Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
Elikkäs ei aukea proppu ei. Mennyt edellisellä omistajalla pyöreäksi, ja nyt ei ole paljoa jäljellä siitä, kun eilen kiroilin auton alla aika monta tuntia, hitaasti sain sen nyrhittyä kyllä aikast pieneksi. Onkos tuo ihan turvallinen paikka hitsailla, kunhan tässä hitsauslaitteeksi muutun (tein itse AC-pukon, mutta se ei taida antaa tarpeeksi jännitettä, täytyy käämiä uusiksi ne muuntajat, mutta ei millään jaksaisi :/ )? MEinaa en muuta keinoa keksi millä se irtoaisi, väkivalta ei taida auttaa. Eli uusi mutteri kiinni siihen päälle, uskaltaako sitä paljoa naputella sitä mutteria, ettei mene öljypohja mutkalle?
Onko se pultti siinä ihan joku peruspultti, vai pitääkö raahautua mätänettiin
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/273431/2" onclick="window.open(this.href);return false;
-Masa
Onko se pultti siinä ihan joku peruspultti, vai pitääkö raahautua mätänettiin
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/273431/2" onclick="window.open(this.href);return false;
-Masa
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
Saatko lyötyä siihen torx-hylsyä ja väännettyä sillä auki? Ei oo tavallinen pultti eikä tuo paljoa maksa tuo oikeakaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
Mutterin alla on pehmeä prikka eli lyö siihen napakasti niin miutterti suorastaan pyörii käsin irti kun prikka menee kasaan,vähän.
tällä systeemillä vain saat sen irti ,toinen on lämpö joka pehmittää prikan.
tällä systeemillä vain saat sen irti ,toinen on lämpö joka pehmittää prikan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
ALkaa oleen vähän hintsusti jäljellä sitä pulttia
. Lähin kauppa on vaan hieman kaakana täsätä saaristosta, siksi utelen. Torx-hylsyt ovat myös kauapn hyllyllä edelleen :/. Noh, kaupan kautta ostoslista hitsauslaite, hylsysarja ja pultti
. Halpaa huvia nämä vanhat autot!
-masa
EDIT
Eli lyön sitä prikkaa niinkun jollain ruuvvarin kärjellä tai jollain?`Eli siis vain sitä prikkaa, vi koko mutteria?


-masa
EDIT
Eli lyön sitä prikkaa niinkun jollain ruuvvarin kärjellä tai jollain?`Eli siis vain sitä prikkaa, vi koko mutteria?
Viimeksi muokannut Klapaucius, Su 25.03.2012 18:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
Tälläin lähti mulla:


ja kyllä sun tarvii siihen motonetista hakea se uusi pultti...se oli kaiketi M14 ?
w210:
SUODATTIMET JA ÖLJYT / ÖLJYPOHJAN TULPAT, TIIVISTEET
Öljytulppa mm MB 27-3431 BENS/DIES 14mm kierre/13mm avain [1995 - 2002] 2.52 €
Kuparitiiv ø14mm 27-3014 BENS/DIES 14mm TIIVISTE [1995 - 2002] 0.50 €


ja kyllä sun tarvii siihen motonetista hakea se uusi pultti...se oli kaiketi M14 ?
w210:
SUODATTIMET JA ÖLJYT / ÖLJYPOHJAN TULPAT, TIIVISTEET
Öljytulppa mm MB 27-3431 BENS/DIES 14mm kierre/13mm avain [1995 - 2002] 2.52 €
Kuparitiiv ø14mm 27-3014 BENS/DIES 14mm TIIVISTE [1995 - 2002] 0.50 €
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
Perkula kun olisi tuollainen kuumennin, on vaan suht tyyris tän hetkiseen tarpeeseen... Haaveena olisi toden totta. Ehkä täytyy käydä paikallisen pajan kautta...veskola kirjoitti:Tälläin lähti mulla:
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
Toi oli kyllä ihan perkeleen tiukassa, mutta lähti ehjänä kun sai isolla varrella vääntää. Momenttiavaimella laitoin uuden paikalleen, kerta se oli eka.
Jos ajat tästä ohi niin hitsataan sullekin tollanen mutteri.

Jos ajat tästä ohi niin hitsataan sullekin tollanen mutteri.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
Maaseudulla lounaassahan täälläkin, mutta on auto tällä hetkellä tieliikennekäytöstä poistettu, että jos Rymättylän pikkuteitä pitkin sinne pääsee, niin sitten otetaan ehdotus vastaan 

Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
Toinen keino jos lyöt vasaralla ja tuurnalla/meisselillä siihen mutterin reunaan niin lähtee myös.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
Mulla oli kyllä niin piukassa, että en usko millään lekalla olisi lähtenyt, paitsi koko alumiinikoppa päreiksi
Valtatien varrella tässä asutaan, joten eipä kannata riskiä ottaa. Eikös sieltä nyt jostakin löysy vaikka semmonen kannettava kone tuohon hommaan kun mullakin on sellainen tietokone/puikko/tig kone, joka antaa varmasti tarpeeksi potkua.

Valtatien varrella tässä asutaan, joten eipä kannata riskiä ottaa. Eikös sieltä nyt jostakin löysy vaikka semmonen kannettava kone tuohon hommaan kun mullakin on sellainen tietokone/puikko/tig kone, joka antaa varmasti tarpeeksi potkua.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
On se M14 kierteellä.veskola kirjoitti:ja kyllä sun tarvii siihen motonetista hakea se uusi pultti...se oli kaiketi M14 ?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
Just tälleen viimeksi kaverin lankusta aukaistiin. Tosin alle pitäis päästä kunnolla eli nosturille auto. Sopivan tylsä leikkuumeisselikin toimii hyvin ja sopiva vasara jolla saa terävän iskun. Ei siis mitään raskasta pajamoskaa ehkä kannata käyttää.atlas kirjoitti:Toinen keino jos lyöt vasaralla ja tuurnalla/meisselillä siihen mutterin reunaan niin lähtee myös.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
Ja nimenomaan siihen mutterin reunaan, eli ei tiivisteeseenkokö? Keula on kylla aikast korkeella, kun samalla paikkailin niitä pakoputken reikiä, joten täytyy huomenna kokeilla. Tänään on ohjelmassa enää leipomistaJari Ke kirjoitti:Just tälleen viimeksi kaverin lankusta aukaistiin. Tosin alle pitäis päästä kunnolla eli nosturille auto. Sopivan tylsä leikkuumeisselikin toimii hyvin ja sopiva vasara jolla saa terävän iskun. Ei siis mitään raskasta pajamoskaa ehkä kannata käyttää.atlas kirjoitti:Toinen keino jos lyöt vasaralla ja tuurnalla/meisselillä siihen mutterin reunaan niin lähtee myös.

Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
Hitsaa mutteri kuten veskolan kuvassa, mitä noitten kanssa ähräämään.
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
Ja just näin tekisinkin mieluiten! Ongelmaksi muodostuu tämä ainainen työkalujen puute, eli tuo kyseinen hitsuulaite on tosiaan hankintalistalla, mutta sitä ei ole tässä ja nyt. Päätin vuosi sitten kun hankin tuon autonrotiskon ja aloin sen kanssa sitten prakaan etten enää hankipaskoja työkaluja, hermot kun meni pariin otteeseen. Viimeinen niitti oli joku ihme blackstone rälläkkä joka laukesi ihan kättelyssä. Ja laatu useimmiten maksaa. Kompressorista jouduin vähän tinkimään, kunstannukset olisivat olleet turhan kovat käytön määrään nähden. Muuten on tullut hankittua toivottavasti hyvälaatuista kamaa. Hitsauslaite on vaan kallis, ja hankin sellaisen, toivottavasti hyvän, heti kun on varaa... Siihen asti on ährättävä, vaikken sitä mielelläni tee.
Mutta muistin tässä juuri että vuokraisäntä, joka asuu pellon toisella puolen, on pesunkestävä maajussi, eli sillä taasen ON hitsauslaite
. Homma alkaa ehkä eteneen!
-masa
Mutta muistin tässä juuri että vuokraisäntä, joka asuu pellon toisella puolen, on pesunkestävä maajussi, eli sillä taasen ON hitsauslaite

-masa
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
Öljyt voi vaihtaa myös proppua avaamatta, tikun putkesta imuvaihtajalla vanhat pois.
wiimax.fi
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
Het siihen kun oljypohja loppuu ja propunkaulus alkaa. Mikillä ei tuohon kaverin lankun proppuun saatu mutteria kunnolla kiinni et olis kestäny avata. Voi olla ettei vaan osattu mutta katkaisumeisselillä osattiinKlapaucius kirjoitti:Ja nimenomaan siihen mutterin reunaan, eli ei tiivisteeseenkokö? Keula on kylla aikast korkeella, kun samalla paikkailin niitä pakoputken reikiä, joten täytyy huomenna kokeilla. Tänään on ohjelmassa enää leipomistaJari Ke kirjoitti:Just tälleen viimeksi kaverin lankusta aukaistiin. Tosin alle pitäis päästä kunnolla eli nosturille auto. Sopivan tylsä leikkuumeisselikin toimii hyvin ja sopiva vasara jolla saa terävän iskun. Ei siis mitään raskasta pajamoskaa ehkä kannata käyttää.atlas kirjoitti:Toinen keino jos lyöt vasaralla ja tuurnalla/meisselillä siihen mutterin reunaan niin lähtee myös.

Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
Juu, Bilteman imuvaihtaja pöntöllä minäkin olen vaihtanut jo pitemmän ajan kahteen autoon öljyt, testasin edellisen auton kanssa pönttöä ja eipä tullut monta tippaa propusta imuvaihtajan jälkeendealer kirjoitti:Öljyt voi vaihtaa myös proppua avaamatta, tikun putkesta imuvaihtajalla vanhat pois.

W639 110 CDI
W202 C240 T -00 (ex)
W124 230 E -89 (ex)
Olihan joskus tuollainenkin W123 220D -76
W202 C240 T -00 (ex)
W124 230 E -89 (ex)
Olihan joskus tuollainenkin W123 220D -76
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
250 A esabin 3 vaihe mikillä mutteri suorastaan imaisi tuohon kiinni, eikä tarvinnut laittaa edes virtoja täysille, oliskohan ollut joku 5-6 asetus 10 asteikolla mutta niin paljon kannattaa laittaa, ettei hitsaaminen kestä kauaa, muutaman sekunnin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
Itse hitsuuttelin yhteen öljyroppuun 13mm katkastun kiintoavaimen, sillä lähti kans näppärästi... eikös se alkuperänen kanta oo joku tuumakoko?
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
ei mersussa ole tuumakokoa missään.Mutterikantaisella on itsellä ainakin ihan tavallinen 13-mm mutteri pää
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
taikka sitten kokeilee vetästä rälläkällä sopiva viilto pultin päähän ja iskumeisselillä nuijii ja toivoo, että aukee. ei ehkä sieltä parhaimmasta päästä ideoita, mutta ainakaan työkalut tohon ei maksa maltaita. rälläkkä kympillä jostain tarjoustalosta ja iskumeisseli piiltemasta toisella kympillä.
hitsatenhan se parhaiten varmaan lähtis, mutta jos ei ole konetta, niin ei ole.
hitsatenhan se parhaiten varmaan lähtis, mutta jos ei ole konetta, niin ei ole.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
Tämä tuli kokeiltua jo. Aikast vähän tarttumapintaa pultissa jäljellä. Kaivoin esiin rakentamani hitsauslaitteen ja ajattelin vielä sitä kokeilla. Noh, vajan sähköt olivatkin 10A propun takana, että ei kauaa hitsailtu, johan paloivat sulakkeet.pera8x kirjoitti:taikka sitten kokeilee vetästä rälläkällä sopiva viilto pultin päähän ja iskumeisselillä nuijii ja toivoo, että aukee. ei ehkä sieltä parhaimmasta päästä ideoita, mutta ainakaan työkalut tohon ei maksa maltaita. rälläkkä kympillä jostain tarjoustalosta ja iskumeisseli piiltemasta toisella kympillä.
hitsatenhan se parhaiten varmaan lähtis, mutta jos ei ole konetta, niin ei ole.
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
Nyt alkaa kyllä kuulostaa siltä että laitat sen hinausliikkeen lavetille ja pistät postimerkin kylkeen....ja eikun korjaamolle.Klapaucius kirjoitti:Tämä tuli kokeiltua jo. Aikast vähän tarttumapintaa pultissa jäljellä. Kaivoin esiin rakentamani hitsauslaitteen ja ajattelin vielä sitä kokeilla. Noh, vajan sähköt olivatkin 10A propun takana, että ei kauaa hitsailtu, johan paloivat sulakkeet.pera8x kirjoitti:taikka sitten kokeilee vetästä rälläkällä sopiva viilto pultin päähän ja iskumeisselillä nuijii ja toivoo, että aukee. ei ehkä sieltä parhaimmasta päästä ideoita, mutta ainakaan työkalut tohon ei maksa maltaita. rälläkkä kympillä jostain tarjoustalosta ja iskumeisseli piiltemasta toisella kympillä.
hitsatenhan se parhaiten varmaan lähtis, mutta jos ei ole konetta, niin ei ole.
Taitaa tulla pitkässä lönkytyksessä huomattavasti halvemmaksi....palanut talli ei mene kotivakuutukseen


.
Opel, "weird lieben autos"....
- tuoppitoukka
- Vakiokalustoa
- Viestit: 161
- Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
- Paikkakunta: Tornio
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
Tai sitten hakkee pilteemasta sen imurin 19,90epera8x kirjoitti:taikka sitten kokeilee vetästä rälläkällä sopiva viilto pultin päähän ja iskumeisselillä nuijii ja toivoo, että aukee. ei ehkä sieltä parhaimmasta päästä ideoita, mutta ainakaan työkalut tohon ei maksa maltaita. rälläkkä kympillä jostain tarjoustalosta ja iskumeisseli piiltemasta toisella kympillä.
hitsatenhan se parhaiten varmaan lähtis, mutta jos ei ole konetta, niin ei ole.

C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Corolla 1.3 -94

C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
Näin taidan tehdä. Täältä saaristosta on pitkä matka kaupoille, mutta täytyy yrittää puristaa johonkin läpeen. Pitäköön pultti tunkkinsa. Kiitokset osallistujille keskustelusta. Kyllä sen sieltä pohjasta irroitan vielä, täältä tuli mukavia vinkkejä, mutta ei ehkä tämän vaihdon yhteydessä.
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
- tuoppitoukka
- Vakiokalustoa
- Viestit: 161
- Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
- Paikkakunta: Tornio
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
huh löytyi, kuvittelin jo että mennyt myynnistä pois..
http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Mootto ... 2-V-25866/" onclick="window.open(this.href);return false;
tällainen mulla, oli jossain autolehdessäkin kehuttavana vuosi kaks sitten, ainoa miinus että kylmää ölkkyä ei jaksa imeä, eli motti lämpimäksi..
http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Mootto ... 2-V-25866/" onclick="window.open(this.href);return false;
tällainen mulla, oli jossain autolehdessäkin kehuttavana vuosi kaks sitten, ainoa miinus että kylmää ölkkyä ei jaksa imeä, eli motti lämpimäksi..
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Corolla 1.3 -94

C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
miten on jos hioo pultin kannan kokonaan pois prikkaan asti. pitäisi löysätä koska propussa tosi pitkä kierre eikä siten luulis olevan venynyt liian tiukalle sisältä.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
Anna sen propun olla vaan lopullisesti kiinni ja siirry helppoon imuvaihtoon. 8 vuotta ja 340 tkm mennyt mukavasti 15 tkm öljynvaihdoin motonetin imuvaihtajalla.PerttiTee kirjoitti:Juu, Bilteman imuvaihtaja pöntöllä minäkin olen vaihtanut jo pitemmän ajan kahteen autoon öljyt, testasin edellisen auton kanssa pönttöä ja eipä tullut monta tippaa propusta imuvaihtajan jälkeendealer kirjoitti:Öljyt voi vaihtaa myös proppua avaamatta, tikun putkesta imuvaihtajalla vanhat pois.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
S211 E220 CDI -09
Re: Öljypohjan proppu on nyt sitten lopullisesti kiinni
toi voisi toimiakin.Sitten jos ei tuolla lähde niin poraa siihen reiän ja vastakierretapilla tai tähti tapilla holkkeineen pois.JohaT kirjoitti:miten on jos hioo pultin kannan kokonaan pois prikkaan asti. pitäisi löysätä koska propussa tosi pitkä kierre eikä siten luulis olevan venynyt liian tiukalle sisältä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-