Syökää kanaa, boikotoikaa W123:sta?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Syökää kanaa, boikotoikaa W123:sta?

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Tämä oldtimers-palsta tuntuu hämäävän sikäli, että 25+ ikäisiä Mersuja ovat myös vanhimmat W123-mallit. Ne eivät kai kuitenkaan varsinaista oldtimers-kalustoa ole, joten pitäisikö tuonne pääsivulle laittaa, että "Oldtimers, Kaikki 25+ vuotiaita Mersuja koskeva keskustelu (ei W123)". :lol: Tai vaikka "Wanhoja Mersuja koskeva keskustelu" tai jotain, niin jokainen voi sitten itse sen rajauksen tulkita.

-Daaz (25+ vuotias foorumilainen)

EDIT: Korjasin kirjoitusvirheet.
Viimeksi muokannut Daaz, Ma 14.06.2004 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kannatetaan.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

No sitten täytyisi taas muutaman vuoden päästä ruveta muokkaamaan sitä, kunhan kaikki W123:t ehtivät miehen ikään...

Eivät nuo W123:t minua ole juurikaan täällä häirinneet. Tosin monet jutut niistä voisi siirtää tuonne tekniikkaosiolle.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14222
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hmm.. otsikoihin pikaisesti silmäämällä taisin löytää 4 tai 5 otsaketta, jossa mainittiin W123... :roll:
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Ei se nyt niin paha juttu ole, muistaakseni oldtimers-palstalla käsitellyt W123-jutut ovat olleet aika asiallisia ( :?: ) ja liittyen juuri mallin historiaan (otsikkoja lukuunottamatta). Tai sitten muistan ihan väärin. Joitain juttuja olisi tosiaan voinut siirtää tuonne tekniikkapalstalle tms. Pystärimiehet vaan nostavat päätään nyt liikaa, kun 123:sta pyörii tuolla liikenteen seassa niin paljon... :roll: Klassikkoauto on kuitenkin kyseessä ja mallisarjakin ehtinyt 25 vuoden ikään.
Ei varmaan kuplavolkkariakaan pitäisi käsitellä oldtimers-lehdissä kun viimeiset yksilöt valmistuivat Mexicon tehtailta vasta pari vuotta sitten... :wink:
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

Ja ei varmaan mene montaakaan vuotta kun W123 alkaa katoamaan katukuvasta, johtuen pitkälti ruosteesta, huipukuntoisia yksilöitä kun ei enään nykyään kovinkaan mahdottomasti ole, varmaan puhutaan alle tuhannesta yksilöstä.
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Syökää kanaa, boikotoikaa W123:sta?

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Daaz kirjoitti:Tämä oldtimers-palsta tuntuu hämäävän sikäli, että 25+ ikäisiä Mersuja ovat myös vanhimmat W123-mallit.
Perimmäinen ongelma on siis se, että W123 -mallisto on liian kestävä "Oldtimers" -sarjaan ?

8)
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Eikös ne Saksassa pidä jo satakaksnelkkuakin oldtimerina... :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
MIKAVON
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ke 21.04.2004 22:17

Viesti Kirjoittaja MIKAVON »

Ainakin 123:sta on pidetty jo vuosia.
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

No pointtihan ei ole se, onko joku malli Saksassa antiikkia vai ei, vaan siinä, että jos W124 ja vanhemmat ovat tällä Oldtimers-palstalla, voidaan koko muu Mersuforum.net lopettaa. :shock:

Ja kyllä, olen kuullut ja lehdistäkin lukenut, että Daimler-Benz AG on alkanut valmistaa joitain omituisia, suorakulmaisilla vaakavaloilla varustettuja malleja, mutta kyllä minun mielestäni oikeassa Mersussa on aina soikeat pystyvalot. :twisted:

-dAaZ
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Mitäs jos tuota otsikkoa muotoilisi vähän uudestaan: Oldtimers (>25 v) ja vuonna 2008 kun museorekisteröinnin siirtymäaika loppuu, voisi otsikkona olla Oldtimers (>30 v).

Silloin mun hienot W114 ja W123 sopisi vielä tälle palstalle ja uudemmat käyttöromut sitten tekniikka osioon.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Jossi kirjoitti:Silloin mun hienot W114 ja W123 sopisi vielä tälle palstalle ja uudemmat käyttöromut sitten tekniikka osioon.
Entäs W115 käyttöromut? :shock: :)

Tuo oldtimer -käsite on liukuva eli ajan oloon tänne ilmaantuu enemmän ja enemmän W123-juttua. Nyt tilanne kuitenkin on varmaan se, että forumin käyttäjillä on vielä paljon W123:a ihan täysin yleisesti käyttöautoina eli sen puolesta W123 kuuluu ehkä ennemminkin tämän palstan ulkopuolelle.

Ei mikään W123:a koskeva keskustelu ole millään tavalla häirinnyt, oli se sitten täällä tai muualla. Ehkä tässä vaiheessa voisi ajatella, että ainakin mallin historiaa yms. koskeva keskutelu tänne ja esim. jarrupalanvaihtovinkit (tosin samat pätevät melkein joka malliin) tekniikkaan.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Saul kirjoitti:Ehkä tässä vaiheessa voisi ajatella, että ainakin mallin historiaa yms. koskeva keskutelu tänne ja esim. jarrupalanvaihtovinkit (tosin samat pätevät melkein joka malliin) tekniikkaan.
Juuri tätä tarkoitan.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Pasi M. kirjoitti:Eikös ne Saksassa pidä jo satakaksnelkkuakin oldtimerina... :lol:
Eiköhän Saksassa W140 rupea myös olemaan näitä wanhoja Mersuja, eihän saksassa yli 5 vuotta vanhoilla autoilla aja kuin turkkilaiset ja albanialaiset lobbarit...

..ja suomalaiset, jotka hakevat elämänsä hienoimman auton kaupasta, josta myymättä jääneet menevät purkaamoon.
MikT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 06.01.2007 10:30
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja MikT »

tökitäämpäs tikulla jäätä.
aluksi sanon, et kiva selailla näitä vanhoja juttuja täällä.
tämä juttu sai ajatukset siihen malliin funtsimaan asiaa,että ei mene kauaa kun 123:n on vakiinnuttanut jo paikkansa täällä(ja onkin jo),ja ruvetaan puhumaan 190:stä ja 124:sta,jotka lähenee +25v.
mikä sinänsä mielenkiintoista kun ihmiset puunaa ja tuunaa niitä,ja pitänee niitä suhteellisen nykyajan autoina,kunnes saapuvat pian mersufoorumiin lukeemaan ohjeita/neuvoja oldtimer-osastolta=)
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Pystylyhty autojen omistajana ei ahdista yhtään W123 käsittelevät jutut.
Weteraani se on 123:nkin ja käsittämättömän luja sellainen.
Kai täällä pistetään pannaan kohta R107 jututkin. Mallihan oli tuotannossa pitempään kun 123...
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
JiiÄSSÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 15.12.2005 21:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JiiÄSSÄ »

Mihinkäs ryhmään minun W126 vm 1981 mersun herrat haluaa määritellä.
Olen tehnyt puoli vuotta töitä saadakseni auton museorekisteriin ja rahaakin on mennyt rutkasti. Ihmetelen jos joku tällä palstalla ei voi hyväksyä oldtimeriksi vain sen takia että mallia on valmistettu vielä 1990 luvulla. Minun mielestä autot jotka ovat museorekisterissä tai mahdollista saada ikänsä puolesta museorekisteriin ovat oldtimers autoja.
Rahat ei riitä mihinkään, kun kaikki menee säästöön.
JiiÄSSÄ
MB W212 vm. 2011 Käyttöauto
MB W180 220 S vm. 1958 Museorek.
MB W120 ponttooni vm.1962 Museorek.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13644
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Kyllähän W1213 ja miksei W126:kin jo oldtimereiksi voitaisiin lukea. Tosin täällä kekkoslovakiassa niillä ajetaan käyttöautoinakin ihan täyttä häkää.

Tuskaisena olen selannut 3 viikkoa mobilea ja 'scouttia mutta talvikuukaudet on täällä Saksassa kuulemma hiljaisia autokaupan suhteen. Eilen sitten osui tällainen 280E silmiin nettiautossa:
http://www.nettiauto.com/1081058

Olisi aika makea joko harraste- tai miksei käyttöpeli, museoleimaankaan kun ei vielä vähän aikaan saa. Onko kenelle tuttu auto?
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14222
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

karra kirjoitti: Eilen sitten osui tällainen 280E silmiin nettiautossa:
http://www.nettiauto.com/1081058

Olisi aika makea joko harraste- tai miksei käyttöpeli, museoleimaankaan kun ei vielä vähän aikaan saa. Onko kenelle tuttu auto?
Auto on joko tekniikan- tai korinvaihto. Kumiset puskurinpäät, sisustus ilman jalopuuta. Lisäksi sisustus on vuosilta 79-82 jos ei vanhempaa. Takavalojen alla ei ole kromilistoja, C-pilarissakaan en näe ilmanohjainta joten taitaa koppakin olla vanhempi kuin 1984.

Äkkiseltään siisti päällepäin, näyttävä ja harvinaisehko väri W123:ssa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

karra kirjoitti: Eilen sitten osui tällainen 280E silmiin nettiautossa:
http://www.nettiauto.com/1081058

Olisi aika makea joko harraste- tai miksei käyttöpeli, museoleimaankaan kun ei vielä vähän aikaan saa. Onko kenelle tuttu auto?
Katsoppas Karra tarkemmin sitä autoa. Missä ovat pitkät 280:n puskurit ja entäs onko kromilisukkeet, jotka 280:n versioon kuuluu muutenkaan paikoillaan?

Ja eikös 280:ssä aina kuulunut olla puulistat sisällä vuosimallista riippumatta...? (Tämä on jo sitä nippelinnippelintietoutta, jota mulla ei paljoakaan ole...)

Lie tekniikanvaihto.... :roll:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Tuossa:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1069760

Ja tuossa:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1061327

Näyttäisi olevan oikeat puskurit, tuo aikaisempi esimerkki on korinvaihto vm. 80 300D Ambulance automatic :wink: Vaan eipä noissa korinvaihtoautoissa mittään vikkaa ole, eivät vaan ole alkuperäisiä .

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13644
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti: Äkkiseltään siisti päällepäin, näyttävä ja harvinaisehko väri W123:ssa.
No puolustellaan sitten yllämainituin perustein innostustani... :oops: :oops:

Onhan itselläni vielä kohtuusiisti Twincam kotonakin mutta herraskaisemmassa kopassa. Ei näköjään auta mennä merta edemmäksi kalaan :roll: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
_W126_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: To 03.08.2006 16:49

Viesti Kirjoittaja _W126_ »

W126 kuuluu klassikoihin ja 80-luvun alkukappaleet jo ikänsäkin puolesta ehdottomasti Oldtimers osastoon.

Onnea JiiÄSSÄ museointiprojektillesi, kovin montaa W126 mallista ei vielä museorekisterissä.Allekirjoittaneella yksi jonka museorekisteröin viime kesänä, linkissä muutama kuva.

Muistan viimekesäisen museokatsastuksen melko hyvin kun pölähdin tarkastustapahtumaan uudenkarhealla autollani niin päät kääntyi;
jotenkin museokuntoinen W126 erottui edukseen joukosta Austin Allegrojen ja Escortien yms seasta. 8)
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Voidaanko asiaa ajatella siten että ainoastaa ennen vuotta 1960 tehdyt autot ovat oldtimereitä ja w114/115 on vasta ihmisen ikään verratessa keski-iässä. :P Eiköhän anneta kaikkien kukkien kukkia. Otetaan lähökohdaksi mallin esittelyvuosi 75/76 josta on kuitenkin jo yli kolmevuosikymmentä.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Jani Haataja kirjoitti:Ja ei varmaan mene montaakaan vuotta kun W123 alkaa katoamaan katukuvasta, johtuen pitkälti ruosteesta, huipukuntoisia yksilöitä kun ei enään nykyään kovinkaan mahdottomasti ole, varmaan puhutaan alle tuhannesta yksilöstä.
No voisin olla samaa mieltä kyllä ne pikkuhiljaa vähenee katu kuvasta.
Monet on huonolla pidolla ja ruoste tulee ja raiskaa heikommat tieltä.
Onhan w123:n klassikko ja kestävä sellainen :!:

Sen verran kokemusta 123:sta, että porukat osti joskus vuonna 1984 W123:sen v.-82 ajettu 70tkm (200D matkamalli).
Ja luovun itse siitä autosta 2005.
Ajettu silloin yli 500tkm.
Paras mahdollinen auto meidän perheessä ja hintansa on hankkinut niinä päivinä.

Ainut isoin takaisku oli kun jouduttiin vetää mersu pyörii -40 pakkasesta olosuhteiden pakosta.
No siitä seurasi, että kaikki männät halki, öljyt ja nesteet pellolle.
Kone vaihtui sen seurauksella 240D.

Se on vaan vaikee myöntää että 123:n on katoava auto malli.
Verraten pikku corollaa missäs ne nyt on kun joskus niitä oli joka piha täynnä. :shock:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Stuttgart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: La 08.04.2006 11:05

Viesti Kirjoittaja Stuttgart »

Kyllä lasken omassa päässäni 123 ja 126 koriset jo harrasteautoiksi. Suomessa verottaja sekä vakuutusyhtiöt pitävät huolen siitä, että on taloudellisesti vähintäänkin arveluttavaa harrastaa vanhoja autoja. Em. syystä monella ajopeli on yhtä aikaa molempia, käyttöpeli ja harrasteauto. Aina niin viisaassa läntisessä naapurissamme on saamani käsityksen mukaan jo pitkään ollut jonkinmoinen harrasteautorekisteri, joka kohtuullistaa pelien käyttökustannuksia. Kysymys ei kuitenkaan käsittääkseni ole tiukkapipoisesta museoautorekisteristä. Myös Sakuissa lienee vastaava systeemi. Paremmin tietävät oikaiskaa! Tulevissa vaaleissa lähtee meikäläiseltä välittömästi ääni (puoluekantaan katsomatta) ehdokkaalle, joka ajaa samaa Suomeen :shock:

123 ja 126 koriset ovat nyt siinä iässä, että ne murjotaan käyttöautoina loppuun ja ihmetellään 5-10 vuoden päästä mihin helvettiin ne katos. Sitten etsitään kissojen ja koirien kanssa ladoista edes kunnostuskelpoisia yksilöitä. Tässäkin vielä käynee samoin kuin 110/111 korien kanssa, joista kutosbensoja ainakin tuntuu olevan enemmän säilyneenä kuin niitä tavallisia 190D/200D takseja.

Paljonkohan toikin nyt liitty alkuperäseen aiheeseen? Tulipahan vuodatettua :x
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!

CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3505
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Voisikohan vaan luottaa siihen, ettkä viestiketjun aloittaja osaisi itse harkita, mihin osioon juttunsa laittaa.

Jos on kyse jostain perus tekniikkahommasta, niin totta kai tekniikkapalstalle. Sitten jos esimerkiksi museointi, tai ihan vaan käyttökuntoon laittaessa alkaa askarruttaa, onko vaikkapa joku varuste ollut autossa alkuperäisenä, lienee old timers oikea osio. Tällä logiikalla voinee toimia niin 123, 126 kuin 107 koristen suhteen. (Ja tietysti jo vissiin 201:kin.)
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Aiheesta on käyty aikoinaan toista ehkä hieman laajempaa ihmettelyä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=13570

Molemmista keskustelunavauksia on jo jonkin verran aikaa. Taitaa välissä W123 olla tukevoittanut asemiaan melkoisesti oldtimer-luokittelussa. Enää ei talvisin juuri näe liikenteessä W123:sia samoissa mittapuitteissa kuin vaikka vasta pari vuotta sitten :? Muutoin yhtenen yllä olevaan viestiin.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: Syökää kanaa, boikotoikaa W123:sta?

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Daaz kirjoitti:Tämä oldtimers-palsta tuntuu hämäävän sikäli, että 25+ ikäisiä Mersuja ovat myös vanhimmat W123-mallit. Ne eivät kai kuitenkaan varsinaista oldtimers-kalustoa ole, joten pitäisikö tuonne pääsivulle laittaa, että "Oldtimers, Kaikki 25+ vuotiaita Mersuja koskeva keskustelu (ei W123)". :lol: Tai vaikka "Wanhoja Mersuja koskeva keskustelu" tai jotain, niin jokainen voi sitten itse sen rajauksen tulkita.

-Daaz (25+ vuotias foorumilainen)

EDIT: Korjasin kirjoitusvirheet.
Jos W123 mersua pitää boikotoida niin kovasti niin miksi sulla on W123 taka akseli avatar kuvana :?: :) .No leikki leikkinä.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Eiköhän tuo 124:n vie jo pikkuhiljaa 123:lta sen käyttö/yleisauto maineen.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Vastaa Viestiin