harrasteauto tms. vakuutuksetkin.
Summa summarum: Korinvaihtoautoa tuskin enää ostaisin (en ainakaan vieraalta), sitäpaitsi aitoja saa nyt suhteessa halvemmalla kuin yli kymmenen vuotta sitten, kiitos veromuutosten.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
Eihän tuollaisessa golffissa ole mitään hämminkiä mutta kun puhutaan w126 korisesta mersusta jonka kanta paperit voi olla w 123 280 tai w 116 280 niin kyllä ikävyyksiä suorastaan kerjätään.
Hintahan viittaa siihen että tarttis päästä eroon moisesta. Kangasalahan tuli kuuluisaksi juuri näistä"korinvaihoto autoista" kun niitä myytiin mm. poliisille, tangolaulajalle, jotka joutui liriin vaikka olivat ostaneet auton valmiina.
Se kenen nimissä auto on kun sitä aletaan syynäämään niin sille jää musta pekka käteen.
En tosin ole kuullut mitä seuraumuksia noista on tullut omistajille, onko vain kilvet poistettu ja laitettu hukkaamiskieltoon vai onko verolappu tullut postin mukana.
Kilpiinhän noita ei saa vaikka verot maksettaisiin koska tekniset vaatimukset katsotaan uuden auton mukaan.
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?
Eihän tuollaisessa golffissa ole mitään hämminkiä mutta kun puhutaan w126 korisesta mersusta jonka kanta paperit voi olla w 123 280 tai w 116 280 niin kyllä ikävyyksiä suorastaan kerjätään
Nimenomaan
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
Tommi M kirjoitti:
Se kenen nimissä auto on kun sitä aletaan syynäämään niin sille jää musta pekka käteen.
Näin on. Kaveri osti kymmenkunta vuotta sitten rakennetun todella siistin GSI Mantan ja maksoi siitä 4500€ . Ensimmäistä kertaa kun käytti leimalla niin kilvet pois ja autoverolappua käteen. Sen Mantan rakentaja oli koko ajan käyttäny leimalla sitä samalla konttorilla missä se oli rekisteröity ja kun käytti sitä muualla, niin löytyikin heti hämminkiä asiapapereissa. Tarinan opetus: -Pysykää hyvät ihmiset edelleenkin erossa Opeleista