W201 Suhisee pohjasta?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Raastinrauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

W201 Suhisee pohjasta?

Viesti Kirjoittaja Raastinrauta »

Kertokaapas joku viisas notta kuuluuko tenavan pohjasta (noin suunnilleen bensapumpun tienoilta) kuulua vahvaa ilman suhinaa? Aiemmin olen kuullut että on normaalia kun on automaattisäätöinen takaiskunvaimennus. Mutta kun on tuon tyhjäkäynnin kanssa ollut ongelmaa ja tahtoisin varman sanan kuulla siitä suhinan aiheuttajasta, en mitään essonbaarijuttuja. En kyllä ymmärrä mitä auton pohjassa ja vielä peräpäässä tekisi minkään sortin alipaineletku? :roll: Suhina on jatkuvaa ja tasaista aina auton käydessä, kuuluu selvästi kun seisoo auton vieressä.
W201 2.6 '92 - Rämä mutta oma!
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: W201 Suhisee pohjasta?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ei siellä ole alipaineletkuja vaan bensapumpusta kuuluu se suhina.Kun pumppu alkaa vetelemään viimeisiä niin ääni muuttuu ihan kuin sähköautolla ajaisi.
Toinen vaihto ehto olisi jos se nyt tenavassa on niin takapenkin alla oleva alipainepumppu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Itse bensapumppu suhisee/surisee kyllä aika kuuluvasti kun auto käy.
Ei siellä muuta ole joka ääntä pitäisi.
Raastinrauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Ahaa, kitosta tiedosta. Sitä ihmettelinkin kun ei näy muuta kun nuo bensalinjan vehkeet niillä kohdin mistä kuuluu. Eli ei siis ole vielä vaarallista jos kuuluu pumpusta vähän sama ääni kun renkaasta laskisi venttiilin kautta ilmaa pois? :eh: Jotenkin on kyllä semmoinen muistikuva ettei ex lankku -88 samanlaista suhinaa pitänyt, tai sitten en vaan ole huomannut.

Ja penkin alta tosiaan olen kuunnellut että ei ole vuotoa siellä ainakaan.
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

eikä ole pakoputkessa vuotoa ?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Qzaz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Qzaz »

Juu itellä ja kaikki kaveripiirin tenavat pitäneet tota samaa suhinaa :idea:
190E -88
Raastinrauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Ei pitäisi olla putkessa vuotoa kun ei näytä kovin vanhalta, tosin en sitten tiedä kuka ja koska on vaihtanut. Ja eikös se pitäisi kuulua ihan eritavalla kun suhinana jos putkessa reikää on? Ainakin mitä itse olen reikäsiä putkia kuullut niin aikamoinen amispörinä lähtee. :)
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Raastinrauta kirjoitti:Ei pitäisi olla putkessa vuotoa kun ei näytä kovin vanhalta, tosin en sitten tiedä kuka ja koska on vaihtanut. Ja eikös se pitäisi kuulua ihan eritavalla kun suhinana jos putkessa reikää on? Ainakin mitä itse olen reikäsiä putkia kuullut niin aikamoinen amispörinä lähtee. :)
totta, mutta jos on laippaliitos vaan sopivasti auki niin suhisee kivasti....kovempaa pokaistessa sitten vähän "pärrää".
reikä putkessa tai pöntössä on sitten amisäänen tuottaja...varmasti.

.
Opel, "weird lieben autos"....
TomSon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja TomSon »

nopesti saat senki testattua onko putkessa vika tukit kädellä hetkes pako putken pään.rupeaa suhina kasvamaan tai sitten kylmällä koneellä näkee kyllä heti että sieltä tulee pakokaasua. itellä tekee sillain että se suhisee putken päästä aikalailla ja ku tyhjäkäynnillä pitää 5min niin maa kastuu käykö kone rikkaalla vai mikä sen tekee. vaikuttaako tuohon suhinaa tuo lamda jotenkin koska mittailin ja luultavasti sökönä.
Qzaz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Qzaz »

Eiköhän se suhina tule siitä bensapumpusta, tähän asti kaikki tuttujen/omat on pitäny sitä samaa suhinaa.
TomSon kirjoitti:ku tyhjäkäynnillä pitää 5min niin maa kastuu käykö kone rikkaalla vai mikä sen tekee.
Juu mullakin räkii maahan märän läntin, oon pistäny vaan sen piikkiin että räkii kosteudet pihalle putkesta kun kuitenkin leimalla päästöt kelvannu ja kaikki muutenkin ok. :problem:
190E -88
Raastinrauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Juu kyllä omassa sama on että märkä läiskä on maassa, mutta tosiaan päästöt oli loistavat viime kesänä. Että en ole pitänyt huolestuttavana ollenkaan.
Vastaa Viestiin