
606 superi
Re: 606 superi
Saakos veholta noita vertailutodistuksia??? 

Re: 606 superi
veholta saa sellaisen paperin mitä jokin auto on ollut tehtaalta lähtiessään.
sellaista kuulema eivät voi kirjoittaa että jos autossa on vaikka 100 kaakkia niin siihen voi laittaa 200 kaakkia alustaa muuttamatta vaikka se olisi täysin mehdollista samalla alustalla.
itse vatvoin näiden asioiden kanssa vähän aikaa sitten ja sain onneksi ilmaiseksi marmoritiskiltä varaosalistan numeroineen millä oli hyvä osoittaa että autoon voi laittaa tämän verran tehoja.........
sellaista kuulema eivät voi kirjoittaa että jos autossa on vaikka 100 kaakkia niin siihen voi laittaa 200 kaakkia alustaa muuttamatta vaikka se olisi täysin mehdollista samalla alustalla.
itse vatvoin näiden asioiden kanssa vähän aikaa sitten ja sain onneksi ilmaiseksi marmoritiskiltä varaosalistan numeroineen millä oli hyvä osoittaa että autoon voi laittaa tämän verran tehoja.........
w201 om605
Re: 606 superi
Noniin ja viimein taas pitkästä aika foorumilla
. Projekti etenee siten että pohja on kokonaan hitsattu ja sisusta kasattu.Kattoluukkuakin innostuin kokeilemaan niin eiköhä se menny tilttii
.Ei muutaku yritys ja erehdys taktiikalla kiinni.Otin moottorista piuhan irti ettei kukaan mee räplää luukkua,korjataan se sitten kun muu tekeminen loppuu.
Seuraavaksi auto ympäri tallissa eli noukka ovia kohti nii vois ruveta suaraa kutosta lykkäämää pellin alle.Laatikonkin pitäsi olla valmis nyt viikon alussa niin saisi koko paketin kerralla sovittaa sinne.Sitten pitäisi pumppua ruveta metsästää... . Ja jarrujen osalta tulos tosiaa noi väykyn hilppeet.Ajattelin myös asentaa ABS-jarrut niin olisi toi autojen vertailu paljo helpompaa ja katsastusmieskin varmaan tykkäisi enemmän


Seuraavaksi auto ympäri tallissa eli noukka ovia kohti nii vois ruveta suaraa kutosta lykkäämää pellin alle.Laatikonkin pitäsi olla valmis nyt viikon alussa niin saisi koko paketin kerralla sovittaa sinne.Sitten pitäisi pumppua ruveta metsästää... . Ja jarrujen osalta tulos tosiaa noi väykyn hilppeet.Ajattelin myös asentaa ABS-jarrut niin olisi toi autojen vertailu paljo helpompaa ja katsastusmieskin varmaan tykkäisi enemmän

Re: 606 superi
Nyt on laatikko haettu suojaselta vahvistettuna
. Kokeilin istuttaa jo myllyä ja lootaa pellin alle niin näköjään joutuu moottorinkorvat ottamaan toisesta autosta? tai tekemään itse... 


Re: 606 superi
käy bensakuutosen eli m103 ,m104 jalat tai myös vastaavasti om 603 turbo taikka vapari
Viimeksi muokannut jmo2204, To 10.11.2011 18:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 606 superi
Ei kellään olisi ylim moottorinkorvia 

Re: 606 superi
korvat hommattu! Mylly ja laatikko on paikoillaan autossa ja pumppu on tilattu ja tulee 7 tapeilla. 

Re: 606 superi
No nii pumppu on haettu postista ja nyt ei muutaku asentamaa
! Kuvia yritän lisätä tälle seinälle kohta puolin! 


Re: 606 superi
Noniin ny kerkee taas foorumille päivitteleen
ollu kuukauden aukko....... Eli mersun tilanne on että pumppu on kiinni ja eilen illalla otettiin savut ulos! Turbokin tuli haettua eli holsetin hx 40 super ja coolerikin tuli hommattua mutta liian suuri ja pienenmpi tulee tilalle vasta ensi vuoden puolella kun piti tilata. Hukkaportti on 60mm kinukki
Pakosarjan teko on aloitettu sillä että kkd:ltä tilattiin laippa ja kotona oli valmiiksi t3 laippa nii sitte vaa putkiliikkeeseen ja vesijohtosuppareita lähtöihin ja ripakopallinen kurveja
Molemmillle öljynlauhduttimille on tehty paikat: Laatikon on oikean takapyörän edessä ja koneen oma noukalla tulevan coolerin edessä

Pakosarjan teko on aloitettu sillä että kkd:ltä tilattiin laippa ja kotona oli valmiiksi t3 laippa nii sitte vaa putkiliikkeeseen ja vesijohtosuppareita lähtöihin ja ripakopallinen kurveja

Molemmillle öljynlauhduttimille on tehty paikat: Laatikon on oikean takapyörän edessä ja koneen oma noukalla tulevan coolerin edessä
- AimoHarppaus
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
- Viesti:
Re: 606 superi
Mtäs tälle projektille quluu ?
Re: 606 superi
joo eli on ollut hiljaista täälä foorumilla tämän projektin osalta
Mutta yritän ottaa itseä niskasta kiinni ja ruveta päivittelemään tietoa. Eli moottori on paikoillaan ja murisee mukavasti 7mm mynän pumpulla,kivimäen pakosatsilla ja holsetin 40 superilla
tällä hetkellä on hukkaportin putken suunnittelua pakoputkelle ja mittaritelinettä sisälle.Mittareiksi tulee nestevaimennetut mittarit.Coolerikin saatiin sopimaan noukalle. Ahtoputket on 2,5". Savupiipusta sen verran että 3,5"dp ja 3" loppusalko. Yritän ehtiä lisäillä tänne kuvia lähiaikoina 



- AimoHarppaus
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
- Viesti:
Re: 606 superi
Hyvä
Onko minkä mallinen pakosatsi? Ilmeisesti et ole vielä päässyt ajaa.

Re: 606 superi
joo kokeelemaan ei oo vielä päässy, kun hukkiksen ohjauksen teko on kesken
Mutta eiköhän se siitä 


Re: 606 superi
Noniin! Nyt ollaan päästy foorumille taas takaasi pitkän tauon jälkee.
Sanotahan ny jotta auto rupiaas olemaan pikkuhiljaa leimauskunnossa. Siirtokilpien avulla haettiin savutustodistus ja töissä tuli tehtyä 4-pyöräsuuntaus. Hätäästä se kyllä lähtee mitä tos on päässy kokeelee
. Sitten täs kevään mittaan markille saapui varaosa-auto,jossa oli absit joten ei muutaku siitä hilppeet omaan ja niin vain saatiin absit autoon! sais viel perän abs/asd perän kii nii sais testaalla oikeen kunnolla.
Penkkiinkin pitäisi ehtiä kun sais ton abs asian kuntoon. Sitten heitin viskon pärekoriin ja tilalle 2 sähköflektiä,niin johan rupes jäähtyy! Sitten eteen tuli väyrysen jarrut.
kokeillaan taas näilllä eväillä eteenpäin!
Sanotahan ny jotta auto rupiaas olemaan pikkuhiljaa leimauskunnossa. Siirtokilpien avulla haettiin savutustodistus ja töissä tuli tehtyä 4-pyöräsuuntaus. Hätäästä se kyllä lähtee mitä tos on päässy kokeelee

Penkkiinkin pitäisi ehtiä kun sais ton abs asian kuntoon. Sitten heitin viskon pärekoriin ja tilalle 2 sähköflektiä,niin johan rupes jäähtyy! Sitten eteen tuli väyrysen jarrut.
kokeillaan taas näilllä eväillä eteenpäin!
Re: 606 superi
helou! nyt ollaan taas palattu netin ja mesen kimppuun. Eli auto on katsastettu ja kilometrejä takana joku 2000km eikä mitään ongelmaa ole tullut vastaan joten saa olla tyytyväinen
. Ainut vaan että renkaita joutuu uusimaan silloin tällöin
. Mutta nyt se nälkä kasvaa syödessä...... Mitä porukka olisi remmiahtimesta mieltä + myöhemmässä vaiheessa suurempaa holsettia. 50,52,55. Tai sitten kokeilla kysyä kälviän miehiltä, että olisko niillä soppelia hyrrää merssuun. Rakentelua ja päivittelyä on vähän hidastanut tämä työskentely valtiolle jota on edessä vielä 297 aamua 



Re: 606 superi



http://aijaa.com/ft2t3U
http://aijaa.com/gm1Ush
http://aijaa.com/OljqyN
http://aijaa.com/VXFcSX
http://aijaa.com/zN51Lz
Re: 606 superi
Aika hyvältä näyttää. Mites, onko tuo öljynlauhutin moottoriöljylle?
Joskus oli muistaakseni puhetta foorumilla että nuo banjoliittimet saattaa kuristaa.
Joskus oli muistaakseni puhetta foorumilla että nuo banjoliittimet saattaa kuristaa.

mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: 606 superi
joo se on moottoriöljylle. Oliskohan kurviliittimet paremmat 

Re: 606 superi
Sama se on minkämalliset liittimet on kunhan siellä olevan reiän halkaisija on joka paikassa vähintään 10mm. Kurkkaa nyt ettei ole semmonen banjo, jossa on joku 4-5mm reikä sisällä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 606 superi
ei se tollasessa banjossa auta, jos reikä on 10mm, pultti 10mm ja banjon sisähalkasija 9mm. sillon ahdistaa se banjon ja pultin liitos. tarvitaan riittävän paksut banjot, jotta virtaus piisaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 606 superi
Puhuin siellä banjon sisällä olevasta reijästä, siitä joka on letkun suuntaisesti, luonnollisesti siitä. Yleensä se kohta on se mikä banjoissa ahdistaa. Esimerkiksi 16 mm reiällisen (pultillisen) banjon sisällä saattaa olla paljon pienempi reikä, jopa 4 mm. Niitäkin on montaa laajia. Myös banjon pulteissa olevien reikien koko vaihtelee...yleensä banjot on liian pieniä moottoriöljylle, laatikolle menettelee.
AN liittimet on paljon turvallisempipa tuon suhteen.
Liitteen kuvan banjossa on yllättävän iso tuo reikä, vaikka sekin varmasti liian pieni. Öljyn pitää vielä päästä virtaamaan tuosta siihen pulttiin.
Mää itse hoksasin tämän vähän kantapään kautta kun ensin kalliilla prässäytin öljyletkut oikein ammattilaisten liikkeessä, ja kotona huomasin, että siellä (lootaan tulevassa) letkussa on vain 4mm reikä. Roskiin taisin heittää ne letkut
AN liittimet on paljon turvallisempipa tuon suhteen.
Liitteen kuvan banjossa on yllättävän iso tuo reikä, vaikka sekin varmasti liian pieni. Öljyn pitää vielä päästä virtaamaan tuosta siihen pulttiin.
Mää itse hoksasin tämän vähän kantapään kautta kun ensin kalliilla prässäytin öljyletkut oikein ammattilaisten liikkeessä, ja kotona huomasin, että siellä (lootaan tulevassa) letkussa on vain 4mm reikä. Roskiin taisin heittää ne letkut

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 606 superi
jeps eli noi banjot joutaa lähtee kevään tullen. Joo se on kyl totta et noi ahdistaa,kun o kerran pienet röörit. Pitää hommata ne AN-liittimet nii saadaa jouhevasti öljy liikkuu!
Re: 606 superi
Ompahan vähän varmuuksia että vehkeet pysyis läjässä. 

mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: 606 superi
Joo ei se ole mitään mukavaa ruveta pemottamaan konetta tollasen syyn takia
. Tämän vkl aikana olis saada koppa maalauksee ja sit ruveta hinkkaa muoviosia. Väriksi tulee orkkis ja konepelli mustaksi. Ei oo mitään mielekkäintä hommaa tuo pohjien teko.... mut eiköhän se siitä 


Re: 606 superi
Miten muuten tuon öljynjäähdyttäjän paikka, onko siitä kovasti haittaa, jos se on kuten dslpwr:llä, eli suoraan tuossa coolerin etupuolella? Lähinnä ajattelin asiaa nii, että miten paljon öljyjäähdyttäjän kuumuus vaikuttaa negatiivisesti coolerin toimintaan? Ja onko sitten se Mersun vakio öljyjäähyn paikka miten hyvä tai huono, kerääkö hirveesti paskaa siellä heikentäen öljyjäähdyttäjän kestävyyttä/toimivuutta?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: 606 superi
Ite oon sitä mieltä,että kyllä se heikentää coolerin ja syylärin toimintaa kun kuuma kenno noukalla
tarkoitus olis siirtää se orkkis paikkaan eli etukulmaan. Toises etukulmas mulla on toi vaihteiston kenno ja kyl se on pysyny puhtaana ja hyvänä vaikka on ajanu hiekkateillä ja paska kelillä

Re: 606 superi
Miten muuten olet tuon turbotimerin toteuttanut? Magneettiventtiileillä?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: 606 superi
joo magneettiventtiilit hoitaa homman kotiin