5V sähkövaihteiston logiikkaa...purkukuvia.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

5V sähkövaihteiston logiikkaa...purkukuvia.

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Osaako herrat sanoa faktaa, arvata tai yrittää arvata.

- kierrokset heijaa tyhjäkäynnillä (50rpm max.)
- pysähtymisen jälkeen n.10sek alkaa heijaaminen
- W/S nappulan painaminen aiheuttaa kierrosten putoamisen haijaamalla n.50 rpm
- ykkös-kakkos väli terävä vaihto pintakaasulla, muut silkin pehmeästi.
- puoli-täyskaasulla vaihdot todella nättejä.
- autossa ei vikakoodeja (W210 E420 -96) Carsoftalla luettu.
- rivakan ajon jälkeen heijaamiseen menee paikalla ollessa välillä minuuttejakin.
- kylmänä ei heijaa yhtään.
- laatikossa 40tkm ajetut öljyt ja suodin, pistoke ei vuoda.
- tyhjäkäynti 700rpm, vaihde päällä 550rpm.
- vaihde päällä nytkyttää kun päästää jarrun.

Eli:
- voiko johtua KYB venttiilistä ?, muusta venttiilistä ?
- turbiinivika
- muu, mikä?

Autolla ajeltu 360tkm.
Nyt menee talliin avattavaksi.....
Viimeksi muokannut LopenUupunut, Ma 09.04.2012 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 5V sähkövaihteiston logiikkaa...

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

TC luistiventtiili on kulunut sieltä kapeasta päästä. Vuotaa järjestelmäpainetta turbiinin lukolle.
Harva saa sitä suomessa kalvattua ylikokoon, kun kalvain on aika törkeen kallis ja uusia HY:tä saa kohtuuhintaan.
Voit tietysti "löysentää" tuota TC-luistin jousta ihan hitusen. Autaa vähäksi aikaa.
Toinen, jos vaihdat turbiinin. Sonnaxin turbiinin lukon palautusjousilla korjattu turbiini korjaa ongelmaa.
Sekin maksaa 500euroo.

Ootko kalvannut turbiinin ohjauspaineen luistia?
http://www.superior-transmission.com/Pr ... cfm?ID=199" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeesaa myös ko. huoleen.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 5V sähkövaihteiston logiikkaa...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jvk210cdi kirjoitti:TC luistiventtiili on kulunut sieltä kapeasta päästä. Vuotaa järjestelmäpainetta turbiinin lukolle.
Harva saa sitä suomessa kalvattua ylikokoon, kun kalvain on aika törkeen kallis ja uusia HY:tä saa kohtuuhintaan.
Voit tietysti "löysentää" tuota TC-luistin jousta ihan hitusen. Autaa vähäksi aikaa.
Toinen, jos vaihdat turbiinin. Sonnaxin turbiinin lukon palautusjousilla korjattu turbiini korjaa ongelmaa.
Sekin maksaa 500euroo.

Ootko kalvannut turbiinin ohjauspaineen luistia?
http://www.superior-transmission.com/Pr ... cfm?ID=199" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeesaa myös ko. huoleen.
Siinä se syy jo oli suurinpiirtein

Lisätä voi vielä että sähkö puoli jostain syystä ohjaa
Sitä venttiliä niin että oire on sama kuin kulumisesta johtuva
(mahdolisia syitä, väärä lämpötila tieto, väärä tieto kierros luvusta kuormituksesta"väänöstä")
On myös tullut vastaan KÜB solenoidi mikä jumitteli lämötilan muutuessa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: 5V sähkövaihteiston logiikkaa...

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Mitä testeri näyttää vaihde päällä moottorin väännöksi? Omassa autossa näyttää lämpimänä tyhjäkäynillä noin 40 nm, kylmänä sitten paljon enemmän. Tuntuu myöskin mottorin käynnistä että joku ottaa vastaan :D
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 5V sähkövaihteiston logiikkaa...

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Jolle kirjoitti:Mitä testeri näyttää vaihde päällä moottorin väännöksi? Omassa autossa näyttää lämpimänä tyhjäkäynillä noin 40 nm, kylmänä sitten paljon enemmän. Tuntuu myöskin mottorin käynnistä että joku ottaa vastaan :D
Sama juttu TC-luisti vuotaa laihasta päästä hukkapaineen turbiinin lukolle.

Trkastusohje tuolta sivu 3.
http://www.sonnax.com/system/pdfs/93/or ... 1289926275" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja
Tuolta sivu 26. eteenpäin:
http://www.automaticgearbox.biz/digest.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 5V sähkövaihteiston logiikkaa...

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Kiittäen vastauksista.

Onko ehdotuksia missä vaihdattaa turbiini tai teetättää noita muita ehdotettuja korjauksia?
Turbiinin vaihto+sonaxit töineen 500€....?

Tarkistan väännöt viikonloppuna kun pääsen auton luo mökille....joku jännä muistikuva viime kesältä, et olis ollu 70nm luokkaa....pintakaasulla ajossa 120-150 ja max oli muistaakseni 370-380nm....mutta katson ja palaan.


Ainiin, joskus on muuten herjannut laatikon lämpötila anturista ja livedatassakaan ei lämpötilaa näy....???
Oisko niinkin yksinkertainen että laatikon lämpöanturissa tuo vika ?
Mistähän kohtaa sen löytäs?


.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 5V sähkövaihteiston logiikkaa...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

LopenUupunut kirjoitti:Kiittäen vastauksista.

Onko ehdotuksia missä vaihdattaa turbiini tai teetättää noita muita ehdotettuja korjauksia?
Turbiinin vaihto+sonaxit töineen 500€....?

Tarkistan väännöt viikonloppuna kun pääsen auton luo mökille....joku jännä muistikuva viime kesältä, et olis ollu 70nm luokkaa....pintakaasulla ajossa 120-150 ja max oli muistaakseni 370-380nm....mutta katson ja palaan.


Ainiin, joskus on muuten herjannut laatikon lämpötila anturista ja livedatassakaan ei lämpötilaa näy....???
Oisko niinkin yksinkertainen että laatikon lämpöanturissa tuo vika ?
Mistähän kohtaa sen löytäs?


.
lämpö anturi löytyy johdin levystä laatikon sisältä(yksi hyllysä valmiina 170€)
noitten turbin ym töiten osalta irto osiin vai myös osien irrotus/asennus autosta?
molempiin on täältä kauta mahdolista
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 5V sähkövaihteiston logiikkaa...

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

LopenUupunut kirjoitti:- ykkös-kakkos väli terävä vaihto pintakaasulla, muut silkin pehmeästi.
- puoli-täyskaasulla vaihdot todella nättejä.
Tietysti voi olla, että taaempi vapaakytkin vetää viimeisiä.
Ellei ole koskaan vaihdettu... On vielä sitä "paskaa" mallia, joka hajotessaan murskaantuu metallin lastuina sinne sisälle.
Eli juuri tuo taaempi vapaakytkin (F2) kytkeytyy 1-2 vaihdossa (on kytkeytyneenä ainoastaan 1. ja 2. vaihteilla.
Jos antaa sen luistattaa siellä, niin syö K3 sisällä olevaan "sydänakseliin" olakkeen, jolloin joudut vaihtamaan senkin.
Pintakaasulla kun vaihto tapahtuu, niin ko. kytkimellä nopeusero on pieni... vapaakytkin antaa odottaa hetken, kunnes kytkeytyy "rytkäyttäen".
Eli tutkaile, että onko pientä metallilastua öljypohjassa... jos on, niin varaudu laatikon avaamiseen.

Vanhan mallisessa vapaakytkimessä on pieniä "jousiteräs"-liuskoja, jotka jännittävät kytkimen hampaita. Ne katkeilevat siitä irti ja kulkeutuvat öljypohjaan ja mahdollisesti myös HY sisään.
Uudessa päivitetyssä vapaakytkimessä on rakenne aivan erilainen.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 5V sähkövaihteiston logiikkaa...

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Kolme kertaa olen öljyt laatikkoon vaihtanut 150tkm matkalla, ei hippastakaan magneetissa lastua ja öljytkin olleet mielestäni hyvin puhtaat...sikälimikäli punaisesta väristä asiaa olen päätellyt.

Suodinkin vaihdettu joka kerta jne.

Varmuudeksi olen vielä aina liruastiaa "tökkinyt ja sekoitellut" varsimagneetilla ja varmistanut ettei öljyn mukana valu metallilastua tms.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 5V sähkövaihteiston logiikkaa...

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Ok ei varmaankaan silloin vapaakytkintä kannata alkaa epäillä.

Epäily alkaa siis kohdistua turbiiniin.
Ootko muuten "lutkuttanut" turbiinin lukolle menevää öljykanavaa?

Itse joskun puhdistelin turbiinin lukkoa seuraavasti.
Tein sellaisen lattarautaisen levyn, jossa oli porattu seikiä öljykanavien kohdille ja hitsattu putkenpätkiä niihin. Niistä menee paine turbiinille (HY irrotettuna). Kanavien paikat löytyy...

Tuolta kuva 4. sivu 26 :
http://www.automaticgearbox.biz/digest.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Kun lattarauta on ruuvattu ko. paikkaan, niin otan biltema malliseen imupumppuun pari desiä puhdasta oljyä ja pumppaan pumpulla edestakaisin puhdasta öljyä turbiinin lukon kammioon.
Läpinäkyvästä letkusta näkee, kun öljy alkaa mustua... Teen ko. toimenpiteen useamman kerran, kunnes alkaa kirkastua.

Koska turbiinin lukon kammioon ei mene, kuin yksi kanava.. Niin kun sinne sisälle menee likaa ei se sieltä kovin helposti ulos tule. Ja kun likaa on sinne sisälle mennyt, niin se estää turbiinin lukon männän palautumista.. jolloin lukko jää hiukan laahaamaan.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 5V sähkövaihteiston logiikkaa...

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Sorry en saa tällä ipadilla lainattua sun kirjoituksia.

Mutta, olisiko em juttuun mitään hyötyä turbiinin propusta kun putsailee tuota turbiinille menevää kanavaa ?
Josko otan turbiinista öljyt pois, jätän propun pois ja pumppaan sitten kanavaan öljyä ?

Ja voiko pumppauksen tehdä esim laittamalla auton käyntiin jne....?
Kärsiikö turbiini jos käynnistää hetkeksi proputta....?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 5V sähkövaihteiston logiikkaa...

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Ei voi.
Turbiinin lukolle menevää kanavaa ei voi kun HY irrotettune "lutkuttaa".
Se tyhjennysruuvi turbiinin kyljessä ei tyhjennä lukon takana olevaa kammiota :(
Ainoastaan turbiinikammion.
Eli Mömmö joka sinne lukon kammioon on mennyt, ei tule tavallisen öljynvaihdon tai huuhtelun yhteydessä pois.
Ainoastaan HY irti ja sellaisella apulevyllä/putkella, jolla voi "lutkuttaa" ainoastaan lukon kammioon menevää kanavaa.
Sieltä tulee mitä tulee... Ei ees kaikkea tällä tekniikalla, mutta ees vähän.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 5V sähkövaihteiston logiikkaa...

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

LopenUupunut kirjoitti:Ja voiko pumppauksen tehdä esim laittamalla auton käyntiin jne....?
Kärsiikö turbiini jos käynnistää hetkeksi proputta....?
Öljy lentää ulos (se mitä sinne sisälle jää) ja öljypuppu käy tyhjänä ja tuhoutuu ihan hetkessä!
Ei käyntiin ilman öljyä!!!!!!!!!
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 5V sähkövaihteiston logiikkaa...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jvk210cdi kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:Ja voiko pumppauksen tehdä esim laittamalla auton käyntiin jne....?
Kärsiikö turbiini jos käynnistää hetkeksi proputta....?
Öljy lentää ulos (se mitä sinne sisälle jää) ja öljypuppu käy tyhjänä ja tuhoutuu ihan hetkessä!
Ei käyntiin ilman öljyä!!!!!!!!!
Lisäksi öljy tuskin ehtii ennen tuhoa tulemaan ulos sieltä mistä pitäisi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 5V sähkövaihteiston logiikkaa...

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Noniin, tänään sain auton talliin ja katsoin vikakoodit sekä livedataa hieman.

Ainoa vikakoodi oli EGS ja siellä juurikin öljyn lämpötila-anturi.

livedatasta EGS:
tyhjäkäynnillä vääntö vaihde P:llä 21nm (pitäisikö olla nolla ?)
tyhjäkäynnillä vääntö vaihde R:llä 42nm (onko liikaa vai oikean suuntainen)

livedataa ME:
tyhjäkäynti 671-682prm (eli huojuu tuon 10rpm)
koneen lämpö +80
imuilma +20
lambda oikea ja vasen heittelee 1......0......-4%.....??? eikö pitäisi tyhjäkäynnillä olla 0 koko ajan ?
O2 prope before catalytic heittelee vuoronperään vasen/oikea 570.....1550....eli vuoron perään vasen ja oikea luvut vaihtelee.

ja mikä otti korvaan, jokaisella jakoketjun kierroksella tulee klak ääni...hyvin vaimea mutta selvästi kuultavissa....

voisko nyt kuitenkin olla niin että jakoketjun venymä aiheuttaa nämä kierrosten heittelyt ???

ilmeisesti tuo 1-2 vaihtovälin pieni hento nykäisy johtunee tuosta lämpötila-anturista.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 5V sähkövaihteiston logiikkaa...

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

P:llä vääntö pitäisi olla 0Nm.
Kun sulla on Ohjelma millä tarkastella, niin vertaappa eri lohkojen nokkien ennakot?
jos ja kun pystyy. Ketju on yli 200 lenkkinen, joten venyessä eri lohkojen nokat elää tosi monta astetta pielessä.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 5V sähkövaihteiston logiikkaa...

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

jvk210cdi kirjoitti:P:llä vääntö pitäisi olla 0Nm.
Kun sulla on Ohjelma millä tarkastella, niin vertaappa eri lohkojen nokkien ennakot?
jos ja kun pystyy. Ketju on yli 200 lenkkinen, joten venyessä eri lohkojen nokat elää tosi monta astetta pielessä.
Ok. Eli epäilys melko lukittu siihen turbiinin lukkoventtiiliin vuotoon...
Pitää hakea uusi ja samalla johdinlevy, eikös siinä ollut se lämpöanturi...+ pistoke samaan rahaan.

Pitää käydä ajoitukset jossain luettamassa....ei saa carsoftalla.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 5V sähkövaihteiston logiikkaa...

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Noniin.

Livedataa EGS:
Lämmin ajosta, P:llä 6-9nm
vaihde D:llä 40nm
Nopeusanturitieto ajossa 4000-6000kmh ??? eli ilmeisesti nopeusanturit on rikki....ovatkos nämä nyt sitten johdinlevyssä/tunnistinyksikössä mukaana kun uuden ostan ?
ASK contakt räpsyy ON/OFF kokoajan, pitäisi varmaan olla ON.
P/N solenoid kokoajan OFF ?

Tällä hetkellä ostoslistalla on:
Automaattilaatikon tunnistinyksikkö
KYB venttiili
Nopeusanturit (kpl?) ???
tietty öljyt ja suodin.

Ajattelin tuossa maanantaina irroitella palikat ja ajella tampereelle hakemaan osia, omat tietty mukana ettei tule vääriä....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 5V sähkövaihteiston logiikkaa...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

LopenUupunut kirjoitti:Noniin.

Livedataa EGS:
Lämmin ajosta, P:llä 6-9nm
vaihde D:llä 40nm
Nopeusanturitieto ajossa 4000-6000kmh ??? eli ilmeisesti nopeusanturit on rikki....ovatkos nämä nyt sitten johdinlevyssä/tunnistinyksikössä mukaana kun uuden ostan ?
ASK contakt räpsyy ON/OFF kokoajan, pitäisi varmaan olla ON.
P/N solenoid kokoajan OFF ?

Tällä hetkellä ostoslistalla on:
Automaattilaatikon tunnistinyksikkö
KYB venttiili
Nopeusanturit (kpl?) ???
tietty öljyt ja suodin.

Ajattelin tuossa maanantaina irroitella palikat ja ajella tampereelle hakemaan osia, omat tietty mukana ettei tule vääriä....

.

Vaihteiston nopeusanturit 2kpl on johdilevyssä"tunistinyksikkö"
(yksi johdin levyhyllyssä ~170€)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 5V sähkövaihteiston logiikkaa...

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Noniin, nyt se on pöydällä.....saamarin saku oli jossain vaiheessa yhden torxin hajottanut ja menipä pieneksi kinaksi ruuvin aukaisu.....no Feinillä asiasta selvittiin kunnialla mutta tuskaa se oli kun auto on vain sen 40cm lattiasta irti pukkien päällä, et pääse lyömään jne. kädet mahtuu heilumaan sen 10-15cm liikkeen siellä alla.

mutta nyt se on perattu pöydälle ja tiistaina uutta osaa hakemaan tampereelta. (ostaisin tunnistinyksikön cdi203:lta mutta suunta on väärä).
http://aijaa.com/008149959798" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/002679959799" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/000429964720" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/006019964721" onclick="window.open(this.href);return false;

tunnistinyksikkö
pistoke
KYB venttiili
öljyt
suodin
ja se yksi saatanan torxiruuvi jostain... :D

kävipä muuten sellainen hauska juttu että mietiskelin minne se turbiinen proppu oli kadonnut siitä aukon kohdalta....se on joka kerta sattunut olemaan juuri oikealla paikalla mutta nyt ei ollut....mietin että ei helvetti, voiko se kadota jonneen...kunnes tajusin että sehän on liikkuvassa osassa kiinni helvata....pyörittelin sitten vaan paikalleen... :D :D :D

.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, Ma 09.04.2012 13:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 5V sähkövaihteiston logiikkaa...

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

kysymys:

onko tässä sähkölaatikossa se 1-2 jousisarja joka kannattaa vaihtaa samalla kun vaihtaa noita muita osia....en löydä ainakaan tuosta "ryssän" sivustosta sitä....????

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 5V sähkövaihteiston logiikkaa...purkukuvia.

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Ei saa jousisarjaa...
Vaihda sinne se johdinlevy KUB ja öljyt mahd hyvin ja se suodatin.
Ajele jonkin aikaa...
Uskon, että alkaa pelittää riittävän hyvin.

Pelkästään keskittymällä 1-2 vaihtoon, et pääse puusta pitkälle.
Uskon, että 1-2 vaihto korjaantuu niiden öljyjen vaihdolla ja jonkun päivän ajon jälkeen Adaptoit (opetat) sen laatikon uudellee.
Tulee varmasti kuntoon.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 5V sähkövaihteiston logiikkaa...purkukuvia.

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

jvk210cdi kirjoitti:Ei saa jousisarjaa...
Vaihda sinne se johdinlevy KUB ja öljyt mahd hyvin ja se suodatin.
Ajele jonkin aikaa...
Uskon, että alkaa pelittää riittävän hyvin.

Pelkästään keskittymällä 1-2 vaihtoon, et pääse puusta pitkälle.
Uskon, että 1-2 vaihto korjaantuu niiden öljyjen vaihdolla ja jonkun päivän ajon jälkeen Adaptoit (opetat) sen laatikon uudellee.
Tulee varmasti kuntoon.
juu ei saanu.
nyt on laatikko kasassa ja vaihdon juurikin nuo mainitsemasi kamppeet + pistokkeen läpiviennin.

nyt ajellut 50km järveä ympäri myötä ja vastapäivään.....ja kun laatikon öljymäärä saatiin kohdilleen on vaihdot silkinpehmeitä 1-5 kaikilta osin, ei minkään valtakunnan nykäisyä tai luistoja jne.
ja mikä parasta, laatikon "järki" palasi tolkkuihinsa....tajuaa mikä vaihde pitää olla milläkin kaasun asennolla, ei yritä kuten aikaisemmin liian isolla vaihtella vaikka kaasupoljin makaa jo kickdownia vasten.....

sitä en tiedä teinkö virheen kun otin eri luokituksen öljyt kuin aikasemmin, edelliset oli 236.10 ja nyt ostin 236.14 öljyt.
mitä sanoo raati ?
jokatapauksessa kaikki on lähes samaa uutta öljyä, se 2dl sinne jää lauhduttimeen vanhaa mutta 8,7 litraa sieltä ulos tuli turbiinia myöten.

vikakoodeja ei enää tullut ja nollasin kahteen kertaan laatikon.
huomenna jos ehdin ajella livedataa ennenkuin poika pelin hakee pois...katsotaan onko kaikki arvot tallella.

kiitokset kaikille neuvoista. :thumbup:

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 5V sähkövaihteiston logiikkaa...purkukuvia.

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Se 236.14 on suunniteltu uudempiin laatikoihin, mutta täyttää 236.10:kin vaatimukset, eli oikein hyvä öljy.

Hienoa, että tuli "perushuollolla" kuntoon.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 5V sähkövaihteiston logiikkaa...purkukuvia.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

LopenUupunut kirjoitti:
jvk210cdi kirjoitti:Ei saa jousisarjaa...
Vaihda sinne se johdinlevy KUB ja öljyt mahd hyvin ja se suodatin.
Ajele jonkin aikaa...
Uskon, että alkaa pelittää riittävän hyvin.

Pelkästään keskittymällä 1-2 vaihtoon, et pääse puusta pitkälle.
Uskon, että 1-2 vaihto korjaantuu niiden öljyjen vaihdolla ja jonkun päivän ajon jälkeen Adaptoit (opetat) sen laatikon uudellee.
Tulee varmasti kuntoon.
juu ei saanu.
nyt on laatikko kasassa ja vaihdon juurikin nuo mainitsemasi kamppeet + pistokkeen läpiviennin.

nyt ajellut 50km järveä ympäri myötä ja vastapäivään.....ja kun laatikon öljymäärä saatiin kohdilleen on vaihdot silkinpehmeitä 1-5 kaikilta osin, ei minkään valtakunnan nykäisyä tai luistoja jne.
ja mikä parasta, laatikon "järki" palasi tolkkuihinsa....tajuaa mikä vaihde pitää olla milläkin kaasun asennolla, ei yritä kuten aikaisemmin liian isolla vaihtella vaikka kaasupoljin makaa jo kickdownia vasten.....

sitä en tiedä teinkö virheen kun otin eri luokituksen öljyt kuin aikasemmin, edelliset oli 236.10 ja nyt ostin 236.14 öljyt.
mitä sanoo raati ?
jokatapauksessa kaikki on lähes samaa uutta öljyä, se 2dl sinne jää lauhduttimeen vanhaa mutta 8,7 litraa sieltä ulos tuli turbiinia myöten.

vikakoodeja ei enää tullut ja nollasin kahteen kertaan laatikon.
huomenna jos ehdin ajella livedataa ennenkuin poika pelin hakee pois...katsotaan onko kaikki arvot tallella.

kiitokset kaikille neuvoista. :thumbup:

.
Hyvä että tuli kuntoon :) 9/10 tullee kuntoon noilla, kun sen vaan tekee viimeistään heti kun oireet ilmaanttu,
Yleensä kun kyseesä on huollon laimin lyönti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin