Itellä ei tule alakierroksilla savua ja toimii silti normaalisti. Tuossa ylempänä kirjotinkin että se savun määrä ei sitä tehoa määrää vaan sitä pitää olla mahdollisimman vähän. Kaikissa vapareissa ei sitä kelloa ole. Eikä se muutenkaan ole samanlainen kun turbon kello. Ja optimisäädöissä on myös sitten kun kierrokset ei karkaile.johani kirjoitti:savua = kaik happi poltettu = riittävästi syöttöä. optimisäädöissä silloin ku rasituksessa tyhjäkäynniltä yläkieroksille asti puskee sellasen ohuen savun putkesta ? mitäänentiedä kuhan lonkalta vedän.Siekkinen kirjoitti:Se on vaan turboissa. Kaasuvivun pitää mennä pohjaan, stoppivivun pitää olla ihan ylhäällä ja onko ennakot kohillaan? Myöhäsellä kyllä pöläyttelee enemmän. Ite en ainakaan ruuvaa pumppua sen perusteella että tulee paljon savua vaan ihan sen tehon perusteella ja mahollisimman vähän savua. Vaihata seiskan tapit sinne niin alkaa mustaa pukkaamaan.jaasu kirjoitti:öö mikä alda? eikös se ole turbo vehkeissä? Mulla on vapari. justii jututin toista jannua jolla samalla konneella ja lootalla oleva mersu nii se kyllä pölläytteli hyvin.
ja kyllä vapareissakin on ainaki omas om603 syöttöpumpun päällä alipainekello jonka tehtävä vähentää syöttöä ilmanpaineen laskiessa (vuoristo) ja täten ehkäistä musta savu, katsastukseen kätevä siitä pyöritellä syöttöä pienemmälle.
Ruiskutuspumpun säätäminen
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
mites vakipumppu toimii ahtojen kanssa?. 150hp asti riitti tuotto vai kuinka oli.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Riippuu monesta asiasta mihin riittää. 160-180 voi olla mahollista oikeilla osilla kolmelitrasesta. Jos alkaa enemmän virittämään (7mm tapit) niin sitten kannattaa olla turbon pumppu tai tehä sammutinvipuun syötönsäätö joka säätää vivun ylös kun on ahtoja. Muuten menee matka-ajossa ainetta niin perkeleesti.TUUTTERO kirjoitti:mites vakipumppu toimii ahtojen kanssa?. 150hp asti riitti tuotto vai kuinka oli.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
niin, siis syöttöjen puolesta varmaan piisaa vakiopumppu jonnekkin sinne 150 hepan nurkille 5 pyttysessä. muut jutut sitten vaikuttaa enemmän, tai vähemmän kaikkeen.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
toimiihan se mutta huomattavasti enemmän vääntöjä alhaalla, kierrosherkempi ku syöttöä "riittävästi". ppd herrasmiessäätöjen jälkeen ruuvasti puolikkaan kierroksen lisäsyöttöä, tuntu että lonkalta +10nm tuli lisää tuonne 1000 - 2000rpm välille ja kierroksen ku ruuvas niin tuntu että +20nm mutta joutu ottaa puolikkaan pois kun jäi tyhjäkäynti lämpimänä 1000rpm. himottas tuo 7mm elementin pumppu niin sais alasyötön kohilleeSiekkinen kirjoitti: Itellä ei tule alakierroksilla savua ja toimii silti normaalisti.

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Omistan 300d farkun joka on vapariväkerrys turbotettu jälkikäteen. pumppua ruuvasin josta syöttöä 2,5 ja tyhjäkäyntiä kanssa, ennakkoa vetäsin lonkalta koska joskus joku laittanu niin myöhäselle kun vain pystyi.
Syötön ruuvi jossa on 10mm kanta niin pitääkö sitä mutteria vain pyörittää vai myös sitä tappia siinä?
Auto työntää pikkuisen mustaa johtunee toden näkösesti ennakon säädöstä, kierrokset laskee nätisti kylmänä n. 800 ja lämpösenä 1000, muttei vedoissa mielestäni ole tapahtunut mitään.
Yritin säätää vetävien/maks kierrosten ruuvia mutta sormituntumalla siellä ei ollut koko ruuvia vain reikä?
Paikalta kun lähtee kytkintä nostamalla niin auto meinaa sammua ja kylmänä käynnistäessä saattaa kiekat heijata vähän?
Syötön ruuvi jossa on 10mm kanta niin pitääkö sitä mutteria vain pyörittää vai myös sitä tappia siinä?
Auto työntää pikkuisen mustaa johtunee toden näkösesti ennakon säädöstä, kierrokset laskee nätisti kylmänä n. 800 ja lämpösenä 1000, muttei vedoissa mielestäni ole tapahtunut mitään.
Yritin säätää vetävien/maks kierrosten ruuvia mutta sormituntumalla siellä ei ollut koko ruuvia vain reikä?
Paikalta kun lähtee kytkintä nostamalla niin auto meinaa sammua ja kylmänä käynnistäessä saattaa kiekat heijata vähän?
Pitikin purkaa se, nyt sit mietitään miten se kasataan
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Mutteri auki ja tappia ruuvataan ulospäin ruuvimeisselillä, sitten mutteri kiinni.
Maksimien kohdalta kyllä pitäisi löytyä joko kuusiokolo tai sitten torx...tai sitten joku on sen ruuvannut pois eikä ole saanut takaisin
Maksimien kohdalta kyllä pitäisi löytyä joko kuusiokolo tai sitten torx...tai sitten joku on sen ruuvannut pois eikä ole saanut takaisin

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Juuri näin ajattelinkin no pitänee avata se takakansi uudestaan ja laittaa sitä syöttöä.veskola kirjoitti:Mutteri auki ja tappia ruuvataan ulospäin ruuvimeisselillä, sitten mutteri kiinni.
Maksimien kohdalta kyllä pitäisi löytyä joko kuusiokolo tai sitten torx...tai sitten joku on sen ruuvannut pois eikä ole saanut takaisin

Joo se maksimien ruuvi tuntuu olevan kokonaan poissa ku kiertää ihan hullunlailla, uskaltanu kokeilla kierroksia ku 6200 sit rupes jo pelottaa

Ilmoittelen myöhemmin miten tässä kävi
Pitikin purkaa se, nyt sit mietitään miten se kasataan
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
No nyhhä se myrkynlykkäs
Ekalla keralla laitoin tulille niin kiekat vaan rupes nousee ja nousee, no tyhjäkäynnistä kaikki mitä sai käyntiä laskettiin sitten syötöllä lisää jolloin laitoin kierrokset n.600-700
Laitoin vermeet kasaan ja kokkeilin uudestaan niin kiekat 1000-1100
Onko se nyt sitte se ELR siinä päällä se punanen mokkula sen takas laitto nosti kiekat 1100
Miten päin ne siinä olevat kaks osaa menee sinne sisälle, se iso prikka ja sit se toinen levy?
Vai pitääkö löysätä sitä ettei kiri tappiin asti?
Autosta hävis samalla alavääntö kokonaan, koittaa kovasti sammua ku kytkimellä lähtee liikkelle et oikein kaasulla joutuu avittaa.
Mitäs vaikutusta sillä kiekkaruuvilla oikein on sitten?
Ekalla keralla laitoin tulille niin kiekat vaan rupes nousee ja nousee, no tyhjäkäynnistä kaikki mitä sai käyntiä laskettiin sitten syötöllä lisää jolloin laitoin kierrokset n.600-700
Laitoin vermeet kasaan ja kokkeilin uudestaan niin kiekat 1000-1100
Onko se nyt sitte se ELR siinä päällä se punanen mokkula sen takas laitto nosti kiekat 1100
Miten päin ne siinä olevat kaks osaa menee sinne sisälle, se iso prikka ja sit se toinen levy?
Vai pitääkö löysätä sitä ettei kiri tappiin asti?
Autosta hävis samalla alavääntö kokonaan, koittaa kovasti sammua ku kytkimellä lähtee liikkelle et oikein kaasulla joutuu avittaa.
Mitäs vaikutusta sillä kiekkaruuvilla oikein on sitten?
Pitikin purkaa se, nyt sit mietitään miten se kasataan
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Näin siinä aina lopulta käy kun halutaan säätää liikaa sitä syöttöä, se ei vain onnistu. 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Niin voi olla mutta kun tässä kokeilin laittaa syötöt niin pienelleen että sammuu. Silti se nosti kiekat 1000
Aamulla taas ei meinannu aluks pysyä käynnissä ja sit piti 500 kierrokset, kuhan kone lämpes ja sit mentiin 1000 taas?
Aamulla taas ei meinannu aluks pysyä käynnissä ja sit piti 500 kierrokset, kuhan kone lämpes ja sit mentiin 1000 taas?
Pitikin purkaa se, nyt sit mietitään miten se kasataan
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ethän varmasti käännelly vääriä ruuveja? Paljonko alunperin ruuvasit lisää syöttöä?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
2,5kiekkaa aluks mut joudun jättää sen johonkin 1-1,5 tyhjäkäynnistä kaikki
Tuota savutuksenestomööpeliä tuossa pumpussa ei ole.
Niin saisko siihen ELR-mööpelii jonkun näkösen vastauksen?
Savua tulee mutta veikkaisin nyt tuota ELR syylliseksi. kiritäänkö se tappiin ja miten päin ne osat sen sisällä tulee?
Tuosta juuri tuota syöttö ruuvia ja sit tyhjäkäynti.Tuota savutuksenestomööpeliä tuossa pumpussa ei ole.
Niin saisko siihen ELR-mööpelii jonkun näkösen vastauksen?
Savua tulee mutta veikkaisin nyt tuota ELR syylliseksi. kiritäänkö se tappiin ja miten päin ne osat sen sisällä tulee?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Pitikin purkaa se, nyt sit mietitään miten se kasataan
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Tyhjäkäyntiruuvia voi kääntää mielellään VÄHÄN enemmän kuin syöttöruuvia (noin varttikierros tai alle). Mistä sää muuten tuon kuvan repäsit? Tuo toisiks alin ruuvi vaikuttaa kyllä syöttöön ja säätötangon liikerataan ja ylhäällä tyhjäkäyntiruuvin vieressä oleva 10mm kannalla oleva mutteri taas tyhjäkäyntiin (tasain).
Sinne ELR-mötikän alle tulee yks tai kaks (riippuu montako sinne on tarvittu) niitä isoja rikkoja ja sitten ite mötikkä joka ruuvataan niin kiinni kuin saa. Nyt saattaa olla että tarviisit sinne väliin lisää rikkoja jos tuo mötikkä painaa tyhjäkäyntiruuvia ja siitä pumpun takaosasta menee kierteet niin ei ole hyvä. Ethän kiristäny sitä väkisin niin pitkälle että se osuu siihen ruuviin? Se passais tuohon sun vikaselitykseen. Tyhjäkäyntiruuvi vaikuttaa suoraan kaasuvivun asentoon.
Edit. ELR ei vaikuta savutukseen vaan korjaa tyhjäkäyntiä jos/kun se menee liian alas. Savutuksenesto on vain turbomoottorin pumpuissa ja se pitää syötöt pienenä siihen asti että on riittävästi ahtopainetta.
Sinne ELR-mötikän alle tulee yks tai kaks (riippuu montako sinne on tarvittu) niitä isoja rikkoja ja sitten ite mötikkä joka ruuvataan niin kiinni kuin saa. Nyt saattaa olla että tarviisit sinne väliin lisää rikkoja jos tuo mötikkä painaa tyhjäkäyntiruuvia ja siitä pumpun takaosasta menee kierteet niin ei ole hyvä. Ethän kiristäny sitä väkisin niin pitkälle että se osuu siihen ruuviin? Se passais tuohon sun vikaselitykseen. Tyhjäkäyntiruuvi vaikuttaa suoraan kaasuvivun asentoon.
Edit. ELR ei vaikuta savutukseen vaan korjaa tyhjäkäyntiä jos/kun se menee liian alas. Savutuksenesto on vain turbomoottorin pumpuissa ja se pitää syötöt pienenä siihen asti että on riittävästi ahtopainetta.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Tyhjäkäynnistä on kaikki mitä sain irti,
Toi kuva on ihan tästä topickista jostain
Siellä ELR alla on iso prikka ja sit semmonen kokolevy jossa on joku ura ja keskellä reikä joka tulee siihen mutikkaan mut miten päin se tulee sinne, vois kokeilla kaivaa jostain lisää niitä prikkoja tai sit vähentää syöttö ja pikkuse tyhjäkäyntiä
Toi kuva on ihan tästä topickista jostain

Siellä ELR alla on iso prikka ja sit semmonen kokolevy jossa on joku ura ja keskellä reikä joka tulee siihen mutikkaan mut miten päin se tulee sinne, vois kokeilla kaivaa jostain lisää niitä prikkoja tai sit vähentää syöttö ja pikkuse tyhjäkäyntiä
Pitikin purkaa se, nyt sit mietitään miten se kasataan
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
En ole edes huomannu että siinä olis joku irtolevy. Luulin että se on kiinteänä siinä ELR:ssä. Rikkoja saa olla ainakin kaks siellä. Tuosta kuvasta vielä että en ole satavarma onko tuo alempi ruuvi tyhjäkäynnin tasain mutta niin oon käsittäny että se on siellä ylhäällä. Siitä oon käynnin sääjelly kohilleen jos ei oo tyhjäkäyntiruuvin pyörittäminen auttanu.Smeagol91 kirjoitti:Tyhjäkäynnistä on kaikki mitä sain irti,
Toi kuva on ihan tästä topickista jostain
Siellä ELR alla on iso prikka ja sit semmonen kokolevy jossa on joku ura ja keskellä reikä joka tulee siihen mutikkaan mut miten päin se tulee sinne, vois kokeilla kaivaa jostain lisää niitä prikkoja tai sit vähentää syöttö ja pikkuse tyhjäkäyntiä
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Mitenkäs tuo ennakon säätö mikä ois kohillaan ja mistä ne jykit katotaan?
Vois kokkeilla tuota tyhjäkäyntiä ruuvata sisään, ku ei taija löytyä mistään noita prikkoja.
Ei jaksas tuolta lumikasojen alta lähtee purkaa noita autoja
Vois kokkeilla tuota tyhjäkäyntiä ruuvata sisään, ku ei taija löytyä mistään noita prikkoja.
Ei jaksas tuolta lumikasojen alta lähtee purkaa noita autoja
Pitikin purkaa se, nyt sit mietitään miten se kasataan
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Jykit katotaan yläkautta kampuran hihnapyörästä. 13 astetta on sopiva. Haulla löytyy monta keskustelua aiheesta. Tuossa http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... us#p754579" onclick="window.open(this.href);return false; on mun ite kirjottamat ohjeet säädölle. Rikaksi käy vaikka rautalanka jonka pyöräytät sen toisen rikan muotoseks.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Asiasta ei ole enää murheita, auto vaihtu
Pitikin purkaa se, nyt sit mietitään miten se kasataan
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
hoplaa ! mitäs raati antaisi ohjeita seuraavaan :
om602 vapari vm. 90 automaaatti, laitoin 3 kierrosta veteviä lisää, 2kierrosta syöttöä + 2 kierrosta tyhjäkäynnin ruuvia ulospäin (siis se mikä on oikeessa yläkulmassa pumpun takakannen alla). Tuloksena oli että kierrokset nousi tyhjäkäynnillä 1100rpm. Pienensin tyhjäkäyntiä siitä pumpun ulkoa olevasta (heti takakannen yläpuolelta) mokkulasta johon tulee alipaineletkukiinni. Tällöin kierrokset sai siihen 700rpm kohille, tosin aika pohjaan sai kiertää.
Kaikki vaikutti olevan ok, kierrokset laski nopsaan jne, mutta nyt vähän pidemmän ajon jälkeen pitää taas siinä 1000rpm paikkeilla tyhjäkäyntiä.
Pumpun sisältä oikeesta ylänurkasta tyhjäkäynnin säätöruuvia lisää ulospäin ?
om602 vapari vm. 90 automaaatti, laitoin 3 kierrosta veteviä lisää, 2kierrosta syöttöä + 2 kierrosta tyhjäkäynnin ruuvia ulospäin (siis se mikä on oikeessa yläkulmassa pumpun takakannen alla). Tuloksena oli että kierrokset nousi tyhjäkäynnillä 1100rpm. Pienensin tyhjäkäyntiä siitä pumpun ulkoa olevasta (heti takakannen yläpuolelta) mokkulasta johon tulee alipaineletkukiinni. Tällöin kierrokset sai siihen 700rpm kohille, tosin aika pohjaan sai kiertää.
Kaikki vaikutti olevan ok, kierrokset laski nopsaan jne, mutta nyt vähän pidemmän ajon jälkeen pitää taas siinä 1000rpm paikkeilla tyhjäkäyntiä.
Pumpun sisältä oikeesta ylänurkasta tyhjäkäynnin säätöruuvia lisää ulospäin ?
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Jos siitä ulkona olevasta ruuvista pienennät niin käy pian niin että auto sammuu kun käännät rattia. Sehän onkin vaan hienosäätöä varten. Käännä se suunnilleen siihen kohtaan missä se oli ja pyöräytä pumpun sisällä olevaa tyhjäkäyntiruuvia puoli kierrosta ulospäin.epk kirjoitti:hoplaa ! mitäs raati antaisi ohjeita seuraavaan :
om602 vapari vm. 90 automaaatti, laitoin 3 kierrosta veteviä lisää, 2kierrosta syöttöä + 2 kierrosta tyhjäkäynnin ruuvia ulospäin (siis se mikä on oikeessa yläkulmassa pumpun takakannen alla). Tuloksena oli että kierrokset nousi tyhjäkäynnillä 1100rpm. Pienensin tyhjäkäyntiä siitä pumpun ulkoa olevasta (heti takakannen yläpuolelta) mokkulasta johon tulee alipaineletkukiinni. Tällöin kierrokset sai siihen 700rpm kohille, tosin aika pohjaan sai kiertää.
Kaikki vaikutti olevan ok, kierrokset laski nopsaan jne, mutta nyt vähän pidemmän ajon jälkeen pitää taas siinä 1000rpm paikkeilla tyhjäkäyntiä.
Pumpun sisältä oikeesta ylänurkasta tyhjäkäynnin säätöruuvia lisää ulospäin ?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
elikkästä sitä oikeella ylänurkassa olevaa ?
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Sitä just. 10mm kannalla lukitusmutteri ja oliko 6mm pultti jonka päässä ura mitä pyöritetään tasapäämeisselillä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
hmm, säädettiin siitä ulkoa olevasta tyhjäkäynnin säädöstä takaisin siihin kohtaa missä olikin, eli nyt on oli se 1100rpm tyhjäkäynti, 2 kierrosta syöttöä ja 2 kierrosta oikeen ylänurkan tyhjäkäynti ruuvia ulospäin. Nyt otin sitä ylänurkan tyhjäkäyntiruuvia ulospäin auton käydessä, ei vaikutusta.
Onko syöttä nyt yksinkertaisesti liikaa vai saako tuon tyhjäkäynni ales jostain ruuvista ?
Onko syöttä nyt yksinkertaisesti liikaa vai saako tuon tyhjäkäynni ales jostain ruuvista ?
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
joo, vaikuttaisi siltä että nyt rupee olee kotikonstein suurin mahdollinen saatava syöttö, koska haettiin raja jolloin voi vielä tuosta pumpun sisäisestä tyhjäkäynti ruuvista säätää alemmas kierroksia. Ilmeisesti kun tämä raja ohitetaan ja ruvetaan ulkoisesta tyhjäkäynti ruuvista hakemaan kierroksia alemmas alkaa ongelmat tyhjäkäynnillä, ei pysy tyhjäkäynnillä jne ?
vaiko onko jotain millä voisi säätä kierroksia alemmas, muuten kuin syöttöä alentamalla ?
vaiko onko jotain millä voisi säätä kierroksia alemmas, muuten kuin syöttöä alentamalla ?

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
On siihen vielä yks mahollisuus mutta en suosittele sitä käyttämään ellei varaudu pumppupajalla käyntiin. Se pumpun sisällä oleva tyhjäkäyntiruuvi vaikuttaa suoraan kaasuvipuun ja jos sen pyörittäminen ei enää auta niin ei kannata alkaa ulkopuolelta säätämään. Sitten käy tosissaan niin että auto ei pysy käynnissä kun laittaa vaikka ilmastoinnin päälle tai kääntää rattia. Minkäslainen käynti on ilman sitä alipainesäädintä?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
hep ! perhana huomasin että se pumppuun tuleva kaasuvivuston säädettävä liukukisko kanitti tyhjäkäyntiä. Löysäsin sen -> kierrokset sai putoamaan.
Nyt lopputilanne on se että sain vielä vartin lisää laitettua syöttöä, ilman että ulkopuolista tyhjäkäynnillä piti tuhottomasti pienentää (noin 100-150rpm).
Vaikuttaisi että nyt pysyy tyhjäkäynnillä ilman ongelmia + kierrokset laskee tasaisesti.
Nyt lopputilanne on se että sain vielä vartin lisää laitettua syöttöä, ilman että ulkopuolista tyhjäkäynnillä piti tuhottomasti pienentää (noin 100-150rpm).
Vaikuttaisi että nyt pysyy tyhjäkäynnillä ilman ongelmia + kierrokset laskee tasaisesti.

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
tuleeko savua ?epk kirjoitti:joo, vaikuttaisi siltä että nyt rupee olee kotikonstein suurin mahdollinen saatava syöttö, koska haettiin raja jolloin voi vielä tuosta pumpun sisäisestä tyhjäkäynti ruuvista säätää alemmas kierroksia. Ilmeisesti kun tämä raja ohitetaan ja ruvetaan ulkoisesta tyhjäkäynti ruuvista hakemaan kierroksia alemmas alkaa ongelmat tyhjäkäynnillä, ei pysy tyhjäkäynnillä jne ?
vaiko onko jotain millä voisi säätä kierroksia alemmas, muuten kuin syöttöä alentamalla ?
oottako varmistanu että pumpun kaasuvivusto pohjaa toiseen laitaan tyhjäkäynnillä ja toiseen laitaan kaasu pohjassa ?
onko automaattilaatikko ? se pumpun kyljessä automaattilaatikon säätö voi vaikuttaa niin ettei kaasu pääse pohjaamaan täysin.
onko pumpun päällä alipainekelloa jossa päällä 10mm lukitusmutteri ? se voi kans rajottaa syöttöä, mutteri auki ja talttameisselillä 3 kierrosta ulos, lukitusmutteri kiinni.
E: myöhässä olin mutta huomasin kun kaverin autoa ruuvasin ja siinä oli om603+ automaattilaatikko, sitte ku saatiin paljo säädettyä syöttöä (4kierrosta) + vetävät 6000rpm niin rupes kovassa kiihytyksessä vaihdot luistamaan, ois pitäny pumpun kyjestä kääntää sitä mokkulaa vaan kerkes myydä sen auton ennenku kerkesin korjaamaan, normaaliajossa vaihto pehmeesti luistamatta, siinäkin säädössä pitää löysätä se morkula pumpun kyljestä, joku painamaan kaasu pohjaan ja sitte kääntää koska jos kaasua ei sillon paina pohjaan niin se saattaa rajottaa kaasun liikerataa, seuraava omistaja soitteli perään että mitä te ootta tälle tehny ku tää on nii äkäne


Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
joop, nyt se auto on kunnossa. Sääsin kaikki tarvittavat vivustoistakin, modulaattorinkin ku rupes luistaa.. nyt ei mikään rajoita vivustoa, syötöt niin tapissa kuin saa, kiertää vapaalla melkeen 6000, mustaa tulee ja auto kulkee erittäin hyvin. Laatikko vaihtaa ilman luistoa pikkunapakasti täyskaasulla ja sivistyneesti ilman luistoa osakaasulla.
+ kaverilla on hymy korvissa asti , kiitoksia vinkeistä
ei oo moneen vuoteen ollu dieseliä niin unohtunut totaalisesti säätämiset, jos nyt taas vähän aikaa pysyis muistissa 
+ kaverilla on hymy korvissa asti , kiitoksia vinkeistä


Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Kuinka tommoseen vaparipumppuun jos laittaa morkoolin millä säätää ahdonalaset syötöt. Meneekö se suoraa ruuvaamallla paikalleen? vai pitäskö porata reikä ja tehdä kierteet siihen? vai onnistuuko sittenkään.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000