Mutta sitten määräaikaiskatsastus ei mennyt läpi..! Puuttui kylkivilkut
Bensa kone -> Diesel
Re: Bensa kone -> Diesel
Auto saatu muutoskatsastuksesta läpi. Aluksi nuori klopelli ei meinannut päästää läpi kun 2.3 koneessa ei ollut katalysaattoria ja tuossa dieselissä oli. Toinen oli se että kun moottori on vanhemmasta autosta. Siinä ne sitten miettivät 3katsastusmiehen kanssa sitä että mitä tekevät. No stten joku mersumiäs joka oli katsastusmiehän niin sanoo että ei oo mitää väliä että laita ny läpi vain
Oli ittekki kuulemma tehny saman homman, -88 bensa mersuun vaihtanu -86 vuoden moottorin ja saanu läpi. Seinäjoen lännenkatsastus siis kyseessä!
Mutta sitten määräaikaiskatsastus ei mennyt läpi..! Puuttui kylkivilkut
. Olin ekaa kertaa katsastamassa tuota autoa ja en tiedä yhtään kuinka entinen omistaja on sitte saanut läpi.. Kai sitten ollut tuuria katsurin kohdalla ettei ole välittänyt/huomannut. No ei muutaku kylkeen reiät ja kirkkaat vilkut kii.. Ei ne onneksi niin paljoa ulkonäköön vaikuta mutta silti ärsyttää tehdä reikiä autonkylkeen..! Toki vois ostaa jostaki uudet kyljet mutta ei jaksa sekoilla maalien kaas..
Mutta sitten määräaikaiskatsastus ei mennyt läpi..! Puuttui kylkivilkut
Re: Bensa kone -> Diesel
Miten vaikeata ylipäätään tekniikan vaihto bensasta dieseliin on, onko paljon säätämistä sähköjen ja sytytysjärjestelmien yms. kanssa? Ja onko muutenkin miten iso ja aikaa vievä projekti? Jos vaikkapa asentaa OM606 koneen, meneekö kardaani suoraan, vai pitääkö pidentää tai lyhentää? Tämä varmaan riippuu osin tekniikasta, mitä ollaan pois vaihtamasta? En ole vielä oikein paljoa autojen tekniikoiden kanssa ollut tekemisissä, mitä nyt pari peltoautoa ollut ja ylä-asteella tetissä autokorjaamolla ja jotain peruskorjaamista/huoltoa harrastanut. Olisiko tälläinen vaihto-operaatio aivan mahdoton toteuttaa tälläisellä kokemuksella? Tosin tottakai tekniikanvaihdoissa kavereita tarvii, eihän siinä yksinään tule kuin vain paha mieli, kun ei kädet riitä. Mutta ei ole tuttavapiirissä ei ole ketään autoasentajaakaan.
Ittellä silmää miellyttää tosi paljon CE Mersut, mutta pitäisi olla diesel koneella. Joten tälläinen tekniikanvaihto on ilmeisesti mahdollinen, kunhan ei ole vähäpäästöinen? Kaikista helpoin olisi varmaan vaihtaa samalla lootakin diesel-koneesta tuollaisen episodin välttämiseksi, mikä Larvalla oli.
Täsmäävätkö moottorin korvakot yms? Paljonko tälläinen irtotekniikka yleensä kustantaa?
Kiitos vastauksista jo näin etukäteen.
Ittellä silmää miellyttää tosi paljon CE Mersut, mutta pitäisi olla diesel koneella. Joten tälläinen tekniikanvaihto on ilmeisesti mahdollinen, kunhan ei ole vähäpäästöinen? Kaikista helpoin olisi varmaan vaihtaa samalla lootakin diesel-koneesta tuollaisen episodin välttämiseksi, mikä Larvalla oli.
Kiitos vastauksista jo näin etukäteen.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: Bensa kone -> Diesel
samat mitat korissa moottori kiinnikkeissä laatikon kiinnikkeet perä kiinnikkeet ,tukilaakeripaikat.Laatikon palkki voi olla erilainen ja laatikosta tieten johtuva kardaani ero mutta kaikki osat kyllä jota löytyy muuntelematta käy sinne kunhan on saman mallin autosta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Bensa kone -> Diesel
No mitenkä tuon johtohelvetin kanssa, onko iso homma?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: Bensa kone -> Diesel
Jos haluat sähköpumpun käyttöön niin on. Jos mekaanisella niin ei ole. Hehkut ja rele tarvii johot. Normaalin sammuttimen jos laitat niin sille alipainelinjat.Jupezki kirjoitti:No mitenkä tuon johtohelvetin kanssa, onko iso homma?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103




