w124 230e kaasuvivusto propleema

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
sgtpepper921
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 19.04.2012 09:32

w124 230e kaasuvivusto propleema

Viesti Kirjoittaja sgtpepper921 »

Eli mersun kaasuvivusto jää vähän jumiin ja liikkuu muutaman millin väärään suuntaan joka sitten aiheuttaa todella epätasaista käymistä ja välillä moottorin sammumista. Lähteekö vika pois jos suihkuttaa vähän wd40 sinne vai auttaako se jos vaihtaa pelkän vaijerin? Vai pitääkö vaihtaa ihan koko kaasuvivusto systeemi ja vaijerit? Ei ole hirveän kivaa ku pysähtyy valoihin ja kierrokset huutaa jossain 2000rpm ja sitten välillä jossain 400rpm ja auto sammuu :x
Avatar
kilikali
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ke 23.11.2011 18:07

Re: w124 230e kaasuvivusto propleema

Viesti Kirjoittaja kilikali »

Onhan vivuston palautusjouset paikallaan siinä vivuston etuosassa? Näkyy ilmanputsarin alapuolella. Vivusto pitää palautua kunnolla jousien avulla, jolloin mikrokytkin naksahtaa siinä vivuston etupuolella ja tyhjäkäynti 'tsydeemit' alka toimimaan. Yritä liikutella sormin sitä vivustoa täysille ja pois vaikka auton ollessa sammuksissa. Jos vivusto liikkuu ja palautuu aina hyvin, niin vika voi olla vaijerissa tai polkimessa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 230e kaasuvivusto propleema

Viesti Kirjoittaja atlas »

ruiskun allakin on yksi jousi.Toisekseen tyhjäkäynnin tunnistava kytkin on kaasuläpällä ruiskun alla.
Mikro kytkin vivustossa on moottorijarrutuksen polttoaine katkaisua varten.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: w124 230e kaasuvivusto propleema

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

atlas kirjoitti:ruiskun allakin on yksi jousi.Toisekseen tyhjäkäynnin tunnistava kytkin on kaasuläpällä ruiskun alla.
Mikro kytkin vivustossa on moottorijarrutuksen polttoaine katkaisua varten.
Juurikin näin,mutta aika usein myös jos esim; tullaan liikennevaloihin ja tyhjä käynnillä moottori humppaa 600-2000rmp on vikana tuo ylemmän jousen katkeaminen tai korvakeiden pettäminen.
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Vastaa Viestiin