W211 iskareiden vaihto?
W211 iskareiden vaihto?
Isäukon kotterossa ilmajouset tuntuu olevan murheenkryyni joten onko kukaan vaihtanut ilmajousia normaaleihin. Kyseessä siis airmatic vehje. Vinkkejä otetaan mieluusti vastaan...
Re: W211 iskareiden vaihto?
Jos vika/viat korjaantuu esim. ilmapussien/suodattimen/kompuran/ liittimien/letkujen ym.nippelien vaihdolla, taitaa se olla halvempi ja helpompi vaihtoehto, kun ruveta koko jousiston vaihto urakkaan... 

nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W211 iskareiden vaihto?
Ainakin pari iskaria pitäisi nyt ilmeisesti vaihtaa ja Veholla iskarin hinta oli 840€/kpl joten reipas 1600€ on siitä tulossa laskua. Seuraavaksi pitäisi selvittää mistä vuoto johtuu kun tahtoo aamuisin auto vähän kenottaa...toiselta puolelta todennäköisesti pussi uusiksi ja sekin on samaa hintaluokkaa eli aletaan olemaan jo 2500€ kieppeillä, siihen vielä työt päälle niin avot! Hienoja keksintöjä silloin kun toimii mutta nyt ajatukset ilmajousista ovat jotain muuta;)
Re: W211 iskareiden vaihto?
On aika vaikea kertoa, onko kukaan muuttanut ilmajousien tilalle rautajousia. Tuskin ainakaan kovin moni.
Jos auto on ollut aamulla lintassa ja sitten viety Veholle, niin voi olla, että tunnelma on aika lintassa.
Minusta kannattaisi nyt aluksi selvittää, missä todella on vikaa.
Sen jälkeen voisi tilata osat vaikka USA:sta ja teettää korjaustyöt jossain muualla kuin Veholla.
Menisi vähemmän rahaa.
Kertoiko Veho, missä todella on vikaa? Reikä kumipalkeessa?
Kannattaisiko kysyä toinen mielipide jostain muualta, vaikkapa tämän foorumin mainostamista paikoista?
Jos auto on ollut aamulla lintassa ja sitten viety Veholle, niin voi olla, että tunnelma on aika lintassa.
Minusta kannattaisi nyt aluksi selvittää, missä todella on vikaa.
Sen jälkeen voisi tilata osat vaikka USA:sta ja teettää korjaustyöt jossain muualla kuin Veholla.
Menisi vähemmän rahaa.
Kertoiko Veho, missä todella on vikaa? Reikä kumipalkeessa?
Kannattaisiko kysyä toinen mielipide jostain muualta, vaikkapa tämän foorumin mainostamista paikoista?
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W211 iskareiden vaihto?
Jossain muistan lukeneeni että Tampereen seudulla olisi paja jossa käyvät vaihtamassa nuo ilmajouset normaaleiksi, en vain nyt löydä tuota pajan nimeä mistään. Itsellä oli muutama vuosi sitten E-sarjan farkku ja samat ongelmat oli jatkuvasti. Kertaalleen meni pussit uusiksi mutta siinä koslassa ei ollut onneksi hytissä säätö namiskuukkeleita. Ilmeisesti tuohon säädöillä olevaan on vain niin perhanan tyyriit nuo iskarit.
Re: W211 iskareiden vaihto?
Muunnossarja S-mallin rautajousille, ei taida sopia E-sarjaan:
http://www.arnottindustries.com/part_ME ... id126.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Arnott myy myös halpoja osia Airmaticiin.
Aiempaa tarinaa Airmaticista:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... t=airmatic" onclick="window.open(this.href);return false;
Tästä voi tutustua tekniikkaan:
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -13-02.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.arnottindustries.com/part_ME ... id126.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Arnott myy myös halpoja osia Airmaticiin.
Aiempaa tarinaa Airmaticista:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... t=airmatic" onclick="window.open(this.href);return false;
Tästä voi tutustua tekniikkaan:
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -13-02.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W211 iskareiden vaihto?
On noita joku vaihtanut rautajousiin mutta miksi ostaa mersua ollenkaan jos siitä karsii hienoudet pois? Jos autoon nyt laittaa uudet tolpat niin niillä luulisi nykyinen omistaja pärjäävän ilman remontteja (eihän tuo ole taksi ja jos olisi niin menisi kuitenkin vaihtoon ennen seuraavaa remonttia). Uudet osat kestää paremmin kuin alkupään 211:n tolpat ja menee ne rautajousetkin "rikki", siis katkeilee, myös 211:ssä (joskin halvempaa korjailla). Kannattaa etsiä vaan se edullisin ostopaikka osille, tuottaa osat Saksasta tai USA:sta Arnott'ilta?
Re: W211 iskareiden vaihto?
Kyllä on joku näemmä laittanut tavalliset jouset alle:
http://mbworld.org/forums/w211-amg/3938 ... hread.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ADS on parasta, mitä on tarjolla ja Airmatic on heti toiseksi paras alusta, mitä tulee kantavuuden
ja mukavuuden yhdistelmään. Auto tarjoaa upean kyydin, joka heti erottaa tavallisen halvan
auton ja S-luokan tasoisen auton toisistaan. Itse en suostuisi luopumaan Airmaticista ihan pikkurahalla.
Aina välillä näkee, että joku on repinyt toimimattomia varusteita irti vanhasta autosta (vaikka pyyhinpesurit
ajovaloilta). Minusta Mersussa tulee olla iso moottori ja paljon varusteita, muuten se on kuin kynitty kalkkuna.
Ja kaiken pitää toimia, maksoi mitä maksoi.
Ymmärrän kyllä tuskastumisen rikkoutumisiin ja kustannukset voivat nousta korkeiksi, jos korjautetaan
väärässä paikassa tai varsinaista vikaa ei osata korjata.
http://mbworld.org/forums/w211-amg/3938 ... hread.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ADS on parasta, mitä on tarjolla ja Airmatic on heti toiseksi paras alusta, mitä tulee kantavuuden
ja mukavuuden yhdistelmään. Auto tarjoaa upean kyydin, joka heti erottaa tavallisen halvan
auton ja S-luokan tasoisen auton toisistaan. Itse en suostuisi luopumaan Airmaticista ihan pikkurahalla.
Aina välillä näkee, että joku on repinyt toimimattomia varusteita irti vanhasta autosta (vaikka pyyhinpesurit
ajovaloilta). Minusta Mersussa tulee olla iso moottori ja paljon varusteita, muuten se on kuin kynitty kalkkuna.
Ja kaiken pitää toimia, maksoi mitä maksoi.
Ymmärrän kyllä tuskastumisen rikkoutumisiin ja kustannukset voivat nousta korkeiksi, jos korjautetaan
väärässä paikassa tai varsinaista vikaa ei osata korjata.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W211 iskareiden vaihto?
Tarkoitit kai ABC-jousitusta? Siitäkin useita kehitysversioita olemassa.JarkkoN kirjoitti:
ADS on parasta, mitä on tarjolla ...
Re: W211 iskareiden vaihto?
Onhan näitä keksintöjä, monenlaisia. Jos miettii asioiden pieleen menemisen mahdollisuuksia enemmän, kuin keskittyy elämään hetkessä, voi ilmajousitetulle autolle sanoa kohteliaasti ei kiitos. Mursuissahan on Linguatronic, kymmenen muun tronicin lisäksi
Tossa tätä päivää:

Hetkellinen / tilapäinen häiriö, joka ei uusiutunut loppupäivän ajoilla. Aamerikan serkku hoksasi kompressorin johtosarjassa vikaa, jonka korjaamisella em. ilmoitus jäi pois. Myös vuotava iskunvaimennin voi aiheuttaa ilmoituksen. Tai kompressorin toiminnassa on jokin muu vinosyöttö/pumpun tehojen hetkellinen riittämättömyys.

Tossa tätä päivää:

Hetkellinen / tilapäinen häiriö, joka ei uusiutunut loppupäivän ajoilla. Aamerikan serkku hoksasi kompressorin johtosarjassa vikaa, jonka korjaamisella em. ilmoitus jäi pois. Myös vuotava iskunvaimennin voi aiheuttaa ilmoituksen. Tai kompressorin toiminnassa on jokin muu vinosyöttö/pumpun tehojen hetkellinen riittämättömyys.
Viimeksi muokannut APL, Ke 18.04.2012 23:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E320CDI
211.089
211.089
Re: W211 iskareiden vaihto?
Juu, Active Body Control.DBFI kirjoitti:Tarkoitit kai ABC-jousitusta? Siitäkin useita kehitysversioita olemassa.JarkkoN kirjoitti:
ADS on parasta, mitä on tarjolla ...
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 01.04.2012 18:14
Re: W211 iskareiden vaihto?
Hei
Onko oireena se, että yön yli seisottuaan auton perä laskee joko molemmilta tai toiselta puolelta? Mikäli näin, niin lähes varmasti vikana on AIRMaticin takajousien alumiinisten säiliöiden vuoto. Säiliöissä on letkuliitosta varten pienet alumiiniset putkenpätkät, joiden liitoskohta hapettuu ja alkaa vuotamaan. Helppo todentaa, kun nostat auton nosturille ja suihkutat kukkien kastelupullolla saippuavettä liitoksiin. Ilma porisee iloisesti vuotokohdasta ulos.. Tämähän on näiden perusvika..
Sattumoisin vaimoni autosta korjattiin juuri tuo vika takaa sekä vasemmalta että oikealta. Vein tällä viikolla tiistai iltana auton ennen viittä pajalle ja keskiviikkona se oli klo 14:15 korjattuna.. Irottivat säiliöt ja hitsasivat uudet putket tilalle.. Hintaa operaatiolla oli alle 800 € ja samaan rahaan sisältyi myös vas alapallonivelen vaihto osineen sekä takakakilpivalojen vaihdot. Nyt autolla on ajettu korjauksen jälkeen vajaat 200 km ja jousitus toimii tosi hyvin.. Päivällä auto seisoi kuutisen tuntia paikallaan, eikä perä ainakaan sen aikana ollut laskenut yhtään.
Korjauksen suoritti Hort Auto Vantaan Vasamakujalla. Ohessa yhteystiedot; info@mbenz.fi ja puhelin 0400 851 032 ja kotisivu http://www.mbenz.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Korjaamo kuulemma muuttaa viikon kuluttua uuteen paikkaan. Eli Tuusulantieltä käännytään Sipoo/Korso tielle ja siitä jokin matka eteenpäin ja sitten kai jokin risteys vasemmalle?
Palvelu oli tosi ystävällistä ja asiantuntevaa..
Onko oireena se, että yön yli seisottuaan auton perä laskee joko molemmilta tai toiselta puolelta? Mikäli näin, niin lähes varmasti vikana on AIRMaticin takajousien alumiinisten säiliöiden vuoto. Säiliöissä on letkuliitosta varten pienet alumiiniset putkenpätkät, joiden liitoskohta hapettuu ja alkaa vuotamaan. Helppo todentaa, kun nostat auton nosturille ja suihkutat kukkien kastelupullolla saippuavettä liitoksiin. Ilma porisee iloisesti vuotokohdasta ulos.. Tämähän on näiden perusvika..
Sattumoisin vaimoni autosta korjattiin juuri tuo vika takaa sekä vasemmalta että oikealta. Vein tällä viikolla tiistai iltana auton ennen viittä pajalle ja keskiviikkona se oli klo 14:15 korjattuna.. Irottivat säiliöt ja hitsasivat uudet putket tilalle.. Hintaa operaatiolla oli alle 800 € ja samaan rahaan sisältyi myös vas alapallonivelen vaihto osineen sekä takakakilpivalojen vaihdot. Nyt autolla on ajettu korjauksen jälkeen vajaat 200 km ja jousitus toimii tosi hyvin.. Päivällä auto seisoi kuutisen tuntia paikallaan, eikä perä ainakaan sen aikana ollut laskenut yhtään.
Korjauksen suoritti Hort Auto Vantaan Vasamakujalla. Ohessa yhteystiedot; info@mbenz.fi ja puhelin 0400 851 032 ja kotisivu http://www.mbenz.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Korjaamo kuulemma muuttaa viikon kuluttua uuteen paikkaan. Eli Tuusulantieltä käännytään Sipoo/Korso tielle ja siitä jokin matka eteenpäin ja sitten kai jokin risteys vasemmalle?
Palvelu oli tosi ystävällistä ja asiantuntevaa..
Re: W211 iskareiden vaihto?
Jos se liitos siihen alumiinitölkkiin ei vuoda, niin sitä ei kannata avata.
Sitä ei nimittäin kuulemma saa enää helposti pitämään. Eli siihen kannattaa suihkuttaa
kotelosuojaa päälle muutamaan otteeseen ja sitten alustamassaa.
Sitä ei nimittäin kuulemma saa enää helposti pitämään. Eli siihen kannattaa suihkuttaa
kotelosuojaa päälle muutamaan otteeseen ja sitten alustamassaa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W211 iskareiden vaihto?
Sellainen vika tuossa on että aamuisin toinen puoli on lintassa ja ajaessa pieneenkin monttuun tai mukulakivi kadulla "losahtelee" ihan mallikkaasti:(
Omassa farkussa reistaili myös nuo ilmajouset mutta korjaantui pussien vaihdolla. Nykyään tulee seurailtua noita farkkuja vähän tarkemmin ja voipi sanoa että melko useassa yksilössä näyttää perä kenottavan joten lienee kyseessä aika yleinen vika?
Omassa farkussa reistaili myös nuo ilmajouset mutta korjaantui pussien vaihdolla. Nykyään tulee seurailtua noita farkkuja vähän tarkemmin ja voipi sanoa että melko useassa yksilössä näyttää perä kenottavan joten lienee kyseessä aika yleinen vika?
Re: W211 iskareiden vaihto?
Tuo losahtelu ei varmaan muutu miksikään jos ilmajousen vaihtaa teräsjouseen. Nivelet samoja ja perusfarkussa iskaritkin samoja. Samat kulutusosat oletettavasti vaihtoon?weawer kirjoitti:Sellainen vika tuossa on että aamuisin toinen puoli on lintassa ja ajaessa pieneenkin monttuun tai mukulakivi kadulla "losahtelee" ihan mallikkaasti:(
Re: W211 iskareiden vaihto?
Kyseinen auto ei ole farkku vaan normimallinen (E400cdi) ja siinä on se airmatic. Iskarit oli tuohon malliin oli tosiaan veholla 840€ ja omaan farkkuun (E320cdi) iskarit oli muistaakseni alle 200€/kpl joten ei taida olla samat iskarit molemmissa?
Re: W211 iskareiden vaihto?
Kerroit kyllä jo oman autosi Airmaticista aiemmin mutta viittasinkin noihin farkkuhavaintoihisi. Eiköhän niistä useimmat ole vakiojousituksella.weawer kirjoitti:Kyseinen auto ei ole farkku vaan normimallinen (E400cdi) ja siinä on se airmatic. Iskarit oli tuohon malliin oli tosiaan veholla 840€ ja omaan farkkuun (E320cdi) iskarit oli muistaakseni alle 200€/kpl joten ei taida olla samat iskarit molemmissa?
Ne jousien tuennat kuitenkin tuossa omassa autossasikin on ihan teräsjousista vastaavat, samoin iskareiden kiinnitykset. Arimaticin iskarit on kalliita sen säädettävyyden takia, väitätkö että kolina tulee iskareista mutta ei olisi tullut noista halvemmista?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 01.04.2012 18:14
Re: W211 iskareiden vaihto?
Hei
Tsekkaa löytyykö osia täältä.
http://www.air-suspension-shop.com/inde ... 3&lang=eng" onclick="window.open(this.href);return false;
FarkkuEemeli
PS: hyvin oli yön aikana perä pysynyt ylhäällä jousien korjauksien jälkeen.. eli näköjään painesäiliöiden hitsaus onnistui..
Tsekkaa löytyykö osia täältä.
http://www.air-suspension-shop.com/inde ... 3&lang=eng" onclick="window.open(this.href);return false;
FarkkuEemeli
PS: hyvin oli yön aikana perä pysynyt ylhäällä jousien korjauksien jälkeen.. eli näköjään painesäiliöiden hitsaus onnistui..
Re: W211 iskareiden vaihto?
Ja auto on ajettu alle 140thkm. Jos itse ton verran ajetun auton (mersun) ostan en kyllä hirveenä kaipaa MAL functioneja näyttöön. Muutaman kerran jos ilmestyy niin auto lähtee kyllä vaihtoon. Palanut polttimo menee just ja justAPL kirjoitti:Onhan näitä keksintöjä, monenlaisia. Jos miettii asioiden pieleen menemisen mahdollisuuksia enemmän, kuin keskittyy elämään hetkessä, voi ilmajousitetulle autolle sanoa kohteliaasti ei kiitos. Mursuissahan on Linguatronic, kymmenen muun tronicin lisäksi![]()
Tossa tätä päivää:
[ http://i378.photobucket.com/albums/oo224/aripetri/MB/malfunction.jpg ]
Hetkellinen / tilapäinen häiriö, joka ei uusiutunut loppupäivän ajoilla. Aamerikan serkku hoksasi kompressorin johtosarjassa vikaa, jonka korjaamisella em. ilmoitus jäi pois. Myös vuotava iskunvaimennin voi aiheuttaa ilmoituksen. Tai kompressorin toiminnassa on jokin muu vinosyöttö/pumpun tehojen hetkellinen riittämättömyys.

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211 iskareiden vaihto?
Oliskohan tästä AirMaticista tehty nyt liian iso "numero" ? Tämähän on tekniikkaa muiden joukossa, eihän mikään kestä ikuisesti... ps. ja on muuten h...vetin hieno varuste ja kun ostan seuraavan mersun niin siinäkin tulee olemaan AirMatic !!! 

nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W211 iskareiden vaihto?
Juu, Airmatic on viagraa autollesi: jäykistyy napin avulla, maksaa käytössä kympin kerta ja lopputulos on tyydyttävä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006