Otin sitten ja lirution vaihdelaatikkoölyn ulos. Ihastelin mainiota keksintöä, siinä tyhjennystulpan päällä olevaa magneettia, kuinka ovevla tapa kerätä metallijutut yhteen paikkaan. Muttamutta. Siinä magneetissa oli kiinni tällainen:

Eli suhteellisen tärkeän oloinen nakkula, joku on siis siellä lootan sisällä vähän löysällä.
Onko tässä nyt sitten mitään järkeä alkaa asettlemaan tuollaista puuttuvaa palaa paikoilleen? Eikös nuo lootat ole suht haastavia leluja, että tällaisen puoli-tumpelon ei kannata siihen pistään liikaa aikaa ja vaivaa, että helpommalla pääsee kun vaihtaa koko paskan?
Laatikko on sellainen vempula, että neloselle kun yrittää suoraan lykkästä kolmoselta, rusahtaa se välillä ikävästi, varsinkin jos on ollut paljon kiekkoja. Pitää vähän lempeästi vetkutella sitä vaihdekeppiä, niin se ei samalla tavalla venkoa ja metelöi. Kakkonenkaan ei mielellään pysy silmässä. Lienee jommallakummalla vialla jotain tekemistä tämän ropleeman kanssa.
Eli arvon raati, hankinko uuden lootan, vai uskaltaako tollaista jotenkin yrittää ehjätä? Pitäisi tuosta mesesta saada nääs jossain vaiheessa sellainen auto että vaimokin suostuisi sillä ajaan, ja näillä 'ominaisuuksilla' se ei sellainen ole

-Masa