C36 AMG kysymyksiä..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Feremenco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 29.03.2011 19:55
Paikkakunta: Vantaa

C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja Feremenco »

Moro, eli mulla on C36 AMG -96 aj.350tkm terve peli, vasta leimattu. Tähän liittyen ois pari kysymystä johon toivoisin saavani vastaukset..

- Onko mulla kickdown sähkönen vai vaijeri ? (ei tunnu oikeen heittävän tarpeeks pientä sisään..)
- Mitä eroo on vaihdekepin vieressä kun on S ja E, itse en oo mitään eroo huomannu... (rikki?)
- Missään mitään helppoa opasta miten kiristetään ohjaus simpukkaa? (väljää noin 2,5cm)

Kiitos!
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa

Ex:

W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Sähköllä luulis KD:n toimivan. SAATTAA noissa olla vielä vaijerikin en oo yhtään varma. En tiiä meinaako tuo S-kirjain sporttia vai standardia ja E-kirjain vaikkapa economya mutta eron pitäis löytyä siitä millä vaihteella lähetään liikkeelle ja kuinka pitkälle kierrättää ja varmaan siitäkin millon heittää pienemmän vaihteen kun kaasua painaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5493
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kickdown nappula on sähköllä tietenkin mutta vaijerikin menee vaihdelaatikolle. En muista kumminpäin sitä piti säätää että vaihtaa herkemmin pienempää. S on standard ja E economy, eipä niillä taida hirveesti eroa olla, E:llä pitäis vaihtaa isompaa pienemmillä kierroksilla. Mulla heiluu kans omassa ratti paikallaan jonkin verran eli saako sitä simpukkaa kiristettyä?
S124 300TE
W124 300D
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Vaijeria kiristämällä vaihtuu herkemmin pienempää mutta samalla vaihtokierrokset nousee ylemmäks. Simpukkaa voi kyllä kiristää mutta en ole sitä itse koskaan tehnyt niin en osaa neuvoa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja atlas »

Simpukan päällä on mutterin sisässä kuusiokolo.Löysää mutteri ja olikohan auki kierrät kuusiokoloa KEVYESTI niin paljon kun tulee ja varmuuden vuoksi takaisin vaikka1/8kierrosta niin ei leikkaa simpukka kiinni.
eli OMALLA VASTUULLA koska vaarana on jos liikaa kirit niin kuumetessaan se leikkaa kiinni ja olet metsässä.
nyt en ole varma oliko auki tai kiinni kun eri simpukka valmistajat ja merkit on eri tavalla mutta joka tapauksessa välys pois,kepeällä pyörityksellä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

atlas kirjoitti:Simpukan päällä on mutterin sisässä kuusiokolo.Löysää mutteri ja olikohan auki kierrät kuusiokoloa KEVYESTI niin paljon kun tulee ja varmuuden vuoksi takaisin vaikka1/8kierrosta niin ei leikkaa simpukka kiinni.
eli OMALLA VASTUULLA koska vaarana on jos liikaa kirit niin kuumetessaan se leikkaa kiinni ja olet metsässä.
nyt en ole varma oliko auki tai kiinni kun eri simpukka valmistajat ja merkit on eri tavalla mutta joka tapauksessa välys pois,kepeällä pyörityksellä.
nosta mielummin etupyörät ilmaan ja toimi niin kuin "atlas" jo mainitsi. :thumbup:
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Omaa vastaavaa (eri koneella) simpukkaa korjanneena...
Joo siinä päällä ruuvi, jossa lukitusmutteri. Käännä varovasti vähän kerrallaan ja käy pienellä koeajolenkillä.
Koeajo kertoo, että onko mennyt liian kireelle, kun ei palauta ja liian löysällä, jos tuntuu klappi.
Suosittelen, että jätät mielummin olemattoman klapin, kuin kierrät tiukaksi.
Simpukka noissa on "ikuinen" ellei liian kauaa isolla klapilla aja.

Ellei kontraruuvia kiristämällä parane, niin syynä on simpukan sisällä olevan painelaakerin välys. Sekin kiristettävissä...
kun tietää miten sen kiristää, niin noin 40min homma sekin fiksata... samalla tulee vaihdettua simpukan tiivistesarja (noin 10eur)

Ihmettelin tota, että on leima tullut?
Mistä löytyy niin "ammattitaidottomia" katsureita :eh:
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5493
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja S202 »

Sen saa kiristettyä vissiin mitään irrottamatta auton alta? Onko tuo 202 ominaisuus että ratti melkein ääriasentoon käännettynä eturenkaat hakertaa?
S124 300TE
W124 300D
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Niin ettei väärin ymmärretä...
Simpukka välys tarkastetaan ja säädetään keskiasennossa!
Kun renkaat on vinossa, niin ratissa on ja pitääkin olla välys. On simpukan ominaisuus.

Kontraruuvi (säätöruuvi) sojottaa taivaalle... eli säätö tehdään yläkautta.
Muistaakseni lenkkiavain lukitusruuviin ja plliiitkällä jatkovarrella kuusiokolokärki päässä säädät ruuvia.
kun kiristää lenkkiavaimella lukitusmutteria, niin pitää kuusiokolokärjellä säätöruuvia vastaan pistää.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
Feremenco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 29.03.2011 19:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja Feremenco »

onkohan missään minkään näköstä kuvaa missä toi simpukan kiristys reikä on? koitin kurkkia mut ei kyllä löydy silmään vaikka tiiän että se ohjaus putken päähän sijottuu, melkei voisin veikata et ois helpompi kiristää alakautta? C36 konehuoneessaki nii maa perkeleen vähän tilaa :(

mites se KD vaijeri mistä sitä pääsee kiristämään? alhaalta vaikko ylhäältä?

nii ja nuo E ja S nii ei kyllä mulla oo vaihtamisessakaan mitää eroa.. varmaa jossai vikaa, mistäköhän kannattais lähtee tutkimaan?

nii ja kiitoksia jo näistä :)
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa

Ex:

W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Feremenco kirjoitti:mites se KD vaijeri mistä sitä pääsee kiristämään? alhaalta vaikko ylhäältä?
En tiiä missä se kiristyspaikka tuossa koneessa on mutta ylhäältä sitä kiristetään. Se on kuitenkin kaasuvivustossa kiinni jossakin päin konehuonetta ja lähtee siitä laatikolle.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Feremenco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 29.03.2011 19:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja Feremenco »

Siekkinen kirjoitti:
Feremenco kirjoitti:mites se KD vaijeri mistä sitä pääsee kiristämään? alhaalta vaikko ylhäältä?
En tiiä missä se kiristyspaikka tuossa koneessa on mutta ylhäältä sitä kiristetään. Se on kuitenkin kaasuvivustossa kiinni jossakin päin konehuonetta ja lähtee siitä laatikolle.
eli siis meinaat että löytyis siitä käsikaasun läheisyydestä?
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa

Ex:

W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Feremenco kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:
Feremenco kirjoitti:mites se KD vaijeri mistä sitä pääsee kiristämään? alhaalta vaikko ylhäältä?
En tiiä missä se kiristyspaikka tuossa koneessa on mutta ylhäältä sitä kiristetään. Se on kuitenkin kaasuvivustossa kiinni jossakin päin konehuonetta ja lähtee siitä laatikolle.
eli siis meinaat että löytyis siitä käsikaasun läheisyydestä?
Varmaankin. Kaasun mukaan sen vaijerin pitää siellä liikkua.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Feremenco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 29.03.2011 19:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja Feremenco »

Siekkinen kirjoitti:
Feremenco kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:
Feremenco kirjoitti:mites se KD vaijeri mistä sitä pääsee kiristämään? alhaalta vaikko ylhäältä?
En tiiä missä se kiristyspaikka tuossa koneessa on mutta ylhäältä sitä kiristetään. Se on kuitenkin kaasuvivustossa kiinni jossakin päin konehuonetta ja lähtee siitä laatikolle.
eli siis meinaat että löytyis siitä käsikaasun läheisyydestä?
Varmaankin. Kaasun mukaan sen vaijerin pitää siellä liikkua.
Mutta KD on sähkösen nappulan takana? eli polkimen alla *Click* nappula..
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa

Ex:

W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Feremenco kirjoitti:utta KD on sähkösen nappulan takana? eli polkimen alla *Click* nappula..
Niin on mutta siellä on lisäks se vaijeri jonka perusteella vaihdot määräytyy.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Simpukka kiristyy automaattisesti, kun auto käy. Sammuksissa ratissa kuuluukin olla tuuma väljää kehältä mitattuna.
Edellä annettu kiristysohje on hyvä, kun muistaa, että ruuvissa on vasenkätinen kierre. Olen joskus laittanut tehtaan virallisen
säätöohjeen verkkoon, mutta kukapa niitä löytäisi. Tiukkuussäätö tehdään siinä jousivaa'an kanssa. WIS:ssa on, jos joku haluaa
nähdä.

Vaihdelaatikko on samantyylinen kuin SL500:ssa. E on talviasento, jossa liikkeelle lähdetään kakkosvaihteella
(myös peruutettaessa isolla välityksellä) ja ajellaan pienillä kierroksilla. Olen kyllä laittanut linkin vaihteiston diagnoosiohjeisiinkin
joskus, vaan kukapa niitä jaksaisi etsiä. Jos jaksaa, noilla kun etsii, ohje löytyy verkosta:

AUTO TRANS DIAGNOSIS - 722 SERIES
Article Text
1996 Mercedes-Benz C220
Copyright © 1998 Mitchell Repair Information Company, LLC
Wednesday, January 26, 2000 12:03PM
ARTICLE BEGINNING
AUTOMATIC TRANSMISSIONS
Mercedes-Benz 722 Series - Electronic Diagnosis
C220, C280, C36, E300D, E320 E420, S320, S350D, S500, S600
SL320, SL500, SL600
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
ripekosk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 23.04.2007 19:27
Paikkakunta: Pori

Re: C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja ripekosk »

Kerrotko vielä mikä on WIS?
Nissan 200sx -92
Mercedes-Benz C200K -97 farmari
Nissan Sunny -89
Avatar
Feremenco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 29.03.2011 19:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja Feremenco »

WIS on ohjelma jota mm veholla käytetään, löytyy vianmääritykset ja korjaus oppaat...

-JarkkoN
eli siis mulla on ajossakin pari senttiä väljystä ohjauksessa, kettumainen ajaa vaikka moottoritietä n.120km/h kun välillä auto päättää hyökätä johonkin suuntaan... eli simpukkaa kiristämällä, enpä vieläkään oo keksiny miten siihen simpukkaan pääsee käsiksi..
koitin kurkkia pellinalle mut ei sinne millään pääse..
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa

Ex:

W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Juu, WIS (Werkstatt Information System) tulee usein vastaan tällä foorumilla.

WIS sisältää Mersun ja muiden Daimler AG:n autojen merkkihuoltoon ja korjaukseen liittyvät
viralliset ohjeet. Se sisältyy vielä suurempaan kokonaisuuteen nimeltä EWA, joka sisältää
varaosaluettelon EPC ja ASRA-ohjeaikatiedot. EWA on käytössä merkkikorjaamoilla.

Mercedes-Benz Club Suomi tarjoaa WIS/EPC:n jäsenten käyttöön:
http://suomi.mercedes-benz-clubs.com/Fo ... a262c61b01" onclick="window.open(this.href);return false;

Erilaisia EWA-kopioita liikkuuu maailmalla samoin kuin kopioita virallisesta Star-diagnoosilaitteestakin.
Kuluttajille on saatavana rajoitetusti virallisiakin sähköisiä korjausoppaita, mutta ne ovat suppeita.

Ohjauksen välykset ovat useimmin alustan muita väljyyksiä kuin simpukan.
Kannattaa katsoa ainakin apusimpukka, raidetangon päät ja pallonivelet.

Simpukka on ohjausakselin alapäässä ja muistaakseni kiristysruuvit osoittavat ylöspäin
(en ole koskaan Mersussa tarvinnut). Kiristyksen kanssa kannattaa olla todella varovainen,
että vääntää ruuvia oikeaan suuntaan ja ettei ohjaus jää liian tiukalle. Jättäisin
nämä kokeilut tuonnemmaksi, kunnes muuta paikat on tarkistettu.

Voisin myöhemmin katsoa korjauskäsikirjasta ohjeita, jos ehdin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tuosta vaihteisto-oppaasta heti ensimmäinen hakutulos
"AUTO TRANS DIAGNOSIS - 722 SERIES" antaa oikean osuman:

http://w126.pp.ru/akp722.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Tietysti (kitenkin harvinainen) välys voi olla ohjausakselin ristinivelessä tai ohjausakselin ja simpukan välisessä rihlassa... Rihlaa kiristävä ruuvi löystynyt.
Jos näin, niin kannattaa tarkastaa alumiinisen rihlan kunto. Väljänä lonksunut on varmaan vaurioittanut sitä.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Kas tässä on kuva W202:n ohjaussimpukasta ja kiristysruuvi on laitteen yläreunassa osoittaen kaakkoon:

Kuva

Lähde:
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-C- ... 360wt_1141
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Osissa voi olla eroja vuosimallin, varustelun ja maan suhteen.

Ohjaussimpukka C36 10/1996, peilikuva edelliseen:

Kuva

http://www.ebay.de/itm/Lenkgetriebe-202 ... 3183wt_907
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Kerrotaan nyt vielä että simpukka näkyy eestä päin katottuna koneen oikealta puolen kun tiirailet. En tiiä miten tuossa C36 on tilaa mutta muissa w202 korisissa simpukan kiristysruuvin näkee ja pystyy kiristämään yläkautta.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: C36 AMG kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Vilkaisin korjausopasta, mutta ilman valmistusnumeroa on aika hankala löytää mitään parempia ohjeita.
Näilläkin ohjeilla pitäisi jo päästä eteenpäin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Vastaa Viestiin