Audi A6 2,5 tdi:n saa myös menemään hyvinkin pienellä, varsinkin kun se kulkee hinausauton kyydissä


Ei.ville1990 kirjoitti:voiko pitää paikkansa että mersu 124 200 bensakone voi viedä vähemmän bensaa kärry perässä kuin ilman kärryä ajo matka 200km keskinopeus 80km/h
Tuossahan muuttui renkaan ympärysmittakin. Se yksistään "kasvattaa" mitattua kulutusta 1,26%, esim. 5,9l/100km -> 5,97l/100kmviheik kirjoitti:Kulutus se nousi täälläkin sen litran vähintään kun vaihdoin kesärenkaat.
Edelliset oli Kumho 225/40-18" treadwear 400. Uudet Continental contisportcontact3 235/40-18 treadwear 280. Alle 6 lukemia ei ole enää näkynyt kun on tottunut katselemaan 5 alkavia.
Eikö?atlas kirjoitti:Eikai sitä nyt suoraan voi noin laskea.
Kuulostaa oudolta, että 10mm leveämmässä renkaassa olisi vain 3mm leveämpi kosketuspinta?viheik kirjoitti:
Se on kyllä totta. Lisäksi myyjä sanoi että 235 on 3mm leveämpi kosketus pinta tiessä kuin 225.
Contissahan on aina ollut huono vierintävastus.
Ei tossa ole mitään outoa. Eri valmistajan renkaissa on heittoa. Vaikka kumi ois 205 ni ei se kosketuspinta tota ole välttämättä ja voi heitellä jonku verran valmistajien ja mallien välillä.tj86430 kirjoitti:Kuulostaa oudolta, että 10mm leveämmässä renkaassa olisi vain 3mm leveämpi kosketuspinta?viheik kirjoitti:
Se on kyllä totta. Lisäksi myyjä sanoi että 235 on 3mm leveämpi kosketus pinta tiessä kuin 225.
Contissahan on aina ollut huono vierintävastus.
Eikai se kulutusta nosta jos renkaan ympärysmitta kasvaa 25mm, vaan se kulkee 1km enempi sadan kilommetrin matkalla jos ympärysmitta kasvaa 25mm. Aika erikoinen tuo sun yhtälö jos renkaan leveys kasvaa 10mm niin miten kulutuspinta levenee vaan 3mm, kukahan rengasmyyjä se tämmöisiä höpisee!viheik kirjoitti:Se on kyllä totta. Lisäksi myyjä sanoi että 235 on 3mm leveämpi kosketus pinta tiessä kuin 225.tj86430 kirjoitti:Tuossahan muuttui renkaan ympärysmittakin. Se yksistään "kasvattaa" mitattua kulutusta 1,26%, esim. 5,9l/100km -> 5,97l/kmviheik kirjoitti:Kulutus se nousi täälläkin sen litran vähintään kun vaihdoin kesärenkaat.
Edelliset oli Kumho 225/40-18" treadwear 400. Uudet Continental contisportcontact3 235/40-18 treadwear 280. Alle 6 lukemia ei ole enää näkynyt kun on tottunut katselemaan 5 alkavia.
Contissahan on aina ollut huono vierintävastus.
Jossei renkaan muuttunutta ympärysmittaa ota huomioon laskiessa kulutusta niin kyllä se väärentää laskettua kulutusta.jussilampi kirjoitti:Eikai se kulutusta nosta jos renkaan ympärysmitta kasvaa 25mm, vaan se kulkee 1km enempi sadan kilommetrin matkalla jos ympärysmitta kasvaa 25mm. Aika erikoinen tuo sun yhtälö jos renkaan leveys kasvaa 10mm niin miten kulutuspinta levenee vaan 3mm, kukahan rengasmyyjä se tämmöisiä höpisee!
No eitj86430 kirjoitti:Eikö?atlas kirjoitti:Eikai sitä nyt suoraan voi noin laskea.
Kai huomasitte, etten puhu todellsesta vaan mitatusta kulutuksesta?Jari Ke kirjoitti:No eitj86430 kirjoitti:Eikö?atlas kirjoitti:Eikai sitä nyt suoraan voi noin laskea.
Niin siis minimissään tämän verran. Todellisuus on aina jotain muuta, mutta todennäköisesti ei ainakaan vähempää. Autokohtaisia eroja on lukemattomia, samoin rengaskohtaisia. Esim aikanaan 900 saab vei 3200rpm kierrosluvulla polttoainetta paljon ja 3000rpm vähän. Ero oli noin litran/100km samanmerkkisillä renkailla kun vaihdoin 195/65R15 195/60R15, niin ei kannattanut. Noissakaan halkaisjan tuoma ero ei ole yhtäsuuri kuin todellinen ero.tj86430 kirjoitti:Tuossahan muuttui renkaan ympärysmittakin. Se yksistään "kasvattaa" mitattua kulutusta 1,26%, esim. 5,9l/100km -> 5,97l/100kmviheik kirjoitti:Kulutus se nousi täälläkin sen litran vähintään kun vaihdoin kesärenkaat.
Edelliset oli Kumho 225/40-18" treadwear 400. Uudet Continental contisportcontact3 235/40-18 treadwear 280. Alle 6 lukemia ei ole enää näkynyt kun on tottunut katselemaan 5 alkavia.