230E kansipahvin vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
kilikali
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ke 23.11.2011 18:07

230E kansipahvin vaihto

Viesti Kirjoittaja kilikali »

Pari kyssäriä kansipahvin vaihdosta, kun ei haulla löytynyt. Mitä pitää ottaa huomioon vaihtotyössä? Potilas vm-90 ruiskulla. Onko kannenpultit vaihdettavat, mikä kanta ja kiristystapa/momentti? Saako imu ja pakosarjan yleensä helposti irti vai onko otettava sarjoineen irti? Onko monenlaisia tiivisteitä? Tarviiko erikoisia työkaluja/avaimia? Moneen laitteeseen moisen homman tehnyt, mutta nyt eka mersu. Kuluttaa öljyä pirusti ja savuttaa sekä nestesäiliössä vaahtoa. Tyhjäkäynnillä ei puhaltanut lämmintä sisälle.
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: 230E kansipahvin vaihto

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

http://www.w124performance.com/service/ ... 1-4050.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.w124performance.com/service/ ... 1-4150.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Kannen ku saat irti ni kannattaa kattoo et se ei oo halki mistään kohtaa, en tie onks bensavehkeis halkeilu ongelmia ollu mut diisseleis taitaa järjestään olla kaikki halki venttiileitten välistä. kannenpulttien kantoihi kannattaa suihkuttaa jotain crc ja paineilmal putsata kunnolla et avain menee pohjaan saakka, ite oon muutaman pultin pilannu huonosti putsatulla kannalla ja huonolla avaimella. kannenpultit taitaa maksaa 30€ tohon vehkeeseen kl-varaosas et ostasin kyllä uudet. DIISSELIkonees oli pultin kanta ainaki XZN 10 bensasta en sano varmaks..:D
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 230E kansipahvin vaihto

Viesti Kirjoittaja atlas »

Liukuvasaralla ohjurin tapit irti tai 1kpl,siinä 6mm kierre,kuumaksi jos ei lähde kun ohje käskee laittaa lukkoliimaa.
Helpoin aina ottaa sarjat kannesta,ruiskuttelee vaikka parina päivänä pakopuolen muttereille crc:tä.
Mittaa pulttien venymä ja jos ylittää niin uudet,saa muuten varaosaliikkeestäkin.
itselaittaisin sinne pikkupultti alueelle varmuudeksi tiiviste liimaa.
Itse tulee vesihiomapaperilla hiottua molemmat pinnat pois paskoista niin että alumiini paistaa joka kohdasta ja lohko on metallilla niin pahvi takertuu varmasti pintaan eikä ole töhnän peitossa vähääkään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
kilikali
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ke 23.11.2011 18:07

Re: 230E kansipahvin vaihto

Viesti Kirjoittaja kilikali »

Kiitos nopeista vastauksista! Näillä pääsee hyvin jo touhuumaan. Kannen kuntoahan ei näe ennenkuin sen irrottaa. Jos jollain kokemusta bensa kansien halkeamisista (kuinka yleistä) tai kestävyydestä, niin saa valistaa :shifty:
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 230E kansipahvin vaihto

Viesti Kirjoittaja atlas »

En ole kyllä täältä lukenut moista että kansia halkeillut.
Moni on ajellut tolla motilla ihan yli puolimilliä ja ainut ongelma ollut vuotava kansi pahvi ulospäin tai lopulta palanu pahvi.
Kansi remppahan näissä tulee jossakin kohdin vastaan.
Mutta jos ajaa keittäen kunnolla niin halkeaahan se ja lopullisesti sitten kun pistää kylmää vettä heti koneeseen.
Mutta tapaus kohtaisia kannet eli sitten näät kun purat.Muutenkin eiköhän löydy kansia ja koko koneitakin se kansirempan hinnalla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 230E kansipahvin vaihto

Viesti Kirjoittaja tomant »

M102-kone on vahvaa tekoa eikä pienestä hätkähdä. Minulla on ahdettu kaksi-litrainen 190E, jossa puhalsin muutaman kansipahvin pihalle ja ajoin vähävetisellä koneella höyrypilven hälvettyäkin kävelyvauhtia kotiin eikä kansi halkeillut siitäkään. Tosin sillä oli ajettu vain vajaat 400000 km eli juuri sisään ajettu ,-) Kansi plaanattiin kerran venttiilityön ja ohjurin kumien vaihdon yhteydessä, ja silloin riitti ohut lastu.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Vastaa Viestiin