Konehuoneen pesu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Daimler
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala

Konehuoneen pesu

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Eli viitaten tuohon aiempaan topicciin dieselin syttymisestä tuli mieleen että mitähän kannattaa ottaa huomioon konehuonetta ja moottoria pestessä;mitä liuotinta kannattaisi käyttää ja onko painepesuri ainoa autuaaksi tekevä.Joskus jynssäilin tiskiharjalla ja polttoöljyllä erään bensamoottorin puhtaaksi mutta ei vaan kiinnosta vaan helpolla pitäisi päästä...Kertokaas kokemuksianne em. aiheesta.
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Painepesuri on kova juttu. Pesuaineeksi esim. shellin bio-rasvanpoistajaa. Suihkutetaan konehuoneeseen, annetaan vaikuttaa ja ruiskitaan painepesurilla puhtaaksi vaikeampaa likaa voi joutua pyyhkimään.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Ensin jälkiasennetut sähkövehkeet, esim. hälytin suojataan muovikasseilla tms. Mersun omat vehkeet kestävät kyllä pesun suojaamattakin. Pesuaineena voidaan käyttää ns. mikrogeeliä joka ohennettuna tai tarvittaessa raakana sumutetaan pinnoille. Kaman vaikuttaessa harjataan helposti jynssättävissä olevat suuremmat pinnat läpi. Huuhtelu painepesurilla alhaalta ylöspäin max 100 bar paineella. Sähkölaitteita on syytä välttää ruiskimasta ylenpalttisesti. Varsinaista liuotinainetta ei kannata käyttää, sillä se saattaa vahingoittaa releitä yms. Pese konepellin alapuoli viimeiseksi erikseen, niin vedet ei tipu niskaan. Kunnolla alustassaan kiinni oleva lämpöeriste kestää aivan hyvin vesipesun, kunhan täydellä paineella ei posota siihen sentin päästä reikiä. Kuivauksen jälkeen voitele kaasuvivusto, lukot ja saranat.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Vastaa Viestiin