
W639 Viton Eberi huutaa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
W639 Viton Eberi huutaa
Auto 2005 115cdi. Lisälämmitin toimii ihan normaalisti, mutta useimmiten pitää melkoisen kovaa hurinaa käydessään, ei tosin aina. Ääni ei ole siis normaalia "pöhinää", vaan kovaäänistä hurinaa, ihan kuin joku ottaisi hurjasti kierroksia. Mikähä tuossa voisi olla menossa/mennyt? Mainitaan nyt vielä että valitettavasti mitään en noiden lämmittimien sielunelämästä ymmärrä. Ainakaan vielä 

S212 350cdi
W210 320cdi
W210 320cdi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
Re: W639 Viton Eberi huutaa
Nostetaas, kun kylmät kelitkin tuntuvat jatkuvan.
S212 350cdi
W210 320cdi
W210 320cdi
- huonotuurinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
- Paikkakunta: keskisuomi
Re: W639 Viton Eberi huutaa
Moro
Oliskos kiertovesi pumppu??
Mulla vaihdettiin kun ei pelannut ollenkaan. Koputtamalla sain sen pyörimään, mutta piti välille melkoista "vinkumista"...

Oliskos kiertovesi pumppu??
Mulla vaihdettiin kun ei pelannut ollenkaan. Koputtamalla sain sen pyörimään, mutta piti välille melkoista "vinkumista"...


--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
Re: W639 Viton Eberi huutaa
mulla pitää kanssa erittäin pahaa metakkaa ja auto on -07 111cdi. Ei kyllä mitään hajua mistä tulee, mutta pitää ainoastaan kovalla pakkasella sitä. Että johtuisko siitä että lämmitin käy kovemmalla??
Re: W639 Viton Eberi huutaa
mulla kans 115Cdi 04 huusi yhden talven, mutta lämmitti ihan hyvin.
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Re: W639 Viton Eberi huutaa
Mullakin samaa vikaa ,eli aika kova ääni toisinaan.
Mikähän siellä huutaa???
Ja mitä pitäisi tehdä??
Mikähän siellä huutaa???
Ja mitä pitäisi tehdä??
Re: W639 Viton Eberi huutaa
No mä voitelin paloilmapuhaltimen niin että (näin ei varmaan sais tehdä mutta hiljeni alkoi toimimaan hyvin) Eberistä tulee pakoputki ja imuputki paloilmalle, porasin pienen reiän imuilmaputkeen, juuri paikkaan josta menee koneelle sisään, laitoin laitteen käyntiin ja suihkuttelin spray-voiteluainetta samalla kun oli imu/puhallin päällä. Vinkuna loppui ja käy pehmeästi, laakeri sai siis voitelua.
Jos vaan on imupuoli sellaisessa paikassa johon pääsee hyvin käsiksi niin on helpompi tehdä noin kuin tiputtaa alas ja purkaa koko hoito.
Jos vaan on imupuoli sellaisessa paikassa johon pääsee hyvin käsiksi niin on helpompi tehdä noin kuin tiputtaa alas ja purkaa koko hoito.
108cdi vm.2000
Re: W639 Viton Eberi huutaa
Moro, vanha ketju, mutta mulla on sama ongelma. Ootteko saaneet kuntoon, ja jos, niin miten?
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Re: W639 Viton Eberi huutaa
On vähän huonossa paikassa se eberin imuputki ja varsinkin jos käyttää sitä ajon aikana niin imee herkästi kakkaa sinne sisään. Jos voitelu ei auta niin uusi paloilmapuhallin sinne ja laittaa ilmanpuhdistimen siihen imuputkeen. Niitä saa webasto ja eberi asennus ja myyntipaikoista. Myös kiertovesipumppu saattaa pitää meteli, kuluvia osiahan nuo kaikki on.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 149
- Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:21
- Paikkakunta: Pilar de la Horadada, Espanja
Re: W639 Viton Eberi huutaa
Todellakin se metelin aiheuttaja on yleensä paloilmapuhaltimen akseli ja ne liukulaakerit siellä. Aika vaikea niitä on luotettavasti korjata, kun liukulaakeri on kulunut niin silloin ei pidemmän päälle auta muu kuin sen paloilmapuhaltimen vaihtaminen. Muutenkin ainakaan webastossa sitä puhaltimen siipeä ei tahdo millään saada ehjänä pois.
Toki tuo edellä kuvattu voiteluaineen ruiskuttaminen silloin tällöin auttaa, mutta samalla se varmasti karstoittaa eberiä/webastoa. Varsinkin jos hehku liikaa karstoittuu, niin ei tahdo enää käynnistyä.
Toki tuo edellä kuvattu voiteluaineen ruiskuttaminen silloin tällöin auttaa, mutta samalla se varmasti karstoittaa eberiä/webastoa. Varsinkin jos hehku liikaa karstoittuu, niin ei tahdo enää käynnistyä.
Re: W639 Viton Eberi huutaa
Ja tosiaan jos yhtään oireilee se puhallin niin siinä vaiheessa remontti on vielä edullinen n. 100€. Mutta jos vetää puhaltimen jumiin niin herkästi polttaa aivoyksikön ja jokainen voi kysyä mitä se veholla maksaa... Muistaakseni kun sitä kysyin niin 900€ pelkkä aivo.
Re: W639 Viton Eberi huutaa
Siellä puhaltimen moottorissa on ihan tavalliset kuulalaakerit ! Ja ne on todella helppo vaihtaa jos joskus on jotain remppaa tehnyt.... ja sen jälkeen se pelaa kuin uusi.timodeus kirjoitti:Todellakin se metelin aiheuttaja on yleensä paloilmapuhaltimen akseli ja ne liukulaakerit siellä. Aika vaikea niitä on luotettavasti korjata, kun liukulaakeri on kulunut niin silloin ei pidemmän päälle auta muu kuin sen paloilmapuhaltimen vaihtaminen. Muutenkin ainakaan webastossa sitä puhaltimen siipeä ei tahdo millään saada ehjänä pois.
Toki tuo edellä kuvattu voiteluaineen ruiskuttaminen silloin tällöin auttaa, mutta samalla se varmasti karstoittaa eberiä/webastoa. Varsinkin jos hehku liikaa karstoittuu, niin ei tahdo enää käynnistyä.
Ne hiilet kestää hyvin siinä moottorissa... että siksi kannattaa laittaa uudet laakerit jos vaan osaa homman tehdä

Ja monesti vitossa ääneen on syynä lika/pöly siellä puhaltimen siiven välissä.... ja lopulta menee laakerit.
Ajoissa kun putsaa sen ja laittaa suodattimen siihen imuputken päähän niin kestää todella pitkään.

Re: W639 Viton Eberi huutaa
Niin no... uus puhallinmoottori eräässä firmassa 68€ ja kun itselle laskee kuitenkin tuntipalkan kun tekee niin en lähtis niitä laakereita vaihtamaan sillä riskillä että jos se puhallinsiipi ei lähdekään ehjänä irti. Yhden sellaisen nähnyt että oli varmuuden vuoksi jollain lukitteella kasattu.
Re: W639 Viton Eberi huutaa
Niin, se ei vielä maksa mitään kun sen eberin ottaa pois sieltä auton alta ja purkaa osiin.... sitten vasta alkaa maksaa kun ottaa laakerit irti muutamassa minuutissa.
Se siipi ei rikki mee kun käyttää järkeä pois otossa.... se on eri asia jos ei taito riitä!
Jos joka rempalle alkaa omaa hintaa laskea on parempi kun istuu vaan sohvalla hiljaa... ja vie jonnekkin pajalle auton!
Se siipi ei rikki mee kun käyttää järkeä pois otossa.... se on eri asia jos ei taito riitä!
Jos joka rempalle alkaa omaa hintaa laskea on parempi kun istuu vaan sohvalla hiljaa... ja vie jonnekkin pajalle auton!

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 149
- Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:21
- Paikkakunta: Pilar de la Horadada, Espanja
Re: W639 Viton Eberi huutaa
No niissä malleissa mitä minä olen joutunut korjailemaan, on ollut pääsääntöisesti liukulaakerit. Sekä hyvin tiukassa istuva siipi. Ehkä ovat sitten olleet vanhaa mallia ja erityisen jumittuneita.mesekaizu kirjoitti:
Siellä puhaltimen moottorissa on ihan tavalliset kuulalaakerit ! Ja ne on todella helppo vaihtaa jos joskus on jotain remppaa tehnyt.... ja sen jälkeen se pelaa kuin uusi.
Ne hiilet kestää hyvin siinä moottorissa... että siksi kannattaa laittaa uudet laakerit jos vaan osaa homman tehdä![]()
Ja monesti vitossa ääneen on syynä lika/pöly siellä puhaltimen siiven välissä.... ja lopulta menee laakerit.
Ajoissa kun putsaa sen ja laittaa suodattimen siihen imuputken päähän niin kestää todella pitkään.
En vain halua antaa sellaista kuvaa, että homma on helppoa kuin heinän teko, koska jos ei ole koskaan purkanut eberiä tai webastoa, niin on täysin mahdollisuuksien rajoissa että hajottaa laitteen tavalla tai toisella.
Ainakin minulla on joskus käynyt niin, että olen taitamattomuuttani rikkonut jonkun osan, vahinko olisi ollut vältettävissäkin, mutta kun kaikki pitää tehdä itse.

Re: W639 Viton Eberi huutaa
Saisko tuosta firmasta jotain tietoa??? Purin pari viikkoa sitten omani nimenomaan kovan värinän/melun vuoksi.Jukkis79 kirjoitti:Niin no... uus puhallinmoottori eräässä firmassa 68€ ja kun itselle laskee kuitenkin tuntipalkan kun tekee niin en lähtis niitä laakereita vaihtamaan sillä riskillä että jos se puhallinsiipi ei lähdekään ehjänä irti. Yhden sellaisen nähnyt että oli varmuuden vuoksi jollain lukitteella kasattu.
Siellähän oli puhaltimen siipeen kertynyt moskaa ja jossain vaiheessa osa irronnut-> epätasapainossa.
Tuon kun olisi ajoissa avannut ja putsannut, niin säästyisi moottorin vaihdolta.
Löysin kyllä valmistajan sivut jo jotain tietoa saksalaiselta foorumilta, eli korvaavalta moottorilta???
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Re: W639 Viton Eberi huutaa
Ei pidä vetää poroja nokkaan jos joku kyseenalaistaa tämän toimintamallin mutta et ilmeisesti lukenut riittävän tarkkaan tuota edellistä postausta. Minun puolesta toki niitä saa räplätä jos haluaa ja olen itsekin niitä elvyttänyt USEITA mutta ei se edelleenkään korvaa uutta osaa. Varsinkaan siinä kohtaa kun sen jumiutuessa palaa tod. näkösesti aivokin niin kukin tyylillään.mesekaizu kirjoitti:Niin, se ei vielä maksa mitään kun sen eberin ottaa pois sieltä auton alta ja purkaa osiin.... sitten vasta alkaa maksaa kun ottaa laakerit irti muutamassa minuutissa.
Se siipi ei rikki mee kun käyttää järkeä pois otossa.... se on eri asia jos ei taito riitä!
Jos joka rempalle alkaa omaa hintaa laskea on parempi kun istuu vaan sohvalla hiljaa... ja vie jonnekkin pajalle auton!
Re: W639 Viton Eberi huutaa
Jukkis79 kirjoitti:Ei pidä vetää poroja nokkaan jos joku kyseenalaistaa tämän toimintamallin mutta et ilmeisesti lukenut riittävän tarkkaan tuota edellistä postausta. Minun puolesta toki niitä saa räplätä jos haluaa ja olen itsekin niitä elvyttänyt USEITA mutta ei se edelleenkään korvaa uutta osaa. Varsinkaan siinä kohtaa kun sen jumiutuessa palaa tod. näkösesti aivokin niin kukin tyylillään.mesekaizu kirjoitti:Niin, se ei vielä maksa mitään kun sen eberin ottaa pois sieltä auton alta ja purkaa osiin.... sitten vasta alkaa maksaa kun ottaa laakerit irti muutamassa minuutissa.
Se siipi ei rikki mee kun käyttää järkeä pois otossa.... se on eri asia jos ei taito riitä!
Jos joka rempalle alkaa omaa hintaa laskea on parempi kun istuu vaan sohvalla hiljaa... ja vie jonnekkin pajalle auton!
Luin hyvinkin tarkkaan..... ja ihmettelin kun aivoihin laitetaan vehon hinta 900€ ja taas puhallin 68€ "eräästä paikkaa" mitä et edes maininnut vaikka sitä sinulta kysyttiin!
Ja jos taas luit mitä kirjoitin.... että jos osaa homman tehdä ja taidot riittään että se tulee kuntoon!!
Jos on vaan taito niitä "räplätä" on ehkä parempi kun aloita työtä.
Sitä puhallinmoottorin siipeä voi koittaa irrottaa ja jos saa ehjänä irti.. saa sen myös takaisin ehjänä

Sillon se kestää todella kauan vaikka saisikin tomua ja pölyä sinne, ja menee kauemmin kun se alkuperäinen missä on ne huonosti suojatut laakerit.
Sain minäkin viimeksi ilmaiseksi laakerit "eräästä paikkaa" ... eli ei maksanut kuin oman homman ja taas tuli puhallin kuntoon

Re: W639 Viton Eberi huutaa
Heip, onkos laakerista tarkempia tietoja niin voisi hankkia valmiiksi?
Kiitos!
--MArko--
Kiitos!
--MArko--
Re: W639 Viton Eberi huutaa
sama kysymys itselläkin mielessämarc-o kirjoitti:Heip, onkos laakerista tarkempia tietoja niin voisi hankkia valmiiksi?
Kiitos!
--MArko--
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D