elikkä autona 200cdi manuaali w202 ohjelmoitu penkissä kuulemma.. joka tekee ihme temppua! eli tyhjäkäynnillä hieman käy välillä ravistelemalla.. oliskohan se laturin vapaakytkin?
sitten toinen ongelma.. eli kun vedättää kunnolla nelosella ja alkaa olla kierrokset 4rpm/min niin auto hyytyy hetkellisesti.. aivan kuin käyttäs kaasun ylhäällä todella nopeasti ja polkasis taas pohjaan! sama 5 vaihteella... 1 ja 2 vaihteella tota ei kerkee esiintyä ollenkaan.. ja vauhti kyllä kiihtyy koko aika.. ei jää kuitenkaan ''paikalleen nyhtämään'' ja se on satunnaista..
vikakoodeja ei ollu kun testerissä käytin... olisko ne polttoainelinjojen o-renkaat? sehän on vissiin näiden tyyppivikaa... mersu ollu about 1½kk ni alkaapa kyllä ketuttaa jo pikku hiljaa koko mersuilu suoraan sanottuna...
ne on sellasia kun niitä mennää räpeltämään jonkin tietokoneen kautta. Eihän ne saksan insinöörit autoja suunnittele sitä varten että autosähkömiehet saa niitä viritellä nyrkkipajoilla
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
jos se oli sinun lastuttama niin takaisin pajalle ja jos ei mikään auta niin muuta orkkikseksi.
Jos taas edellisen omistajan lastuttama niin soitto ja kysely mistä? Otapa käyttäjä tunnus-CDI203- tai tuikku yv:llä yhteyttä niin tulee mersu kuntoon.Auttaisi myös tietää missä asustelet?
Minusta kuullostaa imusarjaläpiltä mutten mene vannomaan mitään.
voi olla ihan pikku vikakin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
no tiiäppä kuka tuotakin on lastuttanu/ohjelmoinut.. vika tuli tossa pari viikkoa sitten eka kerran.. aikaisemmin ei kyllä ollu mitään juu kainuun seudullahan mää pyörin
.
Autoon voi tulla vikaa - olipa lastutettu, tai ei.
Testeri voisi kertoa jotain vihjeitä asiaan.
Tarkista nyt ensin, että kaikki suuttimienkin piuhat liittimineen on kunnossa ja kiinni, eikä johtosarjat ole hieraantuneet rikki.
jep tämän teen.. ja juu testerissä eilen käytin eikä näkynyt mitään...niin unohdin sanoa jos ei kiekkamittaria kattos niin vois luulla et rajotin tuli jo vastaan, niinkuin ainakin kaverin w124 3l bensa vehkeessä..
tulee mustaa vedättäessä ja olen joskus nähnyt ilmakuplan suodattimelle menevässä/lähtevässä letkussa.. aamulla kyl käyntiin lähtee heti kun avainta vilauttaa..
sit vedot menny sellaseks enemmän vaparin tyyliseks, eli on sellanane tasa paska juna kiihtymään ei tunnu enää niin se turbon potkasukaan ku ennen...kulkee kyl aika rivakkaan vieläkin mut kuitenni.. taidanpa lähtee käymään heti siellä konepellin alla!
Alipaineletkut?
Alipaineen takaiskuventtiili jarrutehostajan kupeessa?
Ahtopaineen ohjaus"rele" sökö? (se musta möhkäle, jossa kolme letkua ja sähköpistoke)
Jos viri, nin egr varmaan otettu pelistä pois, mutta alipaine ei sieltäkään saa karata... häiritsee ahtojen ohjausta.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Lievään nuhasuuteen ja savustukseen oli täällä vikana imusarjan läpät, oli se niitä ohjaava moottori irronnu tangosta ja läpät kiinni asennossa.. jos omaat kätilön kädet ja mahtuu imusarjan alle niin vois tunnustella liikkuuko se tanko kaasutellessa/jos ei niin liikkuuko käsin..? tai kyllä sen taisi jostain nähdäkin kunhan on hyvä lamppu kaverina..
vai miten jos on lastu, poistaako se net pikkuläpätkin käytöstä?
jos lastutetussa autossa ei aukea imusarjan läpät kierroksilla niin varmasti pitäisi näkyä savusta, kun huomaa 200cdi:n vakioohjelmallakin yläkierrrosten savutuksesta.
tuoppitoukka kirjoitti:Lievään nuhasuuteen ja savustukseen oli täällä vikana imusarjan läpät, oli se niitä ohjaava moottori irronnu tangosta ja läpät kiinni asennossa.. jos omaat kätilön kädet ja mahtuu imusarjan alle niin vois tunnustella liikkuuko se tanko kaasutellessa/jos ei niin liikkuuko käsin..? tai kyllä sen taisi jostain nähdäkin kunhan on hyvä lamppu kaverina..
vai miten jos on lastu, poistaako se net pikkuläpätkin käytöstä?
Jos haluaa niin läpät voi poistaa ohjelmasta
mutta se ei poista sittä vaivaa jos ne pääsevät siellä kääntyilemään omia aiakojaan,
jumitta ne auki asentoon sitten jättä vaan sen mootorin sinne ilman vipuja surisemaan siihen ei tarvitse ohjelman muutosta,
EGR:än jos haluaa sulkea siihen sitten ohjelman muutos
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Juu kävin tossa pihalla kattomassa sitä imusarjan läppien tankoa... tanko on kiinni mutta ei liiku! alipaineletku tulee lasinpesuneste säiliön viereen kyllä (musta mötikkä!) irroitin letkun siitä ja kun kaasutteli niin ei tullu alipainetta ollenkaan.. irroitin mötikältä toisen letkun ja siihen tulee jatkuva alipaine.. tähän mötikkään tulee sähköjohtoja myös, joten ilmeisesti sähköohjattu alipaineventtiili yms... oletteko kuullu että tää mötikkä ois ollu missään vehkeessä rikki!? onko yleinen vika? vai voiko olla mahdollista että, olis läpät poistettu kokonaan ja ohjelmalla otettu tämä alipaineventtiili pois käytöstä? jep jep ja nyt sitten hallille! illalla lisää informaatiota luvassa!
Viimeksi muokannut DooWap, Su 01.04.2012 11:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Alipaine vuotoja ei saisi olla yhtään koska dieselin alipainepumppu on muutenkin tehoton bensa auton tekemään nähden ja sopivasti kulunut pumppu ei sitten jaksa toimia ja hukkaportti ei sitten jaksakaan sulkeutua ja vikatila.
Laita letkut tukkoon tai paikalleen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
jep tukossa on! mut tää alipaineventtiili mikä toimii sähköllä niin on kolmelle letkulle paikka! yhdestä tulee koko aika alipaine se on ylhäällä tässä mötikässä kiinni.. sit sen vierestä lähtee toinen tälle läppien ''moottorille'' (tähän letkuun ei tule alipaine!) mutta imemällä tästä letkusta läpät aukeavat! sit alapuolella mötikkää olis yks paikka vielä jollekin letkulle, mutta tähän ei tule mitään kiinni ja se on tukittu kumitulpalla!
kuka tietää muuten minkäläistä ohmi arvoa (vai nousevia voltteja?) tälle mötikälle sit tulee?? meinasin että jos käynnissä ollessa mittaisi tähän mötikälle menevat piuhat että eihän vika ole muualla!??
tästä mötikästä ohjautuu egr ja imusarjan pää läppä.Otapa iso ahtoletku irti ja käytä moottoria ja katso liikkuuko egr ja iso kaasu läppä vai mikä lie.Jos on tukittu nyt toinen putki niin vaikuttaa että onjo tukittu egr tai tehty moka joka tekee vika tilan.Se venttiili muuten ohjautuu sähköllä.toisekseen jos auto on toiminut ennen niin ei pidä muutella sitä mitä on tehty tai jos ostaessa jo ollut vikaa niin silloin egr takaisin käyttöön ja katsoa lähteekö vika pois.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor