kattelin tuossa tuon psa hdi 163hv koneen tietoja, niin vakiona ahtoja on 1,74 bar. tuolla gtb 1449v ahtimella. imusiipi oli sen 36,2 mm/ 49 mm . ( Löytyy multa edelleen )
Tuo taulukko on kytkimen asentotaulukko. AK=kytkin irti, GW=luistoalue, EK= kytkin kiinni.
A= 0-65400 on ilmeisesti softan pyynti
B= 787-1004 on kytkimen asento sopeutettuna äärilaidasta äärilaitaan.
C= 0-100% on kytkimen asento prosentteina.
Mulla omassa autossa viallisella eculla luistopiste 85%, vaikka pitäisi olla tuo 15-53%. Tuo luistopiste on adaptoituva kytkimen kulumisen mukaan. Starillakin kun ajetaan luistopisteen haku niin auto lähtee käyntiin ja hakee jarrua vasten luistattamalla sen milloin kytkin nappaa.
vito500tkm kirjoitti:Valitettavasti pikaisesti vilkaistuna en ymmärtänyt tuosta cdi203 taulukosta mitään.
Jospa tuikku osaisi noita johonkin yhdistää?
Mutta joo kokeilen vanhemmalla eculla. Minun väkisin vaihtava smartti on 2004 tullut tehtaan linjalta ulos.
Vanhemmissa cdi malleissa ei sitä vaihtoa ole.
Oma varovainen näppituntuma on että auton versiokoodaus on tehty auton keskusyksikköön ja moottorin ecu
imasee sieltä tiedot vanhaankin yksikköön kun sitä yrittää siihen starilla ohjelmoida.
Mututuntumalta auton versiokoodaus pitäisi osata muuttaa vanhanmalliseksi.
Mutta miten niin se on toinen juttu.
Muutama yö on sitäkin tullut naputeltua tuloksetta
Auto on siis nyt leimattu ja keula kolarikorjattu.
Sintterikytkin luistaa. Puolikaasulla ajelllaan.
Joku 180kmh kulkee sitten kytkin sutasee kerrasta tyhjää.
Savua tulee, ilma loppuu.
Nykyiseen ahtimeen tekisi mieli kokeilla isompaa kompura siipeä ja koteloa.
Kp35 vnt versiosta, vaikka. Nämäkin tehot riittää kun vaan kytkin pitää ja oikeasti pystyy vetämään 5000rpm asti.
Vielä jos laatikon saa nopemmaksi niin voimaansaatia pyörille vois kehua jotenkin hyväksi. Nyt se ei sitä ole.
Mekaaninen kytkin ja diy vaihteisto ecua tämä vaatii mutta siihen menee aikaa...
Seuraavaksi sorvautan vp ja asetelmasta koko pinnan käyttöön ja muokkaan levyn siihen sopivaksi, alkaa kytkin pitämään.
Kumallas se aloitaa kun käyntiin laittaa automaatila vai manuaalila?
sillä näytäis olevan jonkun moista vaikutusta muuhunkin vaihtamisen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
VNT ois kiva, mut varmasti kytkin saa viimeisen slaagin.
Ei varmasti ole helppo homma tehdä softaan ohjaustakaan, koittanut silmäillä egrrän ohjausta ja on ihan eritavalla tehty kuin oikeissa mersuissa.
Tuossa eilenilllalla istuskelin läppärin kanssa ja selailin tuota martin damosfilua. Sieltä ainakin löytyi kohdat mistä sais ruksattua alkuperäisen ahtopaineensäädön ohjauksen päälle.
Ja löytyi kanssa kohdat mistä saa vikatilarajat pois egrrän ohjaukselta.
Tuohon vanhempaan poksiin damos käy suoraan.