E280 vm 2006 peruutustutkien sensorit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
gringlan
Sisäänajossa
Sisäänajossa

E280 vm 2006 peruutustutkien sensorit

Viesti Kirjoittaja gringlan »

Autoon on tullut kummalinen vika. Peruustutka herjaa äänellä ja polttaa punaisia valoja kun laittaa ensimmäisen kerran vaihteen päälle. Vähän ajan kuluttua eli noin 30 sekunnin jälkeen tutkat toimii yleensä normaalisti tosin joskun se innostuu taas herjaamaan kesken ajon esim. kun tulee risteykseen ja vauhti hidastuu riittävästi. Välillä tutkat toimii ihan hyvin ja välillä ne herjaa enemmän tai vähemmän.

Omituisinta minusta tässä on se, että auto kytkee itse tutkat pois käytöstä välillä (huomaa vaihdevivun vieressä olevasta katkaisijasta) ja ilmeisesti kun tutkat toimii niin pistää ne myös itse päälle. Jos itse pistää tutkat pois päältä niin silloin ne toki pysyvät koko ajan pois päältä.

Kai tuo pitää viedä johonkin starin päähän tutkittavaksi.

Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa vikaa?
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: E280 vm 2006 peruutustutkien sensorit

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

gringlan kirjoitti:Autoon on tullut kummalinen vika. Peruustutka herjaa äänellä ja polttaa punaisia valoja kun laittaa ensimmäisen kerran vaihteen päälle. Vähän ajan kuluttua eli noin 30 sekunnin jälkeen tutkat toimii yleensä normaalisti tosin joskun se innostuu taas herjaamaan kesken ajon esim. kun tulee risteykseen ja vauhti hidastuu riittävästi. Välillä tutkat toimii ihan hyvin ja välillä ne herjaa enemmän tai vähemmän.

Omituisinta minusta tässä on se, että auto kytkee itse tutkat pois käytöstä välillä (huomaa vaihdevivun vieressä olevasta katkaisijasta) ja ilmeisesti kun tutkat toimii niin pistää ne myös itse päälle. Jos itse pistää tutkat pois päältä niin silloin ne toki pysyvät koko ajan pois päältä.

Kai tuo pitää viedä johonkin starin päähän tutkittavaksi.

Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa vikaa?
Jos antureissa on vikaa, pistää auto ne tosiaan pois päältä. Sellaista en kyllä ole huomannut, että se pistäisi niitä itekseen takaisin päälle.

Starin päähän vaan.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
gringlan
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: E280 vm 2006 peruutustutkien sensorit

Viesti Kirjoittaja gringlan »

Tuota itsekin ihmettelin eniten. Voihan se olla että jokin anturi toimii välillä ja taas vastaavasti väloillä ei. Mutta jos itse kytkee parkkitutkat pois, niin silloin ne eivät itsekseen tule päälle.
Vastaa Viestiin