w202 alustaa
Re: w202 alustaa
oi muuta eroa kuin jousen päällä olevat kumit muuttuu. ne kun vaan hommaat uudet.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ti 21.02.2012 00:16
- Paikkakunta: Kuusamo
Re: w202 alustaa
no mulla on semmoset tasaset ne jousien yläpäät..
Ex BMW E21 315 1.8 -82
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91
Nykyiset kehonliikuttimet M-B 190E W201
http://mersumees.kuvat.fi/kuvat/
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91
Nykyiset kehonliikuttimet M-B 190E W201
http://mersumees.kuvat.fi/kuvat/
Re: w202 alustaa
ne uudemmat on enemmän niinku rälläkällä katkastut
Re: w202 alustaa
oma setti maksoi noin 500€-mersumees- kirjoitti:mistä löytäs halvalla? oon katellu sieltä sun täältä niin hinnat 600€ ylöspäin..miksalo kirjoitti:Itse en ainakaan pelkkiä jousia vaihtaisi.
Eli koko alustasarjaa kehiin.Toimii huomattavasti paremmin kun on yhteen suunnitellut jouset ja iskarit.
Itsellä 40mm madaltava H&R alustasarja ja auto nyt on suunnilleen yhtä jämäkkä kuin faijan 2006 vuoden c-koppanen oli uutena.
Liikettä en enää muista mutta puhelimessa olevan numeron mukaan olisi tilattu lappeenrannasta TK Automotive Oy:sta
Sarjan tilasin muistaakseni toissa kesänä.Kyseinen setti on kuutoskoneella oleviin mutta tuskin on isoa hinta eroa nelos ja kutos koneisten jousissa.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: w202 alustaa
Onkos kukaan opiskellut jousien fysiikkaa?
Jousen jäykkyyteen vaikuttaa tehollisten kierrosten määrä.
Kun kuierroksen ottaa pois niin jäykistyy.
Kierteen paksuus myös vaikuttaa.
Tehtaan taxijouset on paksumpaa ja sitä kautta jäykemmät.
Kun nyt rälläköi jousen vaikuttaa se myös jousen rasituskestävyyteen...
Mersu kun tunnetusti katkoo jousia, niin mahtaakohan vähentää riskiä katkaista jousta helpommin?
Olen ollut MB.n vieressä, kun etujousi lentää paikoiltaan...
On muuten sellainen voima, että TAPPAA!
Nyt kun rälläköitte jousen ja jälkiä jää, niin ootteko tulleet ajatelleeksi suomessa on sellainen rikosoikeudellinen termi, kuin "kuoleman tuottaminen".
Siis en halua olla ilonpilaaja, mutta suosittelen vahvasti pysymään sinne tarkitettujen jousien parissa.
Eli ostamaan hyvät jouset.
Iskareista.
Iskarin sisällä oleva mekanismi on suunniteltu tietylle "korkeudelle".
Kun vakioiskaria madalletaan +2cm, niin iskari elää "sisäänjousto" asetusta... Siis on jäykempi jo lähtötilanteessa.
Iskari toimii sisäänjoustossa ja ulosjoustossa eri tavalla.
Eli kun madaltaa +2cm, niin vaihtakaa sinne myös ne sille korkeudelle soveltuvat iskarit.
Katsastusongelmista sen verran, että kun jouset on mustat, niin ei kukaan katsuri taida meteliä nostaa, ellei ihan mahdottoman matalalta näytä. MB:n kumeilla saa korkeutta muuttaa, koska ovat tehtaan suunnittelemat.
Eli sinne kuuluvat jouset ja pirun hyvät iskarit niin viitsii ajellakkin.
Jousen jäykkyyteen vaikuttaa tehollisten kierrosten määrä.
Kun kuierroksen ottaa pois niin jäykistyy.
Kierteen paksuus myös vaikuttaa.
Tehtaan taxijouset on paksumpaa ja sitä kautta jäykemmät.
Kun nyt rälläköi jousen vaikuttaa se myös jousen rasituskestävyyteen...
Mersu kun tunnetusti katkoo jousia, niin mahtaakohan vähentää riskiä katkaista jousta helpommin?
Olen ollut MB.n vieressä, kun etujousi lentää paikoiltaan...
On muuten sellainen voima, että TAPPAA!

Nyt kun rälläköitte jousen ja jälkiä jää, niin ootteko tulleet ajatelleeksi suomessa on sellainen rikosoikeudellinen termi, kuin "kuoleman tuottaminen".
Siis en halua olla ilonpilaaja, mutta suosittelen vahvasti pysymään sinne tarkitettujen jousien parissa.
Eli ostamaan hyvät jouset.
Iskareista.
Iskarin sisällä oleva mekanismi on suunniteltu tietylle "korkeudelle".
Kun vakioiskaria madalletaan +2cm, niin iskari elää "sisäänjousto" asetusta... Siis on jäykempi jo lähtötilanteessa.
Iskari toimii sisäänjoustossa ja ulosjoustossa eri tavalla.
Eli kun madaltaa +2cm, niin vaihtakaa sinne myös ne sille korkeudelle soveltuvat iskarit.
Katsastusongelmista sen verran, että kun jouset on mustat, niin ei kukaan katsuri taida meteliä nostaa, ellei ihan mahdottoman matalalta näytä. MB:n kumeilla saa korkeutta muuttaa, koska ovat tehtaan suunnittelemat.
Eli sinne kuuluvat jouset ja pirun hyvät iskarit niin viitsii ajellakkin.

W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: w202 alustaa
tästä onkin hyvä jatkaa..
muttta asiaan, onkos kukaan kokeillut tollasta esprittiä pätkityillä vietereillä ja spaxin säädettävillä iskareilla? kiinnostas ittee koittaa tuleeko aivan susi.. 


Re: w202 alustaa
Kysyin tämänpäivän hintaa nuolle bilsteinille tuolta putiikista oli vähän noussu hinta 740ejr85 kirjoitti:Königiltä tilasin viime keväänä, ja makso kuitin mukaan 505,50e.C280 kirjoitti:Mistäs tuolla hinnalla sprinttiä suomesta saa? Itseäkin kiinnostaisOsta vaan Bilsteinin Sprintit, ne maksaa w202:seen n.500e kierros. Itse oon ainakin todella tyytyväinen kyseisiin iskareihin.
http://www.konig.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

No soitin sitte KL-Varaosille tampereelle ja kehui hinnaksi 600e mielestäni kohtuu hinta ja laitoin tilaukseen

Edit. 28.3 Tänään jo tuli iskarit ja hinta oli kuluineen 586,50e nyt kun vain saisi aikaa ruuvata ne paikoilleen

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: w202 alustaa
Ei noi mersun omat jousipuristimet oo tarpeelliset etujousiinkaan ,jos madallusjousiin vaikka kumia vaihtelee.
Iskarin alapää, yläpallonivel ja kallistuksenvakaajan irti niin jousen sai nätisti ottaa pois.
Vakio jousia en kyllä lähtis ilman irrottelemaan, mutta näin infona kun aina huudellaan kuinka hengenvaarallista se on.
Madallusjousien kanssa ei ongelmia ollut ainakaan itsellä
vähän sorkkaraudalla avitti tukivartta alaspäin jos ei meinannut jousi taittua pois kupistaan.
Iskarin alapää, yläpallonivel ja kallistuksenvakaajan irti niin jousen sai nätisti ottaa pois.
Vakio jousia en kyllä lähtis ilman irrottelemaan, mutta näin infona kun aina huudellaan kuinka hengenvaarallista se on.
Madallusjousien kanssa ei ongelmia ollut ainakaan itsellä

W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: w202 alustaa
Mulla on autossa sport alusta niin riittääköhän tommonen H&R Cup Kit -40/40 vai tarvisko olla -60/40 että sais autoo alaspäin?
Tossa kuva kesävanteiden sovituksesta:
http://zamppa.kuvat.fi/kuvat/Autot/MB+s ... hash=40262
Tossa kuva kesävanteiden sovituksesta:
http://zamppa.kuvat.fi/kuvat/Autot/MB+s ... hash=40262
Re: w202 alustaa
riittää. tuosa 50/40 cup kit ja ykkösen jousikumitZamppa- kirjoitti:Mulla on autossa sport alusta niin riittääköhän tommonen H&R Cup Kit -40/40 vai tarvisko olla -60/40 että sais autoo alaspäin?
Tossa kuva kesävanteiden sovituksesta:
http://zamppa.kuvat.fi/kuvat/Autot/MB+s ... hash=40262

Re: w202 alustaa
Onko kukaan tilannut tuolta Orange tuningilta, jos joku tietäis että kuinka nopeesti tilatut tavarat tulee sieltä.
Tollanen täytys mersuun tilata http://www.orange-tuning.de/shop/cklass ... 9fca7b3270
Tollanen täytys mersuun tilata http://www.orange-tuning.de/shop/cklass ... 9fca7b3270
Re: w202 alustaa
Osaako joku kertoa että mitkä "tarvike" jouset vastais alkuperäistä esprit/sport alustaa noinniinku kokeuden suhteen? Tarvetta olisi siis pelkille jousille. Alkuperäiset esprit/sport iskarit saa kelvata..
Nyt on meinaan oikealta edestä ja takaa jouset poikki ja auto on hieman vinossa. Tarvis keksiä jotku eprittiä/sporttia vastaavat jouset tilalle joka nurkkaan. Motonetistä hain viimekesänä "sportti"-jouset, mutta keula jäi niillä 20-30mm ylemmäksi mitä vakioilla..
Tuliskohan hyvä jos vaan ottaa sarjan joitain Eibachit -30mm ? Vastaako korkeudeltaan samaa mitä vakio Esprit?
Nyt on meinaan oikealta edestä ja takaa jouset poikki ja auto on hieman vinossa. Tarvis keksiä jotku eprittiä/sporttia vastaavat jouset tilalle joka nurkkaan. Motonetistä hain viimekesänä "sportti"-jouset, mutta keula jäi niillä 20-30mm ylemmäksi mitä vakioilla..

Tuliskohan hyvä jos vaan ottaa sarjan joitain Eibachit -30mm ? Vastaako korkeudeltaan samaa mitä vakio Esprit?
Re: w202 alustaa
Ei olis mitenkään tavatonta että uudet esprit/sport jouset nostais autoa ylöspäin kun vanhat on olleet väsyneet, motonetin jouset ei välttämättä mitenkään väärät olleet.
Eibach -30mm kuulostaa hyvältä, vois olla lähellä väsynyttä vakio alustaa,ehkä sentin kaks matalempi korkeintaan.
Itsellä ei Eibacheista kokemusta joten en tiedä todellista madallusta 30mm sarjassa.
Eibach -30mm kuulostaa hyvältä, vois olla lähellä väsynyttä vakio alustaa,ehkä sentin kaks matalempi korkeintaan.
Itsellä ei Eibacheista kokemusta joten en tiedä todellista madallusta 30mm sarjassa.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: w202 alustaa
No mun edellinen 202:nen meni eibachin -30mm setillä etupäästä ihan tonttiin, takapää jäi ennalleen. Muuten olivat hyvät jouset
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: w202 alustaa
Noita espritin jousia ei muuten tahdo saada mistään uutenaan, veholla ja motonetissä annetaan classicin jouset ja sanotaan että jousen kumeilla sitten oikeaan korkoon mutta pystyynhän se lopulta jää.JUHHisi kirjoitti:Osaako joku kertoa että mitkä "tarvike" jouset vastais alkuperäistä esprit/sport alustaa noinniinku kokeuden suhteen? Tarvetta olisi siis pelkille jousille. Alkuperäiset esprit/sport iskarit saa kelvata..
Nyt on meinaan oikealta edestä ja takaa jouset poikki ja auto on hieman vinossa. Tarvis keksiä jotku eprittiä/sporttia vastaavat jouset tilalle joka nurkkaan. Motonetistä hain viimekesänä "sportti"-jouset, mutta keula jäi niillä 20-30mm ylemmäksi mitä vakioilla..
Tuliskohan hyvä jos vaan ottaa sarjan joitain Eibachit -30mm ? Vastaako korkeudeltaan samaa mitä vakio Esprit?
Ainakin omassa autossa tuo Eibachin pro-kit laski alemmas mitä sport/ esprit jousilla olis ollut mutta ei mitenkään liika alas

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w202 alustaa
halppis sarja pistetty saksasta tuleen ta technic 253e toimitus kuluineen 60/40mm tiijä sitten mutta kokeillaan
Re: w202 alustaa
onkos kellään ollut konin alustasarjaa ? ei meinaan olis kallis, säädettävät iskarit ja jouset noin 550e.
Re: w202 alustaa
Hep! Koni sport kit alla. Tyytyväisin mielin, nelisen vuotta jo ollut kiinni.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: w202 alustaa
mitäs se madaltui luvattuun verrattuna ? entä iskarit, saako kuinka tuhdiksi säädettyä ?
Re: w202 alustaa
Kyllähän se vähän enemmän tippuu mitä ilmotettu mm. Itellä ykkösen kumit ja takaa vajaa puolkierrosta katkastu. edessä ja takana 30,5cm navasta kaareen. Tuv papereissa oli hyväksyntä 31cm.
Iskareihin en ole koskenut, oli nykyselle korkeudelle asetukset jo täydelliset kun ei alhaalla mennä.
Isoilla kumeilla jousiin koskematta mitat edessä 32cm ja 33,5cm takana.eli melko korkealle jäi niillä.
Iskareihin en ole koskenut, oli nykyselle korkeudelle asetukset jo täydelliset kun ei alhaalla mennä.
Isoilla kumeilla jousiin koskematta mitat edessä 32cm ja 33,5cm takana.eli melko korkealle jäi niillä.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: w202 alustaa
Jolle kirjoitti:Hr jouset on huomattavasti halvemmat ja laskee inan enempi ja kyyti on hieman jämäkämpää.JUHHisi kirjoitti:Osaako joku kertoa että mitkä "tarvike" jouset vastais alkuperäistä esprit/sport alustaa noinniinku kokeuden suhteen? Tarvetta olisi siis pelkille jousille. Alkuperäiset esprit/sport iskarit saa kelvata..
Nyt on meinaan oikealta edestä ja takaa jouset poikki ja auto on hieman vinossa. Tarvis keksiä jotku eprittiä/sporttia vastaavat jouset tilalle joka nurkkaan. Motonetistä hain viimekesänä "sportti"-jouset, mutta keula jäi niillä 20-30mm ylemmäksi mitä vakioilla..
Tuliskohan hyvä jos vaan ottaa sarjan joitain Eibachit -30mm ? Vastaako korkeudeltaan samaa mitä vakio Esprit?
Okkei okkei.. Mistäs tommosia HR jousia kannattaa alkaa tilailee? Saako suomesta järkevästi vai pitääkö suunnistaa eurooppaan?
Luulis noi HR:ätkin saavan sopiviks, jos vähän kokeilee paksummilla kumilla.. ?
Re: w202 alustaa
Olisikos teillä ketkä enemmän olette näiden alustojen kanssa pelanneet, heittää tälläiseen jotain ajatuksia
Eli väänsin tuossa viikolla oman kiesin alle tuollaisen Koni str.t kit:in. Oranssit iskarit ja h&r -40mm jouset (fyysisesti kylläkin n.60mm lyhemmät kuin alkup..?) ja taakse 3nyp ja eteen 2nyp kumit, navasta kaareen edessä ja takana n.33 cm, vakio talvi rengastus.
Jämäkkähän tuo on edelliseen verrattuna eikä siinä mitään, mutta varsin ärsyttävänä lisänä etenkin keula alkoi ikään kuin pompottamaan/nypyttämään jatkuvasti
Missä siis vika..
-uutuuden jäykkyyttä?
-iskarit pohjaan lyöntikumien varassa? (eihän tuo ole vielä edes matala
)
-P*** sarja
-jotain ihan muuta...
Kiitän vinkeistä jo etukäteen

Eli väänsin tuossa viikolla oman kiesin alle tuollaisen Koni str.t kit:in. Oranssit iskarit ja h&r -40mm jouset (fyysisesti kylläkin n.60mm lyhemmät kuin alkup..?) ja taakse 3nyp ja eteen 2nyp kumit, navasta kaareen edessä ja takana n.33 cm, vakio talvi rengastus.
Jämäkkähän tuo on edelliseen verrattuna eikä siinä mitään, mutta varsin ärsyttävänä lisänä etenkin keula alkoi ikään kuin pompottamaan/nypyttämään jatkuvasti


-uutuuden jäykkyyttä?
-iskarit pohjaan lyöntikumien varassa? (eihän tuo ole vielä edes matala

-P*** sarja
-jotain ihan muuta...
Kiitän vinkeistä jo etukäteen

-Kunnes ruoste meidät erottaa-
w211 270cdi avantgarde -04
w163 270cdi -01
w168 A140 -01
ex:w202 c200 elegance -95
w201 190e sportline -91
w211 270cdi avantgarde -04
w163 270cdi -01
w168 A140 -01
ex:w202 c200 elegance -95
w201 190e sportline -91
Re: w202 alustaa
Sähän näet että makaako se pohjaanlyöntikummien päällä ku käännät vain eturenkaat linkkuun ja kattot
Re: w202 alustaa
vaan näkikö ? eikös siinä oo kovahko suojamuovi putken yllä. Melkeen vois vannoa että edessä ainakin makaa pohjaanlyönti kumien päällä.
Re: w202 alustaa
Jaa no enpäs tiedä, mulla ainaki näkee mutta on kyllä ihan eri merkin iskaritkiepk kirjoitti:vaan näkikö ? eikös siinä oo kovahko suojamuovi putken yllä. Melkeen vois vannoa että edessä ainakin makaa pohjaanlyönti kumien päällä.
Re: w202 alustaa
Ei pääse suoraan näkemään.epk kirjoitti:vaan näkikö ? eikös siinä oo kovahko suojamuovi putken yllä. Melkeen vois vannoa että edessä ainakin makaa pohjaanlyönti kumien päällä.
Ei ole minkäänlaista aikasempaa kokemusta/tuntumaa näistä alustasarjoista, ja tuo entinen 200tkm ajettu alusta oli vähintäänkin mallia comfort++. Kävin tuossa vielä ajelemassa lisää, ja voi olla että tuli tälläkertaa vähän turhan hätäseen huudettua apua


-Kunnes ruoste meidät erottaa-
w211 270cdi avantgarde -04
w163 270cdi -01
w168 A140 -01
ex:w202 c200 elegance -95
w201 190e sportline -91
w211 270cdi avantgarde -04
w163 270cdi -01
w168 A140 -01
ex:w202 c200 elegance -95
w201 190e sportline -91
Re: mahtuuko?
215/35 ainakin mahtuu "reilustikkin"(about 9 senttiä matkaa etupuskurin alareunasta maahan) puotetussa autossa pyörimäänKuivala kirjoitti:tuli tänää postissa 60/45 madaltava T.A technix halppis alustasarja , iha vaa villiä veikkausta että mahtuuko 18x8,5 et 35 , kumit 215/40 pyörimään keulilla ja mahtuukohan renkaat kääntymään ilman mankelointia ?

tuossa on 18" 9,5", kumeina 215/35.
Ja viime kesä mentiin 18" 8,5" 215/35 ja et30 ja ei kyllä pahemmin raapinutkaan
Diiiiiiiissseli
Re: w202 alustaa
ei mahu :d ykösen kumeilla ei jää kyl montaa senttii maaha puskurista, ja renkaita ei kestä kääntää ku iha vähä nii rappaa , laitas 2 kumit ja iha hituse levittäs kaarta
semmone kysymys muute et onko takana vähä leveemmät ne jousen yläpäähän tulevat kumit entä ku edessä? ainaki tuntu itellä olevan. 

