W211 220CDI farkku vm 2006 facelift "vaeltaa"
W211 220CDI farkku vm 2006 facelift "vaeltaa"
Otsikon auto ei ole mitenkään suuntavakaa ajettava maantienopeuksissa, vaan pikemminkin työläs ja koko ajan pitää keskittyneesti vahtia sen muljahduksia ja kovaa sivutuuliherkkyyttä. Etupyörät suunnattu, alla uudet Michelinit ( teki samaa vanhoillakin renkailla ), rengaspaineita kelattu alas ja ylös, väljyyksiä etsitty alustasta mutta ei löydetty. Iskunvaimentimiet uusittu ( Bilstein)......en oikein enää keksi mitä pitäisi tehdä.
Mielessä pyörii, että jos kaveri joka alustan väljyyksiä tarkasteli, ei oikein osannut hommaansa ja jotain jäi huomaamatta. Pitäisi varmaan kokeilla vielä jollain toisella asentajalla.
Onko lukijakunnalla kokemusta samasta ongelmasta tai vinkkiä jostain erityisestä kohdasta mikä pitäisi vielä tarkistaa?
Mielessä pyörii, että jos kaveri joka alustan väljyyksiä tarkasteli, ei oikein osannut hommaansa ja jotain jäi huomaamatta. Pitäisi varmaan kokeilla vielä jollain toisella asentajalla.
Onko lukijakunnalla kokemusta samasta ongelmasta tai vinkkiä jostain erityisestä kohdasta mikä pitäisi vielä tarkistaa?
Re: W211 220CDI farkku vm 2006 facelift "vaeltaa"
Hyvinkin mahdollista.Mielessä pyörii, että jos kaveri joka alustan väljyyksiä tarkasteli, ei oikein osannut hommaansa ja jotain jäi huomaamatta.
Tosin ongelman aiheuttajaksi riittää takapään pyöränkulmien pielessä oleminen, niitähän ei ollut tarkastettu.
wiimax.fi
Re: W211 220CDI farkku vm 2006 facelift "vaeltaa"
Jos kerrot missä asustat niin täältä voi joku suosittaa pätevää paikkaa jossa osataan etsiä tai tiedetään mistä etsiä välyksiä.
Tavallisesti mersuihin erikoistuneet pajat ovat aika hakoja näissä.
Monesti kun ei katsastus inssit löydä tai eivät edes saa koneillaan välystä löydettyä eli on käytettävä rengasrautaa ja voimaa.
Tavallisesti mersuihin erikoistuneet pajat ovat aika hakoja näissä.
Monesti kun ei katsastus inssit löydä tai eivät edes saa koneillaan välystä löydettyä eli on käytettävä rengasrautaa ja voimaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 220CDI farkku vm 2006 facelift "vaeltaa"
Minkä kokoiset vanteet ja renkaat? Ainakin itse huomannut eron 225/55 (kesä) ja 205/60 (talvi) sarjojen välillä, vanteina molemmilla sarjoilla 7,5x16. 205/60 huomattavasti jämäkämpi ajaa. Uudet kesärenkaat tulevat olemaan myös 205/60.
Re: W211 220CDI farkku vm 2006 facelift "vaeltaa"
Turun seudulla asustelen, joten jos sieltä osaatte suositella paikkaa, jolle Mersun alusta on tuttu, niin tarkistetaan nuo väljyydet vielä kerran.
Rengaskokona on kesäisin tuo vakio 225/55/16 ja talvisin 205/60/16 ja kokemukset samanlaiset kuin kommentoijallakin, talvirenkailla piirre ei ole niin häiritsevä.
Veho tuon suuntauksen suoritti ja takafillareissakin oli "mittarit" kiinni, mutta laskussa sitten luki etupään suuntaus ja siitä jäi sitten epäilys että eikö taka-akselille tehty mitään....
Rengaskokona on kesäisin tuo vakio 225/55/16 ja talvisin 205/60/16 ja kokemukset samanlaiset kuin kommentoijallakin, talvirenkailla piirre ei ole niin häiritsevä.
Veho tuon suuntauksen suoritti ja takafillareissakin oli "mittarit" kiinni, mutta laskussa sitten luki etupään suuntaus ja siitä jäi sitten epäilys että eikö taka-akselille tehty mitään....
Re: W211 220CDI farkku vm 2006 facelift "vaeltaa"
Takapäätä tässä farkuissa ei pysty säätämään. Toki sen takapäänkin pystyy säätämään mutta siihen pitää tilata sitten osat ulkomailta, ei taida Suomesta löytyä.
Esimerkiksi tällaiset http://www.iapdirect.com/kmac-mercedes- ... 1-230.html
Esimerkiksi tällaiset http://www.iapdirect.com/kmac-mercedes- ... 1-230.html
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Re: W211 220CDI farkku vm 2006 facelift "vaeltaa"
211 takapäästä löytyy kyllä aurauksen säätö ihan vaan ruuvista kääntäen. Camberista ei niinkään huolta.
wiimax.fi
Re: W211 220CDI farkku vm 2006 facelift "vaeltaa"
Jos takapään alatukivarren kumipuslat/helat on väljänä, rupeaa auto ennenpitkää vetelemään, etenkin ajourissa. Puslat voi vaihtaa erikseen, mikäli ei satu autossa olemaan itsestään säätyvä taka(ilma)jousitus. Tuolloin pitää vaihtaa koko alatukivarsi. "Ylileveät" renkaat saattavat saada aikaan samanlaista haeskelua. Normaali rek.otteen mukainen rengaskoko on hyvä ajettava.
haitareita ja lypsykoneita korjataan...
Re: W211 220CDI farkku vm 2006 facelift "vaeltaa"
Tänäänkin tuli 300 kilsaa ajettua ja aikamoista vahtimista kokoajan tuon auton kanssa. Reagoi herkästi tienpinnan olosuhteisiin, vetää urissa jne. Ja kun tähän liitetään vielä iloinen sivutuuli, niin ajaminen kävi ihan työstä.....tai töissähän sitä oltiinkin
. Pitänee tarkistuttaa nuo puslat....

Re: W211 220CDI farkku vm 2006 facelift "vaeltaa"
Täällä päinvastainen vaikutus leveällä kesärenkaalla, 245/40/265/35-18 menee paljon vakaammin kuin talvirengas 205/60-16, joka hakee uraan koko ajan ja on tunnoton ajaa.
W211 E320cdi V6
Re: W211 220CDI farkku vm 2006 facelift "vaeltaa"
Toisesta topikista lainattua.
Tuolla myös juttua: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... n+#p760935" onclick="window.open(this.href);return false;Auto oli tänään aamusta puoleenpäivään Satakunnan Autiotalossa takasisinkutsuttuna takuuremontissa.
Alapallot tarkistettiin, vaihdettiin uudet raidetangon päät, alapalkin kiinnityspultit ja jotain puslia eteen. Pienet alkavat helinät etupäästä katosivat ja varmaan jotain simpukoita tai etanoita on ruuvattu, koska ohjauskin on sellainen "uutuuden nahkea." Hallelujaa. Tämä on ihan eri auto ajaa kuin aiemmin. Vakaa, jämäkkä ja tarkka. Heilahtelutaipumus ja kallistelu on poissa, joista kerroin koeajopalstalla:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42328" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaikki suuttimet tarkistettiin, olivat kunnossa. SBC-jarruyksikköön laitettiin uusia osia ja uusi ohjelmisto, vesireiät ronklattiin puhtaiksi ym. Ei muuta kuin kovaa ajoa.
Merkillistä sinänsä että kaikki koeajamani W211:t tuntuivat samanlaisilta, pidin etupään löysyyttä ja ohjauksen vetelyä ominaisuutena. Kyseessä olikin vika. Hyvä että tuli kuntoon.
pforsell
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: W211 220CDI farkku vm 2006 facelift "vaeltaa"
Sama homma minulla tuon oman sedanin kanssa. Talven alla oli 205/60R16 Michelin X-ice kitkat ja todella levoton ajaa. Seilasi urista ja tien kallistuksista, sivutuuli heitteli ja muutenkin kokoajan sai ajaa autoa suoralla tiellä.XV70D kirjoitti:Täällä päinvastainen vaikutus leveällä kesärenkaalla, 245/40/265/35-18 menee paljon vakaammin kuin talvirengas 205/60-16, joka hakee uraan koko ajan ja on tunnoton ajaa.
Alustan väljät korjailtiin talven aikana ja laitettiin samalla Eibachin jouset ja suunnattiin pyörät, mutta eipä tuo paljoa parantunut, levoton oli edelleen. Erilaisilla rengaspaineilla ei paljon ollut merkitystä. Paineen noston myötä kyyti muuttui terävämmäksi, mutta melko huojuvaa oli ajo kovillakin paineilla.
Eilen laitoin alle 245/40R18 Contin kesäkumit ja nytpä auto meneekin rauhassa suoraan. Moottoritielläkin menee ihan sinne mihin ohjaa sen enempiä venkoilematta. Ilmeisesti tuo misukan kitkarenkaan runko on vaan liian löysä W211:n alla.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Re: W211 220CDI farkku vm 2006 facelift "vaeltaa"
Tosiasiassa turha edes verrata normaaliprofiilisen kitkarenkaan ja matalaprofiilisen kesärenkaan ajettavuutta. Kitkarengas on vaan veltto vaikka laittaisi kuinka paljon painetta.
S204