Siekkinen kirjoitti:Tässä on nyt parikin kysymystä heränny mihin tarviis vastauksia
2. Perän "häränsilmäpuslien" irrotus. Pitääkö perä irrottaa kokonaan tuon toimenpiteen takia vai onnistuuko vaihto jotenkin perä paikallaan? Tämä sen takia kun työmaalla on kiirettä nosturin kanssa ja pitäis tietää kannattaako tuohon hommaan nosturipaikka ehtiä.
perän irroitus on tuossa työssä se helpoin osuus

omaan 300 E w124 vaihdettiin kaverin kanssa nuo häränsilmät viime keväänä, ja aikaa meni ihan kiitettävästi, olisko ollut sellainen 6 h homma kahteen mieheen vaikka työkaluja oli käytössä ihan kiitettävästi, paitsi tietysti sitä paineilmavasaraa, joka taitaa olla välttämätön tuon työn nopeuttamiseksi... toki tuo nyt meni tupakoinniksikin välillä kun piti miettiä miten perkele ne sais sieltä irti ilman suurempia vaurioita itse taka-akselistoon, mutta aika saa siis varata enemmän, kuin 15 min.

(itse perän tais saada lattialle alle 15 min. kun sitä oli välpätty jo aikaisemminkin ja ruuvit siis oli herkkiä liikkumaan...)
itse kyllä ulkoistan tuon häränsilmien vaihdon, jos ne vaihtoon menisi tuossa omassa 200 E:ssä, sellaisella pajalla joka niitä vaihtelee työkseen ei aikaa tuhraannu turhaan työkalujen tekemiseen ja sadatteluun... (sama juttu käsijarru kenkien/osien kanssa, mulla menee enemmän bensaan rahaa ajaa pajalle ja takaisin, mitä niiden vaihto maksaa esim. koskisella...) joskus pitää vain oppia olla "säästämättä" väärässä paikassa
500 €:n lankku, ducato ja laguna...