260E, vm. -87 ei anna kipinää... Nyt antaa!
260E, vm. -87 ei anna kipinää... Nyt antaa!
Mistä lähteä vikaa etsimään? Toisella puolalla on kokeiltu, ei auttanut.
Viimeksi muokannut usremenar, Su 24.06.2012 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
Puola siis testattu,mitenkäs nuo virranjakajan osat missä kunnossa ja onko orkkikset,tahtoo nuo mersun vanhemmat 124 kutoskoneet olla herkkiä tolta osin!Yksi vaihtoehto jos sytkäosat kunnossa, voi yllätys yllätys olla virtalukon pohja,tuon voisi tarkistaa siitä puolan yläpuolella olevasta diaknostiikka liittimestä,on se pyöreä liitin kierrä kansi auki ja liitä yleismittari liitin 15 plus ja maadoitus runkoon virta päälle tuleeko virta eli 12v??Jos ei niin virtalukon pohjassa vika eteenkin jos vika yllättäen ilmennyt!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
Kiitos vinkeistä! Juu, aika yllättäen vika ilmeni. Tutkitaan...jaakko.putkisaari kirjoitti: virtalukon pohjassa vika eteenkin jos vika yllättäen ilmennyt!
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
Siellä on ne "pinnit" 1-8:aan, vai olikohan 9:ään. Ei ole 15:ttä. Vai olenko ymmärtänyt väärin?jaakko.putkisaari kirjoitti:tuon voisi tarkistaa siitä puolan yläpuolella olevasta diaknostiikka liittimestä, on se pyöreä liitin kierrä kansi auki ja liitä yleismittari liitin 15 plus ja maadoitus runkoon virta päälle tuleeko virta eli 12v??Jos ei niin virtalukon pohjassa vika eteenkin jos vika yllättäen ilmennyt!
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
No höh,sori kirjoitus virhe siis liittimestä 5!Jos tulee 12v on virtalukko ok,eli sytytys virta tulee, jos 0v on katkos virtalukon ja sytkäpuolen välillä.Yleensä syynä voi olla juuri virtalukon pohja,toki katkokset muuallakin mahdollisia..
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
No niin, pitääpä katsoa tuo uudelleen. Johonkin pinniin tuli 12 V, vaikka ei ollut virta päällä.jaakko.putkisaari kirjoitti:No höh,sori kirjoitus virhe siis liittimestä 5!Jos tulee 12v on virtalukko ok,eli sytytys virta tulee, jos 0v on katkos virtalukon ja sytkäpuolen välillä.Yleensä syynä voi olla juuri virtalukon pohja,toki katkokset muuallakin mahdollisia..
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
No niin, tsekattu uudelleen ja 12 V tulee liittimeen 5, eli kunnossa. Seuraavaksi pitää kokeilla jollakin toisella virranjakajan kannella ja pyörijällä. Ihan huvkseen ei kannata noita uusia, ovat aika kalliita. Palataan astialle...
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
On kokeiltu toisella virranjakajankannella ja uudella pyörijällä, mutta ei vaikutusta. Sitten on kokeiltu sitä lokasuojassa kiinni olevaa mötikkää, mikä se nyt onkaan, ei vaikutusta. Kipinää ei vain tule.
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
Vauhtipyörällä on anturi joka antaa singlaalia syttyboxille mutten tiedä sen vastus arvoa että voisiko vika olla siellä.
Voi tieten olla sytty yksikkö olla rikkikin ja onneksi tähän nyt ei toi boxi ole kallis tai sitten vaan käytettyä.jos ois jollain tuttavallasi boxia lainaksi niin helpottaisi vian etsintä.
Voi tieten olla sytty yksikkö olla rikkikin ja onneksi tähän nyt ei toi boxi ole kallis tai sitten vaan käytettyä.jos ois jollain tuttavallasi boxia lainaksi niin helpottaisi vian etsintä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
Tarkoitatko kampiakselin asentoanturia?atlas kirjoitti:Vauhtipyörällä on anturi joka antaa singlaalia syttyboxille mutten tiedä sen vastus arvoa että voisiko vika olla siellä.
Voi tieten olla sytty yksikkö olla rikkikin ja onneksi tähän nyt ei toi boxi ole kallis tai sitten vaan käytettyä.jos ois jollain tuttavallasi boxia lainaksi niin helpottaisi vian etsintä.
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
Kyllä, koska siitähän menee syttyyn se piuha, vai onko se sitten pelkästään kierroslukumittaria varten?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
No seuraavaksi kokeillaan sitten toisella asentoanturilla. Jospa kadonnut kipinä löytyis. Jos ei, niin sitten vaikka irtokipinän ostoon...
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
voit myös kokeilla vaikka 4-koneen sytty boxilla antaako se kipinää niin silloin vika rajautuisi boxi vikaan,sillähän sitä ei saa käyntiin mutta kipinä ois ensin hakusessa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
Mitenkäs muuten tuo puolan ja jakajan välinen piuha,oletko mitannut sen, ei mitenkään tavatonta et olisi poikki??Toisaalta onko moottorin maadoitus piuha ok löytyy sieltä lootan ja moottorin vlimaastosta...
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
Toisella boxilla on kokeiltu joo, ei vaikutusta.atlas kirjoitti:voit myös kokeilla vaikka 4-koneen sytty boxilla antaako se kipinää niin silloin vika rajautuisi boxi vikaan,sillähän sitä ei saa käyntiin mutta kipinä ois ensin hakusessa.
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
Hmm... täytyypä mitata ja tarkistaa. Kiitos vinkistä!jaakko.putkisaari kirjoitti:Mitenkäs muuten tuo puolan ja jakajan välinen piuha,oletko mitannut sen, ei mitenkään tavatonta et olisi poikki??Toisaalta onko moottorin maadoitus piuha ok löytyy sieltä lootan ja moottorin vlimaastosta...
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
Joo, on kokeiltu jo uudella virranjakajankannella ja uusilla tulpan/puolan johdoilla. Nyt on kokeiltu myös toisella kampiakselin asentoanturilla, mutta ei vieläkään käynnisty. Tuo moottorin maadoitus pitää vielä tosin tsekata, josta jaakko mainitsi...usremenar kirjoitti:Hmm... täytyypä mitata ja tarkistaa. Kiitos vinkistä!jaakko.putkisaari kirjoitti:Mitenkäs muuten tuo puolan ja jakajan välinen piuha,oletko mitannut sen, ei mitenkään tavatonta et olisi poikki??Toisaalta onko moottorin maadoitus piuha ok löytyy sieltä lootan ja moottorin vlimaastosta...
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
Ja vielä on kipinä ongelma ettei ole bensan saanti ongelma?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
Tuli muuten mieleen joissakin liekkö vuosimalleissa sitten eroja,niin siinä puolankin kohdilla pitäisi olla toinen maadoitusjohto myös.Puolan vierestä moottorin lohkoon tai imusarjaan kiinnitettynä.
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
Joo, kipinää se ei anna, mutta startatessa ei kastu kyllä tulpatkaan... että onkohan bensan saannissakin ongelmaa. No joka tapauksessa kipinä pitää löytyä. Joissakin bemareissa on kuulemma sellainen systeemi, että jos ei anna kipinää, niin ei silloin anna bensaakaan. On käynyt mielessä, ettei vaan tässäkin... Miten lie, itsellä ei kokemusta tuollaisesta systeemistä.atlas kirjoitti:Ja vielä on kipinä ongelma ettei ole bensan saanti ongelma?
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
Jos ei kastu tulpat eikä haise edes bensa niin yj-rele ohjaa kylmäpiirisuutinta ja moottorin sähköjä yleensä.
Ei pitäisi olla olla tässä hienouksia kipinän ja bensan kytköksistä.
Ecu eikös omana yksikkönään vai ohjaako muka sytty itse ennakkoaan ettei ecua siihen tartte ollenkaan ?
Koska eihän tässä ole kohta muutakaan vaihtoehtoa kun käydä ecun kimppuuun.
Ei pitäisi olla olla tässä hienouksia kipinän ja bensan kytköksistä.
Ecu eikös omana yksikkönään vai ohjaako muka sytty itse ennakkoaan ettei ecua siihen tartte ollenkaan ?
Koska eihän tässä ole kohta muutakaan vaihtoehtoa kun käydä ecun kimppuuun.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
Missä kohtaa tuo yj -rele sijaitsee?atlas kirjoitti:Jos ei kastu tulpat eikä haise edes bensa niin yj-rele ohjaa kylmäpiirisuutinta ja moottorin sähköjä yleensä.
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
akuntakana suojamuovi pois ja siellä rele jossa sulake tai kaksi päällä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
Kiitos! Pitääpä tsekata.atlas kirjoitti:akuntakana suojamuovi pois ja siellä rele jossa sulake tai kaksi päällä.
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
Juu, meinaa ihan unohtua, että vika löytyi vauhtipyörällä olevasta anturista. Viimeisenä vaihdettiin se. Varovaisesti (ehkä vähän skeptisenä, mutta toivorikkaana) kokeiltiin kipinää kolme tulpanjohtoa irti ja sehän hörähti heti käyntiin kolmella pytyllä!
Oujee! 


Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
Hyvä kun tuli kuntoon.
Olen muuten huomannut ilokseni että Kiteellä on tai on tullut paljon w124 coupeja.
Olen muuten huomannut ilokseni että Kiteellä on tai on tullut paljon w124 coupeja.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 260E, vm. -88 ei anna kipinää...
No nyt kun tuon sanoit, niin kylläpä taitaa näin olla.atlas kirjoitti:Hyvä kun tuli kuntoon.
Olen muuten huomannut ilokseni että Kiteellä on tai on tullut paljon w124 coupeja.
