W201 ostamaan
W201 ostamaan
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/4639258" onclick="window.open(this.href);return false;
Tällaista olen menossa katsomaan sunnuntaina. Onko kellään tietoa tästä autosta ja vinkkejä yleisesti ko. mallia ajatellen? Vakionopeudensäädin ei kuulemma toimi, lieköhän kallis korjata? Kilometrejä on aika paljon ajettu 331tkm, eli vieläköhän niitä tuossa 2.3 koneessa on jäljellä vai etsinkö suosiolla jotain muuta? Ja onko tuo 2300 euroa liikaa kyseisestä mallista?
Tällaista olen menossa katsomaan sunnuntaina. Onko kellään tietoa tästä autosta ja vinkkejä yleisesti ko. mallia ajatellen? Vakionopeudensäädin ei kuulemma toimi, lieköhän kallis korjata? Kilometrejä on aika paljon ajettu 331tkm, eli vieläköhän niitä tuossa 2.3 koneessa on jäljellä vai etsinkö suosiolla jotain muuta? Ja onko tuo 2300 euroa liikaa kyseisestä mallista?
Re: W201 ostamaan
Konetta noilla kilometreillä ei tartte säikähtää,se kestää ajaa yli 500tkm.Muutenkin noi koneet ei ole kalleita kun purettua autoa on paljon.
Oisko hinnat moottoreista 200-450e.
Tolla hinnallahan saa jo uudempaakin mutta tuonikäisissä ei ruoste niin paljon vaivaa kuin 202 malleissa vaikka pidostahan se on kiinni.
Oisko hinnat moottoreista 200-450e.
Tolla hinnallahan saa jo uudempaakin mutta tuonikäisissä ei ruoste niin paljon vaivaa kuin 202 malleissa vaikka pidostahan se on kiinni.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 ostamaan
jos oikeesti on kaikin puolin ok, niin hinta on kohdillaan. usein vaan noissa tuppaa oleen semmosia pieniä vikoja, mitä ei muutaman kilsan koeajola huomaa.
alustakin voi tuntua ok:lta, mutta sitten kun ajelee enemmän, niin huomaa, että ei olekkaan ihan niin hyvä. sitten saakin vaihtaa koiranluuta ja takakelkan puslaa ym ym. pitäis päästä vetään kunnon lenkki ja lisäks vielä möykkyselle hiekkatielle, niin sais alustasta vähän paremman käsityksen.
jos tekniikasta on pidetty huolta, niin pitäis kestää pitkäänkin. pelkkä moottoriöljyjen vaihto ei kerro vielä juuri mitään. kuinkas tomaattiöljyt, ohjaustehostimen öljyt, peräöljyt, jarrunesteet jne. kaikki noi vaikuttaa osien kulumiseen. jos huolloista tinkii, niin osat kulahtaa ennen aikojaan.
alustakin voi tuntua ok:lta, mutta sitten kun ajelee enemmän, niin huomaa, että ei olekkaan ihan niin hyvä. sitten saakin vaihtaa koiranluuta ja takakelkan puslaa ym ym. pitäis päästä vetään kunnon lenkki ja lisäks vielä möykkyselle hiekkatielle, niin sais alustasta vähän paremman käsityksen.
jos tekniikasta on pidetty huolta, niin pitäis kestää pitkäänkin. pelkkä moottoriöljyjen vaihto ei kerro vielä juuri mitään. kuinkas tomaattiöljyt, ohjaustehostimen öljyt, peräöljyt, jarrunesteet jne. kaikki noi vaikuttaa osien kulumiseen. jos huolloista tinkii, niin osat kulahtaa ennen aikojaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W201 ostamaan
Tempomatissa todennäköisesti boksin piirilevyn juotokset käytävä läpi mikroskoopin kanssa ja juotettava uudelleen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W201 ostamaan
Sattuneesta syystä juuri eilen keräilin muutamia Mersuforumin ja Mesen linkkejä tähän aiheeseen liittyen, ja nepä on nyt helppo liittää tähänkin: (Sama kai pätee W124:n ja W201:n kohdalla?)Timo L. kirjoitti:Tempomatissa todennäköisesti boksin piirilevyn juotokset käytävä läpi mikroskoopin kanssa ja juotettava uudelleen.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... akionop%2A
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2A#p470538
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2A#p234824
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=61500
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2A#p284426
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 743ee4585d
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W201 ostamaan
On liikaa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: W201 ostamaan
liikaa mitä? ai tinattavaa tempomatissa?Huikko kirjoitti:On liikaa.
kyllä hinta ainakin on mielestäni semmonen, että sen voisin jopa maksaakkin hyvästä yksilöstä. tosin se vaatis kunnollisen perehtymisen autoon, eikä pelkkä nettiauton linkki piisaa ihan siihen.
kyllä siinä uppoaa äkkiä touhutonni, jos toinenkin, jos menee ostaan semmosen laitteen, minkä huolloista ei ole huolehdittu. kaikki vesipumpusta jarruihin lärvähtää ennenpitkää kuitenkin. jos autoa on huollettu ja se voidaan jotenkin todistaa, niin mielestäni siitä kannattaa jo jotain maksaakkin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W201 ostamaan
No sitä tinattavaakin, mutta hintaa on liikaa.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/4622235
Tuossa on enemmän sellainen "jos on pakko ostaa yli kahden tonnin tenava" -tyylinen auto.
Vähemmät metrit, ilmastointi, taloudellisempi kone. Sillä tehoerolla ei ole merkitystä.
Jos on niin on ostamassa ihan väärää automallia.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/4622235
Tuossa on enemmän sellainen "jos on pakko ostaa yli kahden tonnin tenava" -tyylinen auto.
Vähemmät metrit, ilmastointi, taloudellisempi kone. Sillä tehoerolla ei ole merkitystä.
Jos on niin on ostamassa ihan väärää automallia.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: W201 ostamaan
Kokeilepas myös w124 malleja.Mielestäni tenava on äänekkäämpi ,rauhattomampi ajaa ja kohdun kokoinen sisältä ja päältä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 ostamaan
kokeile myös ässää. mielestäni w124 on kohdun kokonen sisältä ja päältä.atlas kirjoitti:Kokeilepas myös w124 malleja.Mielestäni tenava on äänekkäämpi ,rauhattomampi ajaa ja kohdun kokoinen sisältä ja päältä.

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W201 ostamaan
omasta mielestäni teinitähti on kyllä hyvä auto, jos alusta on kohdallaan
itellä ois myynnissä tuninki semmonen

ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: W201 ostamaan
En ole vielä päässyt 2.3 kokeilemaan, mutta 1.8 koneista yhtä koeajoin ja se oli mielestäni laiskahko (tämä oli tosin manuaalina). Toki varmasti yksilökohtaista ja tuossa autossa ei varmaan ollut kaikki kunnossa muutenkaan. Tehojen perässä en ole autoa hakemassa, vaan hakusessa on siisti ja suht ruosteeton sekä luotettava pirssi riittävällä koneella, takavedolla ja automaatilla.Huikko kirjoitti:No sitä tinattavaakin, mutta hintaa on liikaa.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/4622235
Tuossa on enemmän sellainen "jos on pakko ostaa yli kahden tonnin tenava" -tyylinen auto.
Vähemmät metrit, ilmastointi, taloudellisempi kone. Sillä tehoerolla ei ole merkitystä.
Jos on niin on ostamassa ihan väärää automallia.
Toki W124 kiinnostaisi myöskin 230 -mallisena. W201 olisi luultavasti vaan omaan käyttööni näppärämmän kokoinen ja luulisi menevän vähän pienemmällä kulutuksella. Onko 190e:llä ja 230e:llä yleensä ratkaisevaa hintaeroa jos kunto on vastaava?Kokeilepas myös w124 malleja.Mielestäni tenava on äänekkäämpi ,rauhattomampi ajaa ja kohdun kokoinen sisältä ja päältä.
Sitten sellainen kysymys heräsi, että automaatista ei ole Mersun kanssa kokemuksia, joten onko näissä jokin ominaispiirre tai seikka mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
Re: W201 ostamaan
230 kone on jo hyvä ja vääntävä ajella.Tomaatin pitää vaihtaa nätisti ja öljyt ei saa näyttää palaneelta tai haista palaneelta.
Ei se w124 ole mikään laiva ajella ,ketterä sekin on.On vaan aikalailla parempi monessa suhteessa,kokeile.
ja netti autossa kun katselet sillä silmällä hinta/kunto .On kalleita ja halpoja,joku haluaa eroon nopeasti toisen autontieltä....
Ei se w124 ole mikään laiva ajella ,ketterä sekin on.On vaan aikalailla parempi monessa suhteessa,kokeile.
ja netti autossa kun katselet sillä silmällä hinta/kunto .On kalleita ja halpoja,joku haluaa eroon nopeasti toisen autontieltä....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 ostamaan
W201 1.8 manuaali 5v on taloudellisin, automaatti ei siitä kovin kauas jää. Tuo kotkan vehje on siisti ja asiallinen. Siinä olisi ilmastointikin.
Tosin kannattaa muistaa ettei nämä ihan höyryillä kulje. Kulutus on seka-ajossa 8 litraa 1.8 W201 automaatilla ja 230 W124 automaatilla ehkä litran enemmän.
Pitkässä maantieajossa ne erot tulee ja siellä 1.8 W201 menee 6.3-6.5 litraan. Siihen ei bensa W124:lla päästä kuin esson baarin legendoissa. Vakuutusmaksuissa ja ajoneuvoverossa on myös pieni ero W201 hyväksi.
W201 on pieni ja kevyt auto (1180kg omapaino), siksi se on vähän jenkura varsinkin talvella, mutta kyllä sillä pärjää. Ainakin olen alkuvaikeuksien jälkeen pärjännyt.
Tosin kannattaa muistaa ettei nämä ihan höyryillä kulje. Kulutus on seka-ajossa 8 litraa 1.8 W201 automaatilla ja 230 W124 automaatilla ehkä litran enemmän.
Pitkässä maantieajossa ne erot tulee ja siellä 1.8 W201 menee 6.3-6.5 litraan. Siihen ei bensa W124:lla päästä kuin esson baarin legendoissa. Vakuutusmaksuissa ja ajoneuvoverossa on myös pieni ero W201 hyväksi.
W201 on pieni ja kevyt auto (1180kg omapaino), siksi se on vähän jenkura varsinkin talvella, mutta kyllä sillä pärjää. Ainakin olen alkuvaikeuksien jälkeen pärjännyt.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: W201 ostamaan
Mistä ne automaatin öljyt voi tarkistaa?Tomaatin pitää vaihtaa nätisti ja öljyt ei saa näyttää palaneelta tai haista palaneelta.
Maantieajosta tulee varmasti yli puolet kilometreistä, mikä toisaalta ajaisi asiaa pienempikoneisen puolesta, mutta tuo isomman vääntö kyllä kiinnostaa. Olisikohan 2.0 kone jonkinlainen kompromissi tähän? W124 ei taida jaksaa tuolla koneella ainakaan kulkea vai kuinka?
Re: W201 ostamaan
Ottamalla puhtaan rätin/paperin ja katsomalla ihan tarkistustikkuun jäävästä öljystä sen värin ja ihan nuuhkaisemalla sitä rättiä.t.o kirjoitti:Mistä ne automaatin öljyt voi tarkistaa?Tomaatin pitää vaihtaa nätisti ja öljyt ei saa näyttää palaneelta tai haista palaneelta.
Tikku on siinä tulipellin puolella moottoritilassa.
Edelleenkään en näe käytännön suorituskykyeroa 1.8/2.0/2.3 koneilla kummassakaan korimallissa.
Mulla on tuommoinen 2.0 W201 ja olen ajellut 1.8:lla ja 2.3:lla sekä manuaalina että automaattina. Samaa kauraa ne on pitkän päälle.
Pidemmällä omistusajalla ratkaisee muut asiat kuin joku pieni vääntölisä. 2.3 omistajat ovat ehkä juuri tästä samasta syystä käänteisesti hiukan nuorempaa sakkia (niille ei kelpaa se 1.8 ), joten 1.8 on yleensä vähemmän poljettu ja tuunattu.
Etsi ensin ehjä auto ja katso sitten vasta mikä kone ja laatikko siinä on.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: W201 ostamaan
Nyt on tuo linkin auto käyty katsomassa ja koeajamassa. Ihan siisti oli korin ja sisustan osalta ja moottorikaan ei pitänyt ylimääräistä mekkalaa. Kauppoja ei kuitenkaan syntynyt, koska vaihteisto ei mielestäni toiminut niin kuin olisi pitänyt. Normaaliajossa vaihtoi ihan ok, mutta kun laittoi kaasua kunnolla, niin kierrokset nousi, mutta vauhti ei. Sitten kun kaasua löysäsi uudelleen niin veto ikäänkuin palautui paremmaksi. Eli ilmeisesti luistaa vai onko tämä jokin Mersun automaatin ominaispiirre? Ajelin ihan kaupunkialueella ja maantiellä ja joka tilanteessa samanlainen käytös. Liike ei ainakaan aio vikaa (vai ominaisuus?) korjata vaan myy sen sellaisenaan jollekin joka sen vaan ostaa.
Re: W201 ostamaan
Ei ole ominaisuus vaan vika. Minkä linkin autoa kävit ajamassa?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: W201 ostamaan
Tämä Kempeleessä autoliikkeessä oleva 190E 2.3 automaatilla.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/4639258" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: se vielä lisäyksenä, että aioin tosiaan koeajon jälkeen nuuskia niitä vaihteiston öljyjä, niin kuin täältä vinkattiin. Rupesin siinä katselemaan, että tämä se taitaa olla se laatikkoöljyn tikku tässä (edestäpäin katsottuna koneen vasemmalla puolella tulipellin laidalla ja päässä punainen "hattu"), niin myyjä siihen äkkiä, että ei älä siihen koske, se on polttoainesyötön hätäkatkaisin (tai jotain sinne päin). Olisiko tuo ollut sitten se tikku, mistä katsella niitä öljyjä, vai enkö vain löytänyt oikeaa kohtaa?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/4639258" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: se vielä lisäyksenä, että aioin tosiaan koeajon jälkeen nuuskia niitä vaihteiston öljyjä, niin kuin täältä vinkattiin. Rupesin siinä katselemaan, että tämä se taitaa olla se laatikkoöljyn tikku tässä (edestäpäin katsottuna koneen vasemmalla puolella tulipellin laidalla ja päässä punainen "hattu"), niin myyjä siihen äkkiä, että ei älä siihen koske, se on polttoainesyötön hätäkatkaisin (tai jotain sinne päin). Olisiko tuo ollut sitten se tikku, mistä katsella niitä öljyjä, vai enkö vain löytänyt oikeaa kohtaa?
Re: W201 ostamaan
kyllä se melko varmasti automaatin öljytikku oli. olisko sitten ollu oikeesti jotain vähän enemmän vikaa tms, kun niin pelästy.
kuinkas paljon se loota sitten luisti? jos pienellä kaasulla ajelee vaikka 50km/h ja laittaa kaasua niin paljon, kun voi, ilman, että loota kuitenkaan pykältää pienempää silmään, niin paljonko siellä sillon oli kierroksia koneessa? jotain 2500rpm on siellä ylärajassa, mitä turbiinin suunnilleen kuuluu kuistaa, jos lähtökohtakierrokset on jotain tonnin pintaan. jos taas ajetaan motaria ja kierrokset on jo valmiiks 3000, niin sillonhan sen ei kuulu luiostaa, kun jotain 100-500rpm maksimissaan. jonkun verran noissa tuntuu olevan eroja, mutta jotain tommosta luokkaa sen kuuluu olla.
sitten, jos taas luistaa hullun lailla, niin melkein sanoisin, että pakata luistelee, tai turbiini on ihan sohelo. semmoseen sitten joutuukin jo tekeen isommin remonttia.
kuinkas paljon se loota sitten luisti? jos pienellä kaasulla ajelee vaikka 50km/h ja laittaa kaasua niin paljon, kun voi, ilman, että loota kuitenkaan pykältää pienempää silmään, niin paljonko siellä sillon oli kierroksia koneessa? jotain 2500rpm on siellä ylärajassa, mitä turbiinin suunnilleen kuuluu kuistaa, jos lähtökohtakierrokset on jotain tonnin pintaan. jos taas ajetaan motaria ja kierrokset on jo valmiiks 3000, niin sillonhan sen ei kuulu luiostaa, kun jotain 100-500rpm maksimissaan. jonkun verran noissa tuntuu olevan eroja, mutta jotain tommosta luokkaa sen kuuluu olla.
sitten, jos taas luistaa hullun lailla, niin melkein sanoisin, että pakata luistelee, tai turbiini on ihan sohelo. semmoseen sitten joutuukin jo tekeen isommin remonttia.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W201 ostamaan
Tämä on taas se ominaisuus mistä olen itse aina pitänyt talvisinHuikko kirjoitti:
W201 on pieni ja kevyt auto (1180kg omapaino), siksi se on vähän jenkura varsinkin talvella,

190E -88
Re: W201 ostamaan
No paremmin kiihtyi pienillä kierroksillä alle 3500 rpm kuin isoilla. Esim yli 4000 rpm tuntui, että ei ole oikein veto kunnolla päällä (1.4 sunny jolla autoa käytiin katsomassa kulki selvästi rivakammin) ja kun kaasun löysäsi noista kierroksista niin ikäänkuin töksähtäen veto palasi päälle. Liike ei tätä tosiaan aio tarkistella sen enempää, joten itsekään en uskaltanut sitä riskiä ottaa, että siinä olisi jotain isoa ja kallista remonttia (myyjän mukaan tosin satasella saisi toimivan laatikon). Ehdottelin kyllä, että olisivat edes öljyt vaihtaneet, koska heillä ei ollut mitään tietoa milloin viimeksi vaihdettu, mutta siihenkään eivät ruvenneet. Mutta myyjää sijaistaneen henkilön sanoin "kai tuonkin joku ostaa tuossa kunnossa ja tuohon hintaan..."pera8x kirjoitti:kyllä se melko varmasti automaatin öljytikku oli. olisko sitten ollu oikeesti jotain vähän enemmän vikaa tms, kun niin pelästy.
kuinkas paljon se loota sitten luisti? jos pienellä kaasulla ajelee vaikka 50km/h ja laittaa kaasua niin paljon, kun voi, ilman, että loota kuitenkaan pykältää pienempää silmään, niin paljonko siellä sillon oli kierroksia koneessa? jotain 2500rpm on siellä ylärajassa, mitä turbiinin suunnilleen kuuluu kuistaa, jos lähtökohtakierrokset on jotain tonnin pintaan. jos taas ajetaan motaria ja kierrokset on jo valmiiks 3000, niin sillonhan sen ei kuulu luiostaa, kun jotain 100-500rpm maksimissaan. jonkun verran noissa tuntuu olevan eroja, mutta jotain tommosta luokkaa sen kuuluu olla.
sitten, jos taas luistaa hullun lailla, niin melkein sanoisin, että pakata luistelee, tai turbiini on ihan sohelo. semmoseen sitten joutuukin jo tekeen isommin remonttia.
Käytetyn ostaminen on kyllä uskomattoman vaikeaa ja tuntuu, että ostajaa viilataan linssiin oikein kunnolla. Ilmoituksissa on aina siistejä ja hyväkuntoisia, mutta paikanpäällä totuus paljastuu. Pienet pintaruosteet tarkoittaa, että kaaret ja helmat on vaihtokunnossa ja teknisesti toimii ok tarkoittaa, että kansivika on vasta tullut tai laatikko ei pelaa.
Nämä 2000+ euroa maksavat on minun näkemyksen mukaan olleet arvoltaan ehkä noin puolet pyyntihinnasta (paitsi tämä em. oli koriltaan ja sisustaltaan poikkeus). Vai saako 2500 euroon siistiä ja toimivaa W201 tai W124 ollenkaan vai luovutanko ja siirryn johonkin muuhun?
Re: W201 ostamaan
Pitäisi saada. Hyvien ja jo harvojen yksilöiden hinnat ovat ehkäpä jo nousussa. Itse ostin halvan yksilön joka ei tullut halvaksi vaikka itsekin on tullut harrastettua. Peltihommia kun näissä lähes kaikissa on vähintäänkin hieman.
W213 220d +W242 electric drive
Re: W201 ostamaan
niinhän se tuntuu olevan. mitä noita ässiä tossa jokusen viikon kattelin netin välityksellä ja joitakin yksilöitä kävin kattoonkin, niin aika isoo haitaria oli "laadussa", vaikka hinta oli suunnilleen sama. yhtä autojobbarien romua kävin vilkaseen, niin sisusta ihan loppu, kangas penkit ja varusteet jotain luokkaa karvalakki jne. toinen peili puuttu, puskurit rikki jne. hinta oli myyjän mukaan 5 ja 7 tonnin väliin. sitten oli joitan kasi koneisia, mitkä oli muuten vähän paremmassa kunnossa, mutta sisustaltaan jotenkin lärvähtäneita, hintaa 7+. sitten oli pari ihan varteen otettavaa hintaan n.5 tonnia. toisessa oli mekaanisia vikoja jonkun verran, mutta koriltaan ja sisustaltaan hieno peli. ja toinen taas oli muuten kaikin puolin melko ok, mutta oli ajettu jo yli 500tkm ja vanhemmalla diiselikoneella. lopulta löysin ja ostin sitten semmosen kohtuu siistin ja ehjän pelin. koriltaan ehjä ja ruosteeton, mutta maalipinnassa siellä täällä vähän kulumaa ja sanomista. sisustaltaan erittäinkin siisti. hintaa jäi n.6te.
eli kattelet vaan rauhassa niitä autoja. sitten, kun löytyy joku semmonen, mikä on ollu samalla omistajalla enemmänkin, kun kuukauden ja on edes jotain huoltohistoriaa tiedossa, muutenkin kondiksessa ja omistaja on halukas myymään sen, niin siitä on hyvä lähteä. noita jobbareille vaihdoissa tulleita laitteita on aika hankala arvioida pikaseen, kun niistä ei normaalisti ole mitään muuta tietoa, kun että "hyvä ja varma peli". ja kai sinne on öljyt ja suodattimet vaihdettu jne.
jos nyt olisin tosissani myymässä tota w201 2,5DT:täni, niin lähtöhinta olis varmaan jotain 3500-4000. jos taas olis kiire saada myytyä, niin lähtöhintana vois olla jotain 3000-3500. ehjät, ruosteettomat ja hyvällä pidolla olleet maksaa selvästi enemmän, kun noi kiertotähdet, missä on vähän mätää siellä täällä ja joka toinen sähköherkku on lakannu toimimasta jo aikaa sitten.
eli kattelet vaan rauhassa niitä autoja. sitten, kun löytyy joku semmonen, mikä on ollu samalla omistajalla enemmänkin, kun kuukauden ja on edes jotain huoltohistoriaa tiedossa, muutenkin kondiksessa ja omistaja on halukas myymään sen, niin siitä on hyvä lähteä. noita jobbareille vaihdoissa tulleita laitteita on aika hankala arvioida pikaseen, kun niistä ei normaalisti ole mitään muuta tietoa, kun että "hyvä ja varma peli". ja kai sinne on öljyt ja suodattimet vaihdettu jne.
jos nyt olisin tosissani myymässä tota w201 2,5DT:täni, niin lähtöhinta olis varmaan jotain 3500-4000. jos taas olis kiire saada myytyä, niin lähtöhintana vois olla jotain 3000-3500. ehjät, ruosteettomat ja hyvällä pidolla olleet maksaa selvästi enemmän, kun noi kiertotähdet, missä on vähän mätää siellä täällä ja joka toinen sähköherkku on lakannu toimimasta jo aikaa sitten.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W201 ostamaan
2500-3000 euroon saa varmasti hyvän W201:n. Kannattaa muistaa että pohjoisesta käy etelässä muutamalla satasella ja toisinpäin. Jos etsii pitkäaikaista käyttöautoa ei kannata norkoilla vain kotikonnuilla välttämättä.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: W201 ostamaan
samat sanat. oikeestaan jokanen oma mersu on haettu jostain kauempaa. toiseks viimesin tuli napapiiriltä, sitä edellinen jostain 500 kilsan päästä ja sitä edellinen saksasta asti. kannattaa venyttää sitä tutkinta-aluetta melko pitkäks, niin voi alkaa löytyyn.Huikko kirjoitti:2500-3000 euroon saa varmasti hyvän W201:n. Kannattaa muistaa että pohjoisesta käy etelässä muutamalla satasella ja toisinpäin. Jos etsii pitkäaikaista käyttöautoa ei kannata norkoilla vain kotikonnuilla välttämättä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W201 ostamaan
Se muutama satanenkin tuntuu aika turhauttavalta pidemmän päälle kun paikan päällä on sekundamersu odottamassa. Tämänkin viimeisimmän hakumatkaa kertyi yli 700 km ja kauppoja ei tullut kun ei vastannut luvattua.
Vikoja ei kaikki viitsi puhelimessa kertoa ja kun kysyy parempia kuvia niin sanotaan, että: "tuu paikan päälle kattoo ni näät, tämä ei oo mikään kuvapalvelu..".
Mutta eiköhän se vielä jostain löydy.
Vikoja ei kaikki viitsi puhelimessa kertoa ja kun kysyy parempia kuvia niin sanotaan, että: "tuu paikan päälle kattoo ni näät, tämä ei oo mikään kuvapalvelu..".
Mutta eiköhän se vielä jostain löydy.
Re: W201 ostamaan
Jos vaihteistonöljyn tikun tiiviste putoaa, uppoaa tikku 6mm syvemmälle kuin pitäisi normaalisti ja siten täyttä öljymäärää näyttäessä se onkin oikeasti alarajassa ja tyhjä. Itsellä kävi näin coupen kanssa ja luulin että loota on rikki mennyt. Eipä ole. löyty onneksi se tiiviste vielä pihalta, ja tikku näyttää taas oikein ja pinnan taso on taas normaalissa, ja ei luista. Muutoin käytös oli juuri täsmällen sama kuin edellä koeajossa todettu, kaasua painaen vain luistaa ja kun vähän päästää ottaa taas kiinni.
Se ei välttämättä siis ole isosta viasta kyse. Samalla vialla olevia mersuja olen hissuksiin ostellut ajan saatossa toistakymmentä viallisena, laittanut tiivisteen tikkuun ja lisännyt litran, puolitoista atf öljyä ja myynyt autot ehjänä eteenpäin.
Se ei välttämättä siis ole isosta viasta kyse. Samalla vialla olevia mersuja olen hissuksiin ostellut ajan saatossa toistakymmentä viallisena, laittanut tiivisteen tikkuun ja lisännyt litran, puolitoista atf öljyä ja myynyt autot ehjänä eteenpäin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: W201 ostamaan
Pitää nyt muistaa ,että testaamasi auto on yli 21 vuotta vanha . Ja se nyt on sanomattakin selvää , että on sitten autoliike iso ( isot liikkeet myy viikon sisällä kaikki tämän ikäiset pois ) tai pikku pihamyynti niin eihän ne nyt tänä päivänä mitään vaihteistoa rupea korjaamaan / vaihtamaan tuossa hinta / ikäluokassa.