Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
Tervehdys!
Ulkomailla toissa ja iski pirunmoinen autokuume... ajattelin hyodyntaa verovapaan auton hankinnan. Poikamiehena on tullu kateltua noita otsikoissa mainittuja Mersuja - CLS ja E-sarjan coupe. Mahtuuhan tuonne takapenkille pari pienta lastakin...
Onko kellaan kokemusta/tietoa noista ja eri vuosimallien eroista? Onko esim jokin tietty vm erityisesti toista huonompi/parempi tunnetulta laadultaan? Mites CLS vs E-sarjan coupe (oliko se nyt C211?). Tarkoitus olisi ostaa n 1-6 vuotta vanha kiesi.
Kaikenlaiset kommentit ovat tervetulleita!
Alfa
Ulkomailla toissa ja iski pirunmoinen autokuume... ajattelin hyodyntaa verovapaan auton hankinnan. Poikamiehena on tullu kateltua noita otsikoissa mainittuja Mersuja - CLS ja E-sarjan coupe. Mahtuuhan tuonne takapenkille pari pienta lastakin...
Onko kellaan kokemusta/tietoa noista ja eri vuosimallien eroista? Onko esim jokin tietty vm erityisesti toista huonompi/parempi tunnetulta laadultaan? Mites CLS vs E-sarjan coupe (oliko se nyt C211?). Tarkoitus olisi ostaa n 1-6 vuotta vanha kiesi.
Kaikenlaiset kommentit ovat tervetulleita!
Alfa
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
Sen verran on ainakin tietoa, että cls:ään tuli facelifti v. 2008 ja onhan siinä paremmat takatilat kuin e-coupessa.
w 211 e55 amg kompressor
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
Ja W212 E-sarjaan perustuva coupe (malli C207) tuli vasta 2009, siihen asti coupejen hommaa hoiti CLK mallit...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
Onham CLS:sä ainakin erikoisempi ja harvinaisempi jo hintansa vuoksi...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
Ehdottomasti CLS. E-coupe on saippuakotelo.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
No kysymyshän on lähinnä siitä kuinka monta ovea tarvitsee. Tuo käytännössä kuitenkin päättää kumpi autoista on järkevä. Omasta mielestäni tuo CLS facelift on aika erikoisen näköinen etuvalojen osalta, mutta tuohan on ihan mielipidekysymys. Itse ostaisin E-coupen, mutta vain kakkosautoksi kun on noita lapsia. Tosin ei tuo CLS ole myöskään mikään lapsiperheen lomamatkakuljetin.Alfa kirjoitti:Onko kellaan kokemusta/tietoa noista ja eri vuosimallien eroista? Onko esim jokin tietty vm erityisesti toista huonompi/parempi tunnetulta laadultaan? Mites CLS vs E-sarjan coupe (oliko se nyt C211?). Tarkoitus olisi ostaa n 1-6 vuotta vanha kiesi.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
ääni CLS:lle
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
Joo, makuasioitahan nuo ulkonakoasiat ovat - niin autojen kuin naistenkin suhteen. Omaa silmaani miellyttaa kylla erityisesti tuo uusin CLS malli. Siita ei juuri auto hienommaksi muutu! Ja takapenkilla on kylla kahdelle lapselle riittavasti tilaa. Lomamatkatkin sujuu varmasti miellyttavasti. Tilaa omiin tarpeisiin on hyvin.
Onko tosiaan kellaan tietoa eri vuosimallien tyyppivioista yms, joita tulisi valttaa/ottaa huomioon hankintaa tehdessa?
Olen toissa Venajalla, mutta mieli tekisi ostaa auto kaytettyna Saksasta. Siella tarjonta on runsasta ja uskoisin etta autot keskimaarin paremmassa kunnossa. Saksassa myos edullisempia. Missaan muualla maailmalla ei muuten teita suolata niin paljon kuin Venajalla...
Onko tietoa kellaan miten onnistuu tuon verovapaan auton ostaminen omassa tapauksessani? Eli auton Saksasta Venajalle --> sitten joskus Suomeen. Lienee siis ensin selvitettava nimenomaan tarviiko Venajalle maksaa jotain veroa, jos tuo auton Saksasta Venajalle?
Onko tosiaan kellaan tietoa eri vuosimallien tyyppivioista yms, joita tulisi valttaa/ottaa huomioon hankintaa tehdessa?
Olen toissa Venajalla, mutta mieli tekisi ostaa auto kaytettyna Saksasta. Siella tarjonta on runsasta ja uskoisin etta autot keskimaarin paremmassa kunnossa. Saksassa myos edullisempia. Missaan muualla maailmalla ei muuten teita suolata niin paljon kuin Venajalla...
Onko tietoa kellaan miten onnistuu tuon verovapaan auton ostaminen omassa tapauksessani? Eli auton Saksasta Venajalle --> sitten joskus Suomeen. Lienee siis ensin selvitettava nimenomaan tarviiko Venajalle maksaa jotain veroa, jos tuo auton Saksasta Venajalle?
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
Saksasta Venäjälle tuomisesta en tiedä mitään, mutta Venäjältä Suomeen voit tuoda auton ns. muuttoautona jos edellytykset täyttyvät: http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;. Jos ne eivät täyty, joudut tuomaan auton normaalina tuontina, jolloin joudut maksamaan EU:n ulkopuolelta tuodessa tullin ja alvin: http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/net ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;Alfa kirjoitti:
Olen toissa Venajalla, mutta mieli tekisi ostaa auto kaytettyna Saksasta. Siella tarjonta on runsasta ja uskoisin etta autot keskimaarin paremmassa kunnossa. Saksassa myos edullisempia. Missaan muualla maailmalla ei muuten teita suolata niin paljon kuin Venajalla...
Onko tietoa kellaan miten onnistuu tuon verovapaan auton ostaminen omassa tapauksessani? Eli auton Saksasta Venajalle --> sitten joskus Suomeen. Lienee siis ensin selvitettava nimenomaan tarviiko Venajalle maksaa jotain veroa, jos tuo auton Saksasta Venajalle?
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
Tarkoitatko uutta W218-mallista CLS:ää (2011) vai tosiaan vanhempaa W219 faceliftiä (2008)? En näe kummoista eroa alkuperäisen ja faceliftin valoissa.D-MB kirjoitti:No kysymyshän on lähinnä siitä kuinka monta ovea tarvitsee. Tuo käytännössä kuitenkin päättää kumpi autoista on järkevä. Omasta mielestäni tuo CLS facelift on aika erikoisen näköinen etuvalojen osalta, mutta tuohan on ihan mielipidekysymys. Itse ostaisin E-coupen, mutta vain kakkosautoksi kun on noita lapsia. Tosin ei tuo CLS ole myöskään mikään lapsiperheen lomamatkakuljetin.Alfa kirjoitti:Onko kellaan kokemusta/tietoa noista ja eri vuosimallien eroista? Onko esim jokin tietty vm erityisesti toista huonompi/parempi tunnetulta laadultaan? Mites CLS vs E-sarjan coupe (oliko se nyt C211?). Tarkoitus olisi ostaa n 1-6 vuotta vanha kiesi.
Ei kai tuo CLS paljon tiloiltaan häviä E-sarjalaiselle? Alunperinhän mainosmateriaalissa houkuteltiinkin isompaa tavaratilaa tarvitsevia perheellisiä, joille E-sarjan sedan oli liian pieni ja farmari liian ruma.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
Vähän tulkintakysymys mutta sanoisin W204 korimalliin perustuva C207. Pohjapelti ja alustahan on 204:sta, sisustus pitkälti 212-tyylinen.MiHe kirjoitti:Ja W212 E-sarjaan perustuva coupe (malli C207) tuli vasta 2009, siihen asti coupejen hommaa hoiti CLK mallit...
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
Itsellä oli sama ajatus joko CLS facelifti tai sitten E-coupe ja tietenkin isolla diesel koneella.
Edellisellä coupella ajoin neljä vuotta niin vaikea oli lähteä hakemaan mitä muuta kuin coupe tyylistä, katselin myös A5 coupea koska sitä olisi saanut quattrona, c-coupea kävin katsomassa mutta tuntui liian pieneltä omaan käyttöön.
ClS:sää kävin katsomassa useamman kerran ja lopulta päädyin et E-coupe olisi sopiva omaan käyttööni lähinnä työmatkoille jos tarvitaan joukkojen siirto väinettä niin sillloin alla vaimon neliveto farkku.
Loppujen lopuksi sopiva auto löytyi Suomesta, yksi huomioitava kohta mikä olisi jälkenpäin pitänyt miettiä tarkemmin, meinaan tuo coupe on pirun matala sisältä tuon lasikaton takia.
Penkki pitää olla matalimmassa asennossa et saa kunnon ajoasennon itsekkään en ole kuin 183cm pitkä niin pitempi henkilö ei kyllä saa hyvää ajoasentoa..
Kyllähän tuo coupe on enemmän semmonen poikamies kärry kuin lapsiperheellisen ainoa auto..
Tai sit täytyy hommata molemmat CLS ja E-coupe...
Edellisellä coupella ajoin neljä vuotta niin vaikea oli lähteä hakemaan mitä muuta kuin coupe tyylistä, katselin myös A5 coupea koska sitä olisi saanut quattrona, c-coupea kävin katsomassa mutta tuntui liian pieneltä omaan käyttöön.
ClS:sää kävin katsomassa useamman kerran ja lopulta päädyin et E-coupe olisi sopiva omaan käyttööni lähinnä työmatkoille jos tarvitaan joukkojen siirto väinettä niin sillloin alla vaimon neliveto farkku.
Loppujen lopuksi sopiva auto löytyi Suomesta, yksi huomioitava kohta mikä olisi jälkenpäin pitänyt miettiä tarkemmin, meinaan tuo coupe on pirun matala sisältä tuon lasikaton takia.
Penkki pitää olla matalimmassa asennossa et saa kunnon ajoasennon itsekkään en ole kuin 183cm pitkä niin pitempi henkilö ei kyllä saa hyvää ajoasentoa..
Kyllähän tuo coupe on enemmän semmonen poikamies kärry kuin lapsiperheellisen ainoa auto..
Tai sit täytyy hommata molemmat CLS ja E-coupe...
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
Tarkoitin itseasiassa tuota vanhempaa faceliftiä, kun jotenkin päähäni oli piirtynyt erilaiset etuvalot, mutta olet oikeassa. Kävin joskus CLS julkistuksessa Pariisissa ja silloin jotenkin jäi mieleen ehkä maailman tyylikkäin auto, mutta myöhemmin nuo valojen malli alkoi tökkiä - assosioin sen sitten tuohon faceliftiin. Tosin en ole vielä täysin sisäistänyt uudenkaan CLSn valoja, mutta vaimo pitää niistä, joten tod.näk. tuokin tulee ostettua tuokin jossain vaiheessa.pforsell kirjoitti:Tarkoitatko uutta W218-mallista CLS:ää (2011) vai tosiaan vanhempaa W219 faceliftiä (2008)? En näe kummoista eroa alkuperäisen ja faceliftin valoissa.
Ei kai tuo CLS paljon tiloiltaan häviä E-sarjalaiselle? Alunperinhän mainosmateriaalissa houkuteltiinkin isompaa tavaratilaa tarvitsevia perheellisiä, joille E-sarjan sedan oli liian pieni ja farmari liian ruma.
Meille ei käytännössä toimi mikään muu kuin farmarimalli perhelomille, joten tuo E-sedan ei ole mikään vaihtoehto. Viimeksi kun menimme Suomeen jouluksi koko tavaratila oli kattoamyöten täynnä ja Mersun isoin suksiboksi katolla. CLS ei todellakaan olisi meille mahdollinen, mutta tietysti tuon vaimon auton korvikkeeksi voisi sopia.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
ALFAlle että saattaa olla että joudut ostamaan sen ihan Venäjältä autokaupasta.Mutta eihän ne ole siellä kalleita,toinen vaihtoehto ostaa käytettynä.
Mietin vaan että mistähän saisit moisen tiedon sietä kun kukaan ei kuitenkaan tiedä mistään mitään ja lakia luetaan miten halutaan.
Yksityisille kun viet euroopasta osteun auton niin tullin vero on kova mutta ainahan nämä kiertää veroa olipahan mistä hinnasta hyvänsä kysymys.
Aikoinaan pojat toi kun olivat metsä töissä niin volvoja ja audeja mutten muista miten ne meni.Saattoi muuten olla että autot ostettiin Suomesta ja venäjällä sitten punaisiin kilpiin.
Punakilpisen omistaja venäjällä saa olla aina papereitaan näyttämässä kun miliisi kyttää näitä ainakin ennen himolla ja keksittiin olemattomia sakkoja milloin mistäkin.
Näitä punakilpi autoja on muuten konsulaatissa työskentelevillä Suomalaisilla.He tieten myös tietävät miten homma etenee.Tulli suomessa voi myös varsin opastaa.
Mietin vaan että mistähän saisit moisen tiedon sietä kun kukaan ei kuitenkaan tiedä mistään mitään ja lakia luetaan miten halutaan.
Yksityisille kun viet euroopasta osteun auton niin tullin vero on kova mutta ainahan nämä kiertää veroa olipahan mistä hinnasta hyvänsä kysymys.
Aikoinaan pojat toi kun olivat metsä töissä niin volvoja ja audeja mutten muista miten ne meni.Saattoi muuten olla että autot ostettiin Suomesta ja venäjällä sitten punaisiin kilpiin.
Punakilpisen omistaja venäjällä saa olla aina papereitaan näyttämässä kun miliisi kyttää näitä ainakin ennen himolla ja keksittiin olemattomia sakkoja milloin mistäkin.
Näitä punakilpi autoja on muuten konsulaatissa työskentelevillä Suomalaisilla.He tieten myös tietävät miten homma etenee.Tulli suomessa voi myös varsin opastaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
Komeita vaihtoehtoja kaikki ja hyvin erilaisia ominaisuuksiltaan, joten ei kun koeajolle niin ne omat tarpeet ja fiiliksen herättäjät löytyy. Jos kuitenkin uuden korin CLS on vaihtoehto niin ääni sille, koska se on ehdottomasti paras AUTO näistä. Miellyttävän tarkka ajettava, hiljainen, laadukkaimmat materiaalit, uuden tekniikan moottorit(teho vs. kulutus) ja upea design(passat cc ja audi a7 näyttää kovin tavalliselta CLS:n rinnalla). E-coupe on tyylikäs näky mutta autona verrattavissa c-sarjaan niin ajotuntumaltaan kuin materiaaleiltaan.
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
Kiitos kommenteista ja mielipiteista.
Tarkoituksena on, etten juuri taalla autollani ajelisi. Niilla punaisilla kilvilla, tai muutenkaan. Liikenne on totaalisen pohkoa, enka halua noiden miliisien (nykyisin nimella poliisi - mika lie imagon parannus juttu..?). kanssa mihinkaan tekemisiin.Jos ja kun auton hankin, niin hankin sille turvallisen sailytyspaikan, ja sitten kun palaan Suomeen, starttaan auton ja ajelen tyytyvaisena rajan paremmalle puolelle...
Eipa taitais olla mahdoton ajatus hankkia pakastavedettykaan auto Suomesta. Jos oikein ymmarsin, niin tuosta verottomasta hinnasta lahtee viela alv (23%) pois. Isolla koneella autolle jaa hintaa enaa noin puolet Suomen verollisesta hinnasta. Voisi saastya myos pahimmilta byrokratian kiemuroilta. Sita Venajalla rakastetaan yli kaiken...
Olen kylla monien kanssa samaa mielta, etta tuo CLS - varsinki uudempi korimalli - on kylla yksi kauneimmista uusista autoista. Taytyy jarjestaa koeajot seka silla, etta E-sarjan coupella.
Tarkoituksena on, etten juuri taalla autollani ajelisi. Niilla punaisilla kilvilla, tai muutenkaan. Liikenne on totaalisen pohkoa, enka halua noiden miliisien (nykyisin nimella poliisi - mika lie imagon parannus juttu..?). kanssa mihinkaan tekemisiin.Jos ja kun auton hankin, niin hankin sille turvallisen sailytyspaikan, ja sitten kun palaan Suomeen, starttaan auton ja ajelen tyytyvaisena rajan paremmalle puolelle...

Eipa taitais olla mahdoton ajatus hankkia pakastavedettykaan auto Suomesta. Jos oikein ymmarsin, niin tuosta verottomasta hinnasta lahtee viela alv (23%) pois. Isolla koneella autolle jaa hintaa enaa noin puolet Suomen verollisesta hinnasta. Voisi saastya myos pahimmilta byrokratian kiemuroilta. Sita Venajalla rakastetaan yli kaiken...
Olen kylla monien kanssa samaa mielta, etta tuo CLS - varsinki uudempi korimalli - on kylla yksi kauneimmista uusista autoista. Taytyy jarjestaa koeajot seka silla, etta E-sarjan coupella.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
Kyllä se uuden CLS pitää olla siellä käytössä sen puolivuotta ja pitää ajaa vähintään se 6000km muuten joutuu maksaan suomeen,uuden kuljetusvälineen ALV:n jos sitä 6000km ei ole ajettu. Se on kyllä iso etu kun suomesta uuden saa ostaa ilman alvia, jos uskaltaa sen Venäjälle viedä ja saa vielä joskus sen sieltä poiskin. Kuitenkin tommoisen puolivuotta vanhan CLS:ssän autovero tuotaessa on yli 20000 ja maksimi autoveron palautus muistaakseni 13400, että joutuu siittä vielä autoveroakin maksaan sen 7000euroa ja jos alle 6000ajettu joutuu maksaan Alvia n.25000Alfa kirjoitti:Kiitos kommenteista ja mielipiteista.
Tarkoituksena on, etten juuri taalla autollani ajelisi. Niilla punaisilla kilvilla, tai muutenkaan. Liikenne on totaalisen pohkoa, enka halua noiden miliisien (nykyisin nimella poliisi - mika lie imagon parannus juttu..?). kanssa mihinkaan tekemisiin.Jos ja kun auton hankin, niin hankin sille turvallisen sailytyspaikan, ja sitten kun palaan Suomeen, starttaan auton ja ajelen tyytyvaisena rajan paremmalle puolelle...![]()
Eipa taitais olla mahdoton ajatus hankkia pakastavedettykaan auto Suomesta. Jos oikein ymmarsin, niin tuosta verottomasta hinnasta lahtee viela alv (23%) pois. Isolla koneella autolle jaa hintaa enaa noin puolet Suomen verollisesta hinnasta. Voisi saastya myos pahimmilta byrokratian kiemuroilta. Sita Venajalla rakastetaan yli kaiken...
Olen kylla monien kanssa samaa mielta, etta tuo CLS - varsinki uudempi korimalli - on kylla yksi kauneimmista uusista autoista. Taytyy jarjestaa koeajot seka silla, etta E-sarjan coupella.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
Niin autohan pitää käytää kun sellaisen ostaa ulkomaille eli liikennevakutus pitää olla sekä vähintään 6000 km kilometriä ajettava. Tosin mikäänhän ei estä sitä että kun olet tulossa Suomeen niin jatkatkin matkaa vaikkapa Espanjan suuntaan ... . Tullaat vasta kun palaat euroopan reissulta. Vehojan myy Venäjälle jostain syytä halvenmalla taxfreehinnalla kuin muualle . Näin ainakin ennen .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
Toin CLS 350 CGI:n muuttoautona ja on toiminut täysin lapsiperheen autona. Jos pieniä lapsia on niin kannattaa tosin tsekata että ISOFIX kiinnikkeet löytyy. Omassa autossani ensimmäinen omistaja oli onneksi ottanut ne lisävarusteena. Uudessa CLS:ssä ne on vakiona.
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
Kymmenisen vuotta sitten asuin 2v Moskovassa ja ostin vähän käytetyn bemarin Saksasta, punapäiset kilvet vuoden voimassa. Venäjälle voi vielä ilman tullia väliaikaisesti, joten 3k välein( muistaakseni) piti käydä Lappeenrannassa kääntymässä ja tehdä uusi väliaikainen tuonti. Auto oli pääosin tallissa, en ajellut paljoa Venäjällä. Nämä siis 10v sitten, on voinut säännöt jo muuttua.Alfa kirjoitti:Kiitos kommenteista ja mielipiteista.
Tarkoituksena on, etten juuri taalla autollani ajelisi. Niilla punaisilla kilvilla, tai muutenkaan. Liikenne on totaalisen pohkoa, enka halua noiden miliisien (nykyisin nimella poliisi - mika lie imagon parannus juttu..?). kanssa mihinkaan tekemisiin.Jos ja kun auton hankin, niin hankin sille turvallisen sailytyspaikan, ja sitten kun palaan Suomeen, starttaan auton ja ajelen tyytyvaisena rajan paremmalle puolelle...![]()
Eipa taitais olla mahdoton ajatus hankkia pakastavedettykaan auto Suomesta. Jos oikein ymmarsin, niin tuosta verottomasta hinnasta lahtee viela alv (23%) pois. Isolla koneella autolle jaa hintaa enaa noin puolet Suomen verollisesta hinnasta. Voisi saastya myos pahimmilta byrokratian kiemuroilta. Sita Venajalla rakastetaan yli kaiken...
Olen kylla monien kanssa samaa mielta, etta tuo CLS - varsinki uudempi korimalli - on kylla yksi kauneimmista uusista autoista. Taytyy jarjestaa koeajot seka silla, etta E-sarjan coupella.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
Kkyllä sillä muuten pitää ajella siellä että näkee että auto ollut käytössä vaikka ostopaperit onkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
Venäjällä onnistuu luultavasti ajaa tuo 6000 km 10 minuutissa kun antaa ammattilaisen hoitaa tietokoneellajussilampi kirjoitti:Kyllä se uuden CLS pitää olla siellä käytössä sen puolivuotta ja pitää ajaa vähintään se 6000km muuten joutuu maksaan suomeen,uuden kuljetusvälineen ALV:n jos sitä 6000km ei ole ajettu. Se on kyllä iso etu kun suomesta uuden saa ostaa ilman alvia, jos uskaltaa sen Venäjälle viedä ja saa vielä joskus sen sieltä poiskin. Kuitenkin tommoisen puolivuotta vanhan CLS:ssän autovero tuotaessa on yli 20000 ja maksimi autoveron palautus muistaakseni 13400, että joutuu siittä vielä autoveroakin maksaan sen 7000euroa ja jos alle 6000ajettu joutuu maksaan Alvia n.25000Alfa kirjoitti:Kiitos kommenteista ja mielipiteista.
Tarkoituksena on, etten juuri taalla autollani ajelisi. Niilla punaisilla kilvilla, tai muutenkaan. Liikenne on totaalisen pohkoa, enka halua noiden miliisien (nykyisin nimella poliisi - mika lie imagon parannus juttu..?). kanssa mihinkaan tekemisiin.Jos ja kun auton hankin, niin hankin sille turvallisen sailytyspaikan, ja sitten kun palaan Suomeen, starttaan auton ja ajelen tyytyvaisena rajan paremmalle puolelle...![]()
Eipa taitais olla mahdoton ajatus hankkia pakastavedettykaan auto Suomesta. Jos oikein ymmarsin, niin tuosta verottomasta hinnasta lahtee viela alv (23%) pois. Isolla koneella autolle jaa hintaa enaa noin puolet Suomen verollisesta hinnasta. Voisi saastya myos pahimmilta byrokratian kiemuroilta. Sita Venajalla rakastetaan yli kaiken...
Olen kylla monien kanssa samaa mielta, etta tuo CLS - varsinki uudempi korimalli - on kylla yksi kauneimmista uusista autoista. Taytyy jarjestaa koeajot seka silla, etta E-sarjan coupella.

Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
koyama kirjoitti:Venäjällä onnistuu luultavasti ajaa tuo 6000 km 10 minuutissa kun antaa ammattilaisen hoitaa tietokoneellajussilampi kirjoitti:Kyllä se uuden CLS pitää olla siellä käytössä sen puolivuotta ja pitää ajaa vähintään se 6000km muuten joutuu maksaan suomeen,uuden kuljetusvälineen ALV:n jos sitä 6000km ei ole ajettu. Se on kyllä iso etu kun suomesta uuden saa ostaa ilman alvia, jos uskaltaa sen Venäjälle viedä ja saa vielä joskus sen sieltä poiskin. Kuitenkin tommoisen puolivuotta vanhan CLS:ssän autovero tuotaessa on yli 20000 ja maksimi autoveron palautus muistaakseni 13400, että joutuu siittä vielä autoveroakin maksaan sen 7000euroa ja jos alle 6000ajettu joutuu maksaan Alvia n.25000Alfa kirjoitti:Kiitos kommenteista ja mielipiteista.
Tarkoituksena on, etten juuri taalla autollani ajelisi. Niilla punaisilla kilvilla, tai muutenkaan. Liikenne on totaalisen pohkoa, enka halua noiden miliisien (nykyisin nimella poliisi - mika lie imagon parannus juttu..?). kanssa mihinkaan tekemisiin.Jos ja kun auton hankin, niin hankin sille turvallisen sailytyspaikan, ja sitten kun palaan Suomeen, starttaan auton ja ajelen tyytyvaisena rajan paremmalle puolelle...![]()
Eipa taitais olla mahdoton ajatus hankkia pakastavedettykaan auto Suomesta. Jos oikein ymmarsin, niin tuosta verottomasta hinnasta lahtee viela alv (23%) pois. Isolla koneella autolle jaa hintaa enaa noin puolet Suomen verollisesta hinnasta. Voisi saastya myos pahimmilta byrokratian kiemuroilta. Sita Venajalla rakastetaan yli kaiken...
Olen kylla monien kanssa samaa mielta, etta tuo CLS - varsinki uudempi korimalli - on kylla yksi kauneimmista uusista autoista. Taytyy jarjestaa koeajot seka silla, etta E-sarjan coupella.
Höpö höpö! ei niillä ole sellaisia vehkeitä. Samovaarin hanan ne on kuulemma itse keksineet, muut on kopioitu!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
Ei varmasti....mutta on niillä vehkeet millä 2012 BMW X6 laitetaan käyntiin ja muutetaan stealth hävittäjäksi minuutissa....
.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
Kyllä siellä on kuulkaas kaikki vermeet mitä täälläkin veholla.
Ja saksasta tuotua autoa niin perkeleesti ja tuo mittarien ruuvaus on varmasti kaikkien oikeus eli sitä ei ole kriminalisoitu.
Ja saksasta tuotua autoa niin perkeleesti ja tuo mittarien ruuvaus on varmasti kaikkien oikeus eli sitä ei ole kriminalisoitu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
atlas kirjoitti:Kyllä siellä on kuulkaas kaikki vermeet mitä täälläkin veholla.
Ja saksasta tuotua autoa niin perkeleesti ja tuo mittarien ruuvaus on varmasti kaikkien oikeus eli sitä ei ole kriminalisoitu.
Minä luulen ja uskon että vehon piiripäällikkö olisi kateellinen jos näkisi mitä kaikkea niillä venäjällä onkaan mersuihin....veholla taida olla puoliakaan neukkujen laitteista. Se vaan on huono juttu että ne vermeet on väärällä porukalla.
Minulla on muutama venäläinen kaveri ja kun kuuntelee mitä ne autoille tekee siellä, ei voi kun olla kateellinen....samanlaista puuhaa kun saudeilla sun muilla öljysheikeillä.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
Esim.Pietari on tossa ihan kivenheiton päässä ja jumalauta kun moni ei älyäkään miten iso kaupunki kun on enemmäm asukkaita kun Suomessa yhteensä.
Mersujakin,tieten uudempia saakelisti niin kyllä on huollon ja korjauksien toimittava ja osahan on sitten kunnolla maksukykyistä asiakasta.
Mutta niinkuin kaveri sanoo että on venäläisillä jotka Suomessa liikkuvat niin rahaa mutta onko maksu halukkuutta
Mersujakin,tieten uudempia saakelisti niin kyllä on huollon ja korjauksien toimittava ja osahan on sitten kunnolla maksukykyistä asiakasta.
Mutta niinkuin kaveri sanoo että on venäläisillä jotka Suomessa liikkuvat niin rahaa mutta onko maksu halukkuutta

-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
atlas kirjoitti:Kyllä siellä on kuulkaas kaikki vermeet mitä täälläkin veholla.
Ja saksasta tuotua autoa niin perkeleesti ja tuo mittarien ruuvaus on varmasti kaikkien oikeus eli sitä ei ole kriminalisoitu.
Tuntuu vaan aika erikoiselta jos ostaa uuden CLS:sän, ja vie sen venäjälle mittarinruuvaukseen! Kyseisen auton osto vaatii muutakin kuin iloisen luonteen, joten en usko että kukaan suomalainen rupeaa siihen mittaria ruuvauttamaan, vaikka siellä olisikin paremmat vehkeet kuin sirppi ja vasara, samahan se on käydä parin viikon keskieuroopan reissu niin se 6000km on siinä!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
4-5 päivääkin riittää jos pitää vähän hoppuajussilampi kirjoitti: samahan se on käydä parin viikon keskieuroopan reissu niin se 6000km on siinä!

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Uudehko CLS tai E-sarjan coupe
jussilampi kirjoitti:atlas kirjoitti:Kyllä siellä on kuulkaas kaikki vermeet mitä täälläkin veholla.
Ja saksasta tuotua autoa niin perkeleesti ja tuo mittarien ruuvaus on varmasti kaikkien oikeus eli sitä ei ole kriminalisoitu.
Tuntuu vaan aika erikoiselta jos ostaa uuden CLS:sän, ja vie sen venäjälle mittarinruuvaukseen! Kyseisen auton osto vaatii muutakin kuin iloisen luonteen, joten en usko että kukaan suomalainen rupeaa siihen mittaria ruuvauttamaan, vaikka siellä olisikin paremmat vehkeet kuin sirppi ja vasara, samahan se on käydä parin viikon keskieuroopan reissu niin se 6000km on siinä!
Niinniin, mutta nythän puhuttiinkin putilandian elektroniikasta...ei kai kukaan sinne autoaan raahaa

.
Opel, "weird lieben autos"....