Purin öljynsuotimen MITÄ Ihmettä UusiaLähikuvia kikkareesta
Re: Purin öljynsuotimen MITÄ VITT**(kuvia) Nyt MAN
Eikös mersun dieselkoneissa suurimmaksi osaksi ole se irto panos ja sehän on paperia.Tokko lie kellään ollut ongelmia ton kanssa,öljyjä vaihtaessahan sen kunnon näkee jos tulee katsottua sitä.Toisekseen kai sieltä vähän sitä silppua lähtee kiertoon kun on noin roskaista.
Ainut kerta olen nähnyt kurma-autossa kun on mennyt nesteet ja öljyt sekaisin vähän siin panokset olivat menneet ruttuun paineen alla.
Ainut kerta olen nähnyt kurma-autossa kun on mennyt nesteet ja öljyt sekaisin vähän siin panokset olivat menneet ruttuun paineen alla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Purin öljynsuotimen MITÄ VITT**(kuvia) Nyt MAN
Olen lähtökohtaisesti täysin samaa mieltä siitä ettei suoralta kädeltä pitäisi teilata. Myönnetään syyllistytty on juurikin tähän. Koitetaampa välttää tätä jatkossa.ThaBandit^ kirjoitti: En lähtisi suoralta kädeltä lyttäämään noita laadullisesti.
Mutta tässä kuva puhtaasta muoviastiasta jossa suodin on ollu valumassa pari viikkoa. Purkki oli kallellaan valutuksen ajan. Ajatelin että helpompi siivota kun joskus sit pistän suotimen jätteisiin ja kaadan valuneet öljyt astiaan.
Jäljelle jäi jotain sellaista joka ei tartu magneettiin ja on kovaa kuin kivi. (Oli myös toinen samanlainen setti valumassa jossa aivan samoja mitä lie sitten ovatkaan) Puolenkymmentä pienenpientä hitusta oli sellaistakin jotka tarttui myös magneettiin. Olivat niin pieniä että rautasahan lastu on jättiläinen näihin verrattuna. Täytyy vielä puristaa pihtien leukojen välissä nuita kikkareita. Sillä selviää se ovatko kiveä vai jotakin muuta.
Purkit oli pöydällä ja pöytä on "minun valtakuntaa" joten kukaan ei näitä ole päässy härppimään. Pakko seuraavakin setti tehdä tälleen sillä jotenkin ei haluaisi uskoa että suotimesta tuli nuo eikä varsinkaan noin paljoa. Olisko kuitenkin jostain lentäny nuo?
http://kuvablogi.com/blog/33389/23/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaivelen tuon suotimen uudelleen pöydälle ja pesen paperin polttoaineella. Jos näitä kikkareita löytyy tuoltakin niin sitten hommeli lie on kokolailla selvä.
Nostelin nuo MANnin jätteet pois pöydältä ja todella pöllyävää tavaraa tuo on.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: Purin öljynsuotimen MITÄ VITT**(kuvia) Nyt MAN
Paperi on nyt pesty hellävaroen. Pesin ja puhdistin huolella nuo muoviastiat jotka oli kyllä jo muutenkin puhtaita mutta varoiksi. Leikkasin suodatinpaperin terävällä veitsellä varovasti irti ja pistin astiaan. Pesin paperin kolmeen kertaan p-aineella ja kaadoin/keräsin likaisen aineen toiseen kippoon "laskeutumaan".
Jatkoin hommaa siten että noin 1/2h seisomisen jälkeen kaadoin kerätyn aineen varovasti toiseen astiaan ja kattoin mitä jäi jäljelle. ONNEKSI ei kiviä löytynyt. Se eilinen moska on pienenpieniä kivenmurusia
Mistä hitosta ne siihen oikein joutui? Olisinko kuitenkin epähuomiossa käsitellyt hanskoja tms. astioitten läheisyydessä? Jotain tällaista pakko olla koska olis niitä kiviä ollu tuossa paperissakin. Parempi näin ettei löytynyt.
Anyvay jäljelle jäi puuvillakuitua suurimmaksi osaksi ja sitten pieniä kikkareita jotka on kovia mutta ei risahda silleen kuin nuo kivet kun pihtien leukojenvälissä puristaa. Ovat siis mitä ilmeisimminkin niitä puuvillasuotimesta peräisin olevia kovempia kikkareita. Värikin sopisi mainiosti siihen. Kuva on tuolla blogissa
Sitten löytyi erittäin pieniä metallihitusia jotka kasasin supermagneetin avulla nippuun (Magneettia on siis kuljetettu astian ulkopuolella). Tästäkin kuva on tuolla blogissa. Löytyipä yksi pikkasen isompi metallilastu joka ei reagoi magneettiin ja lie on laakerimetallia? Ainakin näin alkuun löysin siis vain tämän yhden lastun joka lienee normaalia? Ei sillä että niitä tarvitsisi yhtäänkään löytyä muttei tuo yksi huolta aiheuta.
Nyt on kyllä aivan pakko sanoa se ettei paperisuotimesta tuollaisia kikkareita öljyn joukkoon kyllä kulkeudu. Nuohan on ollu öljynkierrossa mukana kerta ovat tuohon paperisuotimeen kiinni jääneet. Eli jos joku vielä tätä suodinmallia parempana pitää niin PERUSTELUT kiitos!
Edittiä: Suotimella menty 10t km
Ja tässä kuvat:
http://kuvablogi.com/blog/33389/24/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jatkoin hommaa siten että noin 1/2h seisomisen jälkeen kaadoin kerätyn aineen varovasti toiseen astiaan ja kattoin mitä jäi jäljelle. ONNEKSI ei kiviä löytynyt. Se eilinen moska on pienenpieniä kivenmurusia

Anyvay jäljelle jäi puuvillakuitua suurimmaksi osaksi ja sitten pieniä kikkareita jotka on kovia mutta ei risahda silleen kuin nuo kivet kun pihtien leukojenvälissä puristaa. Ovat siis mitä ilmeisimminkin niitä puuvillasuotimesta peräisin olevia kovempia kikkareita. Värikin sopisi mainiosti siihen. Kuva on tuolla blogissa
Sitten löytyi erittäin pieniä metallihitusia jotka kasasin supermagneetin avulla nippuun (Magneettia on siis kuljetettu astian ulkopuolella). Tästäkin kuva on tuolla blogissa. Löytyipä yksi pikkasen isompi metallilastu joka ei reagoi magneettiin ja lie on laakerimetallia? Ainakin näin alkuun löysin siis vain tämän yhden lastun joka lienee normaalia? Ei sillä että niitä tarvitsisi yhtäänkään löytyä muttei tuo yksi huolta aiheuta.
Nyt on kyllä aivan pakko sanoa se ettei paperisuotimesta tuollaisia kikkareita öljyn joukkoon kyllä kulkeudu. Nuohan on ollu öljynkierrossa mukana kerta ovat tuohon paperisuotimeen kiinni jääneet. Eli jos joku vielä tätä suodinmallia parempana pitää niin PERUSTELUT kiitos!
Edittiä: Suotimella menty 10t km
Ja tässä kuvat:
http://kuvablogi.com/blog/33389/24/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: Purin öljynsuotimen MITÄ VITT**Nyt Suodinpaperi pesty(ku
Perusteluksi se että ko. hilkkeet on tarttunut siihen suotimeen eikä ole pyörinyt systeemissä kuin yhdenkierroksen? Eikö se ole merkki siitä että suodatin on todellakin toiminut? Sitä vartenhan se siellä on. Jos se olisi puhdas, se olisi minun mielestä paljon epäilyttävämpää.
en minä tiedä enkä välitä kuha vaa selitän
en minä tiedä enkä välitä kuha vaa selitän

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Purin öljynsuotimen MITÄ VITT**Nyt Suodinpaperi pesty(ku
Jos se yläosa suotimesta olisi paperinen niin niitäkään kikkareita ei olisiSergey kirjoitti:Perusteluksi se että ko. hilkkeet on tarttunut siihen suotimeen eikä ole pyörinyt systeemissä kuin yhdenkierroksen? Eikö se ole merkki siitä että suodatin on todellakin toiminut? Sitä vartenhan se siellä on. Jos se olisi puhdas, se olisi minun mielestä paljon epäilyttävämpää.
en minä tiedä enkä välitä kuha vaa selitän

Toisin sanoen: Saavutetaanko puuvillalla jokin sellainen etu että kikkareet öljynjoukossa kannattaa sietää

Tuo paperinen tosiaan kerää näemmä nuo yksittäisetkin kuidut jotka suotimen yläpäästä pääsee öljynkiertoon. Nuo yksittäiset kuidut nyt tuskin paljon pahaa saa aikaan mutta nuo kovat kikkareet ne voi saadakkin naarmuja aikaiseksi laakereihin ja se ei kyllä taatusti etu ole

Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: Purin öljynsuotimen MITÄ VITT**Nyt Suodinpaperi pesty(ku
Se metallinpala on voinut tulla siitä suodattimen kasaus tai koneistus vaiheessa vaikka kierrettä tehtäessä ja irronnut jäyste.Laakerit koneessa on enemmän alumiinisia pinnotteita,eli ei syytä huoleen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Purin öljynsuotimen MITÄ VITT**Nyt Suodinpaperi pesty(ku
Jos mersun kone kestää yli miljoona kilsaa ilman koneremonttia, eikö se ole osoitus suodattimien toimivuudesta?
Nykyinen:S211 E 320 CDI -04
Ex:t
w124 200D-86
w115 220D-74
w115 200D-76
w123 240D A -78
Ex:t
w124 200D-86
w115 220D-74
w115 200D-76
w123 240D A -78
Re: Purin öljynsuotimen MITÄ VITT**Nyt Suodinpaperi pesty(ku
Niin Totesin jo tuolla aiemmin että jossain vaiheessa suotimien märkäpaino muuttui selvästi. Nyt jos jollakulla on vanhoja suotimia (yli 7v vanhoja) tallessa niin kattomaan mitä tavaraa tuo nyt puheenaiheena oleva osuus on?masa62 kirjoitti:Jos mersun kone kestää yli miljoona kilsaa ilman koneremonttia, eikö se ole osoitus suodattimien toimivuudesta?
Mulla saattaa olla hyvällä tuurilla joku tallessa tuolla Kainuussa. En usko ainakaan vielä sitä että nämä suotimet on tällaisia aina olleet. Pidän muutoksen syynä valmistajien kustannussäästöjä.
Sitä en usko alkuunkaan että tämänlainen on etu moottorin iälle ja luulen ettei siitä varmaankaan tarte edes keskustella

Ajattelin että saisiko tästä topiikista tukea jonkinlaiselle reklamaatiolle tai selvityspyynnölle suodinvalmistajille mutta en tainnu siinä onnistua

Jonkinlaisen kyselyn tms. tulen kuitenkin valmistajille tekemään jahka kerkeen.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: Purin öljynsuotimen MITÄ VITT**Nyt Suodinpaperi pesty(ku
älä nyt ainakaan kovin kovaa suutu, jos saat sellaisen vastauksen, että tunnet itsesi nolatuksiJari Ke kirjoitti:
Sitä en usko alkuunkaan että tämänlainen on etu moottorin iälle ja luulen ettei siitä varmaankaan tarte edes keskustellaMutta jos toisenlaisia on siis kokopaperisia niin heti vaihdan sellaiseen.
Ajattelin että saisiko tästä topiikista tukea jonkinlaiselle reklamaatiolle tai selvityspyynnölle suodinvalmistajille mutta en tainnu siinä onnistuaEikä siinä mitään... saa olla tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen enkä minäkään yöuniani tässä menetä.
Jonkinlaisen kyselyn tms. tulen kuitenkin valmistajille tekemään jahka kerkeen.

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Purin öljynsuotimen MITÄ VITT**Nyt Suodinpaperi pesty(ku
Tämä nyt on enemmän kuin todennäköistänapa kirjoitti:tunnet itsesi nolatuksiJari Ke kirjoitti:
Sitä en usko alkuunkaan että tämänlainen on etu moottorin iälle ja luulen ettei siitä varmaankaan tarte edes keskustellaMutta jos toisenlaisia on siis kokopaperisia niin heti vaihdan sellaiseen.
Ajattelin että saisiko tästä topiikista tukea jonkinlaiselle reklamaatiolle tai selvityspyynnölle suodinvalmistajille mutta en tainnu siinä onnistuaEikä siinä mitään... saa olla tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen enkä minäkään yöuniani tässä menetä.
Jonkinlaisen kyselyn tms. tulen kuitenkin valmistajille tekemään jahka kerkeen.siis sen tehtaan vastauksen jälkeen...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...



Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: Purin öljynsuotimen MITÄ VITT**Nyt Suodinpaperi pesty(ku
Lirutin tänään viikon laskeutuneen p-aineen toiseen astiaan ja kattoin mitä jäi. Puuvillakuitua jäi aika paljon. Sitä siis kiertää öljyn joukossa reippaasti. Otin yhden kovan kikkareen talteen ja tutkailin sitä tarkemmin. On siemenen kuori tms. Kuvista näkee että kikkareen "selkäpuoli" on hangannut johonkin joka sinänsä ei ole yllätys
Viimeisenä temppuna teen vielä sen että lasken p-aineen suodinkankaan läpi ja katon paljonko tuota kuitumössöä oikein jää.
Enää en ole ollenkaan niin varma siitä että suodin kannattaa vaihtaa joka öljynvaihdon yhteydessä
Nyt kuvia alkaa olla senverran koossa että niistä voi tehdä jonkinlaisen sepustuksen/reklamaation ihan kuinkavaan.
Kuvat kikkareesta:
http://kuvablogi.com/nayta/3470420/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/3470421/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/3470422/" onclick="window.open(this.href);return false;

Enää en ole ollenkaan niin varma siitä että suodin kannattaa vaihtaa joka öljynvaihdon yhteydessä

Nyt kuvia alkaa olla senverran koossa että niistä voi tehdä jonkinlaisen sepustuksen/reklamaation ihan kuinkavaan.
Kuvat kikkareesta:
http://kuvablogi.com/nayta/3470420/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/3470421/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/3470422/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5715
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Purin öljynsuotimen MITÄ VITT**Lähikuvia kikkareesta
nuo kaks viimistä kuvaa kun kattelin, niin näyttäs kyllä ihan siltä, että olis tullu jo paperin valamistus vaiheessa, viira osalta ja kuivaus sylinterin väliltä
pehemo konneellahan tuo paperi tehhään 


mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Purin öljynsuotimen MITÄ VITT**Lähikuvia kikkareesta
Näitä samoja kikkareita on tuolla puuvillaosuudella sitämyöten paljon ettei ole pienintäkään epäselvyyttä siitä mistä ne on tuonne paperisuotimeen kulkeutuneet.touhottaja kirjoitti:nuo kaks viimistä kuvaa kun kattelin, niin näyttäs kyllä ihan siltä, että olis tullu jo paperin valamistus vaiheessa, viira osalta ja kuivaus sylinterin väliltäpehemo konneellahan tuo paperi tehhään
Mähän suolistin myös käyttämättömän MAN:nin ja sen paperiosuus oli puhdas. Ei puuvillakuituja eikä kikkareita.
Ja tässä kuva kikkareista joita puuvillasuotimessa on:
http://kuvablogi.com/nayta/3470463/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re:
Palautetta on nyt sitten annettu sekä Hengstin maahantuojalle että MANN:in maahantuojalle. Katsotaan mitä vastaukseksi tulee
M -Filtteri on sitten kokonaan paperista tehty. Näkee jo ostaessa
Muuten rakeenteellisesti identtinen Hengstin sekä MANN:in kanssa. Eli on osastoitu tuo yläosa erikseen alaosasta niinkuin se kuuluukin olla. Löytyy hyllystä yli vuoden tarpeisiin nuihin kolmeen lankkuun
Myydään halvalla MANN -suotimia kuka uskaltaa ostaa
Airfilliltä ei ole vielä vastattu kyselyyn kun tiedustelin heiltä kokopaperista suodinta lankkuun. Jos ne ei olekkaan kokonaan paperista

M -Filtteri on sitten kokonaan paperista tehty. Näkee jo ostaessa


Myydään halvalla MANN -suotimia kuka uskaltaa ostaa

Airfilliltä ei ole vielä vastattu kyselyyn kun tiedustelin heiltä kokopaperista suodinta lankkuun. Jos ne ei olekkaan kokonaan paperista

Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: Purin öljynsuotimen MITÄ VITT**Lähikuvia kikkareesta
Avasin huvikseni bensa-124:n suodattimen, alkuperäinen Mercedes-Benz -varaosa made in France by Purflux. Paperia oli se sisältä. Lienee dieselin suodatin sitten eri materiaalia, onhan siellä "likaisemmat" öljytkin kai.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Purin öljynsuotimen MITÄ VITT**Lähikuvia kikkareesta
Avasin 1993 E420 211 tkm ajetun bensasuodattimen. Oletan että oli vielä orkkis, ellei sitten ole n 80 tkm kohalla vaihdettu - sen jälkeen on huoltohistoriaakin kirjattu.
Paperia oli suodatusmedia, Knecht - fyysisesti oli lyhyempi mitä tilalle mennyt Motonetistä ostetu Knecht-Mahle. Vaihdoin myös 560 SECciin filsun ja siihen meni jenkkilästä tilattu Bosch ja molemmat oli tosin saman kokoisia. Se vanha on vielä avaamatta kun unohtui vanhempien tallille.
Sisältä ei löytynyt mitään ylimääräistä; avattaessa ulos alkoi tulla mustaa bensaa ja se paperi oli likaisella puolella musta, tai tumman harmaa kuten hiomapaperi kun taas puhtaalla puolella tummanvihreä.
Paperia oli suodatusmedia, Knecht - fyysisesti oli lyhyempi mitä tilalle mennyt Motonetistä ostetu Knecht-Mahle. Vaihdoin myös 560 SECciin filsun ja siihen meni jenkkilästä tilattu Bosch ja molemmat oli tosin saman kokoisia. Se vanha on vielä avaamatta kun unohtui vanhempien tallille.
Sisältä ei löytynyt mitään ylimääräistä; avattaessa ulos alkoi tulla mustaa bensaa ja se paperi oli likaisella puolella musta, tai tumman harmaa kuten hiomapaperi kun taas puhtaalla puolella tummanvihreä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Purin öljynsuotimen MITÄ VITT**Lähikuvia kikkareesta
Tuli öljynvaihto eteen yhteen lankuista. Paikallaan oli se Hengst suodin jonka sisältö on sitä raakapuuvillaa. Lupasin palata asiaan ja tutkia mitä M-öljyn seasta oikein löytyy vai löytyykö mitään kun vaihtoaika koittaa. M-filtteri meni paikalleen joka on kokonaan paperinen
Tämä näyte on puhallettu ö-suodattimen keskiputkesta näytepurkkiin. Siis siitä kanavasta jonka kautta ns. sivuöljynkierto menee.
Epäilin heti alkuun että kikkareita pääsee öljynkiertoon mukaan vedoten suotimen rakenteen heikkoon kohtaan (suotimen keskiputken kuitukangas/kokoonpanoprosessi)
Yhden suotimen maahantuoja vakuutti ettei kikkareita tai kuituja pääsisi öljynkiertoon mukaan. Lupasin hänelle tutkia asian kun öljynvaihtoaika koittaa. Ei kait tarvinne enää väitellä asiasta
Otin vaan kaksi kuvaa malliksi että näkee. Toinen lienee siemenkodan kuorenpalanen halkaisija noin 0.5mm ja toinen lienee kuitu jonka pituus noin 4mm?
Toi kuva kikkareesta on epätarkka mutta siitä kuitenkin saanee selvää ettei ole mikään nokikikkare tms. Nokeakin löytyi mutta se on huomattavasti hienojakoisempaa. Se oli yllätys että sitä oli niinkin paljon 10t ajetussa öljyssä.

Tämä näyte on puhallettu ö-suodattimen keskiputkesta näytepurkkiin. Siis siitä kanavasta jonka kautta ns. sivuöljynkierto menee.
Epäilin heti alkuun että kikkareita pääsee öljynkiertoon mukaan vedoten suotimen rakenteen heikkoon kohtaan (suotimen keskiputken kuitukangas/kokoonpanoprosessi)
Yhden suotimen maahantuoja vakuutti ettei kikkareita tai kuituja pääsisi öljynkiertoon mukaan. Lupasin hänelle tutkia asian kun öljynvaihtoaika koittaa. Ei kait tarvinne enää väitellä asiasta

Otin vaan kaksi kuvaa malliksi että näkee. Toinen lienee siemenkodan kuorenpalanen halkaisija noin 0.5mm ja toinen lienee kuitu jonka pituus noin 4mm?
Toi kuva kikkareesta on epätarkka mutta siitä kuitenkin saanee selvää ettei ole mikään nokikikkare tms. Nokeakin löytyi mutta se on huomattavasti hienojakoisempaa. Se oli yllätys että sitä oli niinkin paljon 10t ajetussa öljyssä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: Purin öljynsuotimen MITÄ VITT**Lähikuvia kikkareesta
Palautetta/huomioita on postattu. Mielenkiinnolla odotan vastauksia.
Ohessa yksi kuva jossa mittasuhteet näkyy paremmin. Kuitujahan näytteessä oli todella paljon kikkareita vähemmän.
Voisi 500km kohdilla kikkareita olla paaaljon enemmän.
Arvioin että alkuun uusi suodin laskee liikkeelle lähellä kuitukangasta olleet partikkelit ja niitä on paljon. Arvioin edelleen että käytön jatkuessa partikkeleiden määrä vähenee ja jos on oikein pitkä vaihtoväli kikkareita ei enää mene koska kaikki irtokikkareet on jo poistuneet yläsuotimesta ja kerääntyneet paperiosuuteen
Suodinta vaihtaessa keskiputken joutuu nostamaan pois jolloin kaikki ne kikkareet jotka ei mahdu siitä pienestä reiästä menemään niin menee sitten kun keskiputken nostaa pois paikoiltaan. Öljyä kait putken ulkopuolisen osan ja suotimen sisäosan välissä on?
Ohessa yksi kuva jossa mittasuhteet näkyy paremmin. Kuitujahan näytteessä oli todella paljon kikkareita vähemmän.
Voisi 500km kohdilla kikkareita olla paaaljon enemmän.
Arvioin että alkuun uusi suodin laskee liikkeelle lähellä kuitukangasta olleet partikkelit ja niitä on paljon. Arvioin edelleen että käytön jatkuessa partikkeleiden määrä vähenee ja jos on oikein pitkä vaihtoväli kikkareita ei enää mene koska kaikki irtokikkareet on jo poistuneet yläsuotimesta ja kerääntyneet paperiosuuteen

Suodinta vaihtaessa keskiputken joutuu nostamaan pois jolloin kaikki ne kikkareet jotka ei mahdu siitä pienestä reiästä menemään niin menee sitten kun keskiputken nostaa pois paikoiltaan. Öljyä kait putken ulkopuolisen osan ja suotimen sisäosan välissä on?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: Purin öljynsuotimen MITÄ Ihmettä UusiaLähikuvia kikkaree
Nostellaas tää. Mulla sattu erikoinen episodi öljynsuodattimen kanssa. Suodatin oli repeillyt ja siitä oli irronnut pirusti silppua öljyjen sekaan, ennen tätä löytöä rupesi kone kalkattelemaan ja valuttelin sieltä metallihohto öljyt pois
Sitten tuli kone aukaistua niin mustaa mujua oli ympäri moottoria, laakeripinnoilla yms. Ja itse moottoriin.. kaikki kk laakerit paskana/naarmuilla.. outo juttu, öljynpaineet ei romahtanut missään vaiheessa eikä öljytkään kovin vanhat olleet. Moottorin kilometrit alle 300tkm. Syytä laakerivialle ei löytynyt. Öljypumppu ehjä, männät, sylinterit ja kaikki muu ehjää paitsi laakerit. Suodatin oli merkiltään HENGST. Tämän jälkeen en ole käyttänyt kuin MB originaali suodattimia.
En tiedä onko suodattimen purkaantumisella osuutta laakeririkkoon, mutta tuskin se suodatinmuju hyvääkään tekee öljykierrossa, varsinkin kun suodatin oli revennyt totaalisesti. Kun irrotin suodattimen ja sitä tutkailin niin se mureni käsissä palasiks aika herkästi.
Onko kellään muulla ollut mitään vastaavaa ihmetystä?

En tiedä onko suodattimen purkaantumisella osuutta laakeririkkoon, mutta tuskin se suodatinmuju hyvääkään tekee öljykierrossa, varsinkin kun suodatin oli revennyt totaalisesti. Kun irrotin suodattimen ja sitä tutkailin niin se mureni käsissä palasiks aika herkästi.
Onko kellään muulla ollut mitään vastaavaa ihmetystä?
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: Purin öljynsuotimen MITÄ Ihmettä UusiaLähikuvia kikkaree
Sitä on tuotetta kehitetty edelleen saatu omakustannushintaa alemmas ja ei...ei laadun kustannuksellaKuisma_ kirjoitti:Tämän jälkeen en ole käyttänyt kuin MB originaali suodattimia.

Eipä tietenkään.
Ne kikkareet (siemenkodan palaset) on niin kovia että taatusti rikkoo laakerit ja hiekkapölyä on sen raakapuuvillan joukossa aivan varmasti. Tosiaan risahtaa kuin kivenmuru kärkipihtien leukojen välissä kun puristaa siemenkodan palasta.
Mitä mahtanevat nykyään olla nuo mutta ainakin KL:n myymät oli jokin aika takaperin samanlaisia raakapuuvilla paskaa täynnä olevia

Oliko tosiaan kokopaperinen vai vaan alaosa paperinen tämä MB originaali minkä nyt ostit? Näitä raakapuuvillatörppöjä on MAN, Hengst, Wigs ja varmaan muillakin merkeillä löytyy

M-Filter on yksi kokopaperinen ja niitä mulla on hyllyssä. Kohta kaksi meneekin kun vaimon ja oman kulkineen mittariin alkaa 10t täyttyä. Edit minkäs MB malli tämä muuten oli jos suodin mureni käsiin

Otitko kuvia kun purit sen mosan? Rikkoutuneen suotimen kuvat olis kans mielenkiintoista nähdä.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
-
- Mersumies
- Viestit: 3092
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Purin öljynsuotimen MITÄ Ihmettä UusiaLähikuvia kikkaree
Kaikkea paskaa sitä myydään 

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99