No, v-mäinen homma ja v-mäinen homma - miten sen nyt ottaa. Mutta itse olen ollut kolme vuotta ilman koko vaijeria, kun kerran sen hölmönä otin irti.

Eikä muuten ole sen takia myöskään luukun verhoilua eikä luukku pysy tiukasti kiinni.
Onglemani on tämä: otin vaijerin irti, mutta sen kuljetinputki pääsi samalla liikkumaan hieman jostain liitoksesta jossain takakaton alueella, jolloin se vaijeri ei enää mene paikalleen muuten kuin purkamalla
koko kattoverhoilu ja laittamalla se putki paikalleen. Enkä ole viitsinyt, kun auto on pääasiassa seisonut. Vaihdan sitten kerralla koko verhoilun jos sen puran.
Mutta jumitysongelma on yleinen. Syynä on kai useimmiten vaseliinin kovettuminen ja tahmaantuminen. Sitten moottori ei enää jaksa pyöriä vaan palaa.
1) Aloita vaikka ostamalla uusi moottori. Muistaakseni W123:n moottori käy W114-malliinkin, mutta maksaahan sekin noin 200-300 mummoa (aikanaan Venetmäellä, jos muistan oikein).
2) Sitten ota veijeri pois, ja pese vanha vaseliini pois jollakin liuottimella. Varo etteivät muovihelmet sula.
3) Puhdista kuljetusputki mahdollisimman hyvin. En ole koskaan purkanut (ks. yllä) kuljetinputkea, mutta se ei taida olla yhtenäinen ja "vuotamaton". Muutenhan sen kautta voisi pyörittää liuotinta. Jos purat kattoverhoilun, saat varmasti parhaan lopputuloksen - silloinhan voit uittaa kuljetinputken puhdistusaineessa.
4) Kun vaijeri ja putki ovat mahdollisimman hyvin putsattu vanhasta tervasta, laita tilalle uutta vaseliinia (Valvolinen spray tms.?). Sitten vaijeri takaisin (helppo homma, ks. yllä

) ja uusi moottori paikalleen.
Samalla kannattaa tarkistaa luukun kiskojen kunto ja luistavuus. Kiskot eivat saa olla liian löysätkään, sillä muuten luukku rämähtää kovassa vauhdissa irti (olen kokeillut sitäkin).
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)