Elikkä ongelma hyvin yksinkertainen, kiihdytettäessä kierrokset nousee ja moottorin äänet kasvaa mut auto ei kulje normaalisti. Ihan kuin kompura olisi poissa pelistä. Vikakoodin autocom antaa p2039 (ylipaineventtiili turbo, säätö). Kenelläkään tietoa mitä kannattaisi ekana tehdä? Missä kyseinen enttiili sijaitsee? Kompuran kyljessäkö? Kiitos avusta ja vaivannäöstä asiallisille vastaajille...
Nimim. Ensimmäinen tähtikeula pihassani
Viimeksi muokannut yarza, Su 10.06.2012 09:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vieläkään ei vikaa ole saatu paikallistettua. Turbopaineensäädin vahdettu imusarjan kylkeen, kun vehon pojat vaikkasivat sitä. Ei auttanut... Tarkennusta vikakuvaukseen, kun auto on ns. vikatilassa niin pakoäänet ovat huomattavasti kovemmat... Kuulostaa lähes siltä kun putki vuotaisi etupäästä. Edelleen kun koodit nollataan niin pakoäänetkin pienenevät.
Nyt luettu vikakoodit toisellakin laitteella ja sama koodi mutta hieman eri kuvaus...
p2039 - powertrain - reductant injection air pressure sensor circuit low input
Annan ääneni ilmamassamittarille. Oireilee mitä kummallisemmin, kun on rikki tai antaa väärää tietoa. Oma autoni(w202) käyttäytyi myös todella samankaltaisesti MAF:n ollessa "rikki". Imusarjaan johdetut huohotuskaasut(öljysumu) sai anturin kuumalangan likaiseksi ja anturin toimimaan virheellisesti.