Mitähän mahtaisi olla tehtävissä kun -02 S 400 CDI airmatic vittuilee oikein mukavasti ilmeten korin eri kulmien korkeuserona.
Vika on jatkoa tämän talven viimeisille pakkasille, jolloin auto päätti madaltaa itsensä niin perusteellisesti että kylän karvanoppateinitkin oli kateellisia, kun ässä oli niin matala että suojatien viivatkin otti pohjaan kiinni. Suomeksi vehkeellä ei päässyt eteen eikä taakse.
No tästähän härveli sitten vedettiin kuljetusauton lavetille ja hultofirman phalle jossa se kuitenkin aurinkoa hetken otettuaan pomppasi takaisin ylös. Auto kävi myös nosturissa vilkaistavana mutta varsinaista syytä ei löytynyt. No auto on pysynyt taas ylhäällä mutta episodin jälkeen ratti oli vinossa suoraan ajaessa.
Tätä kun ihmettelin niin totesin että tasaisella alustalla lokasuojan yläreunan ja maan välinen etäisyys eri kulmissa on silmämääräisestikkin eri. Mittaamalla eroa sitten tulikin niin että vasen etu oli 71,5 cm oikea etu 69,8 cm ja vasen taka 69 cm! ja oikea taka 69 cm (tähän tuli editointi ajelukierroksen jälkeen ja uskomatonta mutta totta takapää on tasan vaikka ekalla mittauksella ei ollut. No joka tapauksessai melkoinen haritus jonka huomaa ajossa siten että kuolee hiljaa vitutukseen ajellessa ja oikeasti jos päästää ratista irti koska auto hyppää oikealle ojaan välittömästi..
Paikallinen "Virallinen mersuhulto" ei löydä muka mitään vikaa mistään vaan toteaa että niinpä on vinossa ja että kaikkki on muuten kunnossa. Ässä nyt vaan on vähän kiero ajaa...
Kysymyssarja onkin.
1. Onkohan mitään ideaa mitä asialle tehtävissä tai mistä johtuisi
2. Osaako joku suositella pajaa joka osaakin jotain asialle Hämeenlinna - Tampere - Turku - Salo suunnikkaan sisältä.
3. Voikohan tuommoisella vänkyrällä ajaminen vahingoittaa autoa koska ajotuntuma ainakin on ihan vituillaan.
MB S 400 airmatic ja korin kulmien korkeuserot
MB S 400 airmatic ja korin kulmien korkeuserot
Viimeksi muokannut jbanges, To 29.03.2012 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: MB S 400 airmatic ja korin kulmien korkeuserot
Tuota, oliko auto varmasti suoralla ja tasaisella alustalla? Nimittäin nuo mitat viittaisi siihen, että kori on pahasti kiero pituusakselin suuntaisesti, sen kyllä huomaisi jo muustakin, osien ja luukkujen sovitukset... eli ei todennäköistä.
Kävin tuon oman ympäri kiertämässä, n. 71,5 cm näyttäisi olevan mitta.
Kävin tuon oman ympäri kiertämässä, n. 71,5 cm näyttäisi olevan mitta.
Lada 1600 -83
Mercedes S 320 CDI -03
Mercedes S 320 CDI -03
Re: MB S 400 airmatic ja korin kulmien korkeuserot
Ei kai se auto noin pahasti kampea sen takia että tolppien säätö on vähän ehkä pielessä. Tuliko se ratti tosiaan vinoon sillä korjaamokäynnillä? Jotain mekaanista ongelmaa siellä alustassa?
Muistaakseni tuo W220 säätää alustaa aika karkeasti eli lähtee tekemään korjauksia vasta kun säätö on selvästi pielessä (en muista mittoja mutta olisko ollut pari senttiä) eli ihan yhdestä havainnosta on vaikea tehdä tarkkoja johtopäätöksiä. Auto pitäisi ajaa kalibrointisäätöihin testerillä ja tehdä sen jälkeen mittaus ja tarvittaessa säätö.
Tuolta Hämeenlinna - Tampere - Turku - Salo alueelta taitaa löytyä parikymmentä foorumilaista testerin omistajaa jotka voisivat tuon säädön tehdä. Ei se tosin takapäätä oikaise kun noiden mittausten mukaan takapää oli selvästi eri suuntaan kallellaan etupäähän verrattuna (jos oikein luin ne numerot).
Muistaakseni tuo W220 säätää alustaa aika karkeasti eli lähtee tekemään korjauksia vasta kun säätö on selvästi pielessä (en muista mittoja mutta olisko ollut pari senttiä) eli ihan yhdestä havainnosta on vaikea tehdä tarkkoja johtopäätöksiä. Auto pitäisi ajaa kalibrointisäätöihin testerillä ja tehdä sen jälkeen mittaus ja tarvittaessa säätö.
Tuolta Hämeenlinna - Tampere - Turku - Salo alueelta taitaa löytyä parikymmentä foorumilaista testerin omistajaa jotka voisivat tuon säädön tehdä. Ei se tosin takapäätä oikaise kun noiden mittausten mukaan takapää oli selvästi eri suuntaan kallellaan etupäähän verrattuna (jos oikein luin ne numerot).
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MB S 400 airmatic ja korin kulmien korkeuserot
Mahdolisesti Jonkun moinen ventiili/ohjainlaite vika
Jonnekin *:rin piuhan päähän niin saa suuntaa
Jos on seissyt pitkään niin pelkkä tason uudellen ajo voi rittää
Jonnekin *:rin piuhan päähän niin saa suuntaa
Jos on seissyt pitkään niin pelkkä tason uudellen ajo voi rittää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
