viton mittariston virrat hukassa
viton mittariston virrat hukassa
moro. tulipa sitte tänne rekisteröityä ku tuli hommattua tuollainen kolaroitu 110 vito -98 automaatti..ja nyt kun kohta alkais olla kasassa niin välillä kun laittaa virrat päälle ni ei tuu ku airbakin valo vähäks aikaa , auto kyllä lähtee käyntiin ja tankin mittari pelaa kaikki muut pimeänä..tehny pari kertaa saman homma. sitte taas välillä toimii ok..tietäiskö kukaan tähän mysteeriin ratkaisua?
Re: viton mittariston virrat hukassa
Kai se on helpointa ottaa mittari pöydälle ja avata, luultavasti jokin juotos auki. Siellä on niitä regulaattorikomponentteja, niistä kannattaa katsella. Ellei sitten tokene kun ravistelee niitä paria kolmea liitintä sieltä mittariston takaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: viton mittariston virrat hukassa
jep kiitti neuvosta!
ajattelin jo että pitääkö alkaa virtalukkoa repimään irti..täytyy nakata mittaristo pöydälle jos vielä temppuilee..
keskuslukko ja sähköpeilitkään ei näköjään toimi..olisko johdot poikki oven välistä? no aika näyttää, kunhan ehtii perehtymään asiaan..
ja ku saa leimattua sen ni alkaakin se pumpun ruuvaus...
kestääköhän toi automaatti kuinka paljon virittelyä vai leviääkö laatikko käsiin?
no aika näyttää senkin..
ajattelin jo että pitääkö alkaa virtalukkoa repimään irti..täytyy nakata mittaristo pöydälle jos vielä temppuilee..
keskuslukko ja sähköpeilitkään ei näköjään toimi..olisko johdot poikki oven välistä? no aika näyttää, kunhan ehtii perehtymään asiaan..
ja ku saa leimattua sen ni alkaakin se pumpun ruuvaus...
kestääköhän toi automaatti kuinka paljon virittelyä vai leviääkö laatikko käsiin?
no aika näyttää senkin..

Re: viton mittariston virrat hukassa
Eikä siellä sitten mikään sulake tai maajohto pätki ?
Automaatti on erittäin helppo hajottaa kun lisää tarpeeksi vääntöä. En tosin tiedä kuinkahelppo kun mulla se hajosi lähes heti kun tuli 7 mm elementit. Muistaakseni se kestää vakiona jotain 330Nm vääntöä, eli kai se vakiopumpun tarjoaman väännön sitten kestää. Kakkosvaihteen kitkapakka sieltä ekana sulaa pois ja suosittelen siihen laittamaan hetimiten paremman jäähdytyksen lootan öljylle.
Automaatti on erittäin helppo hajottaa kun lisää tarpeeksi vääntöä. En tosin tiedä kuinkahelppo kun mulla se hajosi lähes heti kun tuli 7 mm elementit. Muistaakseni se kestää vakiona jotain 330Nm vääntöä, eli kai se vakiopumpun tarjoaman väännön sitten kestää. Kakkosvaihteen kitkapakka sieltä ekana sulaa pois ja suosittelen siihen laittamaan hetimiten paremman jäähdytyksen lootan öljylle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: viton mittariston virrat hukassa
No niin..sulakkeet oli ehjät, purin ovitoppaukset pois ku pitää peilit ottaa pois maalauksen ajaks, ja kaikki 11 johtoa mitkä kuskin oveen meni oli poikki..viis tai kuus oli jo korjattu paksummalla jäykemmillä johdoilla ja neki oli jo menny poikki..toivottavasti alkaa pelata ku yhdistän johot uusiks..
Paljonkohan tuossa vitossa on alkujaan heppoja ja vääntöä? Onks se milnkälainen homma laittaa parempi jäähdytys lootalle?
Ja sit vielä tällainen typerän oloinen kysymys et miten ne pikku sivuvilkut saa ehjäjä irti? etu vai takaosasta meisselillä vääntämällä? on aika haurastunutta muovia näköjään..
Paljonkohan tuossa vitossa on alkujaan heppoja ja vääntöä? Onks se milnkälainen homma laittaa parempi jäähdytys lootalle?
Ja sit vielä tällainen typerän oloinen kysymys et miten ne pikku sivuvilkut saa ehjäjä irti? etu vai takaosasta meisselillä vääntämällä? on aika haurastunutta muovia näköjään..
Re: viton mittariston virrat hukassa
Heppoja on mahtavat 98hp.
Mun eka lootan jäähdytinratkaisu oli tälläinen:

eli kaupasta sopiva jäähdytin, kierretapilla muuttaa ne amerikkalaiset kierteet eurooppalaisiksi. Sitten vain juuri sopivan pituiset öljyputket banjoliittimillä hydrauliikkakaupasta. Voi olla, että kannattaa metsästää heti juuri sopivat kulmaliittimet tuohon, niin asiat menevät yksinkertaisemmin. Tässä uusimmassa versiossa mulla on se jäähdytin siellä auton alla, niin jää tuo keula yksinkertaisemmaksi.
Jäähdyttimenä siis tämä: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0166.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
ja tälläistä jälkeä pahimmillana syntyy lootan sisällä:

Mun eka lootan jäähdytinratkaisu oli tälläinen:

eli kaupasta sopiva jäähdytin, kierretapilla muuttaa ne amerikkalaiset kierteet eurooppalaisiksi. Sitten vain juuri sopivan pituiset öljyputket banjoliittimillä hydrauliikkakaupasta. Voi olla, että kannattaa metsästää heti juuri sopivat kulmaliittimet tuohon, niin asiat menevät yksinkertaisemmin. Tässä uusimmassa versiossa mulla on se jäähdytin siellä auton alla, niin jää tuo keula yksinkertaisemmaksi.
Jäähdyttimenä siis tämä: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0166.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
ja tälläistä jälkeä pahimmillana syntyy lootan sisällä:

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: viton mittariston virrat hukassa
no nyt tuli mieleen että montako lootaa veskolalta on hajonnu??
ei taida tohtia isommasti viritellä..siis vakio jäähdytyksillä? niin mistä ton jäähdyttimen ostit ja oliks tyyris? kai joku tuollainen pitäis viritellä siihen ku saa ekaks katsastettua....ja turboistahan on ollu paljon puhetta mut mikä sinne olis sit hyvä jos meinaa vaihtaa tehokkaamman? ja tietty mahdollisimman vähällä työllä.. :)ku tilaa ei näköjään liikaa oo

ei taida tohtia isommasti viritellä..siis vakio jäähdytyksillä? niin mistä ton jäähdyttimen ostit ja oliks tyyris? kai joku tuollainen pitäis viritellä siihen ku saa ekaks katsastettua....ja turboistahan on ollu paljon puhetta mut mikä sinne olis sit hyvä jos meinaa vaihtaa tehokkaamman? ja tietty mahdollisimman vähällä työllä.. :)ku tilaa ei näköjään liikaa oo

Re: viton mittariston virrat hukassa
Se hajosi kerran totaalisesti ja sitten se korjautettiin ja vahvistettiin Siekkisellä. Sen jälkeen käytin sen vielä uudelleen kitkapakkojen uusimisessa, ja vaikka ne ei nyt olleet loppu niin oli ne nyt sentään kuluneet siinä vuoden ajon aikana, ja eiköhän ne taas tuossa ala kulumaan.
Turbon valintaa on käsitelty tuossa topiikissa kohtuu laajalti: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&t=115332" onclick="window.open(this.href);return false;
Noita jäähdyttimiä saanee useammastakin kaupasta, en nyt muista mistä kaikkialta. Myös forumin nimimerkiltä esko olet tuollaisen joskus ostanut.
Turbon valintaa on käsitelty tuossa topiikissa kohtuu laajalti: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&t=115332" onclick="window.open(this.href);return false;
Noita jäähdyttimiä saanee useammastakin kaupasta, en nyt muista mistä kaikkialta. Myös forumin nimimerkiltä esko olet tuollaisen joskus ostanut.
Lisää tietoa: www.skg.fi