Airbag kunnon testaus?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ramstad
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Airbag kunnon testaus?

Viesti Kirjoittaja Ramstad »

Mitenköhän vm. -93 Mersun airbagien kunnon voisi testata, muuten kuin ajamalla nokka edellä seinään? :wink:

Minulla olisi autossani niitä kaksi, eli pelkääjän puolella on myös airbagi.

Käynnistäessä syttyy valo SRS niinkuin ohjekirjankin mukaan pitää syttyä, mutta mitään muuta vakuutta minulla ei airbageistä ole.

Mistäs sen yleensä edes tietää, että airbagit ovat edelleen tallella, eivätkä ne ole esim. aikaisemmilla omistajilla lauenneet, ja jätetty asentamatta uudet tilalle??
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
petri.n
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Mersuissa on ohje että airbagien toiminta täytyy tarkistaa 10 vuoden välein. Ei tarvitse vaihtaa niinkuin joissakin muissa merkeissä. Vehon huoltokorjaamot suorittavat kyseistä hommaa.
juha
Mersumies
Mersumies

Re: Airbag kunnon testaus?

Viesti Kirjoittaja juha »

Ramstad kirjoitti:Mitenköhän vm. -93 Mersun airbagien kunnon voisi testata, muuten kuin ajamalla nokka edellä seinään? :wink:

Minulla olisi autossani niitä kaksi, eli pelkääjän puolella on myös airbagi.

Käynnistäessä syttyy valo SRS niinkuin ohjekirjankin mukaan pitää syttyä, mutta mitään muuta vakuutta minulla ei airbageistä ole.

Mistäs sen yleensä edes tietää, että airbagit ovat edelleen tallella, eivätkä ne ole esim. aikaisemmilla omistajilla lauenneet, ja jätetty asentamatta uudet tilalle??
Jos autosi on vm. -93 niin ovipilarissa on musta / hopea tarra missä lukee jotta bagi on uusittava 2006. Tosin tätä aikaa on saatettu pidentää, kannattaa kysyä vehosta. Essonbaarijutut pohjoispohjanmaalta kertoo että bageja ei tarvitsisi mersuissa vaihtaa koskaan ( paitsi kolarin jälkeen kun ne on räjähtäneet.. ) :)
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Vastaa Viestiin