w211 tehoboksi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w211 tehoboksi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eikös c250 turboon ollut johtojen väliin olevassa boxissa vain huijaus vastuksia jotka täällä kaverit honas ja tekivät itse vastuksilla ja potentiometrillä oman versionsa ja tämähän huijasi nähtävästi ahtopainetta ja lämpötiloja.
se taisi vielä liikkua täällä -evry mod-nimellä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... t=evry+mod" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: w211 tehoboksi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

atlas kirjoitti:Eikös c250 turboon ollut johtojen väliin olevassa boxissa vain huijaus vastuksia jotka täällä kaverit honas ja tekivät itse vastuksilla ja potentiometrillä oman versionsa ja tämähän huijasi nähtävästi ahtopainetta ja lämpötiloja.
se taisi vielä liikkua täällä -evry mod-nimellä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... t=evry+mod" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyyllä sinne poikain tekeleeseen on microsoftin win9 sisään syötetty..... :D :wink:


Nyt on sitte evry mod laitettu. Alavääntöä tuli huomattavasti lisää ja kaasuun vastaavuus parani selkeästi. Jpeltoman mainitseman linkin mukaan pumpulta ohjausboksiin tulevan johtonipun väliin keltaisen ja punaisen johdon rinnalle tuli juotettua 3.3 K vastus, 5 K potentiometri sekä on / off kytkin. Komponentit tuli laitettua muovikotelon sisään, joka on kabiinissa tuhkakupin tilalla. Jos laittaa alle 3 K vastuksen niin tyhjäkäyntikierrokset saattavat nousta, joten päädyin 3.3 K vastukseen. Evry modin voi kytkeä helposti päälle ja pois napista sekä lisätä syöttöä potikan nupista, jotka ovat siis kabiinissa. Jos säätää maksimille niin P ja N vaihteella kone rupeaa ravistamaan, mutta D vaihde päällä käy mukavan tasaisesti. Mustaa tulee mukavasti ja voimaakin tuli lisää, että hymyilyttää. Ahdot nousivat vakio 1.1 barista 1.3 baariin maksimisäädöllä. Tämä oli niinkin kallis kuin 8 euron viritys!
W210 300TD Avantgarde -97


.
Opel, "weird lieben autos"....
Jukkis79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 13.03.2011 07:42
Paikkakunta: Kanta-häme

Re: w211 tehoboksi

Viesti Kirjoittaja Jukkis79 »

Nyt sitten vihdoin ja viimein sanoi sopimuksen irti lopullisesti automaattilaatikko ja syypää tähän on TEHOBOXI. Painava auto, isot renkaat, kontrolloimaton tehonnousu=laatikon kuolema. Että jos haluaa sen boxin sinne laittaa niin olkaa hyvä vaan. Itse tulen sen asian tarkastamaan seuraavista kulkineista ensimmäisenä. Onneksi tuo varalaatikko on tossa tovin jo odottanut että koska pääsee tositoimiin ja se on autosta missä ei ikinä ole mitään boxia ollut.
Laatikon kun ehdin vaihtamaan niin vihdoin saan ottaa Tuikkuun yhteyttä että alkaa tekemään ihan oikeaa ohjelmaa tuohon kulkineeseen. Että sellainen n.2500€ tehoboxi.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18271
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w211 tehoboksi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aina vaan porukka astuu rumiluksen ansalankaan räpiköimään, ettekö te koskaan opi että hänen kanssaan väitellessä olo on kuin harakalla tervassa; jos pyrstö joskus sattumalta irtoaa niin vastaavasti varmasti nokka tarttuu :mrgreen:
Viihdyttäväähän tämä on, tosin moottoritekniikan tohtori voisi elävöittää tekstejään jolloin keskustelu olisi vielä hauskempaa.
Toisaalta, pakkokos se on näistä teknisistä aiheista inttää, hupia saattaisi saada suurelle yleisölle vähemmällä työllä kertomalla miten tärähti (tai vaikka värähteli) pas*a housuun.
wiimax.fi
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: w211 tehoboksi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

dealer kirjoitti:Aina vaan porukka astuu rumiluksen ansalankaan räpiköimään, ettekö te koskaan opi että hänen kanssaan väitellessä olo on kuin harakalla tervassa; jos pyrstö joskus sattumalta irtoaa niin vastaavasti varmasti nokka tarttuu :mrgreen:
Viihdyttäväähän tämä on, tosin moottoritekniikan tohtori voisi elävöittää tekstejään jolloin keskustelu olisi vielä hauskempaa.
Toisaalta, pakkokos se on näistä teknisistä aiheista inttää, hupia saattaisi saada suurelle yleisölle vähemmällä työllä kertomalla miten tärähti (tai vaikka värähteli) pas*a housuun.

Mikäs rumiluksessa vikana ?
Aina näihin keskusteluihin pitää jonkun ilman tietoakin kirjoitella....muutenhan niitä tervaharakoitakaan ei olisi olemassa.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: w211 tehoboksi

Viesti Kirjoittaja Saul »

Otetaanpa taas järki mukaan keskusteluun ja lopetetaan turhanpäiväinen jauhanta.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Lukittu