MB G 300 D -86 st projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Gelandewagen300D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 18.03.2012 08:39

MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja Gelandewagen300D »

Eli aihiona suht hyväkuntoinen maastossa ajamaton, nytkin käytössä oleva MB G 300 D vuosimallia 1986, pitkä, rek 8 henkilölle, 5 vaihteinen manuaali. Kaikinpuolin originaali kunnossa, ulkoisesti rakennellaan tyylikkääseen katumaasturi suuntaan sitten kun on ekana saatu tekniset asiat kuntoon :)

Laatikon ja koneen saa tälle Geemelille antaa tätä projektia varten ostettu rakentelematon alkuperäinen 124 mallia oleva MB 300 turbod, vm 1988. Sain senverran edullisesti koko auton, että maksoin mielellään vähän siitä että pääsin koeajamaan ja toteamaan että kone ja automaattiloota toimii niinkuin pitää.

Suunnitelmana on lähiaikoina saada vaihdelaatikko vahvistettavaks ja syöttöpumppu pajalle ja samalla alkaa ostella sopivaa ahdinta ja coolerii ja pakoputkiston osia ja muuta pientä mitä proggis vaatii. Tehohaave on maltillinen 350-400 hevosta. Niillä tehoilla toi kone saattaa vaikka hetken siellä kestääkkin, jos ajelee järkevästi? Ja jos hajoo ni seuraava kone ilmanmuuta sit se moniventtiilinen johon tosta pumput ja muut helyt.

Mulla on ollut joskus MB 250 d st, ja siitä jäänyt nälkä päälle..sen tosin ostin rakennettuna, eli varmasti tarvin "pikkuvinkkejä" tähän proggikseen. Laitan kuvia jossain vaihees ennen aloitusta ja sit projektin varrelta.

Ensimmäinen kysymys koskee välityssuhteita.. toi mun Gee taitaa olla tosi tiuhalla perällä? Sopiiko geehen muiden mersun mallien perät? Etuperä pitäis ilmeisesti päivittää samaan takapään mukana jos mielii nelivetoo joskus talviliukkailla käyttää..Jos ei käy muut kuin Geen omat perät, ni millaisin välityssuhtein niitä on saatavana? Tosiaankin toi ei tuu mulla maastoon, eli siks sais välitys olla sen automaattilootan kanssa mahd normaali, maantielle käyttöautoon soveltuva.

Mulla vapautuu tosta autosta ehjä ja hyväkuntoinen vanhanliiton 300 d kone ja 5 v manuaalilaatikko. Jos jompikumpi kiinnostaa ni ennen projektin alkua niitä sais koeajaa ja myyn ne sopivasti. Auto sijaitsee eteläsuomessa. Noissa ei ole miljoonamittaria, mutta auton kunto huomioiden väittäisin ettei tolla oo kovin montaa sataatonnii kelattu. Ja kun ei noita oo yleensä ostettu mihinkään taksiin tai matka-ajoon..:) Kuka tollasella ny viittis vuodessa kauheesti ajaa, ja uutena hintakin ollu sitä luokkaa että ostamaan kykenevät on yleensä sellasii ihmisii jotka ehtii ja tykkää tehdä elämäs muutakin kivaa ku vaan ajelee maasturilla :)
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Monta kertaa itseäni on ihmetyttynyt, miksi joku auton rakentelun harrastaja näkee turhan paljon vaivaa, että autoon täytyy vaihtaa aivan jokin muu tekniikka mikä siinä on alunperin ollut. Alkuperäinen OM 617 turbodiesel kyllä antaa tehotavoitteen jos on sikseen.
No enhän minä muutenkaan paljon ymmärrä noita virittelytouhuja. :roll:
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Minusta OM603 sovittaminen w460 koppaan ei ole mitään turhaa vaivaa koska suoraansanottuna OM617 moottori on liian voimaton Geen koppaan :D
Itselläni olis sama projekti edessä kunhan vaan löytää hyvän tekniikan :)
Jos sulla on alkuperäinen 300D tekniikka siinä niin siinä on jo ne harvemmat perät, sitä en tiedä että kestääkö ne tuota voimaa mitä on suunnitelmissa mutta uskoisin että kestää.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Jolle kirjoitti:OM617 moottori on liian voimaton

Miten niin voimaton OM 617 turbodiesel. ? :roll:
300....400..500...600 hv; 400....500...600 Nm :?: Kohtuullisella laitolla.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3502
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja jackie »

Kuten jo mainittiinki, kolmesatasessa Geessä on harvemmmat perät, 240GD:ssä sitte tiuhemmat. Välityksiin ei välttämättä tarttee puuttuu, ku laitat jotku maasturiin sopivat pyörät, eli 33" ta 35":set :wink:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
vimakuus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 30.07.2007 09:41
Paikkakunta: Satakunta

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja vimakuus »

300 g:n välitykset tais olla 4.88 ja 124:n 2.65. Maastoon ihan sopivat, mutta maantielle ei niinkään. Jos enemmän tiellä ajelee, niin kyllä se kaipaa isompaa rengasta tai jotain muuta kuin 300turbon laatikkoa. Jostain kun löytäis vaikka 350 g:n lootan, niin olis varmaan käyttöäsi ajatellen paljon parempi.

Omalla ei nyt saiskaan ajaa kuin 80km/h, mutta ei olis kovin mielekästäkään ajaa kovempaa, ku huiput on jotain 110km/h :lol:
S300
300GD
E320
Unimog 411 110
Gelandewagen300D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 18.03.2012 08:39

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja Gelandewagen300D »

Kiitos hyvistä vinkeistä ja tiedoista heti näin alkuun! Toi huojentava tieto ettei tää 300 g ole ainakaan tiheimmästä päästä perävälitykseltään. Miten paljon vaihdelaatikois on eroa välityksessä, siis jos vertaa tota G n alkuperäistä 5 vaihteista ja tota 124 n alkuperäistä automaticlaatikkoa sillon ku on isoin vaihde pesässä? Kun tuntuu että tällähetkellä ku ajaa vitosella ni mennään kyl satases tosi pienillä kierroksilla, mutta jos tilanne muuttuu laatikon vaihdon yhteydes oleellisesti ni riittääkö joku radikaali vanne/rengas -valinta tasaamaan tilannetta? Joku matemaattinen henkilö kai osais laskeakkin asian, että miten paljon pitää renkaan halkaisijan kasvaa, kun vaan olis tiedos toi laatikoiden välityksen ero. :) Haluan kuitenkin mukavuus syistä automaattilaatikon tohon, ja mieluiten käyttäisin pajalla vahvistettavana ton 124 n laatikon, ku se on nyt valmiiks olemassa, ja todettu ehjäksi.

Ymmärrän kyllä Rumiluksen pointin, alkuperäisestäkin koneesta tehoa ilmeisesti saisi irti, ja alkuperäinen kone on varmasti vähemmän ajettu ja erittäin hyvä, verrattuna tohon helposti tuplamäärän todellisia km keränneeseen 124 malliin. Mutta mikä on koneen kesto esim 400 heppasena verrattuna tohon 124 n alkuperäiseen 300 td koneeseen samoilla tehoilla? Pitääkö koko kone lyödä atomeiks ja rakentaa isoilla kustannuksilla jne? Nyt kuitenkin toi virittäminen on aika simppeliä, ja sit samat viriosat sopii moniventtiilikoneeseen joka taas astetta vahvempi jos toi 124 n pannu hajoaa ja helppo vaihtaa sit tilalle. Kaikkihan täs vielä on auki, ja itse olen noviisi näis hommis eli ideoita otetaan vastaan.

Jos sinne ton 124 mallin koneen ja automaticlaatikon vaihtaa, ni käykö samat kardaanit mitkä nytkin autossa on? Pointtina se, että joudun jokatapaukses uusimaan sen lyhyen kardanin, kun siinä huomattiin ristikon vaihdon yhteydes niin paljon jotain kulumaa ettei kuulemma joku kardaaneja korjaava firma suostunut ottamaan sitä työn alle. Eli nyt siellä on ristikko vaihdettu ihan vaan peruspajalla ilman tasapainotuksii ym hienouksii. Samantien sinne sit ostaisi eri pituisen, jos kardaanin pituudella tarvis pelata. Kun ilmeisesti G n eri malleis on eri pitusina tota pätkäkardaania?
Petri R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: To 05.07.2007 12:58

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja Petri R »

Mulla olis tiedossa kaverilla harvinaiset harvat G-mesen välitykset...olikohan 4,3 vai mitä. Niistä saa tarjota jotain :) Melko suurella varmuudella nykyisen 5v laatikon viitonen on ns. suora...ja niin taitaa olla siinä 124mallin automaatissakin? Eli viimeisen vaihteen välitys on sama => perävälitysten muuttaminen jos haluat matalampia kierroksia. Tietenkin korkeat renkaat auttaa, mutta niillä ei sitten paljoa "hyödynnetä" ST tehoja :) Eli menee paljon "epäurheilulliseen suuntaan" varsinkin jos joutuu vielä jousitusta korottamaan (35"?) . 33" menee heittämällä ja on sitäpaitsi muutenkin korkein rengas, minkä saa katsastettua. Sporttiseen katupainotteiseen käyttöön joku 16-17" vanne ja joku 265 tai 285 leveä ja korkeusprofiili 60-70 => vastannee 31-32" korkeaa rengasta, ehkä vielä kääntyy kohtuudella kurvissakin...?

Kardaaneja ei ole kuin kahta mittaa 5v:n lyhyt ja 4v:n normaali välikardaani. 5v.n on jo niin lyhyt, ettei siitä voi oikeastaan juuri lyhetään. Pitäisi olemaan aika lähelle...helppo pidentää sopivalla "välilaipalla".
...lähtee ku purkka tukasta...
Gelandewagen300D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 18.03.2012 08:39

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja Gelandewagen300D »

Jos näin on, niin kuulostaa hyvältä. Kun en koe että tossa tällähetkellä olis mitenkään erityisen tiheät välitykset ja vielä ku renkailla kikkailee maltillisesti niin ehkä siitä hyvä tulee :)

Tossa muuten linkki siihen nykysin meillä asuvaa Geehen jota täs pitäis alkaa rakennella.http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/4453426 ja tossa linkki siihen 124 malliin joka saa luovuttaa tekniikkansa... http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/4628256
Petri R kirjoitti:Mulla olis tiedossa kaverilla harvinaiset harvat G-mesen välitykset...olikohan 4,3 vai mitä. Niistä saa tarjota jotain :) Melko suurella varmuudella nykyisen 5v laatikon viitonen on ns. suora...ja niin taitaa olla siinä 124mallin automaatissakin? Eli viimeisen vaihteen välitys on sama => perävälitysten muuttaminen jos haluat matalampia kierroksia. Tietenkin korkeat renkaat auttaa, mutta niillä ei sitten paljoa "hyödynnetä" ST tehoja :) Eli menee paljon "epäurheilulliseen suuntaan" varsinkin jos joutuu vielä jousitusta korottamaan (35"?) . 33" menee heittämällä ja on sitäpaitsi muutenkin korkein rengas, minkä saa katsastettua. Sporttiseen katupainotteiseen käyttöön joku 16-17" vanne ja joku 265 tai 285 leveä ja korkeusprofiili 60-70 => vastannee 31-32" korkeaa rengasta, ehkä vielä kääntyy kohtuudella kurvissakin...?

Kardaaneja ei ole kuin kahta mittaa 5v:n lyhyt ja 4v:n normaali välikardaani. 5v.n on jo niin lyhyt, ettei siitä voi oikeastaan juuri lyhetään. Pitäisi olemaan aika lähelle...helppo pidentää sopivalla "välilaipalla".
Avatar
vimakuus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 30.07.2007 09:41
Paikkakunta: Satakunta

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja vimakuus »

Gelandewagen300D kirjoitti:Miten paljon vaihdelaatikois on eroa välityksessä, siis jos vertaa tota G n alkuperäistä 5 vaihteista ja tota 124 n alkuperäistä automaticlaatikkoa sillon ku on isoin vaihde pesässä?
Mulla on omassa nykyään henkilömallin automaatti ja 80km/h nopeudella koneessa on jotain 3000rpm.
S300
300GD
E320
Unimog 411 110
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Noissa henkilöautojen automaateissa on vaan neljä vaihetta ja nelonen on suora. Jos Geen omassa manuaalissa vitonen on suora niin matka-ajossa ei muutosta tapahdu. Kolmos- ja nelosvaihteiden välityksillä ei suurta eroa ole tuossa automaatissa. Olisko kolmosen välitys ollu joku 1,2-1,4 kun nelonen on tasan 1. En muista varmaks. 2,65 perällä (300dt automaatin perä) 80 vauhissa on noin 2000 kierrosta ja 100 vauhissa noin 2400. Jos automaatin laitat niin kovilla väännöillä ja tuolla korilla erityisesti kannattaa laatikko vahvistaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
The_best_or_nothing
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 13.10.2011 19:08

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja The_best_or_nothing »

W460;
Jos vakio G 5v manuaali 5 välitys 0.813, 300GD perä 4,9; i tot = 3,9. Vain pakettiautoissa 5 v lootaa jossa suora 5 vaihde.
4v manuaali 4 suora 240GD perä 5,33 i tot = 5,33
Automaatissa aina 4 suora.

w463
350GD 4v automaatti, perä 4,11; i tot = 4,11
G 300TD 5v automaatti, 5 v 0,83, jakolaatikko 0,87 perä 4,857 i tot = 3,5
Always follow the only star.
Petri R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: To 05.07.2007 12:58

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja Petri R »

Nimenomaan pakettiautoista niitä lootia onkin vaihdeltu G meseen, jotta saa sen lyhyen ykkösvaihteen. Vielä en ole nähnyt yhtään 80-luvun alkupuolen G-vaunua originaalilla 5v laatikolla. Varmaan niitäkin kuitenkin on joitain kappaleita ja voipi olla että 80-luvun loppupuolella niitä onkin tullut enemmän.
...lähtee ku purkka tukasta...
The_best_or_nothing
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 13.10.2011 19:08

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja The_best_or_nothing »

Petri R kirjoitti:Nimenomaan pakettiautoista niitä lootia onkin vaihdeltu G meseen, jotta saa sen lyhyen ykkösvaihteen. Vielä en ole nähnyt yhtään 80-luvun alkupuolen G-vaunua originaalilla 5v laatikolla. Varmaan niitäkin kuitenkin on joitain kappaleita ja voipi olla että 80-luvun loppupuolella niitä onkin tullut enemmän.
Ittellä -84 300GD alkuperäisellä 5v lootalla, 31"(isommat laittomat) renkaat vielä kun sais niin alkais olla jo kohtuullinen äänimaailma maantiellä moottorin suhteen.
Always follow the only star.
Petri R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: To 05.07.2007 12:58

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja Petri R »

33" pitäis saada leimattua...
...lähtee ku purkka tukasta...
Gelandewagen300D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 18.03.2012 08:39

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja Gelandewagen300D »

Kai se on vaan laitettava toi 124 automaattiloota Siekkistä kohti ja Geehen alle. Sitte vaan isoo vannetta alle, ni jospa sillä pääsis ainakin alkuun, vois sitten myöhemmin rahatilanteen salliessa etsiä esim sellasen G 350D laatikon. PetriR, jos saat varmistettua että ne sun kaverilla olevat perät olis niinkin harvat ku 4,3 tms ni voisin olla kyl kiinnostunut! Tarkistettava itse kans tosta omasta että mitkä välitykset siellä on
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 737
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Gelandewagen300D kirjoitti:Kai se on vaan laitettava toi 124 automaattiloota Siekkistä kohti ja Geehen alle. Sitte vaan isoo vannetta alle, ni jospa sillä pääsis ainakin alkuun, vois sitten myöhemmin rahatilanteen salliessa etsiä esim sellasen G 350D laatikon. PetriR, jos saat varmistettua että ne sun kaverilla olevat perät olis niinkin harvat ku 4,3 tms ni voisin olla kyl kiinnostunut! Tarkistettava itse kans tosta omasta että mitkä välitykset siellä on
Laitoin sulle YV:tä! Tuliko viesti perille?
Gelandewagen300D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 18.03.2012 08:39

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja Gelandewagen300D »

airaksela kirjoitti:
Gelandewagen300D kirjoitti:Kai se on vaan laitettava toi 124 automaattiloota Siekkistä kohti ja Geehen alle. Sitte vaan isoo vannetta alle, ni jospa sillä pääsis ainakin alkuun, vois sitten myöhemmin rahatilanteen salliessa etsiä esim sellasen G 350D laatikon. PetriR, jos saat varmistettua että ne sun kaverilla olevat perät olis niinkin harvat ku 4,3 tms ni voisin olla kyl kiinnostunut! Tarkistettava itse kans tosta omasta että mitkä välitykset siellä on
Laitoin sulle YV:tä! Tuliko viesti perille?
Ei tullu :(
Petri R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: To 05.07.2007 12:58

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja Petri R »

mä laittelin kans privaa...
...lähtee ku purkka tukasta...
Avatar
vimakuus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 30.07.2007 09:41
Paikkakunta: Satakunta

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja vimakuus »

Tosa ajellessani räpsäsin kuvan rpm/km/h asiaan liittyen :)

Kuva
S300
300GD
E320
Unimog 411 110
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 737
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Nelosellako?
Avatar
vimakuus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 30.07.2007 09:41
Paikkakunta: Satakunta

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja vimakuus »

airaksela kirjoitti:Nelosellako?
Jep
S300
300GD
E320
Unimog 411 110
Petri R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: To 05.07.2007 12:58

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja Petri R »

37" pyörät niin todellinen nopeus on 90km/h? ;)
...lähtee ku purkka tukasta...
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja KOS »

Gelandewagen300D kirjoitti:Kai se on vaan laitettava toi 124 automaattiloota Siekkistä kohti ja Geehen alle. Sitte vaan isoo vannetta alle, ni jospa sillä pääsis ainakin alkuun, vois sitten myöhemmin rahatilanteen salliessa etsiä esim sellasen G 350D laatikon. PetriR, jos saat varmistettua että ne sun kaverilla olevat perät olis niinkin harvat ku 4,3 tms ni voisin olla kyl kiinnostunut! Tarkistettava itse kans tosta omasta että mitkä välitykset siellä on
Tuossa linkki jossa noita Gee Mersun laatikoita
http://www.4x4abc.com/G-Class/transmiss ... riebe.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nuo 124:n 300 turbo ja G 350D automaatit eivät eroa juurikaan toisistaan...
Nelonen on suora molemmissa.
Ulkokuoret hieman erilaiset, mm. hohotus on Geen orkkis laatikossa vedetty korkeammalle...
Ei muutako Siekkiselle vahvistettavaksi se 124:sen 722.3 laatikko.

G 300TD 5v tomaatti on sitten jo sähkölaatikko.....

Nuo vanhat GD300:set ovat 4.88 perillä ja GD240 5.33 perillä.
GD240 on saanut optiona myös 4.88 perillä

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Gelandewagen300D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 18.03.2012 08:39

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja Gelandewagen300D »

Hupsista...tässä kävi nyt niin että saadakseen jotain on jostakin luovuttava. Elikkä muiden hankintojen tieltä on nyt myytävä kalustoa pois. Pakko rakentaa itselleen unelmien G- mersu myöhemmin..tällaista tää on. Eli G edelleen rakentamaton ja ohessa sen myynti-ilmoitus. Myös toi tekniikkansa takia ostettu MB 124 300 Turbo D menee myyntiin, ja voidaan myydä sopivasti myös yhdessä Geemelin kanssa. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/4734582" onclick="window.open(this.href);return false;

Niin ja siis se uusi hankinta ei ole auto, mutta autoharrastukseen liittyy ja erittäin positiivinen asia sinänsä vaikka se nyt viekin tältä vuodelta mun rahaa ja aikaa niin etten pysty mitään harrasteproggiksia nyt laittamaan. Hankinta kuitenkin pidemmän päälle mahdollistaa harrastusta hienosti eli siinä mielessä on aihetta hymyyn :) Ja kiitos kaikille jotka on antanu apua tässä keskustelussa projektin suunnitteluun! Ja onhan tossa valmis idea ja aihiot jos jollain on heränny into rakentaa tollanen G superturboksi ja vaikka tollaseen lookkiin :) http://www.youtube.com/watch?v=FRXJGKzq ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Re: MB G 300 D -86 st projekti

Viesti Kirjoittaja KOS »

Pistin yyveetä.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Vastaa Viestiin