mitä jos kokeilisit samaan syssyyn vielä sellaista pakosarjaa, joka ei ole tuollainen perinteinen "pulssisarja"... eli kaikki pytyt menis yhteen ja samaan rööriin, josta sitten pakokaasut jakautuisi oman mielensä mukaan noihin turbon pakopesän nieluihin... eli tekisit ihan normaalille 1 nieluiselle pakopesälle tarkoitetun pakosarjan, mutta käyttäisit silti tuota 2 nieluista pakopesää...
itse yrittänyt myös pähkäillä miten V6 koneessa toteuttais pakosarjan, kun olis tarkoitus laittaa 2 kpl turboja, joissa jaettu pakopesä (eli 1 turbo/lohkon puolisko...) ja ei tuo 3 sylinteriäkään oikein jakaudu tasan kahdella
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
ja hx40 superia ei saa kuin jaetulla pakopesällä... tänään sitten kävin hakemassa varmistusta omille suunnitelmille oikein turbopajalta ja kyllä tuolle mun idealle ajaa kolmen pytyn pakokaasut yhden ison reijän kautta jaetulle pakopesälle annettiin täysi siunaus
![Surprised :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
toinen vaihtoehto olisi ollut vaihtaa turbot hx35 supereihin, mutta ne jätettiin sitten pois kuvioista, kun ei niissä riitä tuotot... tai ainakin niissä menee tuotot ja muut niin "kintaalle", että ei oikein ole mieltä lähteä tekemään valmiiksi aivan ylärajoilla toimivaa systemiä... (eniten vaivaa se 8# pakopesä...) sen ruuviahtimen ansioista tuo 3 litrainen moottori näkyy/käyttäytyy kuin 4.5 litrainen, jos ruuvin PR on 1.5, joten 2 kpl hx 40 superia ei ole liikaa edes ihan alakierroksille (2500-3000 rpm, jossa turbiinin stall), enemmän kone ilmaa "syö" remmin pyöriessä, kuin esim. 2 litrainen voorttin ohc, joka taas tuntuu toimivan ihan mainiosti yhdellä perus 40 holsetilla...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...