Laatikon ja koneen saa tälle Geemelille antaa tätä projektia varten ostettu rakentelematon alkuperäinen 124 mallia oleva MB 300 turbod, vm 1988. Sain senverran edullisesti koko auton, että maksoin mielellään vähän siitä että pääsin koeajamaan ja toteamaan että kone ja automaattiloota toimii niinkuin pitää.
Suunnitelmana on lähiaikoina saada vaihdelaatikko vahvistettavaks ja syöttöpumppu pajalle ja samalla alkaa ostella sopivaa ahdinta ja coolerii ja pakoputkiston osia ja muuta pientä mitä proggis vaatii. Tehohaave on maltillinen 350-400 hevosta. Niillä tehoilla toi kone saattaa vaikka hetken siellä kestääkkin, jos ajelee järkevästi? Ja jos hajoo ni seuraava kone ilmanmuuta sit se moniventtiilinen johon tosta pumput ja muut helyt.
Mulla on ollut joskus MB 250 d st, ja siitä jäänyt nälkä päälle..sen tosin ostin rakennettuna, eli varmasti tarvin "pikkuvinkkejä" tähän proggikseen. Laitan kuvia jossain vaihees ennen aloitusta ja sit projektin varrelta.
Ensimmäinen kysymys koskee välityssuhteita.. toi mun Gee taitaa olla tosi tiuhalla perällä? Sopiiko geehen muiden mersun mallien perät? Etuperä pitäis ilmeisesti päivittää samaan takapään mukana jos mielii nelivetoo joskus talviliukkailla käyttää..Jos ei käy muut kuin Geen omat perät, ni millaisin välityssuhtein niitä on saatavana? Tosiaankin toi ei tuu mulla maastoon, eli siks sais välitys olla sen automaattilootan kanssa mahd normaali, maantielle käyttöautoon soveltuva.
Mulla vapautuu tosta autosta ehjä ja hyväkuntoinen vanhanliiton 300 d kone ja 5 v manuaalilaatikko. Jos jompikumpi kiinnostaa ni ennen projektin alkua niitä sais koeajaa ja myyn ne sopivasti. Auto sijaitsee eteläsuomessa. Noissa ei ole miljoonamittaria, mutta auton kunto huomioiden väittäisin ettei tolla oo kovin montaa sataatonnii kelattu. Ja kun ei noita oo yleensä ostettu mihinkään taksiin tai matka-ajoon..