W211 automaattivaihteisto-ongelmat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

blomie kirjoitti:Täällä saman kaltaisia ongelmia.
Kulkineena S211 320 CDI -03.
Tänään auto on kaksi kertaa hyytynyt ja sammunut. Ekan kerran se teki liikennevaloihin tultaessa,
mutta toisella kerralla 50kmh vauhdista ylämäkeen.
Ekan sammumisen yhteydessä syttyi moottorin vikavalo, joka palaa luonnollisesti edelleen.

Kannattaako autolla ajaa nyt ollenkaan, vaikka se toimii moitteettomasti muuten?

Ajatuksena oli viedä huomenna auto lääkäriin piuhan päähän diagnoosia kuulemaan.
Toivottavasti menee Hartikaisen piikkiin, koska auto on ollut vasta vajaan kuukauden minulla... :shifty:
Häviääkö vaihteet ensin?
vai sammuko vaan? jos niin tuskin on laatiko vika

joka tapauksessa jos toivoo että joku muu osalistuu kustanuksiin kannattaa ottaa sinne heti yhteyttä ja sopia jatkosta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
blomie
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 14.06.2011 06:21

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja blomie »

Mun mielestä auto vaan sammuu.
Pykälän kun heittää P:lle niin käynnistyy ja matka jatkuu ihan mukisematta.
Jonkun keskustelun luvin saman tyyppisestä ongelmasta, jossa syyksi löydettiin tiensä päähän tullut 4cyl suutin.

Eikös kuluttajasuoja ole kuitenkin tukenani, kun auton ostosta on reilusti alle puoli vuotta ja auto on ostettu ihan jopa paikallisesta "mersuliikkeestä"?
S211 320 CDI Allstuffgarde
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja JariN »

Ota yhteyttä sinne, mistä auton ostit. Varmaan korjaavat.

Jos viet auton "omin lupinesi" johonkin muualle korjattavaksi, myyjän ei tarvitse maksaa, myyjällä kun on oikeus määrätä, missä auto heidän "piikkiinsä" korjataan.
JariN
blomie
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 14.06.2011 06:21

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja blomie »

Nyt on lääkäriaika varattu.
Ensin sanoivat että viiden päivän päästä ehditään lukemaan vikakoodit!!
Kuitenkin suplikkina puhuin koodikoodit huomis aamulle, jolloin jatkotoimenpiteet selvitellään. :clap:
S211 320 CDI Allstuffgarde
blomie
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 14.06.2011 06:21

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja blomie »

Testeri antoi koodia rail-putken jostain.. Eli polttoaineen syötössä/saannissa tuntui pientä murhetta olevan.
Menee jonkin verran OT:na, mutta osaako joku kertoa mitä tuo mahtaa alustavasti tarkoittaa? Onko korjauksessa kyse suuttimen vaihdosta,
tai jonkin tiivisteen vaihdosta?
S211 320 CDI Allstuffgarde
APL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:54

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja APL »

blomie kirjoitti:Testeri antoi koodia rail-putken jostain.. Eli polttoaineen syötössä/saannissa tuntui pientä murhetta olevan.
Menee jonkin verran OT:na, mutta osaako joku kertoa mitä tuo mahtaa alustavasti tarkoittaa? Onko korjauksessa kyse suuttimen vaihdosta,
tai jonkin tiivisteen vaihdosta?
Saattaisi olla rail- paineanturi.
E320CDI
211.089
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

blomie kirjoitti:Testeri antoi koodia rail-putken jostain.. Eli polttoaineen syötössä/saannissa tuntui pientä murhetta olevan.
Menee jonkin verran OT:na, mutta osaako joku kertoa mitä tuo mahtaa alustavasti tarkoittaa? Onko korjauksessa kyse suuttimen vaihdosta,
tai jonkin tiivisteen vaihdosta?
No ei ainakaantaida liittyä vaihdelaatikoon (joku osaava vois siirtää jutun jonnekin muualle paremin sopivaan)
Railpainen romahdukseen on useampi mahdoiline syy, railipainen säädin, määränsäädin, pumppu(ut) railipaine anturi,
suutin
kaikki noi kyllä selviä *:rila ja testaamalla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
aaltot
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 31.03.2010 03:30

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja aaltot »

CDI203 kirjoitti:
porkkma kirjoitti:Elikkä uuden syylärin saisi saksasta hintaan 185 € + postitus (Nissens) mutta miten on tuon turbiinin suhteen saako sitä "tarvike" osana? Onko jollain tiedossa turbiinin osanumeroa?
Takuu korjatun turbiini saa saksasta ~400€

Osaakohan ketään Kertoa mistä tohon hintaan saksasta saisi?.
mkos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:11
Paikkakunta: kurikka

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja mkos »

aaltot kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
porkkma kirjoitti:Elikkä uuden syylärin saisi saksasta hintaan 185 € + postitus (Nissens) mutta miten on tuon turbiinin suhteen saako sitä "tarvike" osana? Onko jollain tiedossa turbiinin osanumeroa?
Takuu korjatun turbiini saa saksasta ~400€

Osaakohan ketään Kertoa mistä tohon hintaan saksasta saisi?.
http://www.ebay.de" onclick="window.open(this.href);return false;
S211.216
jani k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: Pe 22.12.2006 10:09
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja jani k »

itsellä sammui risteykseen tultaessa,staarilla tutkailtu ja määräsäädin venttiili pumpun päässä oli raja arvon ääripäässä ja kun vaihdoin sen niin ongelma loppui.
välillä tuli vikavalo ja välillä ei sammui vaan ku tuli risteykseen.
staari ilmoitti muistaakseni kans jotain rail paineesta en enää muista,mutta kannattaa staarilla seurata määränsäätimen arvoja.
maksoi satkun ja helppo vaihtaa.
W213
MB 400 cdi w211
aaltot
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 31.03.2010 03:30

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja aaltot »

mkos kirjoitti:
aaltot kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
porkkma kirjoitti:Elikkä uuden syylärin saisi saksasta hintaan 185 € + postitus (Nissens) mutta miten on tuon turbiinin suhteen saako sitä "tarvike" osana? Onko jollain tiedossa turbiinin osanumeroa?
Takuu korjatun turbiini saa saksasta ~400€

Osaakohan ketään Kertoa mistä tohon hintaan saksasta saisi?.
http://www.ebay.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähinnä hakusanaa tms etin. turbine en löytänyt..
Ville V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 12.07.2010 14:07
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja Ville V. »

aaltot kirjoitti:
mkos kirjoitti:
aaltot kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
porkkma kirjoitti:Elikkä uuden syylärin saisi saksasta hintaan 185 € + postitus (Nissens) mutta miten on tuon turbiinin suhteen saako sitä "tarvike" osana? Onko jollain tiedossa turbiinin osanumeroa?
Takuu korjatun turbiini saa saksasta ~400€

Osaakohan ketään Kertoa mistä tohon hintaan saksasta saisi?.
http://www.ebay.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähinnä hakusanaa tms etin. turbine en löytänyt..
Wandler. Kannattaa olla tarkkana varaosanumeron suhteen, että varmasti tulee oikea.
W211 E320 CDI airmatic -03
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

aaltot kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
porkkma kirjoitti:Elikkä uuden syylärin saisi saksasta hintaan 185 € + postitus (Nissens) mutta miten on tuon turbiinin suhteen saako sitä "tarvike" osana? Onko jollain tiedossa turbiinin osanumeroa?
Takuu korjatun turbiini saa saksasta ~400€

Osaakohan ketään Kertoa mistä tohon hintaan saksasta saisi?.
Repcon Jari Niemi Suomi Raisio.
Suomalaisella käsityöllä korjattu takuuturbiini. On oikeesti taitava.
Muistaakseni 500eur. Alkuperäisen kun sinne lähettää, niin on varmasti oikean osan sinne autoon takaisin laittaa.
Niin laittaa turbiinin sisälle alkuperäistä "paremmat" sisuskalut ja ne palautusjouset, jotka estävät lukon "mömmööntymisen".

http://www.sonnax.com/publications/conv ... der-part-i" onclick="window.open(this.href);return false;
(kuva 6.)
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Sandtu72
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 29.08.2022 22:35

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja Sandtu72 »

Vaihde päällä parkissa (sekä kiihdyttäessä pienellä vaihteella) kuuluu ylimääräinen hankaava ääni, ikäänkuin jokin luistaisi. Liekö turbiini mennyt? Polttoainetta ei kulu aiempaa enemmän, eikä vaihteiston käyttäytyminen sinällään muuttunut. Myöskään testerillä ei antanut mitään herjaa koskien vaihdelaatikkoa. Aiemmin "ongelman" havaitsi lähinnä lämpöisenä, mutta nyt "ääni" vaivaa heti liikkeelle lähdettäessä. Itse päättelisin, että vika on juuri turbiinissa, koska ääni kuuluu sekä ajoon lähtiessä (kiihdyttäessä) että paikallaan kaasuttaessa (vaihde päällä), mutta ei silloin kun vaihteisto on ns. vapaalla. Ongelma paheni hiljattain tilanteessa, jossa jouduin voimakkaasti kaasuttelemaan/luistattamaan vaihteistoa rakennustyömaalla. Kyseessä on laitteisto mallia: MERCEDES-BENZ E-sarja T-modell (S211) E 280 T CDI (211.220). Autolla on ajettu lähes 300 000 kilometriä. Kuittien mukaan vaihteistoon olisi vaihdettu (mutta nähtävästi ei huuhdeltu) edellisen kerran vaihteistoöljyt noin 80 000 kilometriä sitten.

Jos vika olisi momentinmuuntajassa ja autoa joutuisi purkamaan, niin mitä kannattaisi tehdä siinä samalla kun vaihteisto on irti? Tarkastaa jotain kuluvia osia ehkä...?

Ja vielä, mistähän kyseinen osa (momentinmuunnin) pitäisi hankkia? Nähtävästi kunnostettu kuitenkin riittää...?
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Vaihteistoöljyt ainakin ensitilassa vaihtoon, jos ei kunnollisesta huuhtelusta ole tietoa! (Oireiden perusteella voi olla jo myöhäistä)
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Sandtu72 kirjoitti: To 15.06.2023 13:24 Vaihde päällä parkissa (sekä kiihdyttäessä pienellä vaihteella) kuuluu ylimääräinen hankaava ääni, ikäänkuin jokin luistaisi. Liekö turbiini mennyt? Polttoainetta ei kulu aiempaa enemmän, eikä vaihteiston käyttäytyminen sinällään muuttunut. Myöskään testerillä ei antanut mitään herjaa koskien vaihdelaatikkoa. Aiemmin "ongelman" havaitsi lähinnä lämpöisenä, mutta nyt "ääni" vaivaa heti liikkeelle lähdettäessä. Itse päättelisin, että vika on juuri turbiinissa, koska ääni kuuluu sekä ajoon lähtiessä (kiihdyttäessä) että paikallaan kaasuttaessa (vaihde päällä), mutta ei silloin kun vaihteisto on ns. vapaalla. Ongelma paheni hiljattain tilanteessa, jossa jouduin voimakkaasti kaasuttelemaan/luistattamaan vaihteistoa rakennustyömaalla. Kyseessä on laitteisto mallia: MERCEDES-BENZ E-sarja T-modell (S211) E 280 T CDI (211.220). Autolla on ajettu lähes 300 000 kilometriä. Kuittien mukaan vaihteistoon olisi vaihdettu (mutta nähtävästi ei huuhdeltu) edellisen kerran vaihteistoöljyt noin 80 000 kilometriä sitten.

Jos vika olisi momentinmuuntajassa ja autoa joutuisi purkamaan, niin mitä kannattaisi tehdä siinä samalla kun vaihteisto on irti? Tarkastaa jotain kuluvia osia ehkä...?

Ja vielä, mistähän kyseinen osa (momentinmuunnin) pitäisi hankkia? Nähtävästi kunnostettu kuitenkin riittää...?
Samalla kannatta vaihtaa laatiko öljyt. töpselin läpivienti, turbinilukon solenoidi,
laatikon tiiviste, suodatin ja turbinin stefa muista huuhdela myös öljyn jäähdytin sekä sen putket jos turbinista on lähtenyt tavaraa irti niin sitä on sielläkin

remontipaikasi Repcon niin saat pareman kuin tehtaan jäljiltä
kun pyydät mömmön esto sarjan
Mökkillä
'
Sandtu72
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 29.08.2022 22:35

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja Sandtu72 »

Hei, tietääks kukaan luotettavaa tapaa, jolla voisi varmistaa momentinmuuntimen kunnon? Epäilen, että juuri turbiini olisi menossa (kun pitää ääntä jne.). Auto on edelleen sama E 280 T CDI ja vaihteistona 722.9. Turbiini on merkinnältään: A 221 250 22 02. Kiinnostaisi myös tietää, olisiko mahdollista, että kyseisessä korimallissa (w211) olisi tavallista enemmän ongelmia juuri turbiinin kanssa? Jos jollain ollu vastaavia ongelmia, niin kiinnostaisi kuulla ratkaisu asiaan. Ja mitä ylipäänsä ovat oireet silloin, kun momentinmuunnin on rikkoutumassa?

Kiitos jo etukäteen asiantuntevista kommenteista!
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Sandtu72 kirjoitti: Su 18.06.2023 17:33 Hei, tietääks kukaan luotettavaa tapaa, jolla voisi varmistaa momentinmuuntimen kunnon? Epäilen, että juuri turbiini olisi menossa (kun pitää ääntä jne.). Auto on edelleen sama E 280 T CDI ja vaihteistona 722.9. Turbiini on merkinnältään: A 221 250 22 02. Kiinnostaisi myös tietää, olisiko mahdollista, että kyseisessä korimallissa (w211) olisi tavallista enemmän ongelmia juuri turbiinin kanssa? Jos jollain ollu vastaavia ongelmia, niin kiinnostaisi kuulla ratkaisu asiaan. Ja mitä ylipäänsä ovat oireet silloin, kun momentinmuunnin on rikkoutumassa?

Kiitos jo etukäteen asiantuntevista kommenteista!
Ei mitenkään poikevissa määrin turbini vikoja verrattuan muihin malleihin
missä sama laatikko,
yksi tapa selvitää sen kuntoa on seurat testerin antamia tarkistus ohjeita vaihe vaiheelta
ja niistä sitten päättelemällä,
usein oirelee täristämällä,
mutta ainoa varma konsti varmistua sen kunnosta(siis ennen hajoamista)
on kaivaa se irti ja viedä pajalle tarkistettavaksi missä sitten avaaavat ja tarkistavat levyjen ym kunnon

äänet ja tärinät tulee usein kardanista,
varsinkin jos vain liikkuessa
Mökkillä
'
Sandtu72
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 29.08.2022 22:35

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja Sandtu72 »

FinlandMerceds kirjoitti: To 15.06.2023 22:02
Sandtu72 kirjoitti: To 15.06.2023 13:24 Vaihde päällä parkissa (sekä kiihdyttäessä pienellä vaihteella) kuuluu ylimääräinen hankaava ääni, ikäänkuin jokin luistaisi. Liekö turbiini mennyt? Polttoainetta ei kulu aiempaa enemmän, eikä vaihteiston käyttäytyminen sinällään muuttunut. Myöskään testerillä ei antanut mitään herjaa koskien vaihdelaatikkoa. Aiemmin "ongelman" havaitsi lähinnä lämpöisenä, mutta nyt "ääni" vaivaa heti liikkeelle lähdettäessä. Itse päättelisin, että vika on juuri turbiinissa, koska ääni kuuluu sekä ajoon lähtiessä (kiihdyttäessä) että paikallaan kaasuttaessa (vaihde päällä), mutta ei silloin kun vaihteisto on ns. vapaalla. Ongelma paheni hiljattain tilanteessa, jossa jouduin voimakkaasti kaasuttelemaan/luistattamaan vaihteistoa rakennustyömaalla. Kyseessä on laitteisto mallia: MERCEDES-BENZ E-sarja T-modell (S211) E 280 T CDI (211.220). Autolla on ajettu lähes 300 000 kilometriä. Kuittien mukaan vaihteistoon olisi vaihdettu (mutta nähtävästi ei huuhdeltu) edellisen kerran vaihteistoöljyt noin 80 000 kilometriä sitten.

Jos vika olisi momentinmuuntajassa ja autoa joutuisi purkamaan, niin mitä kannattaisi tehdä siinä samalla kun vaihteisto on irti? Tarkastaa jotain kuluvia osia ehkä...?

Ja vielä, mistähän kyseinen osa (momentinmuunnin) pitäisi hankkia? Nähtävästi kunnostettu kuitenkin riittää...?
Samalla kannatta vaihtaa laatiko öljyt. töpselin läpivienti, turbinilukon solenoidi,
laatikon tiiviste, suodatin ja turbinin stefa muista huuhdela myös öljyn jäähdytin sekä sen putket jos turbinista on lähtenyt tavaraa irti niin sitä on sielläkin

remontipaikasi Repcon niin saat pareman kuin tehtaan jäljiltä
kun pyydät mömmön esto sarjan
Hei, mitä tarkoittaa mainitsemasi "mömmön esto sarja"?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 automaattivaihteisto-ongelmat

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Sandtu72 kirjoitti: Ke 05.07.2023 12:53
FinlandMerceds kirjoitti: To 15.06.2023 22:02
Sandtu72 kirjoitti: To 15.06.2023 13:24 Vaihde päällä parkissa (sekä kiihdyttäessä pienellä vaihteella) kuuluu ylimääräinen hankaava ääni, ikäänkuin jokin luistaisi. Liekö turbiini mennyt? Polttoainetta ei kulu aiempaa enemmän, eikä vaihteiston käyttäytyminen sinällään muuttunut. Myöskään testerillä ei antanut mitään herjaa koskien vaihdelaatikkoa. Aiemmin "ongelman" havaitsi lähinnä lämpöisenä, mutta nyt "ääni" vaivaa heti liikkeelle lähdettäessä. Itse päättelisin, että vika on juuri turbiinissa, koska ääni kuuluu sekä ajoon lähtiessä (kiihdyttäessä) että paikallaan kaasuttaessa (vaihde päällä), mutta ei silloin kun vaihteisto on ns. vapaalla. Ongelma paheni hiljattain tilanteessa, jossa jouduin voimakkaasti kaasuttelemaan/luistattamaan vaihteistoa rakennustyömaalla. Kyseessä on laitteisto mallia: MERCEDES-BENZ E-sarja T-modell (S211) E 280 T CDI (211.220). Autolla on ajettu lähes 300 000 kilometriä. Kuittien mukaan vaihteistoon olisi vaihdettu (mutta nähtävästi ei huuhdeltu) edellisen kerran vaihteistoöljyt noin 80 000 kilometriä sitten.

Jos vika olisi momentinmuuntajassa ja autoa joutuisi purkamaan, niin mitä kannattaisi tehdä siinä samalla kun vaihteisto on irti? Tarkastaa jotain kuluvia osia ehkä...?

Ja vielä, mistähän kyseinen osa (momentinmuunnin) pitäisi hankkia? Nähtävästi kunnostettu kuitenkin riittää...?
Samalla kannatta vaihtaa laatiko öljyt. töpselin läpivienti, turbinilukon solenoidi,
laatikon tiiviste, suodatin ja turbinin stefa muista huuhdela myös öljyn jäähdytin sekä sen putket jos turbinista on lähtenyt tavaraa irti niin sitä on sielläkin

remontipaikasi Repcon niin saat pareman kuin tehtaan jäljiltä
kun pyydät mömmön esto sarjan
Hei, mitä tarkoittaa mainitsemasi "mömmön esto sarja"?
Repconin syteemi minkä tekvät turbiin,
sinne umpiperään kun tuppa kertymään semmoista "mömöä"
mikä sitten alkaa jossain vaihessa häiritsemään toimintaa
ja parantaa muutenkin sen toimintaa
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin